[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:55

@nicky als ik zon mooi halster om had deed ik ook ineens super mijn best hihi, staat Dayem echt super

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:23

Ow oliebol, kan mijn bericht niet meer wijzigen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:30

wat is ze braaf :D Ik vind haar netjes lopen hoor op haar leeftijd!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:45

Hahah dankje kat :D
Die zet werkelijk waar geen stap verkeerd onder het zadel. Zo fijn! Koelebier!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:51

Fijn kelly dat ze zo koel is heerlijk

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:01

Daar wil ik nog even aan toevoegen... ik zie het werkelijk elke keer weer als ik een filmpje van jullie beiden zie, maar wat heb jij een fijne, rustige zit zeg! :D Echt een complimentje waard.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:04

Echt?? :D Haha dankjewel! Ik let er ook wel heel erg op :) Nu mijn onderbenen nog :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:11

Aaahw, Annika <3 Wat een geweldig lieve foto's <3

Nicky, goed bezig met Dayem :j Wat je nu omschrijft, dat is de Friendly Game, toch? Wij hebben een level 3 Fransoos op stal staan, dus krijg wel eens wat mee.

Kelly, ziet er idd kalm en rustig uit :) En wat galoppeert ze makkelijk zeg!

Vanavond op stal weer VD gedaan met Djuun nadat ze een zeer uitgebreide beauty-behandeling heeft gehad. Nou mevrouw was beetje hyper, maar weer enóórm enthousiast. In galop achter me aan rennen om de bal weer weg te trappen, vervolgens weer de andere kant op, bok bok, en weer bal weg trappen :))
En "rondje" natuurlijk 8-) dat is haar favo VD-ding :j

Beetje jammer dat concentratie compleet weg was toen de buurman met het één of het ander bezig was, waar ze zich echt kapot van schrok (en ik ook). Leek wel het geluid van een auto die tegen een verkeersbord aanreed ofzo :? Maar werd paar keer herhaald en en kwam duidelijk van het erf van de buren, dus wat dat nou was :o?

Afijn, concentratie was weg en Djuun kon alleen nog maar :wow: naar de buren staan kijken, dus heb maar wat simpels nog gevraagd en toen maar afgesloten.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:13

Go Kelly en Geisha *\o/* *\o/*

Kan er weinig aan toevoegen...alleen maar ga zo door :j

Dayem heeft dus alles lekker kunnen verwerken en nu klaar voor de volgende :D
Rust ben ik wel een voorstander van.

In mijn week zit er ook een lijn in zeg maar kwa training.
Rij nooit 7 dagen per week...hoogstens 5 en dan zijn het over het algemeen korte sessie''.

Vandaag lekker gereden geen klagen :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:25

Ja echt :P

Wat is "rondje" bij Djuun? := Klinkt alsof jullie weer lol gehad hebben. En een vreemd geluid... raadselachtig!

En bij Jessica en Mo blijft er maar een positieve lijn in zitten, leuk om te zien, jij komt echt elke keer weer happy thuis van het rijden :D

Ik ben vandaag weer even bij Mish wezen kijken. De stalhouder was de weilanden aan het bemesten, dus hopelijk kan Mish vlot de weide op. Nu staan ze alleen nog een aantal uur per dag op de paddock, maar in de zomer wordt het sowieso 24/7 weidegang, dus ik kan niet wachten tot ze lekker vaker de weide op kan.

Ze deed het weer goed vandaag. We zijn weer even een wandelingetje wezen maken vanmiddag, precies hetzelfde eindje op en neer, en ze was al stukken relaxter aan het lopen dan de vorige keer. Aan het einde van het pad was een groot grasveld, en gisteren stond ze daar alleen nog maar op te snurken en hinniken enzo :') maar vandaag had ze genoeg rust dat ze lekker een poosje heeft staan grazen aan het touw.
Ik denk dat het tijd is dat ze dat eerst maar eens lekker gaat verwerken :D Van de week neem ik haar misschien nog wel even mee maar de komende dagen doe ik even rustig aan met haar.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:27

aww Mish lijkt me zo leuk in real life! Ze leert snel zo te horen :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:28

Oh ik ben helemaal verliefd, weet je dat <3

Ze is echt een heel verlegen maar gezellig paardje dat echt heel graag met je mee gaat en als jij zegt dat iets kan dan wil ze het telkens echt proberen, ook al vindt ze het spannend. <3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:31

Aleeneh er zijn altijd puntjes dat ik denk damn dat had beter gekund.
Maar door minder streng opmezelf te zijn en mijn doelen klein te houden merk ik dat ik nu weer echt lol krijg in het trainen onder het zadel.
Na het rijden kijk ik ook naar het positieve en denk goed de volgende keer gaan we werken aan wat vandaag minder ging..

Ben nu vooral bezig met reactie en tempo controle...
Ook natuurlijk met ontspanning etc..maar dus kleine stapjes.

Het grappige is dat als ie lekker loopt wijken etc vanzelf gaat :D
Hij snapt het heel snel allemaal.
Pak ook gewoon allerlei oefeningen mee..ik laat dat nooit afhangen van wedstrijd niveau.
Schouden voor schakelen schouder binnen waarts dat soort oefeningen...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:33

Knappe Mish!! <3

Rondje is letterlijk wat het is. Ze draait een rondje naar links of naar rechts voor mij langs zeg maar :j Zal wel eens een keer vragen of mn moeder ofzo het filmt, maar jammer genoeg gaat filmen in het donker niet zo lekker (vorige week nog geprobeerd), dus dat moet nog ff wachten tot het langer licht wordt (gezien ik VD meestal 1x in de week 's avonds doe).

En ja, ze had echt lol :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:34

Gaaf is dat, als een paard je zo goed aanvoelt dat dingen helemaal vanzelf lijken te gaan. Ik vind het echt superfijn voor je dat je zoveel lol weer in het rijden krijgt. Dat is echt het beste en belangrijkste wat er is, denk ik, de rest komt vanzelf wel, zolang dat maar in orde is :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:39

Aleeneh schreef:
Gaaf is dat, als een paard je zo goed aanvoelt dat dingen helemaal vanzelf lijken te gaan. Ik vind het echt superfijn voor je dat je zoveel lol weer in het rijden krijgt. Dat is echt het beste en belangrijkste wat er is, denk ik, de rest komt vanzelf wel, zolang dat maar in orde is :)

Dank je :o

Wat ik gewoon moest leren opnieuw was vertrouwen in mezelf dat heeft Mo me wel duidelijk gemaakt.
Als ik dichtslaat blijft hij stilstaan...want mijn lichaam zegt niet bewegen :D

Barc was ook al een gevoelig paard maar Mo is dat betreft nog een stuk gevoeliger op een positieve manier ;)

Maar als je twee paarden verliest aan blessure's ga je gewoon aan jezelf twijfelen :o
Zo is het er bij mij ingeslopen...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:41

Ik denk niet dat er iets was wat jij had kunnen doen voor die twee paarden. :) Het was echt heel erg naar - maar het is niet iets waarvoor je aan jezelf hoeft te twijfelen.
En met Mo kun je gewoon echt lekker genieten van het leven <3 Gaaf dat Mo je ook zoveel kan leren door zo goed te reageren op jouw lichaamstaal. Als je paard je spiegelt dan leer je precies te zien wat jij naar hem overbrengt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:44

Aleeneh schreef:
Ik denk niet dat er iets was wat jij had kunnen doen voor die twee paarden. :) Het was echt heel erg naar - maar het is niet iets waarvoor je aan jezelf hoeft te twijfelen.
En met Mo kun je gewoon echt lekker genieten van het leven <3 Gaaf dat Mo je ook zoveel kan leren door zo goed te reageren op jouw lichaamstaal. Als je paard je spiegelt dan leer je precies te zien wat jij naar hem overbrengt.

Ja dat weet ik diep van binnen ook....
Maar daarom werd ik wel heel voorzichtig met rijden.

Dingen aan de hand lopen etc en longeren ben ik totaal anders...dat verbazen mensen ook altijd :o

Maar Morgen les :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:31

Hello ladies! Ik zou nog m'n filmpjes van Piefie plaatsen maar zie dat jullie alweer heel veel pagina's verder zijn haha! Ik zit niet meer zo vaak op de laptop als voorheen, lees wel mee op mn tel maar reageren gaat niet zo makkelijk :+

Mooi halster Nicky! :D Leuk zijn die veertjes eraan hè! Haha hier was ik laatst wandelen en kwam een stel kinderen tegen; 'ahh kijk een indianenpaard! mogen we die aaien' :))

Kelly jullie gaan goed vooruit zeg, ziet er relaxt uit! En wat galoppeert ze gemakkelijk, ben daar echt jaloers op!

Ohh Eline wat super leuk dat Mish nu lekker dichterbij staat!! Lijkt me echt zo leuk om met zo'n jonkie alles te leren en mee te maken en ze te zien groeien! Ze klinkt heel leuk!!

Siel ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje van je rondje :D Misschien een leuk nieuw trucje ook voor shief, ben nu bezig met 'touch' leren als ik mn hand uit steek, voor het opstellen. Lijkt te werken! Maar heerlijk zeg als ze zo blij is :D

Jessica ook nog steeds op de goede tour +:)+ Volgens mij is Mo echt een heerlijke kerel! Als ik ooit eens bij je in de buurt ben kom ik graag ff koekeloeren <3

Joyce ik las dat je wedstrijd ondanks de spanning goed ging! Goed hoor, lekker kilometers maken dan vloeit die spanning vanzelf weg!

Letietz ik zal ook nog ff in je topic koekeloeren! Nog steeds niet gedaan *schaam* :o

Tot zover even m'n snelle bijlees, moet zo haasten naar school :Y)

Ohja ik zal nog even gauw m'n filmpjes toevoegen! Vooral je geluid aanzetten, Shief heeft wat 'nieuws' geleerd, die stopt nu super enthousiast op commando 'ho' haha en trots dat ze dan steeds is! :):)

http://www.youtube.com/watch?v=fLAoihPuZt0

http://www.youtube.com/watch?v=WgCdqAUSapY

Maar waar 't vooral om gaat op de filmpjes is dat ze nu best beheerst over de balkjes/sprong gaat, voorheen schoot ze er echt als een kanon doorheen/overheen, dwars door alle balkjes etc dus ben hier al erg blij mee!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:46

Fijn dat de singel bevalt, Kelly! Filmpjes zien er goed uit!

Gaaf dat jullie klaar zijn met level 1 Parelli, Nicky! Ik herken het wel heel erg dat ze vaak even de tijd nodig hebben om te verwerken.

Djuun weer lekker aan de VD!

Mish weer aan de wandel, knappe kleuter!

Doortje gaat eindelijk verharen, ben zo benieuwd wat er onder al die vacht zit :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:59

Ziet er lekker relaxt uit hoor Kelly!

Net m'n eerste les gehad, ging erg fijn. Zondag staat m'n eerste buitenritje gepland..... :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:07

zo, ik zit weer eens achter de laptop ipv alleen maar bijlezen op mobiel :+

Nicky, fijn dat je les goed ging! en zondag naar buiten, lekker :D Ik vind dat blauwe halster echt leuk staan bij Dayem :j die kleur blauw vind ik sowieso een mooie kleur, niet te fel maar ook niet te donker.
Shief ziet er zo lekker vrolijk uit met die balkjes :)) blije kop dr op :Y)
Mish is lekker aan de wandel geweest met Eline, fijn dat ze al wat rustiger wordt :)

Noah heeft gisteren lekker vrij gehad, mn zusje van 8 doet haar spreekbeurt over paarden dus die ik mee geweest om foto's te maken en te helpen met poetsen :+ Vandaag werk ik hard aan m'n stage dingetjes en wordt Noah bitloos gelongeerd door mijn bijrijdster :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:53

Leuk buitenritje Nicky!

Tam, wat lief van je zusje! En handig zo'n bijrijdster :D

Setje-sletje is vandaag 180 dagen/6 maanden drachtig.
veulen is ruim 9 kilo, en heeft de grote van een kleine hond/Beagle. Het veulen is bijna 50 cm lang. :wow: Het lijkt ook al meer op een paard ipv een alien:

Afbeelding

met 150 was het namelijk nog zo:

Afbeelding

ben blij dat de tijd snel voorbij lijkt te gaan! *\o/*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:14

@sieltjuh dus ik ben niet de enige die zulke leuke lawaai makende buurmannen heb haha
@katja apart he doe het er dan nu uit zal zien
@tamara heeeeeul schattig zon zusje, rijd zij ook?
@nicky eerste les, buitenrit??? jullie gaan lekker ofniet
@annika spannend he wat er nou onder die jasjes zit, heb ik hier met de minis kan zo niet wachten
@shanna ook erg leuke filmpjes knappe shief
@eline verliefd op je meisje, zou ik ook zijn ze lijkt me echt erg leuk

Hier vandaag super lekker getraind. Even een kleine impressie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:11

Hee Kat begin eindelijk vorm te krijgen de kleine settie :P
Nog aantal maanden wachten dan weet je wat de combi gedaan heeft *\o/*

Joyce wat een leuke foto's en ook lekker getraind dus.

Ik heb vandaag lekker fanatiek lesje gehad op Montoyo.
Hij liep zo lekker voorwaarts dat ik Autist dat ik ben :o dus even weer moest omschakelen dat dit goed was :+
Zaten hele fijne stukken in werd mij verteld.
En kreeg soort van op me kop dat ik niet zo streng voor mezelf moet zijn 8-)

Daarna heeft Meneer behoorlijk lang los gestaan.
Ik zet ook elke dag even zijn luikje open.
Heb de foto's op FB staan :)