[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:08

Ja, ik las het inmiddels al, het is altijd zo zielig als je je beestje pijn ziet lijden.. ;(

Het zijn hele dunne elastiekjes, maar de hoorn is ook heel licht, ik heb wel een tijdje nagedacht waar ik het van zou maken, maar ik wilde vooral iets wat veilig was omdat het best een uitsteeksel is. :j
Ik zag al voor me dat ie straks van alles gespietst had. :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:14

ja of erger dat hij ergens tegenaan loopt en zichzelf beschadigd :(
Echt super leuk gedaan in elk geval :) Volgens mij heb ik het al vaker gevraagd, maar hoe oud is je meid?

Ik kan er zo slecht tegen sinds de geboorte van Arie := Daarvoor vond ik als m'n dieren pijn hadden, het vervelend maar ze moesten het er maar even mee doen. Maar tegenwoordig sta ik te janken als ze geënt moeten worden >;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:19

Nikita is even oud als Fuego! :D
Alleen wordt Fu al in januari weer 13 en Nikita pas in september.

Haha met enten heb ik het niet maar als er echt iets is vind ik het wel erg, met Roompie ook toen hij s'avonds aankwam met zijn gebroken pootje en helemaal in shock. :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:23

ze lijkt al zo volwassen op die foto's!
Toen Arie geniet moest worden stond ik bijna te janken :') Maar goed dat ik geen kinderen heb anders zou ik echt een mega zacht dotje zijn geworden haha!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:30

Bij mij komt de emotie pas achteraf, op het moment dat er enge dingen gebeuren ben ik altijd cool.
Daarna als het gevaar is geweken beginnen de knikkende knietjes. :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:33

hier ook, toen ik besloten had hij moet naar een dokter ging het allemaal even uit tot we thuis kwamen en ik m'n pluis als een hoopje ellende onder een dekentje zag liggen. Dan komt vooral schuldgevoel als eerste boven drijven :(

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:44

Schuldgevoel is altijd heel fijn.. :') ...ach je bent echt geen slecht baasje hoor..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:04

van binnen weet ik het ook wel, dat vind ik de mensen altijd die podenco's eeuwig aanlijnen want stel dat. Meneer wilde net even naar buiten, klauterde overeind met m'n hulp sjokte wat door de kamer. Top op m'n arm mee naar beneden. Eenmaal buiten raakte hij even flink in paniek van de spalk en probeerde denk ik z'n poot te gebruiken. Gelijk een schreeuw ;( uiteindelijk 10 minuten wat rond gehupst om toch weer heel graag naar binnen te willen. Hij heeft gelukkig al wel door hoe personeel werkt ;) Ik zette hem op z'n ziekenbed(extra groot kussen met bergen fleece kleedjes) en zitten lukte hem wel alleen het gaan liggen niet...gewoon lekker piepen tot de baas komt helpen :+ gelukkig ligt hij nu wel een stuk rustiger en stiller oogjes zakken ook wat weg. Ga m'n dekbedje pakken en m'n slappe lijf ook eens rust geven

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:08

Hij moet ook even wennen aan de vervelende situatie.
Sterkte!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:14

Hoe is het vannacht gegaan Lisa? Sterkte vandaag iig... Rest die ik vanavond, nu eerst mijn ziek lijfje naar Utrecht slepen....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:04

Sneu Lisa, arm ding.

Succes Baukje!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:41

Lisa hoe zijn jullie de nacht doorgekomen, had je ook pijnstillers meegekregen arm ding hopenlijk heeft hij snel geen pijn meer ( ookal zijn ze hard voor zichzelf maar met dit soort dingen zou ik graag met ze ruilen) wij hebben een kat gehad die we al misten ver was ze nooit van huis dus wij vreesden het ergste, maar na een paar dagen kwam ze thuis maar ipv 4 poten kwam ze met 3 terug, wat er gebeurd was geen idee, da heeft de rest van t pootje netjes geamputeerd en is nog heel wat jaartjes bij ons geweest en met haar 3 pootjes was ze erg handig (dapper ding)
Baukje beterschap wel aan jezelf denken he
Wat is Ilya stoer wil snel ook weer bezoekje brengen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:45

Mijn nacht was niet best. Elk kwartier moest ik m'n maatje helpen met verliggen 2 keer buiten geweest met hem, nog niet geplast helaas. Heb maar bar weinig geslapen :(
Orthopeed is nou ook niet echt wat je zegt een hele gezellige vent. Waren nog geen kwartier binnen om te horen 'eind ochtend, begin middag ga ik hem opereren eind van de dag mag hij na betaling naar huis'...NA betaling...wtf is dat toch met klein dierenartsen waar moet ik nu even 1800-2000 euro vandaan halen? Waarom als ik een rekening van 300 euro bij de VA heb kan zelfs dat gewoon in delen?...kan me daar zo kwaad om maken :(

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:05

Oei jemig dat is niet erg tactisch pffff arme woef zoveel pijn leef met jullie mee hopenlijk loopt het toch goed af klinkt niet leuk zo

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:49

:oo jemig Lisa dat is niet niks

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:39

Blue <3

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:33

Mooie manen hè!
En mooie foto natuurlijk. :P

Lisa, gelukkig wordt ie geopereerd dan is het een kwestie van opknappen.
Maar is er geen betalingsregeling mogelijk?

Bren, wij hadden ook een katje met hetzelfde verhaal, was 6 weken vermist en kwam toen thuis met half pootje.. :(:)

Net lekker gereden, vorige keer ging het niet zo Fu wilde niet meewerken, hij had zijn bokkenpruik op en ging overal tegenin (wat hem uiteindelijk meer werk opleverde) := maar deze keer ging het gelukkig weer goed want ik was al ongerust dat er iets mis was. :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:15

Unicorn Fu en elfje Nikita, wat super gaaf!! :+: :):)

ach Lisa die foto, verschrikkelijk! en jeetje zeg wat sociaal van de orthopeed :7 sterkte!

Sieltjuh schreef:
Ja, maar vrees dat Djuun dr manen daar nog net een stukje te kort voor zijn op dit moment. Een half jaar verder en dan leg ik er weer zo een hengstenvlecht in.

Jullie vroegen toch vorige week naar dr manen ofzo? Ik heb gisteren foto's gemaakt, ff uploaden!

in Noah zn manen kan ook een hengstenvlecht, en hij heeft veel kortere manen dan Djuun toch? :) alles mooi onderlangs pakken dan heb je minder pieken :j of weer van die mooie roosjes maken!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:22

Gary is geopereerd en heeft nu een plaat en vijf schroeven in z'n pootje. In principe is alleen het grote dragende bot vast gezet en het dunnere bot is op z'n plaats geduwd en zal door spieren ondersteunt worden.
Hij zit nog in een spalk en heeft de komende 6 weken absolute rust.
Over twee weken gaan de hechtingen eruit en over een jaar zal z'n plaat worden verwijderd.

Gelukkig was de arts nu heel anders. Stuk socialer en de rekening was ook een klap coulanter. Heb nu weer een stoned piepel hondje liggen :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:29

Lisa, fijn dat ie wat redelijker was! 6 weken rust lijkt me niet eenvoudig voor zo'n beestje. Ik duim nog steeds mee dat alles letterlijk en figuurlijk op z'n pootjes terecht komt!

Even ezels spammen, voor de eerste keer echt deftig gelukt om foto's te maken!
[ITP] Twee grijze vachten, 4 lange oren: ezels Basiel en Fideel!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:23

stoute Fu! en ja mooie foto's Miran :))

Lisa fijn van de arts, arme Gary

ik sprak afgelopen dagen de vrouw van Silverdun Arabians (een Nederlandse die in Italië partbreds met kleur fokt) uitgebreid en heb van haar gehoord dat Ilya een van de weinige hengsten in Europa is met AV bloed is en ook silver. Ze raadde mij aan hem echt niet te castreren nog.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:52

Zeldzaam of niet, je moet een hengst maar net zien zitten natuurlijk :)
Omdat een ander hem leuk vind zou ik m'n paard nooit hengst voor laten...

Arme Gary, nogmaals beterschap!

Djuun stond de afgelopen dagen door omstandigheden even alleen op voordroog en het was gelijk weer raak met d'r, op buitenrit alleen maar zo gelopen :wow: en lekker op de rem :Y)
Pff, ben wel blij dat ik nu weet waardoor het komt, maar niet altijd zo handig...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:54

Snap ik ook wel letiets maar ik vind het wel gewoon een compliment en ik wist zelf niet dat er zo weinig/geen zijn. Ze vond hem erg goed gelukt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:55

Ooh, ja das zeker leuk om te horen, hij is ook gewoon heel leuk gelukt :j
Hoewel % kans is er dat hij deze kleur vererfd?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:56

50% cream, 50% silver