[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:23

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:28

Katjaaaaaa wat een mooie foto's die van jou op set of set en blue waauw ga straks ff in je topic spieken

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:05

Thanks Joyce!

Ooh Eline ik ga gauw kijken :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:16

Ik moet haar nog even meten, maar op deze foto's kun je wel een beetje zien hoe enorm Doortje is, Tamara. 6 maanden oud alweer.
Vervelend dat je zo rot in je vel zit op het moment!

Afbeelding

Afbeelding

Leuke foto's van je kudde, Ilona!

Zo ziet Dos er nu uit, Letizia:
Afbeelding
Er mogen nog wat kilo's bij en vooral wat spier, maar overall gezien mag ik niet klagen denk ik!

Was echt heel gezellig, Katja, snel weer!

Oeh van Djuun afgevallen, Ersilia!

Fijn dat Yus op haar gemak staat bij de hengst, hopelijk snel hengstig en dekken!

Ely is 2x geïnsemineerd. We hadden 1x geinsemineerd en een check 2 dagen daarna bleek het ei nog niet weg te zijn dus nogmaals gedaan.

Ely is nog best fit, al begint ze het ook wel een beetje zat te worden. En Doortje wilde inderdaad aan de haal met het halster van Ely :D

Superleuk dat je eerste ritje in het bos zo goed is gegaan, Nicky!

Knappe foto's van Vosseman!

Is Mish gewend om te lopen met een halstertouwtje om de nek? Waarom is dat (puur interesse)? Ze is echt leuk!

Heerlijke foto's van je shoot, Katja, je hebt 2 prachtige dames!

Knappe Shatan!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:29

Jeetje wat is Doortje groot :oo

Mish is op relatief late leeftijd halstermak gemaakt :) tot die tijd heeft ze altijd meegelopen aan de hand met behulp van een halstertouw om de hals. Na een aantal maanden heeft ze ook het halster leren kennen, dus dat doet ze allemaal braaf, maar met een touwtje om de hals heeft ze af en toe nog net iets meer vertrouwen :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:33

Heb daardoor ook steeds meer m'n twijfels of ze wel volbloed is :=

Touwtje om de hals is ook wel praktisch, zo nam ik Dos van de zomer ook steeds mee aangezien ze het halster nog wat spannend vond.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:39

Haha ja dat kan ik me voorstellen! Wat zou er eventueel in kunnen zitten aan ander bloed denk je? Heb je enig idee/vermoeden?
Hoe groot is Dos?

Ja klopt. Volgens mij deed Ylona dat ook voornamelijk omdat ze veel alleen op stal was en niet alleen wilde zijn bij het halstermak maken, voor het geval er wat mis ging. Dus in het begin heel veel aan touwtje om de hals en daarna pas rustig aan wennen aan halster. Ze heeft ook niet met halster op de wei gestaan daar (ivm gaas waar ze in kon blijven hangen) - hier staat ze wel met halster om in de paddock, en dat scheelt ook met vlot eraan wennen. Maar in spannende situaties is ze toch geneigd nog om tegen de druk op het halster in te gaan, terwijl ze met het touw om de hals dan wel meeloopt.
Dus nu wandelen we met allebei tegelijk, en dan is het tweede touwtje er voornamelijk voor als ze het met alleen de eerste nog een beetje te eng vindt :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:25

@annika zal mij ook niks verbazen ik vind haar ook wel veel gewoon van een kwpn'er weg hebben

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:35

Klopt, Joyce, dat zie ik ook!

Dos is best groot (groter dan Ely), ik heb haar nooit gemeten, maar ik gok dat ze zeker 1.55 is.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:38

@annika dan is ze zelfs nog groter dan Asal. Vind haar al zo volwassen ogen

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:39

Ik weet niet hoe groot Doortje is hoor Joyce. Dos (mams) is 1.55 gok ik.

Het echte 'baby' gaat er nu inderdaad een beetje vanaf.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:43

Door is inderdaad erg groot :)) ik denk ook geen volbloed, maar wel lief :D en wel met kruloortjes!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:46

Hele mooie kruloortjes zelfs :D
Afbeelding

En zo lief <3
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:09

Ben ook heel benieuwd naar Mo zijn eerste nakomelingen! Wanneer is de eerste merrie uitgerekend Jessica?

Ely kan nog lekker lopen met die dikke buik! :D

Citaat:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aangezien ik de nieuwe OP ga maken wil ik jullie vragen om een foto naar mij te pb'en die je heel graag in de OP zou zien! Liefst van jou en je paard samen, ik ga het niet in een thema proppen maar selfies met je paard zijn natuurlijk altijd leuk en lief omdat je er dan beide van dichtbij opstaat :P Maximaal 2 foto's p.paard. dat mogen dus 1 samen, en 1 naar keuze zijn. (per paard). Als je 2 paarden hebt mag je dus 4 foto's opsturen maar 2 of 3 is wel handiger :P misschien 1 per paard en 1 van de paarden samen in dat geval.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zal even wat leuke foto's zoeken! :D

Wat een mooie omgeving daar met Dayem!

Wat een mooie foto's van Vos!

Hoe groot zijn Mish haar ouders ongeveer Eline? Ben benieuwd hoe ze uitgroeit, over 5 jaar is het vast een heel ander paardje! :D

Toevallig dat je je tante tegenkwam onderweg Ersilia!

Jammer van je punten Joyce. Gelukkig had je er zelf wel een goed gevoel bij, dat is het belangrijkste!

Mooie foto's Katja!

Gave foto van Shatan. Dat lentekriebels klinkt bekend :+

Doortje word echt groot! Heb je alweer een uitslag van het onderzoek?

Yusraa doet het goed! Met een beetje geluk word ze deze week hengstig, dus spannend! Over hoogtes gesproken.. Yusraa is ongeveer 1.56. Hamdhani is nog een heel stuk groter dan haar, stond er afgelopen weekend weer van te kijken, haha!

Afbeelding
Vlak voor het opladen

Afbeelding
Op de vrachtwagen

Afbeelding
En bij Baikala Arabians aangekomen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:19

Mish dr ouders zijn allebei ongeveer 1.53. Kan zijn dat dr vader inmiddels groter is, die is zelf ook nog redelijk jong.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:20

Ben benieuwd wat haar uiteindelijke stokmaat is! :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:22

Spannend trouwens zo met Yus :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:25

Spannend hoor met Yus! Ik weet nog de positieve opwinding van vorig jaar :D jippieeeee!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:30

Heel erg spannend! :D Kreeg gisteren al een berichtje dat ze het goed maakt, dus dat is fijn!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:32

@Joyce spannend hoor

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:17

Ohooh stoute Ely haha, maar wel het bewijs dat ze nog wat actie kan laten zien, hihi :D Wat lief ook dat je mee mag waken, ik was blij dat Asi 's avonds laat beviel, lekker zonder pottekijkers (stom hè eigenlijk, maar zo'n eerste veulen is altijd spannend, zowel voor ons als voor haar)

Wat super dat Dayem zo braaf was op buitenrit en een hele knappe foto van Vosseman!

Lekker Ersiel, hier was het gisteren ook wat grauw.

Mish gaat goed! Ik snap wel dat het lastig is als je vaak alleen op stal bent met veulentjes en halsters, en joh Mish is nog jong en meestal leren ze snel dus dat komt helemaal goed! Jas was wel gewend aan het halster maar begreep totaal niet wat je in "zijn ruimte" kwam doen als je het halster om wilde doen. Zodra hij het halster om had, was het ook goed maar heeft best wel een tijdje geduurd voordat hij me echt toeliet. Gelukkig was hij toen nog maar een kleine uk dus heb hem ook vaak in de hoek gezet zoals je ook vaak ziet met veulentjes.

Jammer van je punten Joyce, maar je komt er vast wel!

Wauw, wat een mooie foto's Kat, echt gaaf!

Wat wordt Door gaaf zeg! Misschien dan wel geen volbloed (je hebt nog geen uitslag toch?) maar wel een compleet paardje zo vanaf de foto's te zien, daar kun je vast veel kanten mee op!

Fijn dat Yus op haar plek staat, spannend hoor!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:35

Jeeetje, wat gaan jullie toch snel.
Was echt teveel om bij te lezen, heb het globaal doorgelezen. Wat een gebeurtenissen en hoop leuke foot's/filmpjes!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:33

Vandaag heb ik even met Mish gewandeld zonder extra touw om d'r hals :D En we hebben ons wandelrondje nog ietsje uitgebreid ook. Ze was superbraaf en kroop bijna in me als het spannend werd, beetje steun zoeken bij mij. Dus het gaat inderdaad al veel beter!

Haha wat apart dat Jass er op die manier weer moeite mee had. Dat had Mish juist totaal weer niet. Grappig dat ze allemaal anders zijn, zo.

Hey Adawi, leuk dat je er weer bent :D

Fijn dat Yus het goed maakt, we wachten allemaal in spanning af!

Jongens, ik zit een beetje met een dilemma -O- Maar ik wil het ook niet openbaar in het topic gooien. Is er iemand die ik even om advies zou mogen vragen? :o

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:35

Aleeneh schreef:
Vandaag heb ik even met Mish gewandeld zonder extra touw om d'r hals :D En we hebben ons wandelrondje nog ietsje uitgebreid ook. Ze was superbraaf en kroop bijna in me als het spannend werd, beetje steun zoeken bij mij. Dus het gaat inderdaad al veel beter!

Haha wat apart dat Jass er op die manier weer moeite mee had. Dat had Mish juist totaal weer niet. Grappig dat ze allemaal anders zijn, zo.

Hey Adawi, leuk dat je er weer bent :D

Fijn dat Yus het goed maakt, we wachten allemaal in spanning af!

Jongens, ik zit een beetje met een dilemma -O- Maar ik wil het ook niet openbaar in het topic gooien. Is er iemand die ik even om advies zou mogen vragen? :o

Hoi Eline,

Vraag maar raak, hoor. Heb net koffie ingeschonken, en zit te genieten van de foto's van Mish.
Edit: via PBtje, denk ik.

Groeten,
Ellen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:45

Om advies vragen mag altijd!