[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 01:39

Pretpark vind ik trouwens een tof idee voor een volgende meeting! of een andere 'attractie' eventueel overdekt voor als we in november ofzo alweer willen meeten :j

geloof het of niet, het is nu half 2 's nachts :D Ik ga stage lopen bij een bakker en hij stelde voor omdat meteen vanaf het broodgedeelte te doen, bakkers beginnen om 3u met brood en 's ochtends met banket. Dus ik ben geen mietje en ga de uitdaging aan, om te proberen van half 3 tot half 11 in de ochtend stage te lopen :)) vind het zelf best gaaf maar wordt door velen gek verklaard. Meiden hier in de zorg hebben misschien ervaring met 's nachts werken (of juist laat in de avond) toch.

Topic van Natas staat in uitgelicht.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:52

Poeh, sterkte Katja :=
Ik werk alleen maar avonden, of tot 22uur of tot 23.30 uur, ik vond nachtdiensten echt hel, kon er ook lichamelijk slecht tegen, dus ik vind je een bikkel!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:53

Eindelijk redelijk weer :):)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:19

het was heel gaaf :):) ben nog wakker gebleven haha, en het was heel leuk en de mensen waar ik mee werk ook :))

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:38

Gaaf Katja! Bikkel hoor, ik zit net aan m'n ontbijt :+

Bevalt je opleiding?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:40

Sieltjuh schreef:
Tammy_ schreef:
vliegen heb ik nooit gedaan, komt waarschijnlijk ook niet omdat ik een longembolie heb gehad en dat best wat risico's meebrengt... -O-

Jeetje wat heftig zeg :\ Hoe oud was je toen?
Lijkt me echt verschrikkelijk om niet (meer) te kunnen vliegen, ik ben dol op vakantie gaan.

Is 2 jaar geleden, was toen 19 bijna 20 -O-

Haha Letiets was heel charming met dr pimpgeld :')
ik wil nog wel een x meeten! Een attractiepark, evenement of gewoon gezellig bij iemand in de tuin maakt niet zo veel uit hoor. Las laatst een topic dat er hele leuke werknemers lopen in de Efteling, dus misschien is dat een idee voor de single ladies (en die met vriend, kijken mag!! :)) )

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:16

Gaaf Katja, respect! :)

Tamara :oo

gisteren heeft Umoyax paar uur in de bak gestaan, ik was er dus niet eens, was gelijk mooie test :D
Haalde hem er uit met kras op zn schouder en wondje op zn kogel -O- Ik denk dat hij zonder mij wel rustiger is, maar goed, ik gooi hem ook los en nu was het meer een paddock-idee... Maar gaat dus toch niet goed. Liep enorm te ijsberen langs het hek en denk dat het daar ook mis is gegaan.
Dus binnen gehaald, gelijk even nieuwe stalindeling getest hij staat nu naast nashwa en nog shazia in dat gebouw dus hij heeft weer zn eigen meiden :P Wel goed voor m denk want nashwa gaf af en toe heul duidelijk te kennen dat ze even geen interesse had :+
Daarna weer de bak in en opstellen oefenen en dan is het echt een heerlijk dier.. zó gek. Ene moment dot hij boos en explosief en zodra je iets gaat vragen is hij gefocust, open, geïnteresseerd en meewerkend. Heerlijk met hem bezig geweest. Hij wil gewoon iets doen denk ik... Wordt zo langzamerhand type duur dressuurpaard :') niet te lang buiten, niet in slecht weer, en krijg soms serieus de neiging om m rondom in de beschermers te zetten. Liefst nog in een schuimrubberen pak _O-
Nouja. Heb nog genoeg uit te proberen en anders moet het maar gewoon een dressuurpaard worden in stalmanagement . Zal blij zijn als ik er eind volgend jaar op kan. Rekken tot ie 4 is heb ik maar uit mn hoofd gezet, dan maar met 3,5 heel rustig aan beginnen want hij wil enorm graag aan het werk... Hij is gewoon een beetje mal :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:28

Amy had jij nu ook kinkettinkjes met kleinere ringen? Anders kom ik die zondag ff bij je halen :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:29

ik heb school vandaag tot half 6 ;(

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:48

School doe ik al jaren niet meer aan en blij toe haha. Korte cursussen ok, das nog wel leuk, maar echt school, brr. Vond het altijd vreselijk...

Ik heb ze niet maar kan er wel aan komen, maar dan moet ik dat wel vandaag regelen :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:54

Oh nee joh, het heeft geen haast. Dacht als je nou toevallig hebt :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:56

Haha maakt niet uit hoor maar ik kan er vandaag eentje voor je bestellen, no problem :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:25

ik ben net weer een jaarjte bezig met een opleiding ben volgend jaar november klaar maar denk dat ik nog 2 jaar daarga,,,nja denk ik

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:20

Amy waarom geen beschermers mss zelfs spring schoenen...als dat scheelt..wat moet dat moet.
Hoe oud is hij nu precies?

Hellup wordt aangevallen door me huis terrorist :+
Ik heb kwark en meneer wil ook 8-)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:26

_O- Verstop je met de kwark! :P

Hij is pas 2,5... Ben niet zo kapot van beschermers hoor, zeker niet op die keiharde Arabische benen. Maar idd wat moet dat moet. Ik weet nog dat ik het vroegah zoooo overdreven vond, die sportpaarden in hun eigen weitjes, in de beschermers en bij het eerste spatje regen naar binnen.
Ik word gewoon gestraft voor mijn onbegrip denk ik :')
Als het nodig is gaat hij idd gewoon in de beschermers :j

Ach. Houdt je bezig, zo'n paard := Hij is gewoon in het verkeerde velletje geboren, stiekem is ie een zoon van Jazz en is ie 1,80m :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:10

Ik zit effe een beetje zadels te snuffelen aangezien ik Nas natuurlijk langzaam aan het voorbereiden ben...
Nou lees ik links en rechts dat boomloos handig schijnt te zijn met jonge paarden. Daar kan ik in komen ivm ontwikkelen vd spieren natuurlijk.
Heb alleen vaak gehoord dat de druk op de beugels bij boomloos niet goed wordt verdeeld. Wat is jullie idee over boomloos?

Ik zou met alle liefde duurste van het duurste laten aanmeten maar budget is behoorlijk krap zeg maar en vond boomloos op zich geen rare gedachte voor de eerste jaren :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:25

Ja de opleiding is echt heel leuk! goede keus dus

jammer dat Umoyax onrustiger is zonder jou, maar ook wel een eer :+ boomloos vind ik alleen de echt stevige dure varianten goed, ben niet zo dol op barefoot. Ik wil niks anders meer dan mijn boomloze Startrekk :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:04

Ben gelijk maar aan het solliciteren geslagen _O-
Kan wel extra centje gebruiken, de store gaat momenteel vooral geld in, duurt wel effe voordat dat een leuke winst gaat opleveren natuurlijk :+

Thnx voor de info iig!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:13

Ik ben altijd gecharmeerd van de (goede!) boomloze zadels.
Bij Ely heb ik een Barefoot geprobeerd, maar door haar niet zo voordelige bouw schoof het alle kanten op.
Toch ben ik nu weer in onderhandeling over een ander merk boomloos zadel aangezien ik nu al aan mijn aangemeten Massimo-zadel merk dat het ivm dracht minder goed ligt...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:40

Nas is rond, kort en heeft een hoge schoft.. Ik voorzie problemen met zadels :+

Maar barefoot is dus geen goed merk in jullie ervaring? Of begrijp ik dat verkeerd?

Wat ik trouwens echt sowieso wil is zo'n schapenvachtje <3 Iemand jaaaren geleden op stal had dat voor haar arab en vond het zo gaaf. Is echt gewoon een vacht met een singel eraan, niet meer niet minder. :D Maar goed, das natuurlijk meer voor erbij :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:47

Ik rijd zonder zadel wel eens met alleen een schapenvacht :j tja ik vind barefoot te slap en blegh. als je dichter in de buurt woonde had je echt mijn startrekk moeten proberen! je mag m zo een keer een poos lenen, ik rijd toch niet heel intensief :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:51

amyz schreef:
Nas is rond, kort en heeft een hoge schoft.. Ik voorzie problemen met zadels :+

Maar barefoot is dus geen goed merk in jullie ervaring? Of begrijp ik dat verkeerd?

Wat ik trouwens echt sowieso wil is zo'n schapenvachtje <3 Iemand jaaaren geleden op stal had dat voor haar arab en vond het zo gaaf. Is echt gewoon een vacht met een singel eraan, niet meer niet minder. :D Maar goed, das natuurlijk meer voor erbij :+

Die hoge schoft is al handig, daar blijft tenminste iets achter hangen :P
Ely is rond, kort, weinig schoft, overbouwd en een singelplek die ver naar voren ligt: dat is pas onhandig -O-

Op zich vond ik de Barefoot op onze andere merries altijd prima. Stalgenootje rijdt met mijn oude Barefoot en dat gaat prima. De osteopaat was ook erg tevreden over de rug van haar merrie, geen last van de plek van de beugelophanging en mijn stalgenoot maakt er ook lange ritten mee.

Gewoon wat verschillende zadels gaan proberen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:57

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:58

Niet veel meer dan anders, het schommelt meestal net onder de 100 op de boktmarkt :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:58