[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:30

Ik heb het zelfde als Yildiz, dood is weg, leeg omhulsel van iets wat lijkt op waar je heel veel van gehouden hebt...
Slacht zou ik dan zelf weer niet zo snel doen, tenzij je een paard hebt van vol tegen de dierenarts in gaat. Mijn voorkeur is inlaten slapen op een bekende omgeving, daarna laten ophalen door de Rendac, zo is het bij Darmoor gegaan. Ik heb niks met een urn met as :n

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:31

Zou je mij ook info willen sturen Yildiz? (over de verzekering, niet over de slager :') )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:46

Mijn Tag heb ik laten slachten omdat m'n meid een pest had aan veeartsen. Maar reizen en vreemde omgevingen waren prima. Beviel me echt enorm, zo netjes behandeld en respectvol. Zeker met haar karkas, wat ook wel heel logisch is gezien dat hun verdiensten zijn.
Per paard vind ik het heel erg afhankelijk per paard wat ik ermee zou doen.

Zou zelfs mezelf niet begraven of cremeren maar afstaan voor de wetenschap. Of in een zandloper dat is ook iets wat ik al een jaar of 15 bedacht heb ;) Kan ik me omdraaien in m'n graf hehe

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:55

Niet elk lichaam wordt aangenomen voor onderzoek van de wetenschap, iets om in gedachten te houden. Er z'n nl mensen die dit ook willen en daarom geen overlijdensverzekering afsluiten, uiteindelijk niet aangenomen worden en nabestaande met grote kosten zitten....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:17

Afstaan voor de wetenschap is voor mij geen optie meer sinds ik heb gezien hoe de karkassen er in Merelbeke bijliggen.
Falco kon sowieso niet naar de slacht, Fin nu ook niet. Met Falco is het denk ik ook gewoon iets te traumatisch gebeurd, een ophaling van Rendac en dat hij dan nog een dag had moeten blijven liggen (zondag), had ik niet aangekund, denk ik...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:57

Annikab schreef:
Ja, Dos heeft het een en ander meegemaakt in haar leven, ik denk dat ik niet eens wil weten wat precies :(:) Het stomme is dat ze op m'n vorige stal prima in de kudde stond (ook in een kleinere paddock)... Misschien zijn mijn dames toch niet zo'n goede match samen als ik dacht :(

Ben er sinds afgelopen week ook achter dat ze heel goed reageert en megarelaxed wordt als ik heeeeeel boos wordt 8)7 Ik verloor (heel slecht) echt even m'n geduld met haar en haar af en toe neurotische gedrag, schoot enorm uit m'n slof en daarna was niks meer een probleem... Zal waarschijnlijk wel de manier zijn waarop er vroeger met haar werd omgegaan en kent ze mijn manier van omgaan (eerst vragen :)) ) niet...

Het kan ook gewoon komen omdat ze een sterke leider nodig heeft en je misschien normaal niet duidelijk genoeg overkomt.
Dus dan is dit eigenlijk helemaal geen vreemd gedrag tegenover jou.
Misschien even kijken of het zo is dat je door lichaamstaal duidelijker kan overkomen, het kunnen kleine dingen zijn zoals je schouders...laat eens iemand meekijken die er veel van weet. :j

Voor mij ook geen verzekering, ik heb alles bij elkaar opgeteld véél minder uitgegeven aan dierenartskosten dan ik aan verzekeringen zou hebben gedaan.
En er zitten vaak zoveel addertjes onder het gras dat je juist bij dingen waar je het geld nodig hebt niks krijgt. :+
Dood is dood vind ik en de slager maakt mij ook niet uit als het paard gewoon heen gebracht kan worden, het is alleen moeilijk voor mezelf niet voor het paard en dat is wat ik belangrijk vind.
Fu staat nooit op een trailer dus wordt waarschijnlijk ooit thuis ingeslapen en als de rendac hem komt halen zorg ik dat ik er niet bij ben. :o
Maar dat zien we allemaal wel wanneer het zover is..wie weet hoe ik er dan over denk.

Jaleesa, sterkte. :(:)
Ik was helemaal niet misselijk en na drie maanden ging ik naar de huisarts omdat ik me vreemd voelde en vermoedens had, (kreeg gewoon mijn maandelijkse bloeding) maar de dokter dacht niet dat ik zwanger was, toch maar laten testen omdat ik aandrong en het bleek wel zo te zijn. :+
Gaat je nieuwe job goed?

Kat, het chippen gaat tegenwoordig echt makkelijk, bij Fu heb ik het ook pas heel laat laten doen en ik dacht dat het drama zou worden maar hij had het niet niet eens door! (waarschijnlijk bij dezelfde mevrouw!) ;)
Wel fijn anders is het zo'n rotervaring! :j

Bren, sterkte met je oudje...

En Noah heeft echt een supertof kleurtje! *\o/*

Hier gaat alles lekker zoals jullie op fb hebben gezien. :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:19

Tieneke schreef:
Afstaan voor de wetenschap is voor mij geen optie meer sinds ik heb gezien hoe de karkassen er in Merelbeke bijliggen.
Falco kon sowieso niet naar de slacht, Fin nu ook niet. Met Falco is het denk ik ook gewoon iets te traumatisch gebeurd, een ophaling van Rendac en dat hij dan nog een dag had moeten blijven liggen (zondag), had ik niet aangekund, denk ik...

Lisa had het over d'r zelf, niet over d'r paard :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:27

Letiz Djuun gaat gaat goed hè ben benieuwd hoe de wedstrijd gaat! :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:29

Wat worden je kinders (nouja, één ex-kind) groot Annika! Jeetje, wat een paard is Door al! Jammer van je meiden maar ik begrijp het wel, zou het risico ook niet aandurven.

Yess Joyce, wat goed weer! Jullie zijn zo lekker bezig!

Sexy Noah met z'n nieuwe kleurtje! Staat hem goed hihi maar belangrijker is dat het lange haar er lekker af is!

Wat vervelend van je hond Bren :\

Leuk Yildiz, Jazzy doet het goed! Hoop dat het weer een beetje meezit (hier alleen maar regen regen regen)...

Suus zei het al maar hier dus niks verzekerd. Voor mij is dood ook weg, maar zou zeker de staart of een pluk manen willen bewaren om iets moois van te laten maken :j

Ik ontdekte eergisteren toch wat mok bij Jas, minimaal allemaal maar dat verklaart z'n dikke benen. Gelukkig is hij heel makkelijk met behandelen en zie nu al verbetering dus hopen dat hij er snel vanaf is!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:38

MirandaFuego schreef:
Letiz Djuun gaat gaat goed hè ben benieuwd hoe de wedstrijd gaat! :))

Me to :=
Nee, verwacht geen gekke dingen, op z'n hoogste dat ze wat dicht klapt, binnen vetter he, en dat daarom de galop niks wordt, maar who cares, doe sowieso mee voor de fun en de ervaring :)
Verder ben ik idd heel trots op d'r hoe ze het dit jaar allemaal gedaan en opgepakt heeft, ze is echt volwassener geworden, ben helemaal gek op die rare merrie <3

Ik zag idd je hoge school oefeningen op FB Miran :))

Balen Iloon, van de mok :\ Waar behandel jij het mee?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:43

Haha helemaal verliefd! :D
Fijn dat het allemaal zo lekker gaat, jullie hebben evengoed al vaak genoeg verplicht vakantie gehad dus nu lekker doorgaan is heerlijk!
Het maakt natuurlijk eigenlijk helemaal niet uit hoe de wedstrijd gaat maar het is vooral leuk om te weten hoe ze er op reageert. :j

Ja Iloon, wat smeer jij erop?

Fu zijn hoeven gaan trouwens steeds beter met de aloë vera!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:58

Ik was z'n voeten met betadine shampoo, dan goed afdrogen (ik trek de korstjes er niet af, tijdens het drogen vallen de korstjes die los zitten er vanzelf af) en smeer er dan efrata mok mousse op. Meneer van de ruitersportzaak raadde dit aan toen Asi er vorig jaar last van had en ik vind het geweldig spul :) Hij heeft ook een vitaminespuit gehad btw.

Djuun en Fu gaan ook lekker hè, toppertjes!
Laatst bijgewerkt door IlonavL op 15-11-14 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:59

Ik vind slacht ook een goede optie :j maar waarschijnlijk wordt het toch inslapen hier.

Miran zo'n klein veulie chippen vind ik toch weer anders :D Zo'n klein nekkie, aww. Deze mevrouw was volgens mij echt alleen van NRPS (of misschien ook wel niet)

Shanna is bezig met een leuk nieuw creatief project :)) en ik heb hele leuke mooie dingen bij haar kunnen bestellen. Komt ze vast nog wel wat over vertellen :D

[ITP] Eerste keer op bokt.
leuk paard dit (familie van Djuun volgens mij)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:05

Da kenk glad niet Iloon, ik zal eens googlen :)

Ik ga kijken Kat :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:05

Via Balaton idd, maar Balaton heeft ook wel heel veel kinderen :+ Asi en Remoyo zijn ook kleinkind en achterkleinkind van Balaton :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:07

Ja weet ik Ilona :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:08

Die moeder is wel echt een Balaton (klein)kind, die pik je er altijd zo uit :j Leuke hengst trouwens :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:10

Moeder deed me ook een klein beetje aan Djuun denken :j ( ik vind Djuun alleen veel knapper :P ) Erg leuke hengst!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:10

Haha, ik woon vlak bij het kanaal door Walcheren en vandaag is het hier de intocht van sinterklaas, kan alles horen (ben stiekem wel benieuwd welke kleur de pieten hebben := ) Vroegah dacht ik ook gewoon dat Sinterklaas in het elke dorp en stadje met de boot aan kwam, als kind bedenk je niet dat er niet overal water is :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:11

Hier in de stad is vandaag ook intocht :j Via het water van de stad, erg leuk.

Ik ga nu even mijn eigen Amerigo/Ameriga voeren :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:19

Hihi, was dat nou Set die weleens voor Amerigo heeft gespeeld of Fu? Of ben ik in de war?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:11

Vorige keer was er in Groningen een paard dood neergevallen bij de intocht. :+

Ja Iloon das Set, cool filmpje is dat! :D
Fu is niet zo geschikt als Amerigo alleen in de bak, buiten vallen er gewonden. :')

Kat, Roompie heeft pas een klein nekkie! :D
Ben benieuwd wat Shan gaat doen! :))

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:51

Reem heeft 1 keer Amerigo mogen zijn en de moeder van Quest dit jaar ook (zij word vaker gebruikt)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:58

Ooh ja, nu weet ik het weer! En Reem ook, leuk!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:01

Ik heb juist begrepen dat er een schreeuwend tekort is aan lichamen voor de wetenschap, ook voor de universiteiten zodat studenten leren 'snijden' zeg maar. Maar dat is dus niet helemaal kloppend?

Ik heb gewoon geen zin in poespas, ze mogen me ook in de sloot gooien met een steen om m'n nek...maar ja dat mag dan weer niet enzo, al dat gezeik ;)

Vandaag weer gaan wandelen met mijn familie Frans, wat hou ik toch van die kanjers <3 Pony was weer geweldig en loopt nu ook al een heel stuk soepeler gelukkig. Tara was weer heel nieuwsgierig naar alles en wandelde zoet mee. Alleen het hek weer door de wei in...drama's! :n Door me heen rennen de eerste keer dus mevrouw weer mee terug naar buiten en RUSTIG terug door het hek...Of gewoon niet meer door het hek willen -O- 15 minuten draaien en rommelen en alleen nog maar in d'r achteruit en blokkade. Jeroen pakt haar over en ik hield de merries vast...in één keer zo meelopen >;) :roll: Het is dus wel echt een kind van d'r koppige eigenwijze moeder zeg!