[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:39

Kat, wat ontzettend stoer van Ilya, mama en Blue!
Die foto! Heerlijk beestje, mooi kleurtje!
Jaleesa, je mag altijd blij zijn voor jezelf!!
Yildiz, wow!! Reussss....
Tam, lekker genieten in het zonnetje..

Wij hebben ook super genoten van de zon... We hebben een andere route genomen, was wel iets langer, maar ook langs allemaal spannende nieuwe dingen.. We zijn zelfs over een half-pipe gegaan... Trots! Nieuw zadel is ook fijn.... :j

Afbeelding

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:41

Ik zag je foto's Baukje! Prachtige pad en zadel, en prachtige Silver <3

en bedankt :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:39

Ilya gaat echt gruwelijk mooi worden, als hij dat nu al niet is. En dan staartje er zo op, wauw!

Hier vandaag de paardachtigen allemaal ontwormd. Bij Fideel, de grote ezel, ging de spuit er per ongeluk volledig in, dat draaiplastiekdingetje was verder door geschoven :-( Beestje is dus voor 600 kg paard ontwormd... Gelukkig kon het met deze stof blijkbaar niet echt kwaad...
Fin zijn snuit is wit aan het worden , zou je zo voor een derde ezel kunnen houden :+ En Adje, tja, die blijft gewoon mister Prinses :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:57

Sorry ladies voor de afwezigheid, ik heb zo'n drukke tijd achter de rug joh :oo Ik lees nog braaf dagelijks mee hoor, maar reageren is er eventjes niet van gekomen.

Super Katja dat je kleine Ilya zo goed gaat!
Jaleesa, echt fantastisch, je nieuwe baan, ben zo benieuwd hoe het je gaat bevallen! Fijn dat je eerste dag al zo top ging.
Lisa, je hebt een mooie merrie. Inderdaad niet showtypisch ofzo maar wel goed gebouwd en lekker stevig.
Spannend Tam, morgen scheren. Hopelijk doet hij het braaf.
Baukje, fijn dat je zadel zo fijn is. Silver is zo knap :)

Wat betreft de openingspost... alle mensen die graag vermeld zouden worden in het aankomende topic nodig ik uit om foto's naar me te pb'en. Liefst eentje van jezelf met paard. Als je meerdere paarden hebt hou ik het het liefst op een max van 2 foto's, mogen uiteraard best meer paarden op staan. Gewoon lekker een leuke foto kiezen.

Plus, als je nog gekke, maffe, rare, leuke foto's hebt van je arab(s) zijn ze ook welkom.

Ik ben vandaag bij Mish geweest. Ben zo trots op m'n kleine meid :) De vorige keer ging ze zo door het lint toen de hoefsmid probeerde om haar hoeven te bekappen, dus ik heb haar nu even uit de wei gehaald en geprobeerd om weer te oefenen met hoefjes optillen enzo. De eerste keer dat ik d'r voorhoef op tilde trok ze hem weer meteen weg, en bij d'r achterhoef ging ze weer trappen (niet gericht) enzo. Volgehouden, en na een paar keer hield ze haar hoef weer gewoon rustig ontspannen in mijn hand tot ik hem weer neerzette, zoals ze vroeger ook altijd deed. Brave meid is het ook. Ze wil zo graag alles goed doen, maar ze is wel heel onzeker en raakt snel uit evenwicht.

Ook een stukje met haar gewandeld op en neer over het pad. Vorige keer was dat nog een bron van stress en spanning, maar nu volgde ze me heel netjes en relaxt en heb ik haar weer superontspannen in de wei terug kunnen zetten.

Topper <3

Ze is overigens wel een beetje destructief :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:59

Haha oke dan :D

Tien je boyz zijn gewoon zo leuk, mister dunkey en mister princess :+

Baukje t zadel staat hem inderdaad goed, ik vind je dekje trouwens erg leuk :D
Maar hoe ga je over een half pipe? De enige die ik ken die is zo glad dat zelfs rubberen zolen je geen houvast geven. Duss tell meeee :P

Vanavond hier feestje, mijn baas word 50, val dus echt gigantisch met mijn neus in de boter deze eerste twee dagen :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:04

jaleesa89 schreef:
Haha oke dan :D

Tien je boyz zijn gewoon zo leuk, mister dunkey en mister princess :+

:')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:06

Knappe Mish :D Leuk dat je het nieuwe topic wel wilt maken, ik zal je wel foto's sturen

Thanks Tiene! Overdoseren kan niet altijd kwaad inderdaad.

nog een foto gemaakt door Robyn

Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:36

Jeutje, Kat.. Nee dit kan echt niet.. Hij is gewoon te alles!! :D :D
Als je nou een zusje maakt he, dan heb je hierbij een koper :P

Heey Eline!!
Ik hoef niet in de openingspost zolang ik nog geen foto van mijn kameel heb. Volgende wil ik wel bij hoor :')
En top dat ze zo snel weer der eigenste makke zelf werd :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:53

Als er een zelfde zusje komt gaat die al helemaal niet weg :') grootste wens was een merrie. Maar verder heeft hij wat mij betreft alles, dus thanks <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:54

Voor wanneer moeten de foto's binnen zijn Eline??

Weinig nieuws verder, eind van de week huisjes gaan bekijken Jeroen heeft een keuze van een stuk of 3 gemaakt die we voor een tweede bezichtiging gaan bekijken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:55

voor pagina 499 denk ik :P

nee grapje

spannend huisjes kijken!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:00

ah zo, ik weet niet wanneer nieuw topic word gemaakt :)

Ik heb vandaag Zaraar weer met zadel gelongeerd gezien meneer één van de ringen van m'n longeersingel hefet getrokken en ik lage lijnen fijner vind via de beugels dan een hogere ring op m'n singel. Alleen past het zadel dus absoluut niet best. Goed genoeg voor longe werk maar verder niet.
Is er iemand in dit topic die een dresuur of VZH zadel te koop heeft met maximaal 17,5 inch? Wat ik eerst kan passen bij m'n kerel?

Zie nu net de foto's die net allemaal niet wilden laden(sorry Eline, filmpjes doen het nog altijd niet)
Zal de staart van Ilya zo wit blijven?

Silver ziet er goed uit Baukje, hoe gaat het met hem verder? Over ene Half-pipe gegaan? >;) Met skates of skateboard? Hoe doe je dat met polsbeschermers voor Silver? Of ga je hardcore?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:04

Als je heel veel geluk hebt hebben we de Lemetex veelzijdigheid nog thuis. Kan wel ff bellen voor je, wij gebruiken hem toch niet.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:04

Kat, :')... Weet je al wat je wilt volgend jaar? Nog een veulentje?
Lisa, spannend... :j...
Jaleesa, we zijn gewoon overgestoken hoor haha.. Ik wilde alleen even gaan kijken zodat hij dat ook een keer gezien heeft en toen vond hij zelf wel dat hij er op kon staan.. Toen dacht ik; ach, dan steken we ook over. Was een stevige, niet gladde half-pipe... :D
Eline, haha, ze is druk aan het flossen... :+ ... Fijn dat het zo goed ging, rust doet zoveel...
Tien, kan gelukkig in veel gevallen niet zo heel veel kwaad...

Lisa, jammer, hebt het zadel wat Silver in het begin op had net weggegeven.... :(... Thx, gaat goed met hem... Als het koud en nat is heeft hij wel snel een wat opgeblazen buik (komt toch door zijn milt) en snel wat dunnere mest... Heb hem nu toch maar onder een iets dikkere deken gezet en heb het idee dat het helpt... Lopen doet hij gelukkig super, heeft veel energie en wil zeker buiten graag zo hard mogelijk (mag hij nog niet, eerst spiertjes :D)...
Laatst bijgewerkt door Smart op 09-11-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:08

Staart van Ilya blijft wel licht Lisa :j even afwachten hoe licht.

cool van de half pipe, lekker gekke dingen doen :D

Baukje ik ben er nog niet over uit :) heb meerdere opties/overwegingen en ik moet gewoon heel goed nadenken. Maar heb enorm genoten van de dracht en Set ook, dus de optie is er zeker wel. Maar moet dan een heleboel keuzes maken :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:14

Jaleesa hoor het heel graag. Wil liever op het moment kijken voor ene betaalbaar zadel wat goed past gezien hij toch nog wel gaat groeien en nu niet gelijk een nieuw prijzig zadel wil hebben voor hem.

Baukje: fijn dat je kerel goed gaat, goede berichten!! Maar wat deed je nou met de half-pipe met je kerel? :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:16

Desiree had overigens van de week nog een topicje van de kleine Mish gemaakt <3
[EJL-ITP] S.A. Mishkaljiyah vanuit een ander perspectief 1,5JL-ITP

Ja ik ben zo benieuwd wat voor kleur Ilya uiteindelijk wordt. Klein toverballetje is het ook.

De foto's moeten inderdaad gewoon binnen zijn voor wanneer het nieuwe topic geopend wordt - en liefst niet all te last-minute zodat ik nog even de tijd heb om het voor te bereiden :Y)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:18

Hardcore; naar boven in galop, voetjes laten geven, skates aan, salto achterover, dubbel flip terug en toen gigantisch op de bovenlip over het ijzer.. Dat laatste deed pijn.... :+

Kat, keuzes haha! Ik snap het, je hebt ook een mooie kudde zo, maar juist daardoor (en de ruimte die je hebt) lijkt het me zo verleidelijk het nog een keer te doen.... :j... Gaat Ilya naar de opfok trouwens?
Lisa, ja, is fijn als het goed gaat met poown...
Laatst bijgewerkt door Smart op 09-11-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:19

Nee idd, word het wel een hele dure hobby ;)
Als ik mijn moeder heb gesproken doe ik je wel een berichtje.

Je hebt echt een bijzonder paard Baukje, op de half pipe :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:21

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:30

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:25

Baukje: zo'n lipgrind is natuurlijk niet niets, zijn er niet veel die dat kunnen, maar much awesome is wel toffer dan 'mijne kan wijken of een slidingstop' ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:44

Hihi Miranda en Nikita waren hier net en Miran heeft volgens mij leuke actiefoto's gemaakt van Ilya die bovenop Set zit

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:51

crap dag...Gary vandaag in het bos even kwijt geweest. Kwam terug op drie pootjes met kapotte zooltjes. Zijn probleem dacht ik nog, dan maar op de blaren strompelen...Maar door zijn gemiep en getreuzel kreeg ik twijfels. Gary is keihard en miept nooit. Even voelen en er voelde iets wel zo vreemd in m'n hand. Toch maar naar de dokter met hem, kan alleen maar mee vallen...of niet :\
Afbeelding
Kunnen we verdorie morgen naar de orthopeed...gouden hondje...