[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:24

Joh Eline, die kleine stukjes zijn voor die kleintjes al heel wat hoor :j Trust me :) In het begin vond ik een rondje dorp met Djuun (15 minuutjes ofzo) al een hele prestatie, maar op den duur gingen we gerust met mooi weer 3 uur wandelen :j Dat wandelen doet ze zoveel goeds :) Nu is Mish natuurlijk wel wat jonger dan dat Djuun was toen ze kwam, maar je hebt gelukkig ook nog jaren om het uit te breiden :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:25

Die kleintjes hebben zo weinig nodig om van onder de indruk te zijn, leuk begin Eline :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:26

spannend inderdaad met en voor Mish, ik merk het met Blue ook en die is bijna 2. Staart wassen was een heel avontuur :+ leuk hoor spelenderwijs een beetje aan de gang!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:35

Bij ons heeft het heel wat voeten in de aarde gehad om Djuun überhaupt op de wasplaats te krijgen soms _O- Soms ging ze al voorin in de schuur in de staak _O-
Tegenwoordig is dat iets minder drama, maar feestje vindt ze water nog steeds niet :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:43

Hihi ja dat zal wel ja, Katja. Kent Blue al veel of moet je echt alles nog vanaf begin opbouwen? :)

Mish die kon als veulen al leuk spelen met water, als de waterbakken dan gevuld werden in de wei werd er nog wel eens met water gesproeid en Mish kon dan pontificaal in de straal gaan staan :') Ik hoop dat dat betekent dat ze minder waterangst heeft dan haar vader, want Taf kon vertikken om de wei uit te gaan omdat er een plasje water in de deuropening lag :=

Kleine stukkie was al heel wat voor Mish inderdaad. Ik merkte ook dat ze het allemaal suuuperinteressant vond (telkens stilstaan en met grote ogen rondkijken), maar ook heel vermoeiend en eng. Het was toch wel weer fijn om terug op stal te zijn. Ik ga de komende dagen rustig aan hetzelfde stukje (ca 10 minuten) nog eens met haar wandelen, totdat dat makkelijker gaat, en dan kun je het met de tijd weer uit gaan bouwen naar andere stukjes. Voorlopig blijf ik in elk geval wel op het terrein, totdat ze echt consistent en makkelijk meeloopt.

Hoe oud was Djuun toen ze kwam dan, Ersiel?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:44

Hadden jullie Djuun en mij al voorbij zien komen op FB?

Moet je luisteren wat een stilte, op Ersiel en mijn gezwets na :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:45

Ooohh wat heerlijk! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:46

Denk ik goede aanpak, Eline :) En ws ben je de ene dag een kwartiertje met dr bezig en moet je dr de volgende dag gewoon laten staan, omdat alles weer ff te veel is. Geestelijk inspanning vergt volgens mij nog meer energie dan de lichamelijk bij die leeftijd :)

Djuun was 2,5 toen we dr kochten :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:47

Heerlijk weertje en een lekker productief dagje vandaag, kan er zo van genieten! *\o/*

Klinkt heerlijk Letiets en Ersiel!

Leuk Joyce, ben benieuwd naar de foto's!

Heerlijke foto's van Set en Blue! En kan het niet vaak genoeg zeggen: ik vind Set haar buikje zo mooi op het moment!

Wat leuk Eline, en wat goed van Mish! Lekker rustig uitbouwen de komende tijd!

Water moet ik Jas altijd wel een beetje voor overtuigen maar dan is het ook goed. Moyo is er dol op, die wil altijd slokjes uit de waterslang :+ Bib geeft er niks om, die vindt het allemaal prima!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:50

Ja klopt :) Ik laat het ook echt een beetje van de dag en haar stemming afhangen wat ik met haar doe. Ik probeer telkens te stoppen op het moment dat ze nog geïnteresseerd en vrolijk is, en het gewoon leuk te houden. Het belangrijkste is dat ze leert dat het leuk is als ik langskom en dat er dan fijne dingen gebeuren. Ik merk ook dat dat werkt - ze is elke dag enthousiaster dan de dag ervoor, wanneer ik kom :) Ze is ook absoluut niet schrikachtig meer, dat vind ik leuk om te zien.

Okay, ja Djuun was dan net al een tikkeltje verder :D Maar de tijd gaat wel hard hoor, wat hebben jullie haar dan ook al weer lang!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:50

Haha leuk dat Moyo zo dol op water is :D Grappig he dat dat zo van paard tot paard kan verschillen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:52

Ahh leuk Eline, dat is echt leuk om te merken!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:53

Ja, gaat echt super snel, soms verbaas ik mezelf er over dat ze dit jaar al weer 6 moet worden :wow:
Alle leeftijden hebben hun charme :)

Djuun vind de waterslang niet echt super, maar wilt er wel altijd uit drinken :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:56

Stoer van Moyo is dat Iloon! 8-) Maar das ook een echte man hè, Djuun is natuurlijk wel een meisje :') (en een dramaqueen op zn tijd). Gisteren reed Letiets door de rook heen van iets wat ze aan het afbranden waren op een erf: geen probleem. Vandaag hertjes die voorbij komen op zeer korte afstand: geen probleem.
Letiets wilde met dr over een geultje van 10cm breed ongeveer: drama :') _O- Letiets er naast, springt ze er overheen :) _O-

Ja, gaat hard Eline :D Bijna 3 jaar en 5 maanden :j En Djuun was ouder, maar was volgens mij een verwend nest toen ze kwam :') Verkeer kende ze gelukkig wel (stal lag naast de snelweg en er liep een recreatiegebied door hun weides), maar voor de rest kon ze niet zoveel hoor.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:01

Merries hè, soms geen peil op te trekken :') Ja, Moyo voelt zich soms iets té stoer, maar de boodschap is duidelijk aangekomen dus nu weer een mak lammetje. Wat dat betreft geeft hij zich wel snel over, Asi kan soms meer drammen en niet willen toegeven. Ieder paard heeft z'n positieve en minder positieve eigenschappen, maar dat maakt het ook wel erg leuk! Time flies meiden!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:01

Leuk die waterpaarden, Set met ik elke zomer het meer weer inslaan en dan wil ze er vervolgens niet meer uit :+

Eline, Blue kent niet heel veel, maar is braver dan ik had verwacht. Ze laat het halster gewoon omdoen, hoefsmid ging heel goed, vaststaan kan ook gewoon. Tuinslang was eng zodra ik ging wassen. Ik heb haar vastgezet en ze draaide rondjes om de paal terwijl ik meedraaide met de emmer. Ze vond vooral haar eigen doorweekte staart die tegen de benen kwam heel eng :') Ze kan nog schichtig zijn, dus schrikken als je arm te snel gaat, of als je gecorrigeerd hebt dan is ze eventjes veel angstiger.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:08

Baasjes en paardjes lekker aan het genieten van het mooie weertje :D

Ik heb net echt heerlijk gereden! Super braaf. Lekker veel overgangen gereden en halt zit er nu goed op. Volgende week maar een keer naar het bos :)

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:10

Zit je dicht bij het bos?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:12

30 meter :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:18

Oooohhh 30 meter is niks :') Tof als je lekker naar het bos kan met je paard.

Haha Djuun is wel echt een meisje ja, of niet? :+ Die kan volgens mij af en toe wel echt lekker miepen. Was er verder in haar eerste 2,5 jaar heel weinig met haar gedaan?

Leuk dat Blue zo braaf is! Dat gaat ook echt een gouden paardje worden als ik dat zo hoor. Wat zijn je plannen precies met haar?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:21

Leuk het bos zo dichtbij met Dayem!

Eline ik had/heb niet echt plannen, behalve gezelschap voor Set :) en zelfs de intentie om haar door te verkopen als veulen groot genoeg is om als gezelschap te functioneren.
Maar ze blijkt zo leuk te zijn! ben nu wel van plan om het komende jaar zoveel mogelijk mee te nemen in alles wat ik ook met Set doe, en straks samen met het veulen dingen aanleren, lekker mak maken. Deze zomer misschien wandelen en de straat op, aan verkeer wennen. Lekker zwemmen in de zomer. Mooie fotoshoot misschien. Fijn gebruikspaardje van maken.
En ze is zo'n leuk en correct gebouwd merrietje met een gave kleur, wie weet een veulentje? :P We zullen zien wat er gaat gebeuren de komende jaren, ik leg nog niks vast over niks.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:29

Heerlijk dames al die buitenritjes met dit weer.

Ik ga kijken of ik van de week weer een paar keer met Mo in de buitenbak kan rijden.
Mss zelfs rondje stal...is ook leuk als afwisseling :+

Kat ze is in iedergeval van jezelf dus kan je altijd kijken welke kant je met de dame gaat doen.

Ohh ik weet nog de eerste keer dat Mirka de poetsplaats in moest ~~}>
En die was al een stuk ouder :=

Mo vond water uit de slang ook in het begin niet zo leuk.
Maar plassen in de paddock is dan wel weer geinig om in te rollen >;)
Nu doet hij wassen gewoon braaf, maar het is niet zijn favo bezigheid.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:29

Zo, das lekker dichtbij Nicky!!

Eline, ze is wel in handen geweest hoor, en denk ik ook wel mee wandelen gegaan, maar ze was ehm.. nogal verwend :') Djuun is in veel handen op die stal geweest volgens mij, omdat ze wisten dat ze voor de verkoop was. Dus dat maakt haar ook heel makkelijk met vreemde (hoewel ze wel haar twijfels soms heeft bij andere mensen :') ), maar echt gecorrigeerd in dingen := Toen ze net kwam vond ze het heel normaal dat ze letterlijk alles wat los en vast zat in haar bakkes kon nemen. Je had dr hoofd moeten zien toen ze daar voor het eerst in gecorrigeerd werd :') Verder heeft ze volgens mij een heerlijke jeugd gehad hoor, stond in een gemengde kudde met merries (ruinen vond ze ook ontzettend raar in het begin), jong en oud en stond lekker veel buiten :) Maar wat ik zeg, gewoon wat verwend, een echt prinsesje. En dat diva-gedrag heeft ze gewoon nog steeds wel :')
En ja, ze is wel een beetje een piepert, maar over het algemeen is ze voornamelijk erg lief, zacht en ontzettend braaf en vooral heel erg dapper :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:41

Dat diva gedrag komt me bekend voor :D
Daar had Mir ook last van haha :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:42

Blue doet me een beetje aan Jas denken ik het begin, die was ook zo schichtig als je een onverwachte beweging maakte, maar dat komt vast helemaal goed! Super ook dat ze zo braaf was bij de hoefsmid, ik was daar met Jas ook een beetje huiverig voor maar dat was nergens voor nodig. Kent Mish voetjes optillen/hoefsmid al?

Wat een vrolijke foto Nicky, en heerlijk dat je zo dichtbij het bos zit!

Leuk als je dat wat vaker kunt doen met Mo Jes!

Oow wat klinkt Djuun als een prinsesje toen inderdaad :')