[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:12

Staat hij verder de hele dag op stal dan Jessica?

Ik kom sowieso baby kijken bij Set hoor :D

Lekker gerommeld zo te zien Joyce!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:12

Jaa iedereen is welkom zodra de baby er is! ( en ook nu al eerder natuurlijk!)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:28

__Nicky schreef:
Staat hij verder de hele dag op stal dan Jessica?

Ik kom sowieso baby kijken bij Set hoor :D

Lekker gerommeld zo te zien Joyce!

Ligt eraan wat jou definitie van heel de dag op stal is ;)

Over het algemeen kan ik hem wel een tijd op de paddock zetten overdag.
Ligt eraan hoe druk het is op stal.
In de zomer kan ie overdag de paddock op en later de wei op dan komt hij wel langer buiten omdat dan de paddock bijna niet gebruikt worden..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:44

2/3 uurtjes naar buiten vind ik zelf wel heel weinig. Maar met een hengst is dat ook gewoon heel lastig in het westen...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:46

kom maar brengen, mag ie hier op het weiland :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:46

Shanna wat een leuke filmpjes! Hahaha hoe heb je dat geleerd, dat ze zo snel stopt?
Ze gaat wel als een raket zeg! Haha ze heeft er geloof ik wel plezier in :D

Nicky, fijn van je les en spannend! Ga je met nog iemand? Hopen op mooi weer 8-)

Kat, dat groeit hard zeg! Setje Sletje haha :')

Leuke foto's! Lekker getraind dus :j

Iedereen gaat wel lekker hier met de paardjes he! _/-\o_

Nou vandaag iets minder leuks met Geisha..
Ik wilde door het zonnetje haar deken af doen. Kan normaal prima terwijl ze in de kudde staat. Maar mevrouw besloot op dat moment net het station in te gaan (waar het poortje met stroom, eigenlijk alleen een stokje omlaag zat). Ze loopt er dwars door heen, komt er bij haar rug achter dat er stroom op staat dus gaat in haar snelle achteruit. De voorste riempjes waren al los en de buiksingels ook. Alleen 1 bilriem zat nog vast! Op dat moment raakt ze in paniek door de bewegende singels tegen haar benen en rent weg. Ergens na 10 meter remt ze af waardoor ze met haar achterbenen in de split gaat := :=
Daarna rent ze weer verder en na 30 meter maakt ze tussen de andere paarden een flinke glijer.. :\ #)
Deken was inmiddels al afgevallen trouwens.. Was zo zielig. Alle paarden gingen bij haar kijken en geisha stond helemaal te shaken. Ik gelijk even nagecheckt en oliebol, op haar bekken gevallen. Ook links, waar dus al iets niet goed zat.. ZAT ja, chiropractor behandelingen zijn hoop ik niet voor niks geweest.. Ze loopt niet kreupel en stijfheid viel ook nog mee.. Een kale plek op haar heup en op haar benen hier en daar wondjes. Gelukkig oppervlakkig maar jezus wat schrok ik! Had zo met haar te doen.. :=

Ik heb de benen afgespoten en de wondjes gewassen met betadine zalf.. daarna even gestapt en toen de roundpen in, paar rondjes laten draven.. nog steeds niet kreupel of stijf. Dus op hoop van zegen is dat morgen nog steeds zo!

Ik ben op een gegeven moment op een krat gaan zitten in de roundpen en ik was met me telefoon bezig toen ik er ineens achter kwam dat mevrouw achter me stond!
Ze is een half uur bij me blijven staan. Lekker dutten in het zonnetje en ze legde na een diepe zucht zo haar hoofd op mijn schouder.. SMELTmomentje. Ahh tuttie, alsof ze troost zocht :(:)

Afbeelding
Zo stond ze eerst..

Afbeelding
Samen zielig zijn :')

Afbeelding
Zwevend hoofd en raar hoofd van mij :')

Afbeelding
Vermoeiend hoor :O

Afbeelding
HAHA lama

Afbeelding
Kusje tussendoor

Afbeelding
Nog iets dichterbij..

Afbeelding
En plof! <3 <3

Ahhhh fotospam mag af en toe wel toch? :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:49

snap dat je bent geschrokken! Set is ook wel eens met de deken fladderend om haar achterbenen door de wei gegaan, dan houd je echt je hart vast! jullie foto's zijn wel geweldig :D Ik wilde graag een selfie thema doen voor de nieuwe OP dus super! :P

Iedereen mag trouwens 1 supergeweldige selfie met paard sturen in PB naar mij, en als je dat liever niet hebt komen we er ook wel uit!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:51

Jaa erg is dat he! Ik stond met mijn hand voor me mond toe te kijken.. En de staleigenaar zat op de sjofel en die keek stilzwijgend mee.. :=

Jaaaa, hartverzakking weer gehad dus!
Haha jeeej selfffieeee!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:54

Nicky zal ik jou dan eens vertellen dat de grootste deel van de stallen je maar in de winter 30 minuten in de paddock mag in deze omgeving.
Een aantal stallen zelfs amper tot geen weidegang hebben.

Hier staan ze in de ochtend buiten met de buitenzet service en over het algemeen overdag en in de avond staan de meeste nog een keer in de paddock.

Zomer langer uiteraard.

De stal waar ik sta is ook een van de weinigen die onbeperkt ruwvoer verstrekken.
Met een binnenbak voor onder de 300,-

In deze regio mag ik in me handjes knijpen met die mogelijkheid die ik krijg en heb.
Dan heeft Mo de mazzel dat ik overdag op stal ben en hij vaak langere tijd los staat.

Hopelijk in de toekomst iets aan huis...maar verlopig moet ik het hier mee doen ;)

Kat is zo ver rijden :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:54

Dat is idd schrikken.... Kunnen ze nog wel een tijdje last van hebben hoor dus rustig aan!
Foto's zijn leuk <3

Mijn hoefschoenen zijn trouwens binnen. Ze lijken te passen. Morgen komt de hoefsmid langs om te checken, fingers crossed!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:59

Hopen dat ze passen inderdaad!
Ja stalling met buitengang blijft lastig in deze omgeving. En ZEKER met een hengst :D

Jaa, ik doe lekker rustig aan.. afhankelijk van of en hoe stijf ze is doe ik iets met dr.. morgen denk alleen wat grondwerk en wandelen en dan vrijdag een grondwerklesje meepakken als ze nog goed loopt. Gelukkig staat ze buiten en zal ze morgen niet suuuper stijf zijn door de beweging.. Het been rechtsachter had de meeste schade, die was om de wondjes heen wel warm.. maar ja, logisch ook..

Ik weet niet of ik het al eerder gevraagd heb, ( :') ) maar voert iemand van jullie fibra?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:08

Je filmpje ziet er netjes uit Kelly, ze galoppeert zeker makkelijk, iets waar Djuun nog wat van kan leren, die wilt altijd veels te groot waardoor ze het zichzelf zwaar en moeilijk maakt :Y) Schrikken van je incidentje, gelijk wat van geleerd dus. Djuun heeft dit ook eens gehad, maar die sloeg door de deken over de kop, stalgenoot ging even de deken op doen zonder halster in de wei :Y) Bij Djuun alleen blikschade, deken helemaal aan gort...

Lekker bezig geweest dus Jes!

Leuke pics Joyce! :)

*ziet een Beagle is Set d'r buik voor zich* 8-)

Schattig Tam, van je zusje :D

Jammer genoeg duurde het even voordat de zon door kwam hier, dus vanmorgen nog best fris, toch lekker een rondje gedaan met Djuun, buiten rijden (ook alleen) gaat zo goed met d'r, echt een toppertje :) Binnenkort een in m'n uppie richting het bos gaan, paden zijn daar eindelijk eens onder handen genomen en liggen er keurig bij :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:12

Afbeelding

ooh lekker naar buiten Letizia!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:15

Ja, ik hoop dat dit ook alleen bij blikschade blijft! Ja en ik heb er van gekeerd. Gewoon halster om doen.. galop vind ze nog wel moeilijk hoor soms. Hoe hebben jullie het aangeleerd? Geisha kent het commando galop al maar deden/doen jullie het door op het verkeerde been licht te rijden en dan commando etc. Of wel doorzitten?

Ze wil nog wel terugvallen in draf maar ze vind het wel erg leuk dus dat scheelt!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:17

kellaxy schreef:
Ja, ik hoop dat dit ook alleen bij blikschade blijft! Ja en ik heb er van gekeerd. Gewoon halster om doen.. galop vind ze nog wel moeilijk hoor soms. Hoe hebben jullie het aangeleerd? Geisha kent het commando galop al maar deden/doen jullie het door op het verkeerde been licht te rijden en dan commando etc. Of wel doorzitten?

Ze wil nog wel terugvallen in draf maar ze vind het wel erg leuk dus dat scheelt!

Pff Kell schuifers zijn altijd schrikken.
Hopelijk houd ze er niks aan over..

Commando galop en gewoon blijven lichtrijden op het goede been.
Of een voorwaartse draf en licht dr in drukken/laten vallen.
Verkeerde been doe ik eigenlijk niet...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:29

Ik heb het de eerste paar keer wel gedaan maar toen is normaal geprobeerd en eigenlijk springt ze gewoon goed aan. De ene keer springt ze echt leuk met een sprong aan maar meestal valt ze gewoon in de galop.. geeft niet, komt allemaal wel!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:37

kellaxy schreef:
Ik heb het de eerste paar keer wel gedaan maar toen is normaal geprobeerd en eigenlijk springt ze gewoon goed aan. De ene keer springt ze echt leuk met een sprong aan maar meestal valt ze gewoon in de galop.. geeft niet, komt allemaal wel!

Galop is galop goed belonen!
Het kwartje gaat eindelijk echt wel vallen ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:02

Spannend, je eerste buitenritje, Nicky!

Set alweer 6 maanden drachtig *\o/*

Leuke foto's van Asal!

Fijn dat je les zo goed ging, Jessica!

Geisha onderuit gegaan :(:) Hoop dat ze er niks aan over houdt!
Maar je maakt toch altijd een deken van achter naar voren los (dus eerst bilriemen, buiksingel en daarna pas de voorkant)?

Ik liet Ely altijd doordraven en dan met commando aanspringen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:05

Las t op fb, dat is schrikken zeg! Idd halster om en voorkant deken als laatste pas los. Hoop iig dat het allemaal beetje meevalt met haar :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:22

Oef heftig inderdaad dat ongeluk met Geisha :oo Echt hopen dat de schade meevalt dan!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:21

:wave: Ik kom ook maar weer onder mijn steen vandaan :o
Jullie zijn hard gegaan zeg, ik was het topic voor de zoveelste keer weer uit het oog verloren.

Ik ben gisteren naar de kliniek geweest met Pas, hij was van de winter weer heel slecht ter been.
Nu met het warme weer knapt hij goed op, maar op koude dagen is hij vreselijk stijf en kan hij ook niet werken zonder kreupel te worden.
Had dus even gedag gezegd tegen het topic omdat ik bang was dat het een kwestie einde verhaal was.
Maar kan vertellen dat ik jullie nog wat langer mag komen lastigvallen met mijn Pas verhalen :D
Hij heeft wel artrose op 3 plaatsen, maar met een beetje hulp van medicijnen heeft de dierenarts ons vertelt dat hij nog wel een paar jaartjes mee zou moeten kunnen *\o/*

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:58

Dat is fijn nieuws Mooney :)

Houdt bij jullie Staatsbosbeheer de paden bij Letiets? Hier is het echt drama... Ze worden 1 of 2 keer in het jaar gesleept door een manegehouder in de buurt...

Jeej, hoefschoenen passen :D We kunnen weer lekker onbezorgd wandelingen gaan maken.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:17

{:} {:} {:} {:} {:} {:} wat een weertje he :D wordt er zo blij van
vnaaf weer les dus assie mag nu lekker buiten staat al vind ze dat zelf niks
Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:44

Jaa klopt annika!
Ik was een beetje in de war denk ik.. doe het normaal altijd goed maar ik dacht als ze nou ineens weg loopt, kan ik hem er snel van af trekken.. :')
Stom!

Nou het gaat goed met dr. Wondjes hebben een korst dus daar blijf ik even vanaf.. rechtsachterbeen is wel nog wat warmer maar ze loopt zuiver.. heb lekker gepoetst en aan de hand laten grazen.. morgen weer een dag!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:53

Ik ben ook wel eens zo nonchalant met Set dat ik eerst de borst los deed, maar die is iets stabieler dan Geisha denk ik :D

lekker weer, de manen zijn hier nu ook weer wit (en de stippies zetten weer door):

Afbeelding