[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:31

Aleeneh schreef:
Ja en hoe meer je van jezelf verwacht, hoe minder het vaak gaat he :D
Vaak is het juist de truc om los te laten en gewoon te geníeten :D

Ja vond het ook heel gaaf! Hij is geen hengst meer trouwens hoor :Y)

Ow nou dat maakt hem niet minder met of zonder ballen ;)

Ja ik laat het steeds meer los..van me Instructie geleerd :D
Alleen dat ik van de week dan echt last van me rug heb is dan weer klote..

werk het een mee schei het andere er mee uit :+ ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:37

Ik vind Mo echt heel gaaf, ben zo benieuwd naar zijn baby's!

Oke heb meteen ingescand, Set 1 maand bij mij, 5 jaar oud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:49

Die lig gewoon snurkend te zonnen baden...

Nog even met zijn allen geduld en de 1e wordt geboren :D

Plus er staan de meer in de planning....maar dat dames laat ik nog even geheim ;) :o

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:50

Super fijn dat Mish het zo goed doet Eline! Mooi paard is Tawfiq en inderdaad zonder ballen maakt hem er niet minder op en ik begrijp de keuze wel (niet banketstaaf bedoeld verder hoor)

Wat leuk die oude foto's Kat!

Fijn dat je zulke grote stappen maakt Jes!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:53

In welk opzicht begrijp je de keuze? :)
Volgens mij is hij toen voornamelijk geruind omdat het praktischer is voor een paard dat de sport in gaat, idd, en omdat het toch een stuk makkelijker is om een ruin te houden :)

Zelf bewust voor een merrie gekozen :Y) Heb ik tenminste geen gedoe met moeten kiezen of ie geruind moet en daarna geen optie meer hebben er ooit nageslacht van te krijgen :P haha. Zo kan je nog gewoon alle kanten op, net zo makkelijk.

Hahaha die foto's van Setel zijn leuk!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:57

Omdat wij/ik die keuze ook zelf heb gemaakt. Ik heb het in deze quote over Jas, maar denk dat het voor meer mensen en paarden opgaat :)

Iloontjeehh schreef:
Weet ik Natas en hij is er zeker één die ik (als wij de mogelijkheden hier thuis hadden) ook hengst had kunnen laten qua gedrag. Toch vind ik, als ik heel objectief naar hem kijk, dat zijn beenwerk en beweging echt wel een groot kritiekpunt zou worden mocht hij daadwerkelijk een toekomst als dekhengst tegemoet gaan. De rest vind ik nu moeilijk te beoordelen omdat hij nog zo jong en vreselijk overbouwd is. Daarnaast gun ik hem een leven tussen soortgenoten, en de hele dag buiten en die mogelijkheden hebben wij niet voor hengsten en mochten wij dat wel hebben dan nog zit je met vragen als: wil ik zoveel kosten gaan maken om hem daadwerkelijk goed te laten keuren? Wil ik er tijd en energie in steken om hem te promoten (want toch: de ene dag sta je in de spotlights en de volgende dag is men jou alweer vergeten), denk ik dat hij daadwerkelijk iets toevoegt aan de fokkerij én dat mensen ermee gaan dekken? En als ik dan twee dekkingen per jaar krijg, vind ik dat wel de moeite? Ik begrijp de andere kant ook hoor, je moet met een hengst de sprong soms ook wagen en zeker als hij goed genoeg is om iets toe te voegen aan de fokkerij, dan is het eerder zonde om te ruinen. Ik ga lekker van hem genieten, hoop met hem western te gaan rijden in de toekomst en dan zien we wel waar het schip strandt :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 23:06

Aah op die fiets :) Ja ik snap het inderdaad ook helemaal. Het is net welk doel je met je paard hebt. Als je je paard bewust als dekhengst wil aanhouden snap ik dat je je paard hengst laat, maar in de meeste andere gevallen zou ik zelf ook kiezen voor ruinen :j precies om redenen die jij ook beschrijft.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 23:09

Maar wat ik zei: dat is echt persoonlijk en doet verder niets af aan het paard want voor mij is Jas fantastisch zoals dit paard dat voor zijn eigenaar is en zijn dochter voor jou! Maar ik ben wel eerlijk: ik denk niet dat Jas hoog zou scoren op een premiekeuring maar dat kan mij niet schelen. En wbt de sport: ik zie wel of ik ooit verder kom dan recreatief met die benen van hem maar ook dat is voor mij goed zoals het is!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 23:13

Iloontjeehh schreef:
Maar wat ik zei: dat is echt persoonlijk en doet verder niets af aan het paard want voor mij is Jas fantastisch zoals dit paard dat voor zijn eigenaar is en zijn dochter voor jou! Maar ik ben wel eerlijk: ik denk niet dat Jas hoog zou scoren op een premiekeuring maar dat kan mij niet schelen. En wbt de sport: ik zie wel of ik ooit verder kom dan recreatief met die benen van hem maar ook dat is voor mij goed zoals het is!

Plezier met je paard staat bij mij op 1 en ongeacht met ballen of zonder.
Me dek carriere met Barc heb ik ook bijsteld of zeg maar afgesteld.
Was ik minder gelukkig/blij met hem...nee absoluut niet...heb ook voordelen gemerkt.

Nu had ik met Barc ook mazzel dat die als hengst ook op de wei kon.
Is best zeldzaam geloof ik op een pension stal in randstad...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 00:38

Niet alleen in de Randstad hoor Jes, ik kan hier überhaupt niet veel stallen opnoemen waar hengsten sowieso welkom zijn.
Wij hadden er van de week nog eventjes eentje op stal, oppas kwam met zijn Paint-dekhengst ff langs, want ging naar het strand :)) Wilde nog bijna vragen of hij hem niet per ongeluk had losgelaten :)) Alle merries zijn bij ons lekker hengstig :))

Leuke foto's van jou en Taf, Eline :j Aardig aan de maat ook geloof ik?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:26

Oh wat een heerlijk weer, ik ben er zo blij mee. Ik krijg elke winter een soort dip, ik heb echt langer licht nodig en warme dagen. Naja dip, soms slaat het lichtelijk door naar de depressieve kant :+ Ik ben het gewend, dus maak me er niet druk om en weet dat het overgaat maar soms is het wel frustrerend. Heb het nu al jaren, soms komt het voort uit ADD en overgevoeligheid/hypersensitiviteit-achtige verschijnselen, soms dus door de winterdagen.
Denk dat als ik weer ga buitenwonen en lekker op het platteland ben in plaats van de stad het wel zou helpen, daar ben ik denk ik geschikter voor. Dan ga ik ook automatisch veel meer naar buiten.
Ik ben niet per se een zomermens, hoewel het met de paarden heel leuk en fijn is (voor de Set geldt, hoe heter hoe beter). Maar lente, jippie! Heb zin om de hele dag op mijn rug in het hooi in de wei te gaan liggen en mijn knappe paarden te observeren :+: beetje uitmesten, beetje troetelen. Lekker naar de blauwe hemel kijken :') Ik voel nu gewoon al een beetje meer energie door naar buiten naar de zon te kijken. {:}

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:04

Hihi ik vind het heel leuk hoe je dat beschrijft :D Is echt precies hoe ik me nu ook voel :D

Taf was vorig jaar geloof ik 1,53 ofzoiets? Zal nu ongetwijfeld nog wel ietsje gegroeid zijn?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:18

@nicky wat een schattige foto Dayem aan het zonnebaden?
@eline ik zal snel een keer iemand extra meenmene op concours, vanmorgen wel een rijshoot gehad zodra ik daar foto's van hem zal ik een topic maken, ook leuke fotos van jou en je paardjes
@katja wat een uber schattige foto's zeg vooral die eerste heerlijk aan het genieten, ik ken het helaas de winterdip maar bij mij ook vooral omdat het ook niet positief op mijn lichaam werkt, dit weer mag het van mij alle dagen zijn

Vanmorgen een ohz shoot gehad, het gaat waarschijnlijk wel even duren voordat ik de foto's heb wand ze is erg druk op moment maar heb wel 2 erg leuke al zo op de cam gezien dus ben erg benieuwd :D Nu weel lekker in de zon zitten heb de paardjes lekker naar buiten, assie zonder jassie, heerlijk

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:32

Opzich is stallen van een.hengst hier.niet zo.n probleem...maar weidegang etc wordt wel moeilijker..

Mo mag overdag.in.de.paddock en.avond op de wei..

Ja ik heb ook altijd zo dip..
Kom echt bij nu.

Heb ook lekker gereden..wel nig puntjes van aandacht maar dinsdag weer les.

Wel onder het zadel naar de buitenbak gereden en daar een.rondje gereden :D

Weer een.hele stap voor.mij haha...

Joyce altijd leuk foto.s... :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:05

Wat een heerlijk weer he <3 Ik word daar altijd heppie van :D
Nu heb ik geen last van een winterdip, maar ik ben wel gek op goed weer. En voor mij geldt ook: hoe heter hoe beter :D

Vanochtend/middag grote buitenrit met Djuun gedaan en Letiets. Was ontzettend lekker. Voor het eerst sinds maanden weer richting het bos geweest, want de paden lagen eindelijk weer super *\o/* Poowniej was wel moei, dus die krijgt morgen lekker een dagje vrij :)

Nu nog ff mn lunch wat verder laten zakken en zo nog ff een stukje lopen (heb gisteren het boek gekocht, dus moet het nu wel echt ff afmaken) :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:25

Je vergeet de hertjes Ersiel :P

Ben benieuwd Joyce :)

Super hoot Jessica, jullie komen er wel :)

Echt genieten vandaag, zit nu lekker met een boek in de tuin 8-)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:01

Owjaah!! Super gaaf! Hebben drie herten van zeker wel ruim een meter stokmaat op zeer korte afstand voorbij zien komen. Kwamen zo over het weiland, de straat over, achterlangs ons over het fietspad zo volgende weiland over hupsend voorbij! Supergaaf, denk max op 20 meter afstand! Zagen ze zo over de omheining hupsen.

Fijn Jes! Lekkker veel kilometers maken, komt helemaal goed met jullie!

Joyce, ben benieuwd!

Zo, net ff een half uurtje wezen lopen, zweet staat overal, maar vooe ik ga douchen nog ff van de laatate zonnestralen in de achtertuin genieten!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:54

dus iedereen geniet van het weer en z'n paarden vandaag :))

Set vond het slaapverwekkend

Afbeelding

Afbeelding
wordt echt al dikker, veulen is nu 9 kilo

Afbeelding

Afbeelding
lichamelijke inspectie van Blue

Afbeelding

Afbeelding
we approve of the wheather 8-)

Afbeelding
soort van schone staart

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:56

Bij jullie dus ook van het mooie weer genieten, heerlijk hoor Katja :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:31

Wat een luilak die Set :))
Grappige geeuw-sessie :D Mooi vastgelegd :D

Heeeeerlijk dit weer. Tot zon uit tuin was daar gezeten en daarna naar boven gegaan, naast kat op bed geploft en een half uur getukt :') Ik word ook lui van de zon :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:09

@katja wat een leuke foto's
@sieltjuh mooi he om ze zo van dichtbij te zien, djuun deed niks? Asal was toen helemaal van de les er lag er 1 naast het pas waar wij reden te zonnen en sprong ineens op, ze stond stokstijf (ik ook trouwens hihi)
@letizia heerlijk genieten met een boek, daar is het ook echt weer voor

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:17

Djuun verblikte of verbloosde niet, kan zo'n droogkloot wezen :')
Ik denk dat de hertjes opgeschrokken zijn door plots zo veel volk op de been, we zagen op de terugweg naar huis de file Zeeland (Walcheren) in gaan. Ook ontzettend veel wandelaars, wielrenners, hardlopers, skeelers etc onderweg :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:20

Joyce, leuk als je foto's kan laten maken - ik ben ook erg benieuwd naar je shoot :D

Wat een ontzettend leuke foto's, Katja! :D Genieten, dus. De paardjes zien er ook super uit zo met gewassen staarten enzo. Wat een blauwe lucht op de foto's! :D Puur natuur of een beetje bewerkt? :P

Ooh hertjes, gaaf joh Ersiel en Letiets. Tof ook, lekker buitenritje samen. Ik vind dat zo heerlijk he. Iedereen is aan het genieten met dit mooie weer.

Wij hier ook :D Desiree en ik zijn weer lekker bij Mish langs geweest vandaag. Voor het eerst er echt een halstertouwtje aangeknoopt om een klein stukje te wandelen. Even het paadje langs de weides heen en terug gelopen - niet bijster veel dus, maar voor Mish was dit wel weer eventjes zat. Ze vond het erg spannend, zo aan de wandel. We moesten haar af en toe even moed inpraten, maar ze bleef keurig netjes bij ons.
Terug in stal haar nogmaals een lekkere borstelbeurt gegeven. Ze zit stukken beter in haar vacht nu alle losse haren eruit geborsteld zijn en ze is helemaal relaxt en ontspannen. Als we haar kriebelen komt ze heel lief terugkriebelen met haar lipjes. <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:21

ik ben veel te lui om te bewerken :+ maar komt door lichtinval en camera, de eerste foto's i het gras geven de echte hemel-kleur wel weer.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:23

Haha vandaar :+ Ik vond het al zo superblauw :P