[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:18

Het mag hier ook inderdaad wel iets warmer, maar dat schijnen de weerberichten ook heel voorzichtig te voorspellen :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:19

Loves_Asiyah schreef:
@ Letizia: Remoyo is ook absoluut niet onvriendelijk, maar hij heeft wel z'n streken en een behoorlijke dosis arrogantie. Hij zal ook absoluut geruind worden in de toekomst. Ten eerste omdat het geen dekhengst materiaal is en ten tweede omdat wij geen hengsten kunnen houden en hem wel willen aanhouden. Ik vind twee dingen heel erg belangrijk, ongeacht of het paard nu dressuur-, spring-, show- of grasmaaierpaard is, en dat is dat ze iedere dag naar buiten kunnen en samen staan met andere paarden.

Haha, wordt ik zelfs hier al door de war gehaald met mijn zus, terwijl ze niet eens is post in dit topic _O- Ik ben dus Ersilia, mijn zus is Letizia :D

En ik ben het met je eens, als je een hengst fokt, die geen potentieel heeft om te dekken, gewoon de ballen eraf :) Dat maakt het leven veel leuker voor hem :)

Heb trouwens ook wel eens het probleem gehad met account en inloggen toen zus nog thuis woonde en we samen pc moesten delen met vaders :P

Jes, klinkt niet verkeerd die stal, zo dichtbij!

Enne, lekker dit weer >;) Ik heb niet voor niets nog een vakantie naar Tunesië geboekt voor volgende maand! Ik háát kou, ben ook echt gewoon een koulijer. Geef mij maar een graadje of 25, voel ik me stuk gelukkiger en fijner in mijn vel :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:26

Oeps, ja dat krijg je als je twee verschillende fora tegelijkertijd leest :P Ersilia dus, ik ga het onthouden :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:28

Haha, maakt niet uit hoor. Wij zouden miljonair zijn geweest als we elke keer een euro kregen als iemand ons door de war haalt :D (mijn ouders doen het het vaakst :)) )

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:34

Sieltjuh schreef:
Loves_Asiyah schreef:
@ Letizia: Remoyo is ook absoluut niet onvriendelijk, maar hij heeft wel z'n streken en een behoorlijke dosis arrogantie. Hij zal ook absoluut geruind worden in de toekomst. Ten eerste omdat het geen dekhengst materiaal is en ten tweede omdat wij geen hengsten kunnen houden en hem wel willen aanhouden. Ik vind twee dingen heel erg belangrijk, ongeacht of het paard nu dressuur-, spring-, show- of grasmaaierpaard is, en dat is dat ze iedere dag naar buiten kunnen en samen staan met andere paarden.

Haha, wordt ik zelfs hier al door de war gehaald met mijn zus, terwijl ze niet eens is post in dit topic _O- Ik ben dus Ersilia, mijn zus is Letizia :D

En ik ben het met je eens, als je een hengst fokt, die geen potentieel heeft om te dekken, gewoon de ballen eraf :) Dat maakt het leven veel leuker voor hem :)

Heb trouwens ook wel eens het probleem gehad met account en inloggen toen zus nog thuis woonde en we samen pc moesten delen met vaders :P

Jes, klinkt niet verkeerd die stal, zo dichtbij!

Enne, lekker dit weer >;) Ik heb niet voor niets nog een vakantie naar Tunesië geboekt voor volgende maand! Ik háát kou, ben ook echt gewoon een koulijer. Geef mij maar een graadje of 25, voel ik me stuk gelukkiger en fijner in mijn vel :)

Haha nee he :P
Heb al een beetje polshoogte genomen ;)

Ik had er toevaliig met die vriendin in de auto over Hengsten etc...
Dus ik zei ook Montoyo is voor de premie keuring gegaan om te kijken of het wat was...Tja dat is eigelijk allemaal netjes uitgepakt :+
Maar dan heb je nog Spat en Sperma onderzoek.
Mocht dit niet zo zijn heb ik naar mijn gevoel een waanzinnig rij ruin :D

Aanleiding was dat op die nieuwe stal een meisje kwam die daarvoor om daar te staan dr paard liet castereren.
En daarvan een kennis was geloof ik niet zo Amused dat er nu wel misschien een hengst komt te staan :o

Maarja als je echt in je paard gelooft zoek je een stal waar die wel mag staan als hengst zijnde...

Ik zeg er ook altijd bij dat hij wel naar Dek hengst zijn solliciteert :+

Ik zou nadat ik Barc geruind had vanwege HKO niet zomaar een hengst, hengst laten tenzij hij GGK wordt etc.
Heb mede door Barc ook geleerd wat het is om een ruin te hebben...En was hij daardoor minder voor mij...Absoluut niet.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:40

Inderdaad, zo denk ik er ook over. Jij bent eerlijk en realistisch naar je paard toe, net wat je zegt: wordt hij goedgekeurd dan mag hij het proberen als dekhengst, zo niet dan is hij er ook niet minder om. Ik vind Montoyo echt een mooi paard en ik geef je groot gelijk dat je wil zien hoe hij fokt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:43

Iloontjeehh schreef:
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Jij bent eerlijk en realistisch naar je paard toe, net wat je zegt: wordt hij goedgekeurd dan mag hij het proberen als dekhengst, zo niet dan is hij er ook niet minder om. Ik vind Montoyo echt een mooi paard en ik geef je groot gelijk dat je wil zien hoe hij fokt.

Dank je :o
Ben ook super blij met hem.
Stond op de premie keuring echt te janken toen ik hoorde van een 2e premie :D
Heb ook steun gehad aan Marijk,Femke en AF zelf :D
Ik was zooow zenuwachtig

Hopelijk wil Mirka nog drachtig worden anders doe ik het denk volgend jaar...Maar zal wel leuk zijn een 2013 veulen van Mo :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:45

Moet zeggen dat één van de pensionklanten bij ons ook haar pony moest ruinen voordat ze bij ons mocht komen staan. Er staan nou eenmaal een aantal merries, gemengde groepen en dan te weinig ruimte voor een hengst. En als je geen dekhengst hebt, waarom dan hengst laten denk ik dan :)
Heb ook trouwens nog nooit op een stal gestaan waar hengsten welkom waren, kan er ook maar zeer weinig opnoemen hier in de buurt.

En idd, mocht Mo zijn onderzoeken niet goed zijn voor de dekdienst, dan heb je een zeer mooie en denk ook talentvolle ruin tot je beschikking. Ik wil nog steeds meer foto's van hem }>
En ach, dan fok je je toppertje toch uit Mirka :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:47

Tja wat zeggen ze dan de moeilijkste zijn weleens de beste show-wedstrijd paarden.
En als Moeders karakter mee geeft O:)

Haha stiekem vind ik Mirka wel een grappige tante :D

Ag we zien wel hoe alles verloopt :+

Nou ja dan moet je als Hengsten eigenaar kiezen of delen....
Of castereren of wat verder reizen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:49

Volgens mij is Mirka gewoon een echte merrie :') Zo'n eentje die net met, maar ook niet zonder vriendjes kan :') Je omschrijving van je vriend was toch Truus de Mier? Als ik zo jouw verhalen hoor, denk ik gewoon dat dat de beste omschrijving is _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:52

Sieltjuh schreef:
Volgens mij is Mirka gewoon een echte merrie :') Zo'n eentje die net met, maar ook niet zonder vriendjes kan :') Je omschrijving van je vriend was toch Truus de Mier? Als ik zo jouw verhalen hoor, denk ik gewoon dat dat de beste omschrijving is _O-

Ja Truus de Mier inderdaad :D
Mirka is inderdaad een ras echte merrie :+
Maar de band begint langzaam aan ook beter te worden tussen ons :o

Mijn vriend noemt mij altijd jessi prinssesie nou Mirka is de Koningin _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:56

Hahaha _O-

Maar denk ook wel dat bepaalde types mens ook goed bij bepaalde types paard passen :P Zo kan Djuun soms net zo onhandig zijn als baasje :') En heeft ze ook echt humor, ik kan soms zo lachen om dat beest met dr gekke bekken :') En dan met die simpele acties als met dr hoofd in de regen gaan staan :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:02

Sieltjuh schreef:
Hahaha _O-

Maar denk ook wel dat bepaalde types mens ook goed bij bepaalde types paard passen :P Zo kan Djuun soms net zo onhandig zijn als baasje :') En heeft ze ook echt humor, ik kan soms zo lachen om dat beest met dr gekke bekken :') En dan met die simpele acties als met dr hoofd in de regen gaan staan :')

Ja dat zijn weer Mo en Ik :D
Mo kan gerust de ene kant op kijken en dan gewoon tegen de muur lopen in plaats van door de deur :+

Tijdje geleden waren me ouders er met me nichtje van 2.
Wij even kletsen.....
Montoyo was er niet mee eens...
Meneer pakt zijn halster met touw en begint er gewoon mee te zwaaien van..Hallo :wave:

Mevrouw Zijne Hoogheid MyLady Mirka _O-
Misschien moet ik haar maar eens vodden aantrekken in plaats van Scapa spullen :+

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:10

Kom wel een keer foto's maken met mn spiegelreflex. Beetje saaie graasfoto's, dat is niet satisfying :n

:P *plaag*
Zo hebben wij een Eskadron-fetisj. Hebben eh.. genoeg dekjes en halsters... van Eskadron :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:13

Sieltjuh schreef:
Kom wel een keer foto's maken met mn spiegelreflex. Beetje saaie graasfoto's, dat is niet satisfying :n

:P *plaag*
Zo hebben wij een Eskadron-fetisj. Hebben eh.. genoeg dekjes en halsters... van Eskadron :P

Jaa die zoek ik dus Eskardon maar dan de beetje die basis dekjes of dus de Eurostar pads in gewoon enkele kleuren.

Gezellig hoor *D altijd welkom.
Enne nu Mirka wordt opgebouwd misschien toch es die buitenrit met zijn allen wie zin heeft maken :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:18

Ik ga volgende week hopelijk (alst weer beetje goed blijft) samen met zus en pony van tante buitenritje samen doen, voor de eerste keer op het ruiterpad als het ff kan :) Pasja is heel braaf en lief en Djuun gaat ook super buiten. Moeders fietst ook gewoon mee :) Zal dr dan eens de camera in handen duwen, want dat moet natuurlijk wel op foto worden vastgelegd :D

Maar grote buitenrit met vreemde paarden zie ik nog ff niet zitten hoor. Misschien volgend jaar, maar zit uiteraard ook met vervoer, ben afhankelijk van een ander :)

Eskadron dekjes zijn heel fijn vind ik :j Elfje72 verkoopt er veel: http://www.bokt.nl/markt/their-ads/142463
Heb laatste dekje + halster ook bij haar gekocht, goede service!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:23

Met Mirka is de planning om lekker op het harde stappen onder het zadel...Maar het weer geeft steeds roet in het eten -O-
Via het AV forum worden ook weleens ritten gemaakt met voornamelijk alleen maar AV s.
Lijkt me wel gaaf om es mee te doen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:46

Ja, mij ook :j Maar moet gewoon nog ff verder zijn, zie dat nu gewoon nog niet zitten :)

Voor mensen die strandweekend te paard willen, bij ons op stal hebben we mini-camping en mogelijkheid tot paard meenemen. Denk ongeveer 20/30 minuten stappen (dus sneller met drafje erbij) op het strand :D Kan niet wachten tot dat gaat met Djuun :):)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 06:38

:wave: ik kruip weer eens uit m'n meeleeshoekje :o Is wel hard gegaan hier de laatste tijd :oo

Hoe gaat het met de mensen/paarden met zadeltroubles?

Mooi deken heeft Mirka :j Heb voor Prins een halster van Scapa. Die was heel mooi kobalt blauw, maarja, dat blijft ie nooit lang bij zo'n varken als Prins :P

Ik zit ondertussen in mijn laatste week stage. Is flink werken geweest hier en ben ook iedere avond doodmoe :')
Heb wel heel veel les gehad met Prins, en die loopt ook veel beter nu :D Heb welgeteld 1 springles gehad, en kwam er toen achter dat a. ik geen springheld ben en b. Prins dit duidelijk voelt en dus ook weigert op zo ongeveer alles :')
Naja, dat wordt thuis verder oefenen.

Vanavond gaat Prins weer terug naar huis. Ofja, hij verhuist naar z'n nieuwe stal *D Ik ga ook even naar huis, heb morgen vrij. Zaterdag en zondag zit ik in Genk, laatste keer groomen op eventingwedstrijd.

En nu wil ik het topic hier ook weer een beetje gaan bijhouden :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:17

een AV rit zou wel gaaf zijn, als ik met trailer kan rijden ga ik het misschien wel een keer doen :j
Dilan :wave:

nou, Noah op HAW, ben heel benieuwd. jammer van de vage foto's maar ach... [RT-HAW] Noah @ licht dressuurwerk

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:22

Zodra ik weer een zadel heb hoop ik ook weer op te gaan bouwen met pony en weer lekker richting strand te kunnen, is toch wel ons ding zeg maar :)

Foto's van Noah zien er goed uit, je hebt plezier met hem en dat is er aan te zien, misschien wel je handen iets hoger houden zodat je zelf iets minder voorover kukelt in je houding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:45

Ik heb me paarden waar je zeer weinig kanten opkan.
Dus dat wordt gewoon in het weekend er op uit met een trailer :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:07

Wij zijn juist met Djuun aan de andere kant van het kanaal gestaan voor de uitrijmogelijkheden. Rondom Souburg hebben we jarenlang gestaan en de B-weg en klein strandje daar hadden we wel gezien. Nu staan we op korte rijafstand van de ruiterpaden, bos en strand. Alles dus :D

Dilan :wave: kom binnenkort foto's maken van jou en Prinsie hoor!

Tam, ziet er goed uit met No! Lekker aan de sjouw!

Oooh, heb toch zalig gereden net <3 Eerst was ze nogal kijkerig, maar heb dr gewoon ff doorgepakt. Veel overgangen meegepakt en op den duur ging ze echt lekker lopen. Net toen ik even buiten wilde gaan uitstappen begon het te hozen ^) Zijn maar snel weer omgedraaid :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:25

Ik wilde ook buiten stappen.
Maar ben toch de bak ingegaan.
Morgen beter weer dan kijken of ik zin heb om buiten een rondje te stappen

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:57

Ik stond op een stal die bijna tegen het bos aan lag. Maar heb Prins net naar z'n nieuwe adresje gebracht en da's toch heeeeel wat verder van bos/strand. :+ Achja, ik ben niet zo'n buiten rijden meer := Misschien straks dat ik eens wat vaker naar buiten ga, maar voorlopig ga ik me wat meer richten op de dressuur :)

Ersiel, jeej foto's :D