Over dekens gesproken, op het EK liepen geschoren veulens rond te dartelen, moet zeggen dat ik het idee van dat zij al een hele winter met deken moeten.staan toch wel iets sneus vind hebben
IlonavL
Geplaatst: 07-11-14 23:02
Eerlijk gezegd denk ik dat de echte showtoppers nooit zonder deken zullen staan...
Zal tegen Djuun vertellen dat ze blij mag wezen dat ze in de Zeeuwse klei staat en niet zo veel noten op d'r zang moet hebben Maar goed, al met al, niet mijn kopje thee geloof ik
YildizArabs
Geplaatst: 07-11-14 23:57
Ligt aan de eigenaren denk ik... Zijn er ook die wel natuurlijk worden gehouden maar idd meeste niet idd..
Oh merk deken wat me wel beviel en volgens mij ooit geadviseerd door Victoria: Nika!!! Heb er nu een voor Nour en als die met zijn gestoei, gefutsel en geravot goed blijft... Nja, Nourproof?!
Dat denk ik idd ook, die echt showtoppers moeten er natuurlijk best veel tip top uit zien. Dan is het niet zo praktisch als ze in een teddy vachtje zitten Ook niet mijn koptje thee Letizia
Woogy
Geplaatst: 08-11-14 00:44
Zaar heeft tot recent onder een 100 gram outdoor dek gestaan en binnen met ze zeggen 200 maar volgens mij is het ook gewoon 100 gram. Mooi dun velletje. Heb nu een dikkere deken op omdat de deken domweg dikker is 200 volgens mij. Gong staat al even onder 200 gram en heeft een mega wollige vacht. De merries nog steeds bloot, mooie dichte vachtjes van ongeveer anderhalf cm. Ook zo gek wollig niet gelukkig. Veel show paarden leven met dekens op voornamelijk zodat ze schoon blijven. Met een witte zou ik de nijging ook eerder hebben, maar anderzijds paar keer wassen doet ook wonderen en dan enkel na het wassen tot de dag van de show zelf onder dek. Vind een natuurlijke vacht veel meer glans en diepte tonen dan een geschoren velletje gezien er meer dan genoeg ook 's zomers geschoren worden
Zaraar heeft de nijging zelf zo wijd te gaan staan. Als ik hem vraag neemt hij met beide voorvoeten een net te grote stap gezien hij met strekken niet bijstapt. Moet even bedenken hoe ik hem een kleinere stap kan aanleren dat hij niet zo gek wijd wordt. Wel is hij de laatste tijd meer aan het focussen om z'n achterbenen niet naast elkaar te zetten dus met geduld komen we er wel Even kijken of het weer morgen meewerkt dat ik wat beweging foto's kan maken van hem, anders komt het wel een andere keer
SuusvL
Geplaatst: 08-11-14 13:21
Zo ik ben weer bijgelezen, wat gaan jullie snel! Hoop dat ik niemand vergeet, en zo wel, ik heb alle berichten met aandacht gelezen
Mooi zadel Baukje! Heel gaaf met de subtiele details! En dat je weer een passend zadel hebt is natuurlijk ook heel fijn. Ik zweer ook bij Evelien, wat een vakvrouw.
Met de training die hier (bij temperaturen boven het vriespunt) gewoon in de winter doorgaat is een dikke vacht niet praktisch. Asiyah blijft niet kort in haar vacht zonder deken, dus dan maar scheren . Ik ben daarin wel een pietje precies dus alles moet kaal.
Moyo en Jas staan, zoals Iloon al zei, alleen onder een 100 grams regendeken (met hals) als er een gure wind staat of harde/veel regen. Ze gaan bij ons gewoon de paddock op, wel of geen weer, dus dan is een beetje beschutting van een deken wel lekker.
Ik lees iets over buitenrijden bij Yildiz..?? Ik wil mee! Hier geen bos of strand in de buurt helaas. Wel een trailer, auto en rijbewijs in bezit dus ergens naartoe gaan is geen probleem. Alleen vind ik alleen buitenrijden rijden zo ongezellig.
Dat klinkt als een pittige aanpak Tieneke, 15 weken antibiotica. Ik duim voor je dat het je gaat helpen!
Leuk een meeting bij Yildiz in de zomer is ook leuk lijkt me zo. Voorjaar ook goed
Set stond elke winter onder een deken ook omdat we geen schuilstal hadden eerst. Vorig jaar alleen met de ergste dagen even afgedekt en dit jaar proberen we gewoon weer dekenloos.
aauw Tam ik heb dat soms al met fases terwijl ze nog niet door zijn, ik kon laatst wekenlang mijn mond niet ver open doen en gapen en kauwen, en sochtends mijn mond opendoen waren echt hell.
Prachtig zadel Baukje!
Smart
Geplaatst: 08-11-14 15:46
Suus, ze is ook nog eens super aardig en heel positief ingesteld... ... Kat, mag voor mij voorjaar/zomer hoor...
Wat een heerlijk weer vandaag! Ochtend op stal doorgebracht, lekker met de honden gewandeld.. Heerlijk! Morgen hoop ik op hetzelfde weer, dan gaan we ons zadel uitproberen buiten...
In het kader van we gaan hard; wie maakt er nieuwe opening voor het volgende deel?
Buitenrijden in een groep is gene optie met Pony Die gaat plank gas over andere paarden heen zodra het er meer dan 2 zijn...blijft toch een beetje renpaard zeg maar
Zaraar is nu 3,5. Super weer voor foto's vandaag...waar het niet dat ik (uiteraard) de camera vergeten was
Woogy
Geplaatst: 08-11-14 16:42
Kwam gisteren op Facebook deze foto tegen. Wat een kanon van een paard: Kann. Pony voert zijn bloed en als ik heel eerlijk ben...zie ik waar Pony haar massa vandaan heeft gehaald
Set_Elkol
Geplaatst: 08-11-14 16:46
och hemel Lisa dat is niet echt mijn smaak, ik vind het bijna een quarter zo vol. maar leuk dat ie familie is van je merrie.
Ooooh ik ben zo trots op mijn eerste fok, vandaag ging hij over het grasveld naast de wei, als een echte Arabier. Slow motion draven/dansen met zijn hals en hoofd erop en de staart verticaal in de lucht, heerlijk. En hij lijkt wel weer een stuk gegroeid, soms zie je dat ineens zo. En hij wordt pluizig
Kann was één van de eerste Franse paarden buiten Frankrijk. Heeft gruwelijke goede renpaarden gebracht met enorm correct beenwerk. Ze waren toen al generaties lang bezig om de arabier te fokken op snelheid en hardheid. Soms mis ik een maatje om mee over dit soort kolossen te tikken
Leuk dat Ilya weer de oude is en de hoogte in gaat
Set_Elkol
Geplaatst: 08-11-14 17:01
Ha nee ik denk dat hier vooral mensen met een andere smaak zitten. Doe mij maar de smalletjes
Ik zat gister weer eens naar mijn droommerrie te kijken
smalletjes is wel het juiste woord ja mis ene hoop spieren op dat dier. Was de eigenaar er al over uit of ze haar wel of niet wilde verkopen?? of heb je haar bedreigd om een ander antwoord uit haar te krijgen?
Set_Elkol
Geplaatst: 08-11-14 17:09
Haha die is 'officieel eigenlijk' niet te koop maar voor het juiste geld altijd natuurlijk. En ja, spieren, wat verwacht je van een 2 jarige die op ruwvoer staat en niet getraind wordt
Haar zus werd iets meer mee gedaan al
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 08-11-14 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt
IlonavL
Geplaatst: 08-11-14 17:10
Ooh Tam, beterschap zeg! Pijn in je mond is echt zo niet fijn (zacht uitgedrukt)
Hoewel het paard inderdaad weinig weg heeft van de tegenwoordige arabier, geloof ik best dat deze voor de rensport veel betekent heeft Heeft inderdaad veel weg van een quarter, klopt dat Lisa, omdat ook quarters veel snelheid maken tijdens hun run om vervolgens een stop in te zetten, dat deze ook zo'n afhellend kruis heeft om snelheid te maken (hun achterhand eronder te zetten?) Kan me de overeenkomst wel goed voorstellen (zoals ik hem beredeneer dan) Ik hou ook wel van een beetje een brede arabier
Neh heb geen prijs gehoord maar denk dat ik daar wel lang voor moet sparen.
En ja ik snap wat je bedoelt van de bil, maar ach.
Woogy
Geplaatst: 08-11-14 17:29
Ilona: de beweringen blijven bestaan dat er van alles doorheen is gegooid bij arabs om ze zo te krijgen zoals ze nu zijn, van volbloeds en quarters tot tekes en berbers. Het blijft koffiedik kijken. Zo'n achterhand maakt snelheid gezien ze op top snelheid alles uit de kont moeten halen en alleen de voorhand er is om te sturen. Het afspringen kost ze een hoop kracht en daardoor is een hellend kruis ideaal. Super beenwerk en een enorme borst om z'n longen en hart ruimte te geven. Vind hem geweldig
De afzet van achteren en de voorbenen sturen enkel
Als ik Pony vergelijk met hem, zie ik Kann er absoluut in terug
IlonavL
Geplaatst: 08-11-14 17:42
Snap m Lisa En daarom begrijp ik heel goed dat bepaalde fokdoelen nu éénmaal iets anders vragen qua exterieur dan show (sorry gaat het toch weer over fokken ) Heel leuk die platte kruizen, maar kan me voorstellen dat als renpaarden fokt, dit niet terug wil zien, rasstandaard of niet (maargoed zo denk ik erover, Moyo lijkt af en toe ook een halve quarter )
Leuk dat Ilya het zo goed doet en dat hij zo aan je verwachtingen voldoet!
Verbaas me af en toe over zijn vachtkleur, hij wordt nu fluffy en zijn 'aalstreep'/ruggegraat is bijna wit, net als achter zijn oren.
SuusvL
Geplaatst: 08-11-14 18:09
Ik hou er wel van hoor, paarden met dikke billen. Heb niet zoveel kennis van renpaarden maar vind de hengst op de foto wel wat hebben. Natuurlijk totaal niet wat ze in de showring willen zien maar deze breekt tenminste ook niet doormidden als je er op gaat zitten
YildizArabs
Geplaatst: 08-11-14 18:25
Aaah Lisa... Tja, je weet dat t mijn smaak ook niet is, vind t gewoon geen arabier, wel een mooi krachtig paard en ongetwijfeld loei snel. Daarentegen hou ik wel van body maar graag elegant.
Fotootje Katja? Ben benieuwd naar je pluizebolletje!
Jaaaa, gewoon komen hoor! NU is de beste tijd van het jaar, was prachtig weer. Zomer kan maar dan moeten ze echt in pak met die dazen. En ja voorjaar... Tis hier altijd mooi! In de winter in de sneeuw... Vind alleen rijden ook leuk, heb altijd n vriendje onder het zadel bij me. Maar vandaag was dubbel feest, heerrrrrrrlijk ritje gedaan met Jes. Moeder en zoon gezellig samen. Zie ook pics op FB. Is echt genieten!
Had geen camera mee maar morgen hoop ik dat ie weer wat laat zien Ik liet hem namelijk los op het grasveld en dat was nieuw en wel zo prachtig! Morgen misschien ook nog. en wil zijn fluf vacht ook even van dichtbij fotograferen om de kleuren vast te leggen.