[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:58

He wat balen toch! Soms zou je in hun koppie willen kijken he?
Zeker is dat die merrie veel heeft meegemaakt toch? Misschien dat ze daarom haar ruimte zo verdedigd?

Fijn dat Doortje zo goed gaat! Verkopen is verschrikkelijk maar een hele troost als ze zo goed terecht komen.

Net ff lekker bij de meiden geweest. Helemaal omver geknuffeld hihi! Vooral Jazzy en Yazahra zijn zulke knuffelkonten! <3 Gaan ook altijd keihard hinniken als ze me zien (en Jazzy zelfs piesen :') ) Tie doet dat echt zo niet dus ik verwacht zoveel aanhankelijkheid niet bij merries.
Ik geniet er hard van! :D

Wat n heerlijk weer ook! Jammer dat ik vanmiddag moet werken -O-

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:40

Ja, Dos heeft het een en ander meegemaakt in haar leven, ik denk dat ik niet eens wil weten wat precies :(:) Het stomme is dat ze op m'n vorige stal prima in de kudde stond (ook in een kleinere paddock)... Misschien zijn mijn dames toch niet zo'n goede match samen als ik dacht :(

Ben er sinds afgelopen week ook achter dat ze heel goed reageert en megarelaxed wordt als ik heeeeeel boos wordt 8)7 Ik verloor (heel slecht) echt even m'n geduld met haar en haar af en toe neurotische gedrag, schoot enorm uit m'n slof en daarna was niks meer een probleem... Zal waarschijnlijk wel de manier zijn waarop er vroeger met haar werd omgegaan en kent ze mijn manier van omgaan (eerst vragen :)) ) niet...

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:56

Merries kunnen flink typisch zijn. dat bewijzen jouw meiden ook. Ik probeer merrie gedrag altijd bij mezelf te vinden. Ik was ook altijd een drama tot ik hoorde 'Marie Louise!!' dan wist ik niet hoe gauw ik mak moest worden ;)

Pony vandaag weer gewandeld, ze was zo heerlijk zichzelf lekker aan het scharrelen en kijken en liep lekker door <3 mijn kanjer meid. Daarna nog even met Tara een stukje gelopen en ze deed het super tussen de fietsen en brommers. Wat een held is dat toch ook <3

Gary denkt dat hij alweer superman is. He dacht wel even tegen een struik te gaan piesen en kieperde zo om :( vind ik dan ook wel weer heel sneu. Gelukkig lijkt hij behoorlijk goed te gaan, is levendig en ik hb wel besloten hem zo min mogelijk pijnstilling te geven zodat hij zich kalm houdt. Stoere vent is het toch ook.

Yildiz, wat een rot idee om hem uit handen te geven, vaak valt het niet mee een hengst van zijn leeftijd terug te plaatsen in z'n oude groep. Sowieso lijkt het me niks om ze uit handen te geven :(

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:05

Ik was (en ben) ook echt heel moeilijk met mijn paarden uit handen geven, maar bij Krista had ik er totaal geen moeite mee. Dat voelde vanaf het eerste moment goed. Zo'n fijn mens en fijne plek! Ik heb voor Euforio alvast een plekje gereserveerd voor over 3 jaar :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:17

@kat ja die zwarte, dacht al dat die wat wit doorscheen
@yildiz bedankt, zag je foto idd al op fb wel super mooie omgeving, @#%$#@$^van je auto
@ilona niet leuk, stalbenen
@tamara ja dat doet zeer ja,,,,niet fijn
@annika wat leuk dat je zo nog naar doortje mag/kan. Wel jammer dat de dames niet samen kunnen maar een tussendraadje kan toch ook prima?
@lisa lekker aan de wandel, is het ook heerlijk weer voor

Nou meiden is zit weer eens op mn roze wolk...Gister wedstrijd gehad met Asal en de eerste proef echt verknoeid. Ze had een plukje haar niet goed zitten met gevolg 179 punten, de 2e ging erg lekker werd wel streng gejureerd stond nog 1e toen ik wegging maar er moesten er nog 15 ofzo dus had niet meer op prijs gerekend. Thuis kreeg ik een apje, we hadden nog een 4e prijs, dus die vandaag maar even opgehaald.
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:25

goed man!! Wat fijn dat Asal haar ding weer heeft gedaan :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:06

Goed bezig Joyce! Proficiat! *\o/*

Lekker weer om te wandelen met de beestenboel! :)

Valt wel mee hoor, tis maar voor een klein maandje. ;) Ik heb daar geen moeite mee. Als de paarden ergens naartoe gaan dan is dat omdat ik er vertrouwen in heb, anders gaan ze niet. En idd wat Annika zegt, Kris is een toppertje! :) Nour is al wel vaker weg geweest, oa 2 maanden naar Stijn, zonder enige problemen. Enige waar ik bang voor ben is dat juist dan de groepssamenstelling verandert, maar hopelijk loopt het wel los. En zo niet, dan heb ik altijd nog diepvries liggen van m. := }:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:37

Jammer hoor Nicky

Auuuw bloedblaar Tam! doorprikken helpt.

Grote Doortje <3 en heel vervelend van Dos en Ely. en zo raar..

Gefeliciteerd met je vierde prijs Joyce :D

Hiii ik ben zo trots! Ilya werd vandaag gechipt en ik kon er niet bij zijn, hoe graag ik ook wilde. Dus met twijfel en knikkende knieën aan mijn vader overgelaten.
Hoorde ik achteraf van hem dat Ilya doodstil had gestaan, doodbraaf en had indruk gemaakt op de chipster. Ze vond zijn kleur zo gaaf en zijn hele voorkomen en begon ook al over niet castreren :+
Boefie <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:51

Van mama mag ik de blaar niet doorprikken ivm bloeden enzo :+
Joyce, gefeliciteerd! Lekker bezig :):)
Yildiz is lekker wezen ponyknuffelen <3
Annika toch jammer dat je dames niet meer zo lekker samen gaan...
Knappe Ilya bleek toch braaf te zijn, fijn is dat Kat!

... Ik heb een nieuw paard :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:52

Paard? nieuw? huh? Vertel! :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:58

Afbeelding

Hij is nog niet helemaal droog hier, maar die kleur <3 :+: <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:00

Ooooh das wel een hele mooie nieuwe Arabische valk! <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:26

Knap is ie zo he :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:18

Brave Ilya! Had eigenlijk ook niet anders verwacht, je doet er al zoveel mee. ;)

Tammy, wow, vertel eens meer?!! :j
(Ik wist eigenlijk niet dat je in Houten staat, dacht hey.. bekende omgeving) :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:15

hihi, Noah heeft een totaal ander kleurtje gekregen na het scheren. net een ander paard!

haha ja wij staan al 10 jaar in Houten, heerlijke stal :j

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:18

Joyce gefeli super!!! Ik schaam me rot op moment idd geen wedstrijden weer gereden het regelmatig trainen is bij mij echt zo hopeloos en dan is t niet eerlijk om op concours te gaan al kriebelt het wel weer steeds meer om weer als vanouds regelmatig te starten, en daardoor dus ook een doel te hebben om te trainen.
Annika wat raar van Dos haar reactie, hopenlijk draait ze nog weer bij wel fijn dat t verder ok gaat en wat is Door een grote dame geworden en euf is echt een knappie lekker dat hij goed gaat op kamers.
Kat je hebt gewoon een kanjer en fijn dat ookal je er zelf niet bij kon zijn hij t super heeft gedaan en weer een hart heeft verovert hihi
Yildiz spannend ben benieuwd wat je kerel van zijn school gaat vinden en hoe zijn vorderingen zal gaan.
En haha jaja klanten aan huis lol (hubby is hoefsmid)
Lisa hoe gaat t met hondje?
Tam wat een gave valk heb je, niet alleen wij vrouwen willen wel eens ander kleurtje onze paarden doen eraan mee haha

Hier gaat t ok met knollies, alleen met doggie niet is ineens sinds gisteravond down hij eet wel maar gaat niet van harte zoals anders, is sloom waarbij hij anders met uitlaten net een stuiterbal is sjokt hij mee maar wat er is geen idee maar zit me niet lekker (hij is bijna 11 en dat is best oud voor een duitse dog)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:19

Das met ene bruine of vos wel leuk dat scheren, Zaar scheren laat ik maar uit m'n hoofd ;) sowieso omdat die kerel haast geen haar heeft ;)

Gary gaat iets te goed, geen pijnstilling meer gehad en wil de hele dag rondlopen. Heeft wel heerlijk aan het verband gepeuterd dus vandaag even naar de dokter geweest voor check of alles goed was, en dat is het. Hij verveelt zich waarschijnlijk...weet ik wel zeker ;)

Zaraar ging vandaag weer zooooo goed <3 Bewoog top en weer niet hoesten. Ga toch maar eerder dan verwacht op zoek naar een zadeltje voor hem :)

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:26

Wat een mooi kleurtje Tam! Lekker dat 'ie nu kaal is, was hij braaf?

Sterkte met je hond Lisa, hoe gaat het nu?

Gefeliciteerd Joyce, knap gedaan!

Doet je auto het alweer Yildiz? Ik had het laatst ook, auto wilde niet meer starten. Startmotor was kapot :(

Hier alles goed. kinders op werk (groep 1/2) zijn lekker hyper, Sinterklaas komt morgen in het land. Zal de komende weken nog wel even zo blijven. Vanavond weer les met Asi :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:41

Met m'n beide platvoeten er pontificaal ingetrapt Tam, dacht echt dat je een ander paard had, haha :D !
Maar ziet er mooi uit!
Neeeee bij Zaar niet en nooit doen, geschoren zwarten zijn zo lelijk! Dof vies grijs wordt t dan! -O-

Sterkte Suus, worden zware weken voor je! :(:) :P Alleen m'n jongste gelooft nog en daar heb ik m'n handjes al vol aan, laat staan een hele klas vol hyperkids! %)

Tof dat Zaar zo goed gaat! +:)+ Filmpje?
Al een zadel op t oog?

He nog een zielige woef, of beter gezegd waf! Is idd al op leeftijd voor zon grote hond. Irritant als je niet weet wat er is... Temperatuur goed?
Haha, ok je man is smid hihi, nu ik begrijp!
Komen er vaak klanten bij jullie ja, ik dacht dat het vooral een reizend beroep langs klanten was?

Neeeee, auto is nog niet eens bekeken!!! -:(- Wordt na t weekend... Ik ben zo bang dat m'n motor naar z'n grootje is. Is meestal het geval met gebroken distributieriem. Gelukkig stond ie stil maar toch... Volgende week heb ik m ook nodig maar krijg van de garage in ieder geval iets om m'n trailer mee te trekken. Hoop echt dat ik m snel terug heb en dat de kosten gaan meevallen... ;(

Na m'n werk nog heerrrrrrlijk gereden! Nour bakwerk: hij snapt m'n been en in een keer rolt ons harde grondwerk eruit. Pivot op voorhand: geen enkel probleem! Pivot op achterhand beide kanten al netjes overstappen! Echt super! En dat terwijl direct naast de bak n hengstige merrie stond te knipogen! Zo trots!
En daarna Jazzy; zit nu klein stuurtje op, een rem en ze begint al te reageren op been en zit ipv stem. Klein begin met back-up gemaakt. Morgen gaan we met fiets ernaast klein rondje polder in. Spannend! :):)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:08

Sexy Noah <3 Staat hem goed :)

Goed bezig Joyce, Asal is gewoon een topper! :)

Fijn dat Gary het goed lijkt te doen zonder pijnstilling Lisa, alleen een beetje lastig dat ie zich nu verveeld :+

Sterkte met je hond Bren :\

Ben je juf Suus? :D

Lekker dan Yildiz, hopelijk valt het idd mee van je auto :\
Succes morgen :D

Heb 2 heerlijk Djuun dagen achter de rug, gisteren in de bak getraind, toch wel slim om ff te oefenen als je binnenkort wedstrijd hebt :') Voelde al gelijk verschil met dinsdag, toen ze nog op het kuil stond. Tuurlijk heeft ze altijd wel iets te zien als we in de bak bezig zijn, maar na 'n keer van echt niks te zijn geschrokken en ik ze even voorwaarts die hoek had in gereden, ging ze me toch lopen, geloof niet dat ik al vaak dit gevoel bij d'r heb gehad. Super voorwaarts, goed omhoog komen vanuit de schoft, had echt even een :wow: moment. Mag ze vaker doen van mij :D
Vandaag maar een blokje om geweest, had de regen hier eerder verwacht, maar viel erg mee. Djuun d'r stal is langs een vrij drukke weg, is geen probleem, want Djuun geeft niet om verkeer. Dus richting Middelburg gereden en vlak daarvoor sla ik altijd af de b-weg in. Zijn ze vlak voor die afslag met buizen/slangen bezig, dus nog langs die drukke weg. Ik had geen zin om om te keren, dus hup, na dat ze zich wat afwachtend opstelde ging ze er keurig langs nadat ik had aangegeven dat er niks aan de hand was. Stukje verder op waren ze met een graafmachine bezig, moest en rakelings langs, maar no problem. Dat geeft zo'n super tof gevoel, stoer paard :+: Daarna was ze helemaal vol van zichzelf en hebben we ons rondje heerlijk kunnen vervolgen, met her en der een lekker voorwaarts galopje, echt genieten :+: En alles gewoon op het touwhalstertje :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:20

Fijn dat alles eigenlijk bij iedereen goed gaat :D Alleen Gary te goed, arm ding moet stilzitten
(welke podenco kan dat nou)

Lekker van Djuun! Ze is echt braaf!

Ik heb grappige foto's van Blue die wat beledigd is dat ze als enige geen voer meer heeft (bolle)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:39

Geen zadel op het oog nog, ook nog niet echt aan het kijken, was even vergeten dat we de helft van Gary's operatie nog moeten betalen ;)

Geen film nog, ga echt eens op zoek naar de gebruiksaanwijzing van de camera dit weekend. Als het droog is ga ik m'n best doen!!

Super berichten van alle bereden dieren! Ze kunnen ons zo blij maken <3

Blue de bozert ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:46

Haha Blue! Groot gelijk! ;)

Braaf Djunekind! +:)+

Ja klopt! Altijd onverwachte extra kosten he, story of my life... >;) De andere helft wordt wel vergoed door de verzekering begrijp ik eruit?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:25

_O- _O- _O- je bent hilarisch!!! :n Gary heb ik destijds bewust niet verzekerd. In in de 5 jaar dat we hem hebben heeft hij nog geen 750 aan dierenarts kosten gehad. Dan had ik de premie er nooit uitgehaald. Dit is een pure tegenvaller geweest, verder is het een oertaai sterk hondje zonder problemen. M'n moeder had haar hondje verzekerd voor 4 jaar en niets nodig gehad, 16 euro per maand betaald. Laatst ineens een rare uitslag die behandeld moest. 80 euro aan kosten die ze volledig zelf moest betalen...Vind de verzekeringen van dieren altijd een hele moeilijke kwestie. Wij hebben Zaraar verzekerd en zelfs met zijn fratsen van het afgelopen jaar halen we de premie er niet uit

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:46

Uiteraard.... :\
Maar hoe kom je dan aan de helft? De eerste helft al betaald of wah?
Ja ik vind t ook n lastige. Had alleen Tie verzekerd en eerste jaar met splinter in d'r oog en ALLES!!! vergoed gekregen. Geluk mee gehad. Met meerdere paarden is t gewoon voor mij niet te doen. Dus alles uit de verzekering gegooid.
Alleen Jazzy heb ik nu verzekerd omdat ze niet van mij is. Bij Jarvis, echt een aanrader :j , want bij een Nederlandse verzekeraar is zon paard gewoonweg niet op te brengen (voor mij dan :x )
Wat hebben jullie verzekerd?