[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 01:35

Wat heftig zeg van Sem! :oo Prima als mensen helpen maar dan wel luisteren naar wat jij zegt. Maar idd morgen in alle rust zonder druk gewoon weer proberen en maak je niet te druk, als jij er geen punt van maakt scheelt dat vaak alweer :(:)

Knappe nour, fijn dat ie zo braaf was! Was hier ook zeker niet koud, heerlijk zonnetje juist en heel aangename temperatuur!

Hi Roma! Leuk, nog een SE-liefhebber :D Vind Aleeyah toch zo'n prachtig meisje!

Ilya _O-

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 01:37

Zo het gaat weer hard hier. Begin maar weer waar ik was gebleven :')
Aparte kleurtjes fokken is een hele opgave en zeker als je maar 1 veulen wilt fokken met gelijk gave kleurtjes (zeg maar onmogelijk 8)7 haha)
Hier geen sinterklaas gevierd, maar heerlijk met me neus in de studieboeken gehangen.. altijd leuk..

Ohohh Silver aan de Redbull gezeten? :):)

Haha Katje, die ballen van mijn gup gingen er sowieso af ;) Wil ooit dan wel zelf 1x fokken, puur voor eigen fok, maar voorlopig wil ik lekker een paardje waar ik een hoop leuke dingen mee kan doen en dan is ruin zijn toch wat handiger. Denk eerder dat er in de toekomst weer een vos merrietje bijkomt en dan daarmee kijken om richting kleurtjes te fokken. (Dromen mag altijd toch O:) )
Heerlijke filmpjes van je 3 powns. Lekker genieten in het zonnetje.

Jeetje Roma, wel pittig zo dan, zoveel paardjes en full time werken? Knap zeg en zwaar!
Wat fijn dat Majdiy waarschijnlijk een fijn huisje gaat krijgen. Lijkt me toch altijd maar lastig om te vinden.

Joysjuh, wat een gaaf paard heb je zeg! Vooral dat ene witte voorbeen, heel gaaf!

Geweldig Munir zijn selfiee *-:) en wat een snoetie zeg

Siel genieten die duin foto's!! Dat mis ik op zo n zonnige winter dag als nu wel heel erg, een paard onder me kont op het strand.

Ah Yil je ventje stond er primaaa bij! Wij hebben nog flink lang voor zijn box staan kletsen, gaf eerst nog wel af en toe een gil, maar stond erna met zijn billies naar het gangpad te rusten. Die is al helemaal ingeburgerd daar joh, hij genoot van alle aandacht :o
Maare hoe komt hij aan nog zo'n super dun velletje joh? Overal zie je beren/shetlander hoofdjes, en mister Nour stond daar even strak in 'pak' de show te stelen =:)
Het was inderdaad wel echt meeeeega koud zeg! Wij konden helaas pas later dus waren er van half 8 tot half 11 (Natuurlijk weer als laatste vertrokken :Y) ) maar waren echt bevroren. Wel tijdje met Clau, Suus en Anja kunnen kletsen. Baukje , Annika en jou Yil helaas gemist! -O- Maar zaterdag gaan we weer lekker verder bij de DAWRA borrel! <<)
Kris heeft echt een super plekje zo zeg, echt heerlijk! Begon wel weer te kriebelen om weer aan de slag te gaan met trainen bij haar! Maar nog even half jaartje tijd uitzitten voordat gup mee kan op les :))

Gaaf naambordje Katja, maar de naambord 'houder' is toch echt nóg veeel leuker! :D

Oeh jeetje Eline.. Dat is even flink schrikken! Altijd ellendig als er dan iemand komt 'helpen' en dan ook nog eens zijn eigen plan trekt {:)-:( Hopelijk valt de lichamelijke schade iig mee en als jullie er al zo'n tijd goed mee bezig zijn, weet ik zeker dat het weer goed komt! Binnenkort weer lekker onverstoord mee beginnen met oefenen zonder stress.
Wel fijn dat de les goed ging!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:02

Die foto van Ilya!!! :D Hij kan zo reclame model worden! Mooi bordje geworden Shanna! +:)+

He dan hebben we elkaar echt net gemist Canies! Idd volgende week in de herkansing. Wij blijven ook na de vergadering voor de borrel.
Tja dat vachtje, das toch echt de invloed van het altijd zonnige zuiden he! {:} <<)
(En een warme stal, licht tot half elf s avonds aan en tijdig dekens opleggen helpt ook klein beetje mee O:) ).

Jammer dat t vandaag niet zulk mooi weer is... Ga zo Tie laden voor ritje, hopelijk blijft t droog... :\

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:14

Haha die foto's zijn zo leuk geworden Kat! :D Super grappig! Hij is zeker een goed reclamemodel :j

Hoop dat het droog blijft Yildiz.. hier spettert het al :/

Ik ga er weer vandoor, ik ban mezelf steeds van bokt haha anders lukt het schoolwerk nooit
Top uitvinding dan hoor, die boktban B-)

Tot over 2 weken :') :evaw:

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:36

Wat een leuke foto's van Djuun! Bij zulke foto's mis ik het rijden toch direct weer een stukje erger :o

Nour op trainingskamp, hij gaat het er vast naar zijn zin hebben. Hij staat er lekker bij in zijn stalletje zo te zien. En inderdaad wat een lekker glad vachtje heeft hij! Heel wat anders dan mijn jonge man hier :D

Wat een mooi naambordje heeft Ilya! Wat een droppie is het ook dat je dat zo aan hem op kan hangen, dat hoef ik bij onze kleine prinses niet te proberen :')

Eline, wat vervelend zeg dat het zo mis ging met laden. Op zich lief dat iemand je wil helpen, maar dan moeten ze wel luisteren naar wat jij zegt, vooral bij een paard die het al wat moeilijker vind. Maar hij is echt niet in één keer al het werk dat je erin gestopt hebt vergeten hoor! Gewoon weer oppakken, komt vast helemaal goed, maar kan me goed voorstellen dat je er even van van de kaart was. :(:)

Thanks Amy, je zou haar eens in het echt moeten zien, dan is ze nog veel leuker :D
Zal binnenkort hier weleens een filmpje plaatsen.

canisia, is inderdaad wel pittig ja nu, full-time werken en zoveel paardjes. Zal blij zijn als over 2 maanden (hoop ik) alles rond is, dan kan ik in ieder geval weer 1 middag minder gaan werken.

Yildiz, heb je het nog een beetje droog gehouden tijdens je rondje met Tie? Het is hier inmiddels echt rotweer, heb de paarden maar even binnen gedaan. Straks maar weer naar buiten als het weer droog wordt.

Shanna, succes met je schoolwerk!

Nou, de verkoop van Majdiy gaat door hoor :) Van 2 kanten een heel goed gevoel bij, en waarschijnlijk gaat hij aankomende zaterdag al verhuizen. Aan dat idee moet ik nog wel even snel wennen, maar ik ben er zeker van dat hij een heel goed huis krijgt en we gaan hem hier op Bokt vast nog wel eens tegen komen :)
Blijf het wel lastig vinden hoor, dat verkopen, vooral als je er eens één in een wat lagere prijsklasse hebt staan. Na dat hele verhaal toen met Shoukran ben ik toch extra op mijn hoede en vind ik het een stuk lastiger om ze te verkopen gevoelsmatig.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 07-12-14 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pinky_river

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:38

Oh ben zelf echt helemaal gek van arabieren, heb er zins kort zelf ook een maar altijd al een zwak voor gehad

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:36

Fijn Roma!!! Proficiat met de verkoop! Ik ben dus niet de enige die het moeilijk vind gelukkig hihi! Snap wel dat je na dat hele verhaal huiveriger bent geworden. Maar fijne is dat de lagere prijsklasses toch hier in NL worden verkocht en dus dat je ze beter kunt volgen? Daarom is toen bij Yazahra de hele verkoop afgeblazen. Ik ben zo bang dat ze in de zandbak echt n slecht leven zal krijgen en je hebt er dan ook geen zicht op? Lastig...

Nee geen drup gehad! :D Heb werkelijk een zálig rondje gemaakt en Tie had er zon zin in!
Had ik volgens mij nog niet verteld maar mag aansluiten bij Enduranceteam van ASE. *\o/* Had de Endurance vereniging gemaild of ik vanwege dispensatie in de dressuur en de western toch niet met Nour kon starten maar helaas. Ik moet, als ik m tenminste zelf wil rijden, toch echt klasse 2 startgerechtigd zijn (en een wedstrijd in klasse 2 hebben verreden).
Dus ga nu met Tie komend jaar starten en puntjes verzamelen. In principe moet het de reining niet in de weg zitten, juist goed voor d'r conditie en de afwisseling, maar wel ff, samen met Jes, goed kijken naar hoe we t allemaal gaan plannen. %)

Alleen Nour zit zo strak in z'n pak hoor, Tie is ook ijsco. Hier nog n echte Tiepic, waar ze Jazzy even duidelijk maakt dat de queen aan t eten is en niet gestoord wenst te worden... :=
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:40

fijn van Majdiy! Hier wel veel ijskoude regen. Set niet happy!

Stoere Tie :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:05

ik zie dat Fawziyyah te koop staat

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:28

Hallo dames ben er weer zal straks even bijlezen wat een drama me telefoon is overleden , gelukkig me kerst cadeau eerder gehad en heb weer een nieuwe

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:43

Tam, nog gelukt in Amersfoort? :P

Eline, jeetje wat heftig... Fijn dat iemand die denkt te helpen het ook nog even erger maakt.. :\

Haha Yildiz, die blik van Tie :') Die herken ik wel :') _O- Merries :))

Roma, succes met de verkoop. Verkopen lijkt mij ook vreselijk, ik hecht me veel te snel denk ik... :o

Hè, Ziyyah te koop, wat zonde! Vind het een leuke merrie (Djuun look-a-like, net als Mish hè :P ).

Kath, welkom terug dan :D Mistte je idd al een tijdje!

Vanochtend in de gure wind (wat een verschil met gisteren), maar weliswaar droog een rondje gedaan met Djuun. Die had er zowaar erg de pas in (voordeel van de wind?) :')
Vanmiddag verjaardag van oma gevierd in zaaltje van verzorgingstehuis waar ze woont. Weer tot de conclusie gekomen dat we echt veel familie hebben :')

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:52

Super roma van de verkoop!
Top Yildiz dat je toch op die manier kan gaan starten met Nour. Hijs niet de enige nog strak in pak hoor :') Vegas ook nog, mallie daarin tegen is een beertje!

Geweldige foto's en filmpjes weer Katja! Blijft een geweldig ding ilya! Leuk ook om te zien hoe nuchter die is!

Fijn dat je lekker een rondje hebt kunnen doen met Djuun. Indd de wind Zorgt hard mee voor pepertjes in de bips!

Ons jaar lang itp
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=243&t=1819450

Zijn er hier nog mensen die de 27e naar Arthur's gaan? :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:05

- Lekker zonnig ritje met Djuun! :)
- Haha, leuk die foto's van Ilya met het bordje. Is Ilya Amin zijn definitieve naam? Ik meende ergens te lezen dat het Set's Ilya Amin was?
- Wat vervelend dat het opladen niet ging zoals het hoorde.
- Dierenpark Amersfoort lijkt me leuk, echter moet ik morgen gewoon heen werken :D
- Fijn dat Majdiy echt een nieuw baasje heeft!! Ik zou een waardeloze fokker zijn, kan toch nergens afscheid van nemen :Y) Hoop ook dat ik nooit noodgedwongen voor die keuze kom te staan.
- Haha, Tie doet niet aan 'eerlijk samen alles delen'. Yus overigens ook niet hoor, haar hooi, haar gras, haar ruimte :+ .

Mijn baby ITP :D
[KS-ITP] Mijn stoere mannetje, Tameri Munir!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:14

Past er toevallig nog iemand bij in dit topic? Ik kom het nu pas tegen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:17

Ja hoor! :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:21

Leuk!

Ik denk dat het grootste deel mij wel eens tegen gekomen is.

Ik ben kim, ben 22 jaar en op dit moment in bezit van mijn tweede arabier genaamd Manolo. Helaas heb ik mijn eerste arabier Belarus in juli in moeten laten slapen.
Over een klein weekje mag ik mij (en mijn moeder maar die is bokt loos) eigenaar noemen van nog een arabier!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:30

Welkom Kim! Ik ben je in het verleden idd wel eens eerder tegen gekomen op bokt ;)
Wat leuk dat je weer aan de bieren bent, vond het zo rot voor je toen je Belarus moest laten gaan.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:31

Leuk overzicht van je kanjers! Wist niet dat je western wilde gaan rijden? Of reed je dat al? Kom je dan ook gezelli bij d'r DAWRA?
Neem je Vegas mee om zadel te passen? Is dan wel giga druk hoor!
Ik weet nog niet of ik ga... Misschien nog leuk trainingshoofdstel en van die fijne teugels scoren in mediumoil voor hoofdstel Nour. Of cement... Om dat gat in m'n hand te dichten... :')

Oh jij ook lekker ritje gemaakt Siel! Djunekind ook zo fris? Tie was echt voorwaarts, had er zin in! Zei nog tegen m'n buitenrijmaat Ron, tis geen Nour he, Tie gaat langzaam. Maar nee hoor, vlammen! En dan echt Tie op d'r best, geen ander paard mag voorop, oortjes naar achter en pasje erbij. :')
Hier gelukkig ook pas vanmiddag wat regen, maar gelukkig niet veel. Snap dat Set daar niet blij van wordt! Ilya en Blue boeide het niet?

Welkom Kim! :) Het verhaal van Belarus heb ik zijdelings meegekregen. Was toch hoop om te doen? Of was dat onder andere eigenaar? Of ben ik abuis, malende, etc? (Zeer plausibel :D )
Proficiat met jullie nieuwe aanwinst! Fotooooooos!!!! *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:36

Djuun is bijna nooit fris _O- Ze was eerder een beetje snuiverig door de wind (het waaide ook echt gewoon hard hier, vond mezelf best een bikkel om op pad te gaan :)) ) Écht hard gaat ze niet, maar ze liep gewoon voor haar doen lekker door zonder te veel aanmoediging :D Ze mag van mij wel vaker zo lopen :D

Wel opvallend, gisteren kom je genoeg mensen te paard tegen, zonnetje, mooi weer. Vandaag kwam ik alleen dochter van staleigenaresse tegen op de terugweg (ging zelfde rondje doen als ik in tegenovergestelde richting, zei dat ze half uurtje eerder had moeten vertrekken, dan hadden we samen kunnen rijden :') ). Volgens mij genoeg mensen hier die met een beetje wind niet meer op hun paard stappen naar buiten := Ben blij dat dat met Djuun gewoon allemaal kan hoor :j
Laat het nou super vaak te waaien hier in Zeeland :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:38

Misschien dat ik ooit in de toekomst ook bij de DAWRA ga, als Munir er klaar voor is :D heb jullie in ieder geval gesteund door de kalender te kopen, hihi.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:43

de naam Belarus ken ik :j welkom!

Joyce, hij heet wat mij betreft Ilya, volledig Ilya Amín en voor het stamboek Sets Ilya Amín :') De naam moest met dezelfde letter beginnen als de vader.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:45

Welkom Kim!

Yildiz ik reed/rijd recreatief western de stille hoop is er wel om te gaan starten maar ik weet niet hoe dar met de regels zit? Is dat het zelfde als met dressuur? Ivm hengst zijn?

Nee Vegas gaat niet mee ga de 28e een zadeltje halen bij een bokker, en die is qua maten van de zadelmaker als het goed is passend. Dit laat ik wel controleren natuurlijk!

Zou wel tof zijn wat mensen van hier te meeten, liefst arab mensjes :D haha!
Ik hoop terug te komen met een mooi bitloos hoofdstel, blanket, en nog wat dingentjes haha!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:27

Je komt zowiezo altijd met meer terug dan gepland bij Adje, hihi! :D
Weet nog niet precies wanneer en of ik ga hoor. Altijd laatste moment besluit. ;)
Weet niet wat bij dressuur gevraagd wordt?
Nou heb ik vorig jaar het regelboek bewerkt maar ben weer veel kwijt. |o
Even uit mijn hoofd: Geloof dat hengstschap geen issue is zolang je ouder bent dan 18 jaar.
Ik mag Nour nu zelfs in de Walk & Jog starten als ik wil ivm junior status.

Goed bezig Joyce!!!!! _/-\o_
Mei is mooi schijnt! :+

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:36

In het regelboek op de DAWRA site kan ik alleen vinden dat een hengst bij de amateurs of open gestart moet worden en dat je volgens de groen paard regel 1level lager mag starten dan je huidige niveau tot ee max van 3 wedstrijden volgens mij. Hoe het zit met eventuele wijzigingen weet ik niet. Die kan ik nergens terugvinden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:41

Dank je Suus! _/-\o_
Dan zal t zo zijn, want er zijn geen wijzigingen geweest wat dát betreft. En dan zal Paulette het wel over EK hebben gehad wat betreft die W&J?
Maar soi, eerst met ander paard Amateurstatus behalen dan. -O-