amyz schreef:Toch vraag ik me af of alle paarden ook daadwerkelijk zullen gedijen bij in training staan... Zal gerust voor sommige paarden heel goed zijn en op zich denk ik dat het überhaupt geen slecht idee is, maar dan buiten het showseizoen om. Zou nooit mn paard voorafgaand aan een show in training zetten... Vreemde omgeving, andere routines, baas niet dagelijks erbij... Ik weet niet.
Daarom is het heel belangrijk te kijken naar de trainer. Een eerlijke trainer geeft het aan als het paard zijn/haar draai niet kan vinden en je ziet ook veel in de manier van voorbrengen. Geduld en rust moet een voorbrenger uitstralen, naar mensen en naar dieren. Hij moet de tijd voor je nemen en voor je paard. Geen gehaast of norse gezichten. Een goede voorbrenger heeft plezier in het voorbrengen en geniet van ieder paard dat ie in handen heeft. En je ziet aan het paard of die het vertrouwen in de voorbrenger stelt. En ja, sommige paarden hebben langer nodig. En je moet ook zeker gaan kijken bij de trainer op stal. Er moet een relaxed stalklimaat zijn, geen opgefokte paarden. En als je een trauma-paardje hebt, dan moet je het gewoon niet doen, ook niet bij een hele goede trainer (tenzij het echt voor langere tijd is, een halfjaar ofzo).