arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:38

Ja Ilona kan natuurlijk ook wel rijden als een tierelier :). Gaaf. Ik rij ook mee in de ridden class. Vind het zelf erg spannend terwijl mijn merrie met drukte om haar heen juist de rust zelve wordt.. Ik ben erg benieuwd!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:31

Heeft er hier iemand nog tips om je voor te bereiden op zo'n zadelrubriek?

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:18

Zorg dat je paard relaxed is maar niet te sloom! Goed aan de teugel loopt en dat je overgangen goed zijn. Vlecht hem netjes in en zorg dat je er zelf goed uit ziet! Dan moet het helemaal goedkomen!

Oja en het belangrijkste; geniet ervan!!

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:32

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:44

Yessss tnx Judith, daar kwam ik voor kijken :D
Wil je Pim van me bedanken voor de foto's? Echt heel leuk!!

Ondanks de extreme stortbuien heb ik fijn gereden met Cuubs, wel wat fouten door die regen. Niet halt willen houden, kont in de wind gooien, heel scheef achterwaarts en overkruist in de middengalop omdat hij zijn billen tegen de wind in wilde hupsen :')
Toch 200 en 195 en 2x 1e :D

Wij nemen geen paarden mee naar Alkmaar, wel naar Brecht! Daar gaat Cuba aan de hand (dat wordt wat *\%/* ) en onder het zadel.

Over het voorbereiden van je zadelrubriek; focus je niet te veel op "aan de teugel"!!
Ik reed mijn eerste zadelrubriek met Pirouette toen ik haar net 1 maand reed, van aan de teugel en zelfs stelling hadden we allebei nog nooit gehoord, maar ze liep ontspannen, ruim en duidelijk met plezier!
Het is veel belangrijker dat je paard lekker over 4 benen loopt en mooi ruim en ontspannen blijft. Vooral in de stap. Je ziet zoooo vaak dat iedereen in de zadelrubriek te druk bezig is met "netjes stappen", waardoor vrijwel alle paarden beginnen te dribbelen of kort gaan stappen, zo zonde!

Dus qua voorbereiden, rijd vooral veel lange lijnen, in de zadelrubriek worden geen figuren gevraagd, en afwenden en laaaaaaaaaaaaaaang halthouden. De jury's gaan alle paarden af, en dan kan het wel eens erg lang duren dat stil staan...

Maar vooral, heb plezier, zorg dat jullie er allebei piekfijn uitzien en ONTSPAN +:)+

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:38

Graag gedaan Vera. Jullie zijn erg fotogeniek samen en ondanks het slechte weer toch heel sportief +:)+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:56

Er zijn nog maar 9 inschrijvingen voor de wedstrijd de 21e in Houten, hoop dat er toch nog mensen mee gaan doen anders gaat het misschien niet door! -O- En ze verwachten beter weer dan vorige maand geloof ik :')

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:22

Ik wilde hier ook net komen spammen over de wedstrijd!! Inschrijven mensen, het is een super locatie om te rijden!!
Zelf rijd ik helaas niet mee, omdat ik anders voor het einde van het seizoen aan mn max aantal winstpunten zit, maar ik ben er wel. Waarschijnlijk ga ik schrijven bij de jury, maar anders bied ik mijn hulp aan aan iedereen die hulp nodig heeft. Voorlezen, vlechten, spullen vasthouden, ik ben van alle markten thuis :D

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:06

Wij zijn er ook weer :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:31

Ik vind het helaas te kort dag, meneer sinds een tijd van de week weer voor het eerst onder het zadel gepakt :)
Mss in september wel een poging wagen...

Door nieuw zadel en wolfstandjes er uit sinds ruim 3 maanden weer onder het zadel...eigenlijk iets langer :+

voorproefje :o ;)

Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:50

Mooi :). Lekker gestrekt ook meteen.

Ik sla Houten helaas over, heb die avond ervoor een bruiloft in Breda... Denk niet dat ik katerloos de zondag in ga :(..

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:14

Ik twijfel nog. Ben met de paarden metvakantie in Belgie. Het is best een stuk rijden. Op zich niet erg. Maar tot de grens weinig snelweg en de wegenzijn hier best slecht. |(

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:37

Het is niet echt een wedstrijd in de zin van een proefje rijden maar Bolleke en ik hebben gisteren meegedaan aan de ridden class tijdens de Nationale C-Show West in Alkmaar.
En wat ben ik trots. Ondanks alle zenuwen van mij heeft Bollie zich meer dan keurig gedragen en gingen we als een echte combi door de baan. Hij genoot van het publiek en alle aandacht die hij kreeg en reageerde keurig op mijn hulpen op wat vrolijke bokjes na :P
Op de 77 punten die we bij elkaar heb gereden was ik trots. Daarmee werden we tweede van alle combinaties. Hoe anders was het maanden geleden op de NK :o . We kregen alom complimenten voor zijn verschijning en prestatie.

Afbeelding

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:30

Ik heb het al eerder gezegd Judith, maar super gedaan!
Knappe Bol! Ik vond hem in de Liberty ook zo leuk, hij heeft zo'n heerlijke blik in zn ogen :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:10

Mooie foto! Ik vond het ook een supermooie dag!

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:59

Ja Vera, alle frustraties kwamen eruit. Lekker rennen en bokken terwijl hij gigantisch kan showen. Maar daar moet zijn koppie echt naar staan *\o/*
Het mooiste vond ik het dat ik hem moest "vangen". Ik hoef alleen maar zichtbaar voor hem te zijn. Een klopje op mijn borst is voor hem het teken om naar mij toe te komen.
Dat deed hij zo braaf in al die drukte en keurig stilstaan toen ik zijn halster omdeed <3 <3 Je kon een speld horen vallen. Wat een kanjer.
Hij is misschien niet de mooiste en de braafste maar hij is voor ons zo geweldig :j :j *\o/*
Vanmorgen sjokte hij het land in, hij kan geen pap meer zeggen. Het zijn altijd spannende dagen zo van huis. Hij krijgt nu een paar dagen vrij. Het wordt mooi weer {:} dus hij mag ff lekker genieten.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 19:02

Jongens, ik mag me hier weer melden!
Belarus is weer terug :D :D *\o/*

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:05

Serieus Kim?! Wat fijn voor je!!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 19:08

4 augustus heb ik hem weer terug gekocht omdat de eigenaresse toen geen klik met hem had.
Hij komt binnenkort lekker thuis aan huis te staan :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:33

Echt heel erg fijn voor je! Ook dat hij lekker aan huis komt te staan, dat vind ik zelf toch altijd wel erg lekker!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:31

Ohh wat fijn Kim!!! Ik neemaan dat t over Belarus gaat?

Wij zijn 2 wp rijker geworden in Kootwijkerbroek :) 7 september reizen we af naar Haarle!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:31

Calimero_ schreef:
Jongens, ik mag me hier weer melden!
Belarus is weer terug :D :D *\o/*

Oh ik zie het!! Wat fijnnnn!!!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:07

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:38

Fijn dat je knappe vriend weer bij je terug is Kim. Ik snapte er al helemaal niets van dat je hem verkocht. Gelukkig toch een happy end :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:48

Dat zegt nou iedereen. En ik denk dat ik er ook wel op afgerekend wordt dat ik hem toen verkocht heb.
Niemand begrijpt dat ik echt geen andere keuze had omdat ik het hele verhaal liever niet op internet zet.

Maar goed, hij is er weer en nu gaat hij niet meer weg!