arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:13

Ah dankje! Hij is ook echt wel leuk, blijft verbeteren en bijleren, en hij heeft zo'n lekkere blije kop tijdens het rijden xD

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:31

Hebben jullie al eens eerder in Houten gestart? Zo ja weten jullie of je een beetje rustig kan losrijden en of de ring in het zicht is van andere paarden?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:20

De buitenbak is +/- 75x80 en daar wordt de ring (of ringen) in uitgezet, je rijdt dus los naast de ring. Er is op 21 juli waarschijnlijk ook de mogelijkheid om binnen los te rijden uit het zicht van de anderen, op 23 juni kan dat niet ivm een manegewedstrijd in de binnenbak.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:16

Ik heb met daya nu 2 wedstrijden gehad. De eerste ging bagger, was hij erg gespannen en de omstandigheden waren ook erg ruk. Superhete binnenbak, zware bak, bokken, springen, spanning... 174 en 176 punten gereden.
De tweede wedstrijd ging TOP... Hij was echt zo rustig en relaxed, ik ook.. Hij liep top, ontspannen en fijn in de hand, hij deed wat ik vroeg, maar toch vond de jury het niet goed. 171 en 173 punten. Ik denk zomaar dat deze jury geen fan was van arabiertjes, want ik ben echt kritisch en we hebben echt goed gereden!! Helaas pindakaas, volgende keer beter.

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben om benadeeld te worden op het arabier-rijden?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:35

Ik niet, heb een paar onderlinge wedstrijden en nu 1 officiële wedstrijd gereden en altijd fijn gepunt. goede cijfers en slechte cijfers naar verdienste. Op de officiële wedstrijd zelfs een 2e plaats gehaald, gewoon tussen de grote KWPNers :) kreeg goede tips en de jury vond het een mooi beeld.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:17

Ja precies, mijn eerste wedstrijd waren de punten ook minder, maar ook zeker terecht. Kon me toen goed vinden in het commentaar en de tips die gegeven werden op het protocol. Kon me er toen ook goed bij neerleggen en ben thuis hard gaan oefenen.
Deze keer vond ik dat echt erg lastig. Het voelde alleen al erg fijn en netjes, maar dat kan natuurlijk misleiden. Thuis keek ik de filmpjes en de fotos terug en ik werd er echt heel verdrietig van. Daya bewoog zo natuurlijk en lichtvoetig door de baan, goed in de hand, liet zich super leiden. Dit alles resulteerde in een mooie houding van mezelf ( wat dan wel werd beloond op het protocol met een 8 ).. Hij deed zo ontzettend zijn best. Met halsstrekken had hij zijn neus thv zijn knieen, netjes in de hand en voor de loodlijn en het commentaar was "meer halsdaling".. De middendraf was serieus erg vliegend (in mijn woorden, want hij had gewoon een goede afdruk en kwam mooi van de grond af met zijn voorbeentjes) en het commentaar was "moet ruimer".. Nu is het natuurlijk maar net wat men wil zien, het is nou eenmaal geen kwpner en hij trekt zijn voorbenen niet tot over zijn oren bij de middendraf.
Al met al vond ik het commentaar dus wat overbodig en de gegeven zessen op dergelijke punten hadden imo goede zevens kunnen zijn.
Ik ga het meemaken en hoop bij de volgende wedstrijd de jury eens te treffen om eens goed advies te krijgen en misschien te vragen naar hun manier van kijken, zodat ik doelgericht kan werken. Met dergelijk commentaar kom ik gewoon niet verder.

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:53

Ja ik heb zeker ervaring met het benadelen van arabiertjes. Laatst echt een onwijs goede proef gereden, geheel foutloos alleen 1 iniminie foutje 166 punten. Had er een filmpje van en aan mijn instructrice laten zien, die zei wat had je gemoeten als je niet geheel foutloos had gereden.. dan had ik waarschijnlijk een minpunt gekregen, deze jury was gewoon geen fan van arabieren..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:09

Tammy_ schreef:
De buitenbak is +/- 75x80 en daar wordt de ring (of ringen) in uitgezet, je rijdt dus los naast de ring. Er is op 21 juli waarschijnlijk ook de mogelijkheid om binnen los te rijden uit het zicht van de anderen, op 23 juni kan dat niet ivm een manegewedstrijd in de binnenbak.

Dat is wel jammer aangezien hij zich flink druk kan maken om andere paarden in de buurt (maar dan gaat ie wel lopen!) en snel is afgeleid. Nou ja, goede les voor hem!
Vandaag had ik les, dat ging erg fijn. Ik heb er wel vertrouwen in :) En dit voor een krappe 2 maanden onder het zadel.
Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:18

Ik heb ook absoluut ervaring in het benadelen van Arabieren in de wedstrijden hoor. Tussen de KWPN'ers ben je een paardenruiter op een pony. Als je ze verteld dat je met je vorige arabier gewoon de M2 hebt uitgereden geloven ze je niet. Ze zeggen nog net niet: 'met zo'n paard?!'. Maar dressuur blijft een jury sport (vind ik), dus moet je sowieso gewoon best geluk hebben.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:44

Hmm, over het benadelen als je met een arabier rijdt heb ik gemengde gevoelens.
Met Cuba merk ik er absoluut niets van, maar die is met zijn 1.63 natuurlijk ook niet echt pony te noemen.

Met Pirouette heb ik er wel eens last van gehad, maar in de 5 jaar die ik met haar op wedstrijd ben geweest, is dit maar 2x geweest, 1x bij de pony's in de L1 en 1x bij de paarden in de M2. Die keer in de L1 werd ik na twee topproeven laatste en eennalaatste geplaats, de jury gaf hierop als antwoord "een arabier hoort niet in de dressuurring, daar moet je mee gaan springen" :') En die ene keer bij de paarden, reed ik tussen allemaal paarden van 1.80+, en we reden opzich een prima proef, bij een andere jury had ik 175-183 gekregen waarschijnlijk, maar van deze kreeg ik 151 met overal PONY in het commentaar. PONY staat niet stil, PONY loopt niet op 4 sporen, PONY laat spilbeen staan. Er stond nog net niet PONY IS TE KLEIN xD

Maar zoals ik al zei, dit is 2x geweest, in 5 jaar lang wedstrijden, waarvan zeker 3 jaar minimaal om het weekend een wedstrijd. Ik werd eigenlijk altijd eerlijk beoordeelt, soms wel streng, maar dan was de jury voor iedereen streng, niet alleen bij mij. Regelmatig stond ik met Pirouette ook gewoon bovenaan, tussen de KWPN'ers.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:56

even een oproepje maar heeft iedereen die mee wil doen de 23ste ook zijn inschrijving gedaan en een bevesteging gehad dat je er bij zit er zijn nu 16 inschrijvingen en das nog net te kort! Ik denk ik meld het maar even want het zou jammer zijn als het niet door gaat ook als je nog twijfelt gewoon mee doen ik zit in de grootste wedtrijd dip ooit maar doe toch ook maar mee *\o/*

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:57

geshahquille schreef:
even een oproepje maar heeft iedereen die mee wil doen de 23ste ook zijn inschrijving gedaan en een bevesteging gehad dat je er bij zit er zijn nu 16 inschrijvingen en das nog net te kort! Ik denk ik meld het maar even want het zou jammer zijn als het niet door gaat ook als je nog twijfelt gewoon mee doen ik zit in de grootste wedtrijd dip ooit maar doe toch ook maar mee *\o/*

Idd! Ik ga met als doel blijven zitten dus dan kunnen jullie er misschien al 2 verslaan! :D :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:34

En daarnaast is het gewoon super gezellig en Houten is een keimooie locatie :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:42

Kijk daar doen we het voor :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:26

Voor mij is het zo makkelijk om mee te doen omdat ik daar op stal sta maar die dag heb ik de laatste cross training voor een wedstrijd... En beide doen dat wordt echt te veel. maar ik duim hard mee dat er voldoende deelnemers komen!! Ik heb trouwens geen bevestiging gekregen voor 21 juni... kan het kloppen dat die gewoon laat komt, of is er iets niet goed gegaan :x

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:13

Bij mij staat idd ook overal pony, terwijl daya met ruim 1,55 toch echt niet een heel kleintje is... Desondanks natuurlijk wel een spillebeentje tussen de slagschepen van kwpners, haha.

Vandaag les gehad en hij was super fijn! Eerst gaan we lekker weer een endurancewedstrijd meepakken, daarna weer verder aan de dressuur.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:54

Ik hoorde gisteren van Getty dat er nu 16 inschrijvingen zijn... Officieel moeten er minimaal 20 zijn...
Duimen dat het toch nog doorgaat!!

@Tammy; ik denk dat er dan iets niet goed is gegaan, zou er nog een mailtje achteraan sturen!

En willen jullie misschien nog eventjes in mijn topicje kijken :D Zie onderschrift :D

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:43

Het gaat door Vera. 1 rijbaan en 1 jury.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:50

Gelukkig!!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:10

Zie het net op het forum inderdaad, fijn!!
Wel zonde, uit de enquête kwam naar voren dat er vooral vraag was naar centraal gelegen wedstrijden, veel centraler als dit krijg je het niet, en dan komt er nog niemand?!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:38

Weet de reistijd van jullie niet maar onze reistijd is dan 2 uur en 16 min en dan dus nog niet eens het langzame getuf met de trailer gerekent iets te ver voor die 12 minuten..... voor zoiets is voor mij toch wel de max reistijd onder de 2 uur en dat komt ook omdat ik ook hier om de hoek zou kunnen starten bij wijze van ;)
En heb ook niet echt last van de ervaring van het benadelen van juryleden tegenover AV's ;)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:58

Voor mij is het deze keer een uurtje rijden, trailer niet meegerekend, dus het wordt ietsje meer. Maar naar Ijzerlo en Didam is het al snel 3,5 uur en naar de Beemster rijden wij er ook minimaal 2,5 uur op.
Natuurlijk ga je nooit een plaats vinden die voor iedereen vlakbij is, en ik snap ook wel dat niet iedereen zit te wachten op 2 uur in de auto, maar met name van de ruiters uit Brabant en Noord+Zuid-Holland had ik wel wat meer inschrijvingen verwacht.

Ach, ik heb die ritjes er altijd wel voor over, vind het super gezellige wedstrijden, leuke sfeer, en gezellig om iedereen weer even te zien. En als je mee wilt doen voor de competitie, dan moet je wel :j
Maar ben daarnaast ook wel altijd weer blij als ik de week daarna maar een half uurtje in de auto hoef xD

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:52

Hoe hebben jullie vandaag gereden? Ik kon helaas niet deelnemen vanwege een blessure :(

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:20

Doet er hier iemand nog mee aan de National C Show West in Alkmaar? Ik heb me dit weekend maar ingeschreven. :)

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:15

Wij zijn naar Houten geweest. Bolleke heeft zich schandelijk gedragen. Hij was alles kwijt van onze lessen thuis. Dat betekende enorm tegen de hand, niet luisteren naar been, op zijn eigen houtje de proef gaan lopen en vooral met alles bezig zijn behalve met mij -:(-
Ondanks dat we midden in een plantenbak stonden, bokkend in de verkeerde galop aansprongen, te vroeg aansprongen en totaal geen impuls hadden hebben we toch onze eerste WP in de B gescoord *\%/*
Het is en blijft een grapjas. Hopelijk kunnen we eens een fijne proef afleggen in de toekomst. Waarschijnlijk over 10 jaar en hij zijn wilde haren kwijt is (met 21 jaar gaat dat toch wel een keertje lukken?)

En ja, hij gaat mee naar Alkmaar (show west) voor de ridden class (met Ilona Bax, op de een of andere manier wil hij voor haar wel echt aan het werk :P ) en in de liberty.