[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:01

Sieltjuh schreef:
Super zeg! En Parijs, gaaf :D

PARIJS wordt hem niet hoor, maar die show sluit het showseizoen, bedoelde ik :P

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:06

Stijn vind ik idd ook super :j Ik heb dan weer het idee dat Gijs iets beter bij Umoyax past, maar ik vind Stijn wel echt super! Heel betrokken en vriendelijk inderdaad en toch leiding geven :j

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:09

amyz schreef:
Stijn vind ik idd ook super :j Ik heb dan weer het idee dat Gijs iets beter bij Umoyax past, maar ik vind Stijn wel echt super! Heel betrokken en vriendelijk inderdaad en toch leiding geven :j

Wat ik echt super vind van stijn is dat hij niet alleen maar voorbrengt, hij groomt ook, doet make-up, doet de stallen tussendoor uitmesten en water en hooi geven. Je kunt merken dat ie oog voor detail heeft en dat hij lang gegroomt heeft en gewoon gek is op de paarden :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:13

Ik hoor het al: volgend jaar met z'n allen naar de shows om die rubrieken weer een beetje groot en spannend te maken :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:22

ArabianRanch schreef:
Sieltjuh schreef:
Super zeg! En Parijs, gaaf :D

PARIJS wordt hem niet hoor, maar die show sluit het showseizoen, bedoelde ik :P

Whaha ow lees beetje scheef dan zeker :o

Ik weet niet wie Stijn en Gijs zijn :') Zoals ik al zei ben ik totaal niet in die showwereld thuis :')

Ik vraag me af hoe Djuun het zou vinden als we dr zouden wegbrengen, ze kan soms best wel aan ons hangen namelijk :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:26

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:16

Barc is toen geloof ik 2 weken naar Aurid gegaan.
Hij deed het tijdens zijn training super zei Aurid.
Maar zodra Barc in de ring kwam was het een autist en keerde echt helemaal in zijn eigen wereld.

Is het een wedstrijd met ruiter erop...was hij veel zelfverzekerde.
Soms is showen voor sommigen paarden gewoon niet weg gelegd.

Mo kan het opstellen etc en loopt netjes mee.
Hij is niet op training geweest vorig jaar....heb ik zelf gedaan.

Voor het fijne werk is het eigenlijk helemaal niet zo gek om hem weg te brengen..Misschien dat ik het wel doe...wil er wel voor sparen voor als ik het wel doe.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:51

Aha, Ylona, dan weet ik het :P

Kan me best voorstellen dat het meerwaarde heeft als je echt bezig bent met de fok, om ze dan weg te brengen :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:54

Sieltjuh schreef:
Aha, Ylona, dan weet ik het :P

Kan me best voorstellen dat het meerwaarde heeft als je echt bezig bent met de fok, om ze dan weg te brengen :)

Het kan een meerwaarde hebben, maar voor mij is het gewoon een geweldig tijdverdrijf :j ik hou van showen, van het werk achter de schermen vooral. Of ik nu wel of geen paarden mee heb, ik vind het klaarmaken en alles regelen enz. gewoon geweldig. En als je dan alles op de rit hebt en het loopt vlekkenloos en het paard laat zich ook nog goed zien en krijgt correcte punten, dan ben ik heel gelukkig <<)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:59

Ja dat geloof ik graag hoor :j Daarom lijkt het me ook leuk om een keer zoiets te doen met Djuun (haha rijmt :') ), maar wel een keer zeg maar. Alle respect voor de mensen die tig shows aflopen, maar ik ga liever in het weekend op buitenrit, zeg maar :
Geldt trouwens ook voor de mensen die wedstrijden starten hoor, zelfde verhaal eigenlijk. Ik wil graag paar keer per jaar een onderlinge rijden, maar om elk weekend op pad te moeten... :+

Maar das natuurlijk de keuze die je maakt als je een paard aanschaft :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:03

Haha de zenuwen die een show met zich mee brengt is niet grappig :+
Maar om je paard dan zien rond te huppelen is dan wel weer een gaaf gezicht :D

Opstellen is helemaal niet zo moeilijk om aan te leren.
In de ring moeten ze gewoon zo min mogenlijk ...liefst helemaal niet in galop aan springen maar lekker showy rond paraderen.
Ook dat kan je indien je een redelijke conditie heb(Ik dus niet:P) ook aanleren.
En dan kan je best een keer meedoen met de regionale.
Voorbrengers hebben wij hier op het forum van nummer van :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:33

Als je een beetje oog voor detail hebt kun je alles thuis doen. Doen wij ook :') ok, nu hebben we een grote groep, maar vroeger al :j mawiyah is nog nooit in training geweest, die is thuis-getraind ;)
Met het huidige mode-beeld is het klaar maken ook niet lastig, spieren hoeven ze niet te hebben want die zie je toch niet onder die laag vet :+
maar serieus, in een u-vorm trainen op commando showen en opstellen waarbij ze op commando of simpele handbeweging automatisch in de houding gaan staan (hoeft niet opgespannen, als het maar de juiste houding is, en dat is niet met het hoofd omhoog). Als je het goed doet vind het paard het zo leuk dat ie enthousiast wordt en dan is heb je de basis om op de show de zenuwen van het paard de baas te kunnen ;) Het is net als met een one-rein-stop, als je het zo aanleert dat het een auto-response wordt, dan heb je het goed gedaan en vanaf dat punt kun je in de eerste show de link leggen tussen show en showen :) Ik heb er afgelopen jaar gewoon te weinig tijd voor gehad, maar komende jaar heb ik veel meer tijd om volluit de auto-response erop te zetten bij mn jonkies :j
En dan het scheren en wassen, dat is ook een vak apart.

Ik doe van de winter een aantal dagen organiseren waarbij we alle aspecten van de thuis-training onder de loep nemen, dan gaan we ook scheren en toiletteren. Ik maak het zo makkelijk dat zelfs een leek het kan leren ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:36

Haha dus binnen kort pony kamp toiletteren bij shamal :+ :P

Ik doe ook veel zelf.
Heb tijdens me stage het een en ander geleerd.
Heb met Barc dagje Jan calis gedaan.

Ik krijg nu spontaan de kriebels om te gaan trainen :D
Heb een prima slachtoffer 8-) Mirka!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:21

Jeeej ponykamp :D
Ik heb mn eigen zenuwen leren waarderen sinds ik een paard heb dat daardoor beter zn best gaat doen voor me :') Maar idd wát een stress... Aan de andere kant wel heel leuke stress dus het is het me waard.
Umoyax doet geloof ik niet aan stress :+ Als ie zenuwachtig wordt, wordt ie heel erg hengst, lijkt wel een soort compenseren van onzekerheid, heel apart... :)
Dit is met Gijs overigens:
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8022_n.jpg

Heb niet zo'n lieve foto van ze als zoiets als wat Ylona net plaatst :P

Umoyax daarnet toch maar onder dek gezet.. Kwam aan op stal en hij stond er zo zielig bij. Enorm veel huidvet, vacht ziet er heel raar uit en hij wil niet meer in de bak staan, dan gaat ie zowat door de draden heen. In de paddock stond ie net ook al zo te dralen, hij wil gewoon naar binnen... Dekentje was even spannend voor mn grote aansteller maar met hulp van Danielle en Mel toch goed gelukt, alleen durfde hij volgens mij het eerste half uur niet te bewegen :') Steeds omkijken en gauw weer naar voren kijken, heel voorzichtig testen of ie met zn hoofd nog in de voerbak kon, testen of ie nog bij zn hooi kon... Heel grappig gezicht _O- Maar daarna kreeg ik steeds een snuit in mn gezicht, geloof dat hij er uiteindelijk toch wel heel erg blij mee was...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:29

Haha hij denkt dat ie een dwangbuis aan heeft _O-

Ja ik kan bijv best kortaf reageren als mensen me helpen en mijn overduidelijke aanwijzingen niet volgen ~~}>

En als me vriend dan steeds roep: Jessie waarom ben je zenuwachtig is toch nergens voor nodig...Nou dan -:(-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:06

Is het ook beetje leuk rijden bij jou, Ylona? Anders kom ik weekje op ponykamp :P

Haha, zenuwen voor zoiets weet ik ook niet of ik ze zou hebben. Misschien scheelt het wel dat Letiets en ik alles samen doen rondom de paarden en redelijk op elkaar zijn ingespeeld. Scheelt denk ik best wat stress :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:36

Sieltjuh schreef:
Ik weet niet wie Stijn en Gijs zijn :') Zoals ik al zei ben ik totaal niet in die showwereld thuis :')

Ikke weet het ook niet.. :o
Maar ik heb ook geen showmateriaal. _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:52

Pffooee, nog een medestander :P

Hoe is het met je moddermonster?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:10

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:11

Ik vind Sharifa echt zo prachtig <3
En op de laatste foto ook mooier met dat buikje weg :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:13

Vriendin komt misschien zondag mee (als het weer beetje meezit :') ) en misschien ook foto's maken van Djuun. Die is nu beetje wolliebollie :P Staat nu in een veel opener stal en komt meer buiten, dus ze heeft lekkere wollige vacht, zeker achter dr oren :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:31

Shieffie is wel echt leuk showmateriaal! :))

Fuego is een echt buitenmonster geworden, hij staat tegenwoordig zelfs telkens in de regen en slaapt zelfs af en toe in de modder, dat heeft hij nooit eerder gedaan.
Sliep hij nu altijd buiten, was het niet zo'n probleem, dat natte zand is niet zo erg, maar die drolvormen op zijn wollige wintervacht gaan er niet meer uit. :roll:
Het zal me niets verbazen als ik binnenkort de dierenbescherming aan de deur krijg, hoe durft u uw arabische paard zonder deken buiten te laten lopen. :x

Haha, Djuun heeft dus ook ingebouwde oorwarmers!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:37

Hahaha Miranda, daar willen we foto's van :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:40

Gisteravond had ik hem nog redelijk schoon gekregen, maar de volgende ochtend lijkt het net of hij nog nooit van leven gepoetst is...
En z'n stal doe ik pas aan het einde van de middag, strooi s'avonds nog extra op maar evengoed heeft hij tijdens het slapen alle drollen weten te raken..tid eigenlijk nog wel knap ook dat ie dat voor elkaar krijgt.. :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:40

Sieltjuh schreef:
Is het ook beetje leuk rijden bij jou, Ylona? Anders kom ik weekje op ponykamp :P

Haha, zenuwen voor zoiets weet ik ook niet of ik ze zou hebben. Misschien scheelt het wel dat Letiets en ik alles samen doen rondom de paarden en redelijk op elkaar zijn ingespeeld. Scheelt denk ik best wat stress :')

alleen maar polderweggetjes... maar we zitten hemelsbreed 1 km van duitsland waar je volgens mij wel mooi kunt rijden :Y)

ik ben wel van plan om het zoveel mogelijk op 1 dag te doen, ik wil liever kleine groepen :) maar goed, eind van de maand ga ik testen wat ik op 1 dag kan doen met een groep :j