Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:26

ff gegoogled, yep we zijn nieuwsgierig :j . Diverse foto topics in bokt van je paardje. Leuk! Ook nog ff de pedigree bestudeerd, maar persoonlijk ben ik totaal niet thuis in het spaanse bloed :o. Net zo oud als onze Basciz Nirvana. Goed bouwjaar ;)

corine1981

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:29

Oud? Laat het de dames maar niet horen Nancy :x

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:32

duh....zeur _O- :x

Hoest met de kleine vent?? Slaapt ie lekker door? oh....dan heb ik wel over de tweevoeter :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:38

CounTree schreef:

Hoest met de kleine vent?? Slaapt ie lekker door? oh....dan heb ik wel over de tweevoeter :+

;) Ja, die doet het goed, ligt nu aan mijn voeten te slapen op de bank, na de hele ochtend babbelbox gespeeld te hebben. Hij heeft het babbelen en lachen ontdekt, zo cute <3 <3 :o
Doorslapen doet hij nog niet, maar na zijn laatste flesje komt hij ook nog maar 1 keer 's nachts, we mogen niet klagen, geen drama's met nachtenlang gejengel.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:20

CounTree schreef:
ff gegoogled, yep we zijn nieuwsgierig :j . Diverse foto topics in bokt van je paardje. Leuk! Ook nog ff de pedigree bestudeerd, maar persoonlijk ben ik totaal niet thuis in het spaanse bloed :o. Net zo oud als onze Basciz Nirvana. Goed bouwjaar ;)

Nou ik ken ook niks van afstammingen hoor ;)
Ik heb mijn paardje ook eens gegoogled uit nieuwschierigheid :P en kwam op een yahoo pagina met een foto van haar die ik nog nooit gezien heb! Raaar!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 16:35

corine1981 schreef:
CounTree schreef:

;) Ja, die doet het goed, ligt nu aan mijn voeten te slapen op de bank, na de hele ochtend babbelbox gespeeld te hebben. Hij heeft het babbelen en lachen ontdekt, zo cute <3 <3 :o
Doorslapen doet hij nog niet, maar na zijn laatste flesje komt hij ook nog maar 1 keer 's nachts, we mogen niet klagen, geen drama's met nachtenlang gejengel.

Die Wouter toch!! :+

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:26

Welkom ploempje! Veel succes met hem verder om te scholen naar de western stijl! Zal vast goed komen, hopelijk pik je snel een dawra show mee!

mvg Glenn,

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:40

Dank je Wetsernfriek :) Laat het ons anders formuleren, hopelijk ben je snel zo ver om een dawra show mee te pikken, haha ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:56

@Ploempje, die kun je juist voor de ervaring mee pakken! Niet voor het winnen. Zeker bij bepaalde juryleden krijg je een hoop feedback waar je thuis weer mee aan de slag kan! En anders wel van de rest van de deelnemers :D

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:43

Dat is dan mssn wel eens een goed ideetje :) Eens checken waar ik die kalender kan vinden! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:56

Ploempje schreef:
Dat is dan mssn wel eens een goed ideetje :) Eens checken waar ik die kalender kan vinden! ;)

Dat is zeker een aanrader! De Dawra wedstrijden zijn nooit zo ontzettend druk en daardoor is er altijd voldoende tijd tussen de rubrieken door, maar ook voor extra jury uitleg.

De agenda kan je hier vinden: http://www.dawra.nl/pages/nl/agenda/daw ... a-2012.php

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 09:48

Hé wist niet dat de agenda al bekend was! Snel in m'n nieuwe agenda noteren! Thanks CT.!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:57

Tja...je moet natuurlijk wel met enige regelmaat de dawra site checken hè ;)

Trouwens heeft iemand de kalenders al ontvangen??? Ik zit er met smart op te wachten.

Ik heb er 20 besteld, dat aantal moet ik minimaal verkopen t.b.v. de DAWRA om in aanmerking te komen voor de DAWRA EK pot. Geen 20 kalenders verkocht, geen "deut" uit "de pot". Dus des te eerder ik ze heb, des te eerder ik actief aan de slag kan met een mooi voorbeeld. Zien doet kopen...Ik hoop ze toch wel gauw binnen te krijgen en de <:) bijtijds nog even blij te maken, voordat ie alle kadootjes reeds voor elkaar heeft. :){ :j /3

En natuurlijk ben ik ook heeeeeeel nieuwsgierig naar het eindresultaat!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 01:17

Me tooo!!! Heb er twee besteld en vanavond net twee via het arabforum bijbesteld. Had ik dus beter via jou kunnen doen! Kan ik dat nog veranderen?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:22

achjee nancy, dan had ik ook beter bij jou kunnen bestellen. Ik heb er 5 besteld.
Als ik dat had geweten......

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:26

yildiz schreef:
Me tooo!!! Heb er twee besteld en vanavond net twee via het arabforum bijbesteld. Had ik dus beter via jou kunnen doen! Kan ik dat nog veranderen?

Wat mij betreft wel hoor :j _/-\o_

Lief trouwens jullie reacties. Ik schrik wel van jullie reacties...blijkbaar is deze voorwaarde dus niet echt bekend (mijn onderschrift is dus niet echt duidelijk?)

Hmmm...hier ga ik ff mee aan de slag...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 02:04

toen ik er 5 had besteld, wist ik niet eens dat eventuele meedingers voor de EK er 20 moesten verkopen.
Anders had ik ze liever dus bij jou besteld ja.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 02:39

Helaas pindakaas.....heb ik pech. Ben nie boos }> :+ :Y) Grapje.

Ik vind het wel een goede regel die er door de DAWRA is opgesteld. Dit stimuleert deelnemers extra om zich in te zetten hiervoor en draagt iedereen op een eerlijke manier hun vrijwillige steentje bij. Een ieder die deelneemt aan het EK namens de DAWRA en zijn target heeft gehaald, kan op een bijdrage in de te maken kosten rekenen vanuit de DAWRA (vanuit de kalender verkoopopbrengst). Heb je je target gehaald en besluit je uiteindelijk niet mee te doen aan het EK, dan heb je geen recht meer op zgn "EK onkosten". Hetzelfde geld als je hebt besloten geen kalenders te verkopen. Prettig geregeld +:)+

Ik zet me er sowieso voor in. Geen haar op mijn hoofd die daar aan twijfelde. Haal ik de target niet....nou ja pech. Maar dan heb ik het niet voor niets gedaan en menigeen vast een plezier gedaan en daarbij de DAWRA, het ras en de sport gepromoot. En dat is de moeite meer dan waard. :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 09:50

Gelukkig had Angela nog niet gereageerd. Dus: graag 2 kalenders CT.! *D

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:00

wij hebben ook iemand met een arabier op stal... ge bailey. hij wordt alleen reining gereden en doet het super goed. spins zijn goed en z'n stops worden ook steeds beter. echt leuk om te zien.. vooral omdat hij vroeger alleen maar aan het bokken was zowat.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:44

Thanks Yildiz, _/-\o_ U is geweldig :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:53

Gaaf fique, super dat ie alleen reining wordt gereden. Het lijkt erop dat er langzaam aan steeds meer arabs puur reining getraind worden. Bij WNL op stal staat ook een volbloed Arabier. Die loopt ook super.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 27-11-11 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:57

CounTree schreef:
Gaaf fique. Het lijkt erop dat er langzaam aan steeds meer arabs reining getraind worden. Bij WNL op stal staat ook een volbloed Arabier. Die loopt ook super.

Goed voorbeeld doet goed volgen ;) :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:03

Ja misschien wel idd. Ik hoop het.
Ergens in een topic op bokt, wat over andere rassen ging, werd de reining prestatie van Volbloed Arabier Korinto ook aangehaald. Die immers 2e werd op het NK van de WRAN in de L2 Rookie. Helaas was Linda geen lid van de WRAN, want anders had deze combi ook de highpoint titel gehad bij de WRAN. Ze staken er qua punten met kop en schouders bovenuit.
Ook dit bewijst weer dat een arab ook echt wel goed mee kan komen in de reining als je er serieus op traint of hem regelmatig laat trainen cq in training zet bij een prof. In de reiningsport is dat vrij normaal en dan heb ik het niet alleen over het inrijden van de basis.

Zelf als je je reiner niet in training hebt staan, worden ze op een reiningstal vaak regelmatig opgepakt door de trainer. Bij WNL worden de pension paarden die daar op stal staan ook vaak 2x in de week bijgereden door de trainer/prof. Dat wordt op meerdere stallen gedaan. Toch wel lekker lijkt me dat, maar ja....vooralsnog heb ik me paarden toch liever aan huis staan. Maar ik weet dat het enorm kan schelen qua vooruitgang en dus prestaties.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:59

Mijn paardje word idd ook nog 1x in de week bijgereden.
Zowiezo het hele winterseizoen.