[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:03

Hey, die stal heb ik ook gestaan Dilan :')
Nu lijkt het net of we weg gegaan daar, omdat het zo verschrikkelijk was. Laten we even zo zeggen: dat was niet zo! Alleen hebben we nu een stal die beter past bij Djuun dr behoeftes :) En ik vind persoonlijk kleinschalig wel fijn, maar dat is minder belangrijk :) Dilan is om heel andere redens weg gegaan :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:05

Ik ben trouwens juist een buitenrijder. Als ik niet op buitenrit kan met mn paard, dan zou ik hem serieus weg durven te doen denk ik :o Ik vind de bak best leuk en ook gewoon belangrijk om goed te onderhouden, maar mijn voorliefde ligt toch echt bij de lange buitenritten! Het is gewoon zo jammer dat hier in de buurt gewoon geen endurance wedstrijden worden gehouden, anders wist ik wat later zou gaan doen met Djuun.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:05

Idd, ik had het echt prima naar m'n zin daar op stal :) Alleen wil ik meer wedstrijdgericht gaan rijden, Dragan staat op de andere stal en ik ben veel op die andere stal om te helpen met uitmesten, keuringsklaar maken enzovoorts. Dus het was voor mij gewoon praktischer om Prins te verhuizen :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:08

Ag ik ben ook weleens verhuisd :o
Maar ja als het niet bij je past en je paard dan is de keuze niet moeilijk.
Of als er eventueel iets op je pad komt wat minder stalgeld kost en reistijd.

Heb vandaag lekker gereden op Mirka.
Ze wordt steeds fijner *\o/*

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:09

Afbeelding

Afbeelding

Sorry, trots baasje komt even gauw om de hoek kijken. :o Ivm afronden school, musical, overdracht kinderen en noem maar op wel alles gelezen, maar verder niets.
Tussen de bedrijven door ook nog naar een clinic geweest van Ilona in Uitgeest en naar Brecht. Vanaf morgen 12 uur kan ik weer rustig ademhalen.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:19

Ik ben al eens eerder verhuisd, maar dat was echt voor Prins z'n welzijn (werd kapot geschopt). nu heb ik echt heel lang zitten denken over een verhuizing. Ben met goede vrede weg gegaan van mn oude stalling :) Heb ook gewoon gezegd wat mijn redenen van verhuizing zijn, en dat begrepen ze :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:23

Ik zou toen in Dordt mee doen met de clinic maar ik kon niet :(
Nu zoals ik in de andere topic zei al wat info gevraagt om te lessen bij Illona.
Het is namelijk vind ik nogal een uitdaging om een goede instructie te vinden :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:28

Ehm.. zal ik dan maar niet zeggen dat dit stal 4 is voor ons in ehm.. 3 jaar? :o
We hebben van sept 2004 tot sept 2009 bij een pensionstal gestaan die eigenlijk veel te luxe voor ons was. Daarom zijn we ook weg gegaan (wat moet je met een blessurepaard op een stal met een binnenbak, als je er nooit in rijdt, maar wel dus voor betaald?). Toen zijn we verhuisd naar kleinschalige pensionstal eindje verderop waar pony veel meer naar buiten kon. Daar heeft ze dr beste winter sinds jaren gehad, juist omdat ze zoveel vrije beweging gehad. Helaas ook dr laatste winter, want in aug. 2010 is ze ingeslapen. Toen met Djuun besloten dat we graag dus meer richting bos en strand wilde gaan staan, dus Djuun in okt. 2010 gestald op pensionstal daar. En in april 2012 dus naar huidige stal verhuisd en heb daar echt heerlijk naar mijn zin :D (voor 2004 trouwens nog op manege en pensionstal gestaan)
Overigens zijn we altijd in goede overeenstemming weg gegaan :) Eigenaren van pensionstal waar we in 2009 weg zijn gegaan zeiden dat we altijd terug mochten komen en de dochter van kleinschalige pensionstal is goede vriendin van me, dus kom daar ook nog wel eens over de vloer (alhoewel ze nu eigen kotje heeft :P ).
Dus ik zal nooit iemand veroordelen, omdat ze verhuizen met hun paard. Je moet ergens staan waar de faciliteiten zijn wat jij belangrijk vindt voor je dier en je moet het natuurlijk ook zelf naar je zin hebben :j

Jeanette, welcome back! Wat een voorpluk zie ik daar 8-)
Hoe vond je de clinic van Ilona? Lijkt me leuk om ook ooit eens te doen :j

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:36

Ben ik met je eens Ersiel, wat stalling betreft :j En ik weet nu zelf ook dat je eisen kunnen veranderen. Toen ik Prins kocht, was ik nog niet zo fanatiek wat dressuurrijden betreft, en vond alleen een buitenbak en dichtbij het bos belangrijk.
Nu we meer dressuur rijden en ook wedstrijden willen gaan doen, vind ik een wat luxere stal toch ook wel fijner voor in de winter :) En wat heb ik nou in het bos gereden sinds ik Prins heb? iis op 2 handen te tellen denk ik _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:39

Siel ik ben naar mijn idee ook teveel verhuisd.
Met Barc omdat ik van de manege mentaliteit kotste :+
Toen hij bij zijn nieuwe stal stond en uiteindelijk gecastreerd werd naar een stal waar hij veel buiten stond.
Vanuit daar is Barc Ingeslapen.
Met Mo van Fokker naar opfok waar ik hem binnen 4 dagen weer mocht halen.
Toen naar een stal wat eigelijk lang duurde voordat er een fatsoenlijke bak was en die was alleen binnen.
Naar een stal waar die de wei op kon vanuit daar naar een stal waar ik hem ging beleren met behulp.
Maar elke dag 120 km rijden is een beetje te.
Dus terug naar de stal waar die ook de wei op mocht.

Eigelijk om te schamen maar ja soms lopen dingen gewoon anders dan in inplan

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:39

Ben je eigenlijk nog wel naar buiten geweest, sinds wij er niet meer stonden :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:43

Naja, je wilt gewoon het beste voor je paard, maar ook voor jezelf :) Dat is niets om voor te schamen :)

120km op een dag, daar was ik bij voorbaat al niet eens aan begonnen. Ik rij nog niet eens de helft voor mn werk en zover zou ik niet eens mijn paard willen hebben. Wij zijn van 500m. van huis (manege) naar 4km van huis, toen 500m. verder dan daar, toen ongeveer 10km, toen ongeveer 11km en nu om en nabij 5 km. Vind ik prima afstand, jammer dat het kanaal en de trein er wel altijd tussen zit en je in de zomer standaard altijd wel voor het spoor en/of de brug moet wachten. Maargoed, dat is het wel waard vind ik :j

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:45

Sieltjuh schreef:
Ben je eigenlijk nog wel naar buiten geweest, sinds wij er niet meer stonden :+

Jawel, nog een paar keer, maar dat waren best kleine stukjes door B-weggetjes. Bos durfde ik niet zo goed meer, ook omdat er al best veel toeristen liepen :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:46

Komt wel weer die buitenritjes, Di :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:47

De stal waar een vriendin is gaan staan is dus ook maar 5km.

Waar ik bijv nu van baal is dat Mirka in een lekkende stal staat.
Ik kan er niet verplaatsen want dan breekt ze de boel af en zit ik dadelijk weer met een peesblessure.
Zolang ze naast Mo staat is er niks aan de hand :')
Dus nu maar even een dunne zomer sheet opgedaan zodat ze niet nat wordt.
Heb al gevraagt over het dak repareren maar dat schijnt nogal moeilijk te gaan :roll:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:48

Staan ze vanwege het weer niet buiten, Jes, of standaard 's nachts op stal?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:49

Wel balen dat Mirka in een lekkende stal staat :\

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:50

Lekkende stal zou ik daarom ook goed van balen :roll:

Wij moeten trouwens na de zomer een aantal boxen opschuiven. In stal van Djuun en stal van buurman komen de twee veulens te staan. Van die stallen kan je de wand aan de kant zetten, zodat ze één grote hebben. Djuun verhuisd 3 stallen opzij, krijgt nu 2 buurmannen, ipv 1 :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:51

Sieltjuh schreef:
Staan ze vanwege het weer niet buiten, Jes, of standaard 's nachts op stal?

Standaard snachts maar ook vanwege het weer dan gaan de weides dicht.
Maar de stal is telken zeik nat vind het wel sneu voor dr.
Maar zet ik dr ergens anders dan doet ze echt vreselijk gemeen tegen de buren en trap ze alles kort en klein.
Heb ik dadelijk weer een peesblessure.

Ag wie weet is er snel een oplossing :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:53

Eh.. maar das toch belachelijk dat je stal lekt? :? Je betaald toch voor een faciliteit? Uiteindelijk ben je ook gewoon klant...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:18

Nou inderdaad, je zit niet te wachten op een lekkende stal. Lastig hoor, als de stal toch niet helemaal bij jou of je paard past. Fijn Dilan, dat verhuizen geeft toch altijd weer wat spanning. Wat is Azim mooi Jeanette, en die manen! Prachtig! Wij hebben de luxe dat de paarden aan huis staan. Het is niet heel luxe, maar we hebben alles wat we nodig hebben. Verder komt het hooi en stro van eigen land, dat betekent in de zomer altijd wel een handje meehelpen, maar scheelt een heleboel kosten :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:19

Nou, Prins stond er vanochtend nog prima bij hoor :j Stond gewoon rustig te eten en was niet eens zo smerig geworden :P Maar 1 poepvlekje op z'n hoofd _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:45

Ik ben gewoon nog steeds wakker. Gister ochtend ging mijn wekkertje om half zeven. Heb gister avond een half uurtje geslapen. Daarna de batman trilogie gekeken in de bios. WOW! Ik was al mega fan, maar nu nog meer. Ik wil het liefst morgen weer naar The dark knight rises en kan hem da ook écht aan iedereen aanraden. Zelfs als batman niet je ding is, ga je deze film gewoon weg tof vinden :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:53

Dat je het zo lang uithoud zonder veel slaap _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:54

Ow Lisa, das goed om te horen, ik ben oom Batman-fan :):) "Why so serious?"