[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:04

Knappe stoere vos!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:29

:') :') :') Ersiel en Letiets, wat een ontzettende droogkloot van een knol hebben jullie. Ik heb me slapgelachen om dat filmpje van het rondje.

Katja is bij Ely en Dos en Door geweest, wat een ontzettend leuke foto's en ziet eruit alsof je een leuke dag hebt gehad :)

Foto's van de Vosseman. Goed joh Zoutenootjes dat het eindelijk lukt met die foto's! Nu kun je eindelijk ook meedoen aan de foto-spam!

Ilona, wat een leuke foto's van Moyo en Jass. Ik vind Jass echt een ontzettend leuk koppie hebben <3 En Moyo is volgens mij echt een grapjas.

Letizia, wat Mish d'r formaat betreft, ik zie inderdaad wel meer van dat soort schema's voorbij komen met hoe groot Mish zou worden, maar ik weet niet zo goed hoe betrouwbaar dat is inderdaad. Ik neem vandaag wel even een meetlatje mee als ik naar haar toe ga, om het precies te meten. Vorige keer heb ik gekeken tot hoe hoog haar schoft bij mij kwam en dat dan thuis nog even nagemeten :') Vind het secuurder om het rechtstreeks te doen.

Straks weer even pony-knuffelen. Ze was gisteren heel onrustig en weer iets schrikkeriger. Het waaide ook erg hard. Ik hoop dat het vandaag weer iets rustiger weer is, dan ga ik misschien nog wel even met haar wandelen. Gisteren niet gedaan dus omdat ik dat alleen wil doen als ze echt in goede doen is. :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:44

Veel plezier bij Mish straks! Dagje Annika was inderdaad heel leuk, ik ga hopelijk gauw weer heen en als het echt goed gaat mee waken als we een beetje kunnen gokken wanneer het komt :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:57

Wat een knappe foto's Ellen <3

Tam, idd ff hoofd leeg maken op buitenrit??

Super zeg nicky en erg mooi duin daar, gaaf!

Jup, ben erg stijf, maar toch twee uur weg geweest met Djuun. Heb voornamelijk gestapt, draf was beetje gevoelig aan de billetjes, maar toen we draafde deed Djuun wel echt supervoorzichtig <3 Lief dier!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:59

Ow en bij ons is het echt topweertje! Heerlijk zonnetje al heel de dag en zit nu ook lekker in de achtertuin! :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:20

:oo
Jaloerrssss, het is hier fris. De hele dag al bewolkt en harde wind enzo. Kun je wel goed zien op het filmpje dat ik vanmiddag gemaakt heb. Geluid uit want de wind waait hard haha.

Filmpje is van Mish die meeloopt aan het halstertouw. Trots op mijn meisje. We lopen nu nog met zijn tweeën, de een met halstertouw om de hals (zo veel mogelijk passief), de ander met touw aan het halster. Zo went ze steeds meer aan het meelopen aan het halster, ipv aan touw om de hals. Als je het tweede touw compleet weglaat vindt ze het nog net iets te lastig en eng.
Ze was superbraaf, het wordt steeds minder spannend allemaal.

Heb d'r nog even nagemeten en mijn schatting klopte aardig; ze is 1,38 en haar kont zal ongeveer 1,40 zijn :')

Klein slaapkopje:
Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:23

Ow, wat ziet het er guur uit bij jullie Eline :oo
Hier nog steeds een zonnetje :o

En knappe Mish :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:24

Yup, erg guur :') Brr. Gisteren was het nog erger, toen werden we bijna omver gewaaid. Mish was er helemaal ongedurig van.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:26

Serieus :oo En dan wonen wij aan de kust! Hier was het gisteren ook gewoon lekker, maar vandaag nog beter (ondanks wel iets meer wind).
Heb in dunne trui met bodywarmer gereden, moeders op fiets had wel ietsje meer aan :P
Afbeelding
Kwam mn tante tegen op hypere Pasja :):) Samen klein stukje opgereden, Pas had grooote haast en Djuun was echt niet van plan om haar bij te houden :') Latah, daar wordt je moe van :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:28

Hahaha geniaal :') Djuun is een luiwammesje!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:32

Kwamen een grote vrachtwagen tegen op de B-weg en waren net een brede inham gepasseerd, dus ik wilde even terug daarin om even aan de kant te gaan voor de vrachtwagen (niet dat ze er bang voor is, maar ik vind het idee gewoon veiliger). Wilde de luilak niet eens fatsoenlijk weer omdraaien in de inham. Met kont naar de weg staan kon best vond ze :')

Maar ze stapte wel door hoor vandaag, maar ze geeft er gewoon geen ene drol om dat het andere paard harder stapt :')

Wel grappig, kwamen langs een manege (die schuur op de foto) waar ze met een waterslang mangels aan het schoonspuiten waren en daar zei iemand "Die volbloeden zijn een stuk rustiger dan de kruisingen hè?" Pasja voorop :):) en Djuun er op het gemakje :z

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:51

@siel heelrijk als paardje meedenken vooral als je dan best wel last hebt
@Elien ook lekker aan het genieten met Mish top hoor

Hier ook niet top weer op concours was het zelfs koud nog geen half uur rijden van ons af en hier is het bijna windstil
Hoe ging het???? Nou super Asal liep heerlijk super fijn op het achterbeen, echt trots. Jury lachte toen wij binnen kwamen dacht doe je dit omdat je ons grappig vind en niet leuk om juist wel leuk.....Nou niet leuk dus we kregen 164 terwijl ze echt top lief wijken iets mindern maar de rest heerlijk. Vanuit middengalop terug naar arbeids galop heerlijk zo fijn te schakelijk wat staat er.....niet terug genomen :+ De de punten vergeten we maar gauw zaterdag nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik ben trots op mijn kleine aapje

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:56

Jammer van je punten Joyce, maar als je zelf maar fijn hebt gereden :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:59

@siel ja wij zitten in een regio waar er echt top kwaliteit aan paarden loopt de rubrieken zitten dan ook vaak gemiddeld 30 deelename in en allemaal top spul af en toe dan een hobby paardje, hoe hoger je komt hoe meer het wordt vandaag ook zulke top paarden gezien. En Asal is helaas niet een paardje waar de meeste jury leden op zitten te wachten dat bleek vandaag wel weer een paard na mij was super mooi maar had zoveel fouten die kreeg 209 tja......Gelukkig hebben we ook leuke jury die per paard kijkt naar het vermogen van het paard dan kunnen we leuk mee komen gelukkig

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:05

Tjah, dat is natuurlijk ook wel het nadeel van de jury-sport.

Hier heb je elk jaar de Masters of Dressage, waarbij je een clinic kan winnen van een bekende dressuurruiter. Tegenwoordig kan de hobby-wedstrijdruiter daar niet meer winnen, want alle profs rijden ook mee en winnen natuurlijk altijd. Beetje jammer van de sport hoor.

Niet dat ik er last van heb, want rij geen wedstrijden :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:29

@siel ja ik mis het jureren op het vermogen van een paard en niet een paard in een groep wand dan kan die van mij nooit mee komen mijne kan niet zo strekken als totilas maar zit ik wel bij zon paard in de groep dan krijg ik een dikke onvoldoende wand ze vergelijken nog veel te vaak

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:41

Ja, ergens begrijp ik dat ook wel hoor, want dan lijkt dat paard natuurlijk het veel beter te doen dan de jouwe om het maar zo te zeggen. Ik denk dat jureren ook echt niet gemakkelijk is (ik zou het iig niet willen doen), maar echt eerlijk is dat natuurlijk niet. Je zou elke proef blanco moeten beginnen eigenlijk, maar denk dat je het toch houdt zolang je met een ander ras komt dan een standaard dressuurpaard.

In dat geval is springen veel eerlijker :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:46

hier ook heel veel wind! we hebben een shoot gehad en het was erg leuk, Set was alleen helemaal zwangerschaps-Zen dus die stond zowat te slapen, plastic zak was niet eens eng. Maar met actiefoto's kwam er wel wat beweging uit! En Blue heeft zweefmomenten in de draf, halleluja! _/-\o_ wat een beweging heeft die zeg.

Schattige Mish, en knappe Djuun!

zuur van je punten Joyce!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:17

Mish gaat goed!

Was idd lekker he Letiets! Hier ook in een vestje gereden.

Balen zeg Joyce, zeker als je gevoel zo goed is....

Ben benieuwd Katja! :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:34

Jammer Joyce, volgende keer beter :)
Djuun was lui :') wat leuk dat je je tante en Pas tegenkwam Ersiel!
Mish is echt een dropje, fijn dat het meelopen al de goede kant op gaat :)

Vandaag heb ik hard gedressuurd met Noah, was hij het niet helemaal mee eens ~~}> Het waaide buiten en het reclamezeil dat langs het hek gespannen is klapperde daardoor een beetje, daar was eventjes wat drama om :roll: En daarna bleef hij er in... meneer was aan het terugduwen naar mijn been, bit vastpakken en opzij springen omdat het zeil langs de rand iets klapperde, niet voorwaarts op been reageren... Toen heb ik hem direct na het niet reageren op het been een goede mep ( :oo :oo :oo ) gegeven en hij was daarna zo beduusd :\ dat hij de rest van de tijd écht als een zonnetje heeft gelopen {:} *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:42

Ook een lekkertje hè die Noah :P Held :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:33

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:33

dubbelpost :+
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 17-03-14 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:38

Woow mooie foto's Set_elkol :)

Hier was het ook mooi weer :), wij zijn deze voormiddag naar de hengstenkeuring van BAPS geweest :)

Hier nog een foto van Shatan afgelopen week :), meneer had lentekriebels :D

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:51

knappe Shatan! en thanks :D