[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:18

Ilona, lief dat je het vraagt. De laatste weken gaat het minder goed. Ik slaap, werk, slaap, eet en slaap weer. Hier en daar probeer ik mee te lezen, maar momenteel is veel er te veel aan. De paarden moeten het met een minimum aan aandacht stellen, want het gaat gewoon even niet anders. Bovendien is mijn auto alweer getakeld met een motorprobleem, dus dat geeft ook niet veel rust. Tussendoor probeer ik de trouw verder te regelen, maar goed dat we daar veel tijd voor nemen.
Gisteren bij de dokter geweest en heb nieuwe voorschriften voor pillen. Als die op zijn, zit ik op 15 weken antibiotica, zonder garanties.
Vanaf zondag ga ik systematisch bij mijn moeder thuis in de infraroodsauna gaan, dat zou ook helpen. De winter gaat in elk geval hels worden, ik had daar vroeger al altijd last van door mijn bloedarmoede, dus ik zet me al maar schrap ;-)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:20

Tieneke schreef:
Ilona, lief dat je het vraagt. De laatste weken gaat het minder goed. Ik slaap, werk, slaap, eet en slaap weer. Hier en daar probeer ik mee te lezen, maar momenteel is veel er te veel aan. De paarden moeten het met een minimum aan aandacht stellen, want het gaat gewoon even niet anders. Bovendien is mijn auto alweer getakeld met een motorprobleem, dus dat geeft ook niet veel rust. Tussendoor probeer ik de trouw verder te regelen, maar goed dat we daar veel tijd voor nemen.
Gisteren bij de dokter geweest en heb nieuwe voorschriften voor pillen. Als die op zijn, zit ik op 15 weken antibiotica, zonder garanties.
Vanaf zondag ga ik systematisch bij mijn moeder thuis in de infraroodsauna gaan, dat zou ook helpen. De winter gaat in elk geval hels worden, ik had daar vroeger al altijd last van door mijn bloedarmoede, dus ik zet me al maar schrap ;-)

Jeetje! 15 weken antibiotica zul je wel voelen.... Sterkte, het is echt een rotziekte... Gelukkig heb je wel iets leuks om naar toe te leven....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:22

Het lastigste is aanvaarden dat je gewoon echt veel minder kan gedaan krijgen dan dat je zou willen. En onbegrip van dokters/omgeving. Men weet dat er iets is, maar je ziet niks waardoor het even snel vergeten is.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:23

Nope, Asi werd alleen het eerste jaar grijs en bleef grijs en nu wordt ze wel iets lichter van kleur maar houdt ongeveer een week aan (+ natuurlijk dat je nog wat strepen ziet al moet ik zeggen dat Suus onwijs netjes kan scheren!). Op die foto die ik laatst plaatste van haar met die quarter merrie was ze al geschoren :) Heb ook weleens gehoord dat de meeste bruine paarden alleen het eerste jaar dat je scheert zo grijs worden maar geen idee of dat altijd op gaat.

Die deken is ideaal Letiets! Zijn Djuun haar manen alweer mooi op lengte? (kan het vanaf deze foto niet heel goed zien)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:32

Ilona, stoer zadel!!
Kelly, tsja de meeste bokkers reageren pas als ze een spannende titel of bekende naam voorbij zien komen... Ik probeer soms even op 10 ITP topics te reageren die nog niet zo veel reacties hebben, maar dan moet er ook wel iets zijn om op te reageren :j
Djuun is zichtbaar op de weg :')

dekens, Noah staat in een binnenstal maar ook in de paddock buiten, in de volle wind. Hij staat nu onder een fleece met 0grams regendeken er overheen. Na het scheren krijgt hij de fleece + 200grams outdoordeken. Mocht het erg waaierig worden dan komt de hals er bij. Als het flink gaat vriezen kan daar nog een 200grams onderdeken bij.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:32

Zo een Baukje? *D
Afbeelding
Vind dit zulke leuke foto's :+:
[ITP] Eskimo en haar Arabier...

Ooh, das wel beter Ilona!
Djuun d'r manen groeien hard :wow: En ze lijken echt voller (behalve op d'r kroelplekje :+ )
Maar echt lang zijn ze nog niet :Y) Heb helaas geen foto waar je het goed op kan zien, een beetje op de foto's van het strand (zie onderschrift) :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:34

Ow dan val ik nog mee met mijn 24/7 buiten paard. Ze heeft wel echt een teddyberen vacht op de plekken waar geen deken zit. :')
Morgen toch maar voor de 300. Ik doe het ook vooral voor de spieren hoor. Gelukkig zie ik aan het zaagsel in haar staart dat ze wel binnen ligt. Ik denk s'nachts.. :D Althans, ik hou mezelf in die waan, dat geeft me een prettig gevoel. :+

Haha ik heb er nu ook een 150 opliggen die te klein is.. Blote billuh!
Haha even spieken in mn topic Yildiz. Had het nog niet gezien :D

Lekker gereden op Djuun dus! Haha jullie vallen wel op zo! Ik heb een bordeaurode met reflectiestreep. Is ook al te klein voor dr billen := Heb hem al een jaar liggen namelijk.

Tieneke dat is lang zeg. K*t ziekte. Ik hoop dat je je gauw beter voelt maar ik snap heel goed hoe frustrerend het is als je meer wilt doen dan je eigenlijk aan kan.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:35

Jajajajaja, die.... :))....
Lange manen zijn mooooi....

Silver staat ook op de wind en in de regen... Vorig jaar deed hij niets dus de dikste die ik heb is 250, nu toch maar eens wat anders kopen want hij is echt al een teddy....

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:37

Ik heb als maximale 2 dekens om op te doen en dan ligt er 600 op. Vind ik genoeg denk ik.. Als het niks is koop ik er van de winter nog 1 bij van 500 gram ofzo.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:38

Djuun heeft deze deken maar kort op gehad (uit nood omdat ze het zeer koud had door het hebben van amper vacht, ineens heel koud weer en helaas geen aanpassing in de ruwvoergift daarop...) maar had geen schade aan de manen. Dit was Dar d'r deken, maar die had 20x meer manen :+ Dus zag je ook niks aan (weet niet of je je dat afvroeg? :P )

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:40

He verdorie Tiene... Had al zon idee dat t minder ging, normaal ben je veel actiever.
Tis nogal al die medicatie. Ik hoop dat t je gaat helpen. Bij mijn vriendin die Lyme heeft gaat het na jaren (zelfs jaar in rolstoel gezeten) nu wel wat beter. Als ze maar kan accepteren dat ze goede en mindere dagen heeft en steeds voldoende rust neemt. Ik hoop dat t met jou ook snel zal beteren... :(:)

Ja positive ervaringen met de wug? Ik ben bang dat m'n manen ervan aan gaan?
Heb bijna alleen horseware Rhino en amigo's. Heb nu heel recentelijk een ander, goedkoper merk gekocht die me ook goed bevalt. En natuurlijk kan ik weer niet op t merk komen... |o

Voor de TT liefhebbers een onhandig filmpje vandaag maar wel funny, zeker beginspurt en eind bitchy kick naar de oudere merries, Missy Attitude hihi! <3
View My Video

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:42

Jeetje Tiene, dat valt allemaal nog niet mee, pfff... 15 weken antibiotica :(:) Ik hoop echt dat je je snel beter zult voelen!

Fijn dat het iig wat voller is! Zou leuk zijn als het nog wat langer wordt :j

Nika Yildiz? Hebben wij ook twee 100 grams dekens van, voor de mannen als het echt echt echt heel hard regent en waait. Vind de pasvorm opzich wel oké voor arabieren, verder ook alleen horseware :) Asi heeft buiten een 300 grams op nu.
Laatst bijgewerkt door IlonavL op 07-11-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:43

Ja Yildiz, klopt, mijn energie gaat 90% naar mijn werk en verder blijft er weinig over. Maar ik blijf het hier wel volgen :-)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:44

Noah heeft prachtig volle manen... jammer dat ze niet verder dan halverwege de hals komen -O-

Oh meiden ik voel me zo verschrikkelijk! Ik heb 3,5 verstandskies door, en had daar eigenlijk geen last van. Tot eergisteren, toen voelde ik zowel linksboven als rechtsonder het tandvlees er achter scheuren... Nu zijn mijn kaken erg pijnlijk, kan ik mijn mond niet eens meer genoeg open doen om een volle lepel nasi naar binnen te schuiven Elke keer dat ik lach of gaap voel ik het weer open scheuren #)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:46

Niet lachen of gapen dan... :+

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:47

Tam, bah, dat klinkt pijnlijk!!!

Silver heeft ook lange manen, ben ook bang voor de Wug.. Hier ook Amigo dekens...

TT, whaaaaaaaaa, die pootjes als ze weg sprint.... <3 <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:51

Ja idd Natuurlijk Tam, beterschap! Y;(
Tandpijn is nie fijn nie..

Ga t zadelmerk eens googlen ken t niet. Bij Eveline vandaan?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:53

Tam ik ken het gevoel :j
Bij mij kwamen een paar jaar geleden mn bovenste door. Zeker 2 weken lang kon ik mijn mond niet ver open doen. Was verschrikkelijk! Beterschap!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:55

YildizArabs schreef:
Ja idd Natuurlijk Tam, beterschap! Y;(
Tandpijn is nie fijn nie..

Ga t zadelmerk eens googlen ken t niet. Bij Eveline vandaan?

http://www.congressleather.com/

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:21

Hopelijk helpt de antibiotica Tieneke! Klinkt echt niet leuk :(
Verstandskiezen...fingers crossed dat ze zo blijven als nu en ik er niet last van krijg..wordt je denk ik niet vrolijk van :n

Dekens...gebruiken jullie allemaal dekens?
Of alleen de mensen die echt rijden :)
Ik heb wel een deken liggen just in case, maar wil eigenlijk kijken of Naf het zonder deken af kan, hij wordt al aardig teddy :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:26

Idd alleen dekens voor de gebruikspaarden, zon megavacht is niks als je zoveel traint en in t zweet werkt. Al had ik nog wel discussie om Zaartje een deken op te leggen. Vind ik niks voor zon jong paard (tenzij geschoren natuurlijk). Tegen de Tulip zien we wel of ze goed genoeg is op dat moment en kan dan altijd nog scheren. Nu ff paard zijn. ;)

Had de link idd al gevonden Baukje, maar vind maar weinig reviews. Vind t echt wel n mooi zadel! Zit ie lekker?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:28

Dan delen wij daarin dezelfde mening, als t niet nodig is, lekker zelf regelen met hun vacht :D

Ik vind t btw ook een mooi zadel Baukje, wordt alleen van de site zelf ook niet veel wijzer :')
Waar vind ik überhaupt zadels? Zie van alles behalve de zadels zelf :+

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:31

Ik ook in verband met rijden.. Vorig jaar de 250 niet eens gebruikt, toen was hij gewoon lekker een bolletje...

Ik ook niet... Ja, zit lekker.. Voor het mooie zouden er wel een paar kilootjes af mogen bij mij (zit er dan net iets beter in), maar even schoudertjes eronder..

Zal morgen wel even wat foto's maken en zondag als ik ga rijden :j...

Zadel komt trouwens van Evelien..

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:32

YamaSaki schreef:
Dan delen wij daarin dezelfde mening, als t niet nodig is, lekker zelf regelen met hun vacht :D

Ik vind t btw ook een mooi zadel Baukje, wordt alleen van de site zelf ook niet veel wijzer :')
Waar vind ik überhaupt zadels? Zie van alles behalve de zadels zelf :+

In het menu links helemaal onderaan... :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:45

Oh..ik was gewoon scheel :')
Gevonden :P