Ik ben zooooo kapot moe. Maar twijfel nou zo hard of ik weer op de bank ga slapen, of toch m'n rust pak en op bed ga liggen. Maatje ligt plat te slapen, heerlijk rustig...maar ja gaat dat de hele nacht zo zijn? Dillema's!
Hoe is de nacht gegaan Lisa, gelukkig was de DA wat beter gehumeurd, je voelde je al zo klote en dan kreeg je zo'n reactie. Heb je alleen metacam voor hem, wij hebben ook een poosje hond op pijnstillers gehad handige hondensnoepjes, makkelijk te geven en ook makkelijk te doseren zodat je t over de dag goed kon verspreiden zodat t gehele dag werkzaam was.(weet alleen even niet meer hoe het heet) Tieneke prachtmannen heb je ze zijn toch van dezelfde leeftijd als Mas juni 2013 dus een redelijk laat veulen hierdoor als ik t vergeleek wat er in Aachen en EK meeliep nog erg puppy deze waren vaak al bijna 2 jarigen. Katja moeten wij maar paardruil doen jij alle dames en ik de heren haha al kan ik mijn meissie echt niet missen, dus voor jou snel nog veullie fokken en hopen op nog een hengstje En ik ga mee met de rest is heel leuk hengsten (heb er meer mee als merries) maar ze moeten net als merries en ruinen gehouden kunnen worden, van mijn man krijgen we zo nu en dan ook klanten aan huis vind ik juist wel goed voor de heren gewoon normaal contact ( en vertellen ook pas als hubby al lekker bezig is dat er hengsten staan veel schrikt het giga af maar doordat voor ze t wisten t al rustig ging en ze t niet doorhadden zien ze ze weer als gewoon paard ipv HENGST en word hun mening over die gevaarlijke hengsten anders, en dat is enkel goed) Maar de heren moeten er zelf ook geen last van hebben ik houdt ze hobbymatig en zo ook t fokken ik ben eigenlijk altijd alleen met ze bezig en t moet voor zowel hun als voor mij veilig zijn, hier staat dan ook nog een dame op stal (die gelukkig niks van t mannelijk schoon wil hebben) wat hun hormonen wel wat overhoop kan helpen maar door haar desinteresse naar hun toe geven de heren ook weinig interesse naar de hengstige klantmerries (diegene die t hardste brult is Reem op zo'n moment haha)
De nacht is perfect gegaan, ik ben toch maar naar bed gegaan. Compleet verrot. M'n moeder hield het nog ene half jaartje in de gaten en Jeroen kwam iets rond 12 uur thuis. Hij lag heerlijk rustig te slapen. Hij is nu slap en pijnlijk. Wil gelukkig wel weer plassen buiten. Alleen metacam en noroclav(ontstekingsremmers) meegekregen voor hem.
Zaraar ging vandaag top niet meer kuchen en heerlijk lang en laag lopen. Ga hem vanaf volgende week weer even proberen te galoperen met hem. Hopen dat hij kalm blijft.
Eens met Brenda, niet zeggen dat ze hengst zijn verbaasd echt vreselijk veel mensen Ik vind het zelf heel jammer dat zowel Zaraar als Gon niet samen met een ander kunnen staan. Gon heeft weleens spatjes en kan ineens woest worden. Zaraar speelt te veel waardoor andere dieren geïrriteerd worden. Ik hoop hem uiteindelijk wel een ruintje te kunnen geven als hij wat ouder en rustiger is.
@baukje erg gaaf zadel, vind silver en goed uitzien @yildiz heerlijk aan de buitenritten geslagen, verdwaald zag ik op fb? @kat mooie merrie, wordt die nu schimmel? of is het een stekenharige? lijkt wit door te schijne. Ilya is echt uber knap en dat kleurtje heel gaaf. @tamara verstandskiezen praat me er niet van. Die van mij gaan om de zoveel tijd weer een stukje groeien en dan weer een tijd niet...zoooo pijnlijk. Aaaahw die foto van Noah, lekker genieten @lisa idd hele andere type arabjes die voor de ren baan maar ook logisch @jaleesa leuk dat je baan je bevalt, heb de training van Asal weer opgepakt en in de nacht staat ze in een stal bandages en het gaat al een stuk beter. Ze gaat vanavond ook gewoon mee op concours wand ze loopt geen pas kreupel @eline kleine meisjes worden groot, fijn dat het goed met haar gaat @lisa fijn dat Zaraar weer beter gaat. Ik heb helaas geen zadel te koop.Arme Gary.... @bren wat een leukie is dit, rij je nog wedstrijden? @miranda lekker bezig met je nieuwe cam, leuk hoor @siel en letietz jeeeeej een wedstijd wat goed, wanneer? 6 vlechtjes maar?? dat is idd weinig asal heeft er 8, die heeft ook wel dikke manen maar weer geen dikke staart
Ik hoop dat ik niemand heb overgeslag Asal haar beentje gaat al weer wat beter, rijden weer gewoon en dan is madam het best te pas. Vanavond nog maar weer eens 2 proefjes rijden kijken of we weer wat puntjes mee naar huis kunnen nemen
Joyce bedoel je die zwarte? die is rabicano/stekelharig Fijn van Asal
Fijn dat het goed gaat Lisa!
en amen Bren
YildizArabs
Geplaatst: 12-11-14 14:13
Heeeeel veel succes Joyce!!! Zet m op!
Gelukkig plast hij weer Lisa! Zo klote als je niet echt iets voor m kunt betekenen. Tijd en het lichaam zal t nu moeten doen. Tot wanneer heb je nog pijnstilling voor m?
Bren, ik geloof dat mijn dirty mind weer rare doet... Klanten aan huis voor je man.. Hengstenhouderij... Huhuh!
Ja Joyce waren idd ff verdwaald, van t padje zeg maar... Niks nieuws! Was lekker ritje! Zojuist mijn knapperd weer in de paddock gezet. Genieten van die mooie hals als we langs de ladies gaan View My Video
En ja, met ruinen is echt ideaal. Allemaal jonge ruinen dus hele dag spelen. Erg leuk voor m. N hengst erbij zetten hebben ze ook geprobeerd maar dat pikte Nour niet (te verwachten), die dreef die andere in DD hoek waarop hij in z'n nek gegrepen werd. Ze hebben echt tussenbeide moeten komen. Beet is nu nog steeds zichtbaar. Ben wel beetje huiverig voor straks als Nour terug komt van Kris. Omdat er aantal paarden uit zijn klucht weg zijn (verhuisd naar andere stal), komen er nieuwe bij oa die hengst waar hij mot mee had (inmiddels geruind). Hopelijk gaat dat goed komen....
En potjandrie, m'n auto start niet! Garage maar eens bellen...
Mooi filmpje van Nour Wel spannend ja als hij terugkomt van Krista, daar staat hij wel even alleen denk ik ook? Of hoe gaat dat.
Succes met de auto.
YildizArabs
Geplaatst: 12-11-14 17:20
Hij mag daar naast de ruinen.
Nou auto is net opgehaald, of eigenlijk weggesleept. Eigenaar garagebedrijf is ook van de paarden en hier kent alles elkaar dus ff zelf langs gekomen (distributieriem eraf, blijkbaar neem ik t niet zo nauw met beurten, lees; ik let daar dus gewoon nooit op. ). Hubbie erachter met m'n wagen en die wordt zo ook weer thuis afgegooid. Hopelijk is m'n wagen weer snel klaar, want ik kan niet zonder. Besef net, dat er hoop paardenzooi in ligt dat ik eigenlijk niet kan missen. Zucht...
IlonavL
Geplaatst: 12-11-14 20:42
Jeetje mina Lisa, heftig! Gelukkig is je hondje geholpen nu maar kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, echt... als mijn dieren pijn hebben breekt mijn hart Fijn dat je weer wat hebt kunnen slapen!
Wat een gave jurk is het geworden Miran!
Leuk dat jullie op wedstrijd gaan met Djuun, ik vind de roosjes ook mooi Haha, soms hebben juryleden ook verschillende smaken, in principe is het bij de dawra gebruikelijk om alleen het voorste stukje manen te scheren of te vlechten en de rest los te laten hangen. Suus rijdt ook wedstrijden bij de wran, het ene jurylid vindt gevlochten wel mooi (netter!) en het andere weer niet, bij het jurylid die het niet mooi vindt, doen we het maar niet
Grappig die soort van filmpjes haha!
Sterkte met je auto Yildiz.
Jas had wat last van stalbenen vandaag, na stappen en buiten spelen was het gelukkig weer mooi geslonken. Kuurtje kleefkruid er maar in
Hij had er een tijdje terug ook wat last van, maar het slinkt telkens weer mooi dus ik weet het niet zo goed, vorige keer was toen de paddock net aangelegd was en het zand nog heel zwaar. Alle paarden hadden toen wat last.
Misschien heeft Nicky het gewoon druk? Ik dacht er gewoon vanmiddag aan omdat ik het eigenlijk niet meer gelezen had maar ik ben ook niet zo trouw met alles lezen en soms vergeet ik iemand compleet waarvoor sorry
Yildiz, arme auto Ik duim dat ie snel weer rijdt, ik weet hoe irritant het is als je ineens zonder vroem zit!
Ik heb een bloedblaar, was mn lespoown aan het aansingelen en toen schoot de singel even los, vinger er tussen... Doet pijn, jezus
IlonavL
Geplaatst: 12-11-14 23:05
Auww Tam! Zijn altijd van die banketstaaf dingen maar doen rete veel pijn
__Nicky
Geplaatst: 13-11-14 08:02
Lief dat je er naar vraagt Ilona! Dayem is weer helemaal de oude
Ik reageer hier niet (meer) aangezien ik niet de tijd heb om een fatsoenlijke bijleespost te maken. Om dan alleen te egoposten hou ik niet van. Daarbij voel ik me na de vorige keer niet meer geroepen om hier updates van Dayem te plaatsen. Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn kunnen jullie mijn Facebook volgen, daar zet ik regelmatig dingetjes op
YildizArabs
Geplaatst: 13-11-14 08:37
He wat jammer Nicky! Vind het zo leuk om wél wat van jullie te vernemen. FB is toch anders en veel vluchtiger... Maar in ieder geval fijn te horen dat Dayem goed gaat!
Auw bloedblaar... Kusje erop!
Nja, moet bekennen dat ik niet echt zonder auto zit. Kan auto van hubby meenemen en die heeft dan nog een oldtimer voor zichzelf staan. Maar tis niet míjn auto, met mijn spulletjes (lees m'n verlengde paardenkast). Oei oei, dit klinkt wel gruwelijk verwend...
Nicky: als één van de mensen die wat zeiden over Dayem wil ik wel dit zeggen: je zegt radeloos te zijn wat je paard betreft maar wil de adviezen die hier genoemd worden niet aannemen. Dan wordt het toch ook heel grijs wat we wel of niet 'mogen' zeggen?
Yildiz, wat naar van je auto! Ik heb hetzelfde hoor, als ik die van Jeroen eens meeneem heb ik eerst een hele verhuizing van alles wat ik 'nodig' heb om er altijd achter te komen dat ik alsnog 3/4 vergeten ben Wanneer gaat hij nou naar Krista?
Bloedblaren doen zeer Tam! Waar zittie??
Gary heeft pijnstilling in elk geval tot dinsdag, dan word z'n verband gewisseld. Week erop de hechtingen eruit en weer een wissel. Ik weet niet tot hoe lang in het verband moet zitten. Hij moet sowieso 6 weken volledig rust houden.
Ik ben niet radeloos. Hij knarst om een onbekende reden en is medisch helemaal in orde. Artsen vinden het gewoon slecht gedrag. Ik heb daarom ook de alternatieve weg bewandeld, benieuwd of er bij hen misschien wat uit komt. De tijd zal het leren of dit het is.
YildizArabs
Geplaatst: 13-11-14 09:28
Arme Gary! Moet je m nu ook steeds tillen als ie een plas moet of is hij nog wel iets mobiel? Hebben ze uberhaupt loopgips voor honden?
Oh ja, roosjes vind ik ook mooi voor Djuun! Zelfde als Ilona zegt. Bij mij is de regel op alle arabshows los en voorste gedeelte geschoren of gevlochten. Bij niet arab (WRAN maar daar gaan we zoals het er nu uitziet niet meer showen) alles strak en steady in hengstenvlecht. DRHA denk ik trouwens wel gewoon los volgend jaar. Reining is weer anders dan performance onderdelen.
Nour vertrekt 6 december.. Ga m missen
Bimmetje
Geplaatst: 13-11-14 09:41
YildizArabs schreef:
DRHA denk ik trouwens wel gewoon los volgend jaar. Reining is weer anders dan performance onderdelen.
YildizArabs
Geplaatst: 13-11-14 10:06
Hahaha, Jes says Yeahhh!
Annikab
Geplaatst: 13-11-14 10:20
Ik meld me ook weer eens
Sterkte met Gary, Lisa, niks aan als je beestje pijn heeft
Leuk die bewegende foto's, Katja!
Poeh, ik zou ook niet zonder auto kunnen hoor, Yildiz!
Weet niet meer wie het vroeg, maar Ely en Dos staan nog steeds 'apart' naast elkaar, er wordt wel geknuffeld door de open hekken door, maar samen durf ik echt even niet meer aan en gisteren bewees wel weer waarom. Ik had ze samen in de grotere paddock gezet en ze stonden lekker te scharrelen, Dos ging rollen, stond op en dook meteen op Ely, jagen en vol uithalen Snap er niks van wat haar nou triggerd, heeft ze dan toch meer stress dan ze laat zien?
Dit weekend langsgeweest bij Doortje. Die staat er zo heerlijk bij, groeit goed en is al helemaal gehecht aan haar nieuwe eigenaresse. Superleuk om te zien dus!
Daarna naar m'n kleine toppertje, die stond lekker te suffen in het zonnetje De eigenaresse van de opfok gaf aan dat ie echt superlief en makkelijk is, maar af en toe wel erg koppig (heeft ie van z'n moeder