[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:47

Oja Lisa, ik kom uit Zaandam. :)
En ik wil nooit meer terug!

Tien, das niet leuk dat je niet kan rijden, maar gaat vast in de toekomst weer gebeuren. :j
Ik heb ook wel eens een tijdlang niet kunnen rijden en dan mis je het zo!
En als het wel kan sla je gerust weer over. :+

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:39

Miran: met datzelfde als waar je Nikita laatst mee op de foto hebt gezet? Wel tof dat die jongen zo heerlijk zich niks van een ander aantrekt en lekker zijn eigen gang gaat.

Tam als ze de benen goed vinden lukt de rest ws ook wel en anders gewoon zelf rustig blijven dan word Noah het vanzelf ook.

Scheren.. ik vind het heel handig, maar mooi is anders. Was heel blij dat ik Rio gewoon mooi zwart kon houden gedurende de winter ipv geschoren grijs. Opscheren is een ander verhaal, benen, oortjes en maantop doe ik altijd en de baard fik ik weg, vind dat gewoon netter/mooier.

Yildiz hoe ging je shoot?? Heb je lekker gegeten?

He Brenda wat balen dat het niet goed ging tussen de jongens, gelukkig zijn ze er wel redelijk ongeschonden uitgekomen.

Kat wanneer ga je aan je conditie werken dan :P
Leuk filmpje hoor van je kinders, ze zijn gek op je en het eten wat je brengt das duidelijk ;)

Kelly je doet hartstikke goed je best!! Ik weet dat het lang duurt maar je bent al een heel eind onderweg hoor, je komt er zeker weten wel :D

2 dagen spierpijn is ook lang zat Baukje, voelde die zich ook helemaal zielig of viel t mee?

Tieneke ik weet precies hoe je je voelt en een tijdje zit je er vanzelf weer op hoor :)

*\o/* dit weekend al overhuizen, heb de kriebels :D :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:48

Das al snel Jaleesa! Fijn! Spannend of heb je er vooral zin an?

He verdorie Tiene, echt ff poedersuiker voor je. Zag die hele medicatiereeks voorbij komen op FB en ja, gezondheid is een groot goed. Maar echt t wordt beter en dan zijn je mannen ook groter en tijd om onder t zadel te gaan. En anders, op een goede dag, keertje ritje extern pakken?

Mediumvachtje is heel ok! Heeft Tie nu ook. Werkbaar en toch voldoende warm. Al prefereer ik toch Nours nog steeds zomervachtje. Lekker glad en kort en shiny en alles! :D
Ontploft huis tja, zo is t eigenlijk altijd wel... :')

Shoot, geen idee?! Heb geen pics terug gezien (moest kids ophalen van school) en was ook marketing/reclameman en geen paardenfotograaf zoals Maris, dus geen verwachtingen. Zal t vanzelf wel zien als t wordt gebruikt voor hun site en FB.
Maar wel ff m'n nieuwe showoutfit als geheel gezien en yup, klopte als n bus hihi!
Baukje, het zadel bevalt goed, maar nog wel wennen hoor. Zitting is gladder en pleasure vs reiningzadel is ook wereld van verschil, maar komt goed! Misschien vandaar dat ik nu ook stuntel met m'n rijden! :D

Baukje, ben dus niet de enige die sterft vsn de kou... :brr:

Oh TT vandaag; laatste dagen met z'n drietjes in de merriebox. Verhuizen zaterdag naar de grote loopstal. (Komen nog wel overdag lekker op de winterwei) En nog altijd bitchy as Hell :=
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:53

Haha prachtig die Tina Turner!

Heb wel conditie Jaleesa maar had een stuk door zware modder gerend omdat de paarden als ze me zien zo snel bij het hek zijn. Ik wilde ze voor zijn

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:11

Hahaha ja dat zou ik ook zeggen :P Nee zonder gekheid geloof wel dat je conditie hebt hoor.

Yildiz heb spannend en zin in alles tegelijk, errug leuk dus en naja je word er een beetje rusteloos van.
Dat hoofd wat Tina trekt, prachtig :') en we zien vanzelf het resultaat van het reclamewerk voorbij komen, ben wel benieuwd hoor.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:49

Zooo net nog even uitgemest dus ze kunnen weer netjes slapen, Fu weet altijd nog wel een drol te vinden om als kussentje te gebruiken. :+

Ja, Jaleesa, was een zwart lang shirt en rode shawl waar hij mee naar school ging, van de roodkapje look.
Is een gezellige jongen, komt bijna elke donderdagmiddag mee eten omdat ze samen naar de topklas fietsen. :j
En ik ben ook een elven jurk aan het maken, die niet helemaal wil lukken, ben er weer de hele middag mee bezig geweest.. :x
Maar goed, het houdt me van de straat..en heb ik een goede smoes om het huishouden af te lassen.

Oja, maandag ga je beginnen dus dan moet je er wel al zijn, heel leuk hoor, nieuwe spannende dingen doen! :):)

Yildiz, wie weet, komt er nog een leuke foto van!
Ben ook benieuwd!
Meestal hebben ze geen idee hoe een paard er leuk opstaat idd, vinden ze het mooi als ze met de oren de verkeerde kant op staan enzo.. :+
Tina haha wel lekker dat ze de andere twee kan pesten. :P

Kat, ja weer teveel van je eigen baksels gegeten, dan hijg je wat sneller. _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:25

Gisteravond wel weer zoiets moois meegemaakt. Zaraar wordt eindelijk wat manser <3 Gooide hem in de rijbaan om z'n energie eruit te gooien met als gevolg...hij deed helemaal niks :\ . Ging er maar heen om wat boe te roepen komt meneer plank gas aangalloperen Om op een meter bij me vandaan steil op z'n achterbenen te staan minuten lang. Met z'n hoofd gooien, rondjes draaien bijna weer op de grond komen om weer steil omhoog te gaan. Keek hem wat aan met m'n armen over elkaar >;) 'what's ya doing big boy? ' Waarna z'n staart plat op z'n rug ging en hij onvoorstelbaar door de baan draafde. Hals rond oren er strak op en snuiven en knorren <3 mijn hart sloeg tien keer over, m'n adem stokte. Toen alles weer op gang kwam merkte ik m'n kippenvel en natte ogen op. Voor mij letterlijk het paard waar m'n hart sneller van gaat slaan :+:

Heb de stick met foto's van Zaraar met halstertje terug, helaas zijn de hekjes er niet af en geen witte stippen uit z'n ogen wegens computer crash van vriendin. Maar eerlijk gezegd...boeit het me niets :D
Afbeelding
Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:08

Wat gaaf Lisa en top top top dat ie zich zo lekker voelt en wat maken die linten op de achtergrond uit? Zaraar trekt echt wel alle aandacht naar zich toe hoor, lekker ding is ie :D

Miran heeft ie een drol gevonden vannacht of viel t vanmorgen mee :P

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:11

Hij gaat er top uitzien hij word mooi volwassen probeer met opstellen hem wat vierkanter te laten staan (mij lukt dat ook niet goed hoor, wil binnenkort maar even bij iemand in de leer zodat ik daar thuis ook lekker mee bezig kan)
Gelukkig is de jongens hun avontuur met een sisser afgelopen was nog even bang dat Mas een dik been zou krijgen maar valt gelukkig mee vandaag gaan ze maar even om de beurt naar buiten vrouwtje moet even een nieuwe oplossing bedenken voor t tussendraadje (denk dan toch maar 2 ipv 1 enkel draadje kunnen ze alleen wat minder goed kroelen)
Baukje hopenlijk Silver geen spierpijn meer, maar top dat je m weer soepeltjes hebt kunnen rijden straks word hij ook een bodybuilder <3
En heb eigenlijk voor Quest idd al wel besluit gemaakt om hem te ruinen, echt last van het hengst zijn hebben we niet hoor, dus daarvoor hoeft het niet perse maar als dekhengst veel animo zal er niet voor hem zijn , daar enkel wij en waarvan wij de moeder hebben geleast zijn er geen Crabbetfokkers in de omgeving (iig ik ken ze niet) en gezien zijn maat welke super is voor kids, en voor mij toch iets te klein blijft al composeert zich dat wel weer omdat hij wel massa heeft/krijgt. Tis dus beetje een gevoelskwestie dat het al aardig zeldzame bloed niet voortgezet zal worden, en om sperma dan in te vriezen met de kans dat wij het zelf misschien ook niet gaan gebruiken is t beetje moeilijk.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:29

Hij heeft inderdaad best de nijging om te wijd te gaan staan, ligt ook iets aan de foto ze heeft hem iets schuiner vanaf de schouder genomen maar zal hem meer bij elkaar proberen te zetten(is al veel beter hihi, voorheen stond hij bijna met z'n buik op de grond!)

Zaandam is wel ene heel verschil met Groningen. Ben heel benieuwd hoe ik uiteindelijk ga aarden. Even voor het schetsen van een beeld: ik woon 500 meter bij het spoor vandaan. 600 meter bij hét drukste kruispunt van Den Haag. omcirkeld door maar liefst 3 winkelcentra(groot en klein). Extreem multiculti(net de nieuwe buren ontmoet aardige Turkse mensen). 100 meter de andere kant op is de vuiloverslag. Binnen 5 minuten zit ik op de snelweg naar de rest van de wereld. 2 stations op loopafstanden van 5 en 10 minuten. 15 minuten auto rijden vanaf het strand. Soort van alles binnen een straal van pak 'm beet 20 km...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:21

knappe Zaar!! :+:
hihi, Yil ik ben verliefd op Tina Turner, nieuwsgierig snoetje :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:55

@kelly heb met asal ook een periode gehad dat ze iedere keer zo chaggie was, als ik haar dan aanpakje deed ze wat ik wou maar het hield niet over. Nu rij ik ergens anders wat ze blijkbaar veel leuker vind en ze heeft ineens veel meer plezier in het rijden. Geen gemok meer ze is zelfs soms te voorwaarts
@letizia die foto van djuun woooow wat kan die boos kijken zeg. Die voorpluk ziet er idd geknipt uit, of afgehapt door een ander paard
@ilona oooooh smelt...die baby paardjes wat een smoeltjes zeg en asi <3
@smart is silver eigenwijs???? whaha komt vanzelf goed
@kat wat een afstanden wel heerlijk, wil ooit ook met asal lekker wegrijden en we zien wel waar we uitkomen rondjes maken
@jaleesa jij bent zeker verwend met buitenrijden als ik er dan vanuit ga dat je nog in nijverdal woont. Super gefeliciteerd met je baan, waauw!
@lisa jammer dat je niet kunt uitrijden bij jullie, leuk huisjes kijken, bedoeling dat de paarden aanhuis komen? heb je nu toch ook?Zarar tja... :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~
@annika kleine ventje???? wat groeit hij toch al kool, en wat is hij toch prachtig
@miranda ach dat kereltje zit vast nog in de ontkenningsfase :')
@bren wat sonde dat de heren toch niet samen kunnen
@yildiz oef die blink van Tina.....

Haar verven...ik ga morgen weer naar de kapper weet nog niet wat het gaat worden. Scheren tja ligt eraan wat je met je paard doet. Asal is ook geschoren om te voorkomen dat ze ziek wordt. Zweten na de training en dan weer op de kar zijn ze uber snel verkouden en krijgt ze haast niet weer droog. Nu is het even uitstappen en droog is ze.
Assie is weer aan het stunten geweest 8)7 .....Gevolg....wond op de sprong, wond op de kogel en een olifanten been dus maar aan de hand stappen. Ze is er geen pas kreupel aan maar ben toch liever wat voorzichtig.
Net een heel eind buiten gestapt aan de hand. Onze eerst keer van huis en wat was ze braaf *\%/* <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:26

_-:(
Stomme Asal, wat heeft ze in vredesnaam uitgevoerd dan?

En thanks lieverds voor de complimentjes op m'n man, hij werkte vandaag waanzinnig best dus hopelijk kan ik van de week weer een beetje de galop oppakken om verder op te bouwen

We willen de paarden inderdaad graag aan huis hebben, de combinatie tussen huis en stal huren is hoger dan een hypotheek

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:19

Gave Zaar, leuk dat ie zich als een hengst gedraagt :D

Dan is Groningen wel wat anders inderdaad!

Moeilijke keuze Bren om te ruinen maar je maakt vast de goede keuze

Schrikken van Asal!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:04

Verdorie Assie!!! Maar dan weer wel braaf buiten, toppertje! :)

Hij wordt volwassen Lisa! Heel verschil met vorig jaar. :j Vind t knap t opstellen, krijg die voeten wel goed met hals eruit zo niet. :') Op de foto staat Zaar wel wat raar ver met z'n achterbenen naar achteren. Zie dat vaker met paarden met n slechte toplijn om ze zo strak te trekken, maar dat heeft hij toch niet nodig?
Lekker he om zo te genieten van je horsie, dat soort momenten, daar doe je t toch allemaal voor!! <3

Moeilijk Brenda, maar kun je voor liefhebbers niet verder kijken dan de directe omgeving? En tja, sperma invriezen, zo duur is dat niet en dan heb je in ieder geval wat achter de hand, je weet nooit hoe het leven loopt toch?

Oooooh, jongens ben zoooo blij!!!
Vandaag heerlijk op Jazzy gereden; los, door de hele bak, draf, sturen, ze deed t allemaal top! *\o/* Ze was aan de longe eerst behoorlijk fris (lees snorty showmodus wauw! <3 ) dus was wel benieuwd hoe onder de man maar ging dus top! Nu ook lekker voor t been hihi.
Daarna lekker Tie getraind ging ook al lekker! (Ook eventjes spin geprobeerd, ging goed, Jes... _/-\o_ )
Op m'n werk was het vandaag knudde en dan kunnen de horsies je dag weer helemaal goed maken he?! :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:40

Lisa, wat heb je dat mooi geschreven!!!! Heerlijk dat je zo geniet.... Hij ziet er goed uit... Is zijn staart nou zo grijs?
Tja, dan is Groningen wel een stap, maar ik denk dat het ook wel heel tof is je paarden aan huis te hebben...
Joyce, :( :( :( :( :( ... Gelukkig niet kreupel... Brave poown... En ja, Silver is heeeeel eigenwijs!
Yildiz, jullie gaan goed he! Hoe vaak zit je er nou op per week?
TT <3
Bren, jammer is dat dan he! Naja, ook als ruin is hij leuk... :D

Silver heeft een ander zadel.. Een gebruikt zadel.. Was gelukkig net op tijd, hij had geen last van het zadel, maar was wel allemaal erg krap aan het worden (zijn schouders zijn tot bijna een cm breder dan 6 maanden geleden).. Ik ben benieuwd hoe breed hij nog gaat worden... :o

Afbeelding
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:54

Hè balen Bren van je ventjes :\

Fijn Kel en ik weet zeker dat jullie er gaan komen, maar begrijp heel goed dat het af en toe zo langzaam lijkt te gaan.

Ooh Tina Turner haar bos manen blijft maar groeien :))

Succes met de verhuizing Jaleesa!

Tiene, hoe gaat het nu met je?

Zaar wordt steeds mooier Lisa :j En ja, die benen dat is volgens mij de hele moeilijkheidsgraad van het opstellen, je wilt de hals wel naar voren vragen maar je wilt dat ze hun gewicht blijven verdelen over vier benen :j Ik vind het knap!

Ohoh, Asal in de lappenmand, niet leuk! Beter voorzichtig zijn idd, kan nooit kwaad!

Mooi zadel Baukje! :j Hoop dat je er weer een tijdje mee vooruit kunt nu!

Brrr... ijzig windje 's avonds buiten :brr: Hier de mannen ook lekkere berenvachtjes en de prinses Asi geschoren en onder een dekentje :o

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:01

Zaar is echt mooi lisa! Ik heb helemaal geen verstand van opstellen. Volgens mij zou Geisha het wel zo leren :')

Baukje mooi zadel zeg! Ik vind de kleur erg mooi :j.

Yildiz, wat een geweldig paard, die tina! Haha echt die manen :D

Ik moet gewoon niet te snel vooruit willen. Ze heeft gewoon wat meer tijd nodig maar ik kan me nog heugen dat ik vorig jaar op de manege dacht, van het najaar kan ik wel een keer starten! :D
Toen in de winter dacht ik, ja het voorjaar moet lukken!! En van het voorjaar dacht ik jep, het najaar word hem weer helemaal :D. Hahah anyway, het gaat me niet om het starten want ik ben nog nooit officieel gestart maar ik zou zo graag een gezonde, gespierde pony willen die zich 100% goed voelt, waar ik lekker mee kan trainen, vooruit ga etc. Ze gaat wel vooruit, maar dat is anders.
Geisha heeft vandaag vrij gehad. Ik vond het echt snertweer en geisha geloof ik ook :')

Hoe zit het met jullie paarden en dekens? Wat hebben jullie opliggen?
Ik zit aan de 200 gram maar ik wil eigenlijk de 300 al pakken. :=. De meeste paarden staan hier al onder 200/300 gram. Geisha heeft er nu 1 van 150 gram op met een 50 grams regendeken erover. Is niet ideaal, 2 dekens en ze staat absoluut niet te warm. Hopen dat het morgen beter weer is. Die herfstdip hakt er diep in, blegh!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:03

Ohja joyce, hoe bedoel je dat je nu ergens anders rijdt? Op een andere stal ofzo? Ik moet ook zorgen dat ik haar 1 keer per week mee naar buiten neem. Dat vind ze zo leuk, zou een perfect endurance paardje zijn. Maarja ik ben ook niet gezegend met mooie duinen, strand of bossen om de hoek.. Ik moet het doen met een parkje waar je hoogstens een galopje op het grintpad kan maken langs de paintball :=
En anders moet ik de hoge fietsbrug over om vervolgens 15 min langs de drukke weg te rijden, om dan bij ruiterpaden te komen. Doe ik nog niet alleen :n

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:09

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:18

Haha Kelly, zo gaat dat nou eenmaal op bokt _O- En niet alleen in foto topics ;)

Kale Asi, wordt zij ook grijs? Djuun d'r bff is ook geschoren, maar die lijkt momenteel door de ratten aangevreten :=

Mooi Baukje!! Zo'n zadel lijkt me heerlijk voor lange buitenritten :j

Goed bezig Yildiz!!

Ik wil ook nog eens in een andere bak gaan trainen, weet zeker dat ze dan ook 10x beter bij de les is :) Goed balen van d'r actie Joyce :\

Snap dat het een lastige beslissing is Brenda, wil je hem echt zelf houden of is het ook een mogelijkheid dat hij bv naar een mede-liefhebber van deze bloedvoering gaat?

Zaraar gaat er steeds beter uit zien Lisa :j

Ik hou het even op deze pagina :Y) Vanmorgen in de regen Djuun gedaan, bleg, vonden er beide weinig aan...
Gisteren zag ik het weer van vandaag al een beetje aan komen, dus ondanks de mist wilde ik toch even naar buiten met d'r, dus ons allebei goed ingepakt :P
Afbeelding
Djuun vond het blijkbaar maar mwa, maar we waren wel goed zichtbaar :')

Vandaag zelf ook niet zo fit, eigenlijk al vanaf woensdagavond, heb die middag de griepprik gehad, heb daar normaal geen last van, maar denk toch dat het daar mee te maken heeft. Nu gaat het goed zo lang ik het niet koud krijg, dus heb de verwarming maar goed opgestookt :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:53

Kicke deken! :D Hier heeft t niet geregend maar vind het wel kkkkkkkoud! :brr:
Beterschap Letiets! Y;(

MOOI zadel!!!! Heel subtiel! Wat voor merk is t, kan t niet plaatsen... |o (hoezo tack Addict hihi :P ).

Heb gereageerd Kel!
Hier ligt nu 100 gram erop. Kijk ff t weer aan, zodra het overdag onder 8 graden gaat, gaat in principe de winterdeken erop.
Foto van kale Asi?! :D

Op Jazzy bedoel je Baukje? Is nu doorpakken dus dan probeer ik zo vaak mogelijk (als kan dagelijks), maar zo druk gehad afgelopen week dat ik er sinds maandag niet meer op heb gezeten. Maar arab he, maakt niet uit, gewoon verder gaan waar we gebleven waren. Was echt Huge stap vooruit vandaag. Heerlijk!

Uitrijmogelijkheden... Durf t bijna niet ze te zeggen, maar idd morgen ga ik met Jes weer met Tie en Nour. Carpe diem enzo :o

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:00

Vervelend Yildiz :P

Ik ga morgen gewoon werken -O-

Over dekens, Djuun heeft nu een 200 grams op, heb het idee dat die voor nu nog prima is. Djuun staat natuurlijk wel in een open stal, dus alleen beschutting voor wind en neerslag, maar buitenom dat gewoon de zelfde temperatuur als buiten. Ik heb al meerdere keren het advies gehoord om Djuun goed warm te houden als behoud voor haar spieren, dus dat doen we dan braaf :)
Djuun heeft een Amigo deken waar nog een liner onder kan, we hebben er 1 liggen van 100 gram, bij echt winters weer gaat er een deken op van 370 gram, maar das wel m'n max hoor :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:05

Economie moet ook blijven draaien he Letiets! :D

Ja heb dus eigenlijk maar vier soorten dekens: vliegendeken, ongevoerde regendekens, tussendekens (100 gram) en dan dus die echte winterdekens 370 gram. Daar vind ik t voor nu nog te warm voor. Meisjes staan nu s nachts ook binnen en bij Nour is t echt warm en licht op stal (vandaar de zomervacht nog steeds)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:17

Heel bericht getypt en ineens is het weg.... :(

Naja... Silver staat sinds gisterenavond in ieder geval onder een 250 grams, maar zijn deken is eigenlijk iets te klein, hij laat me steeds een kleine stukje van zijn blote billen zien :') ... Nu dus op zoek naar een ander deken, weet alleen niet wat ik moet kiezen! Iemand ervaring met het Wug model (halve hals)?

Yildiz,
Bedoelde Jazzy inderdaad. Ik verbaas me ook altijd over de arabieren, opstappen en weer wegrijden... <3
Het is een Congress Leather, Amerikaans. Zegt mij in ieder geval niets. Er staan nog meer hele mooie bloemen op het zadel... Vind zelf alleen de rawhide niet zo....
Lekker hoor, rondje door de duinen... Zullen Jessica en Tie ook wel leuk vinden...
Letiets, werken... :( Hahahha, die Djuun, ze kijkt er wel een beetje bedenkelijk bij haha...
Kel, soms is geduld hebben gewoon lastig...
Iloon, fototje!!!! Hoop ook dat we er weer even mee kunnen doen...
Laatst bijgewerkt door Smart op 07-11-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt