Wij waren er alleen zaterdag maar ik bedenk me net dat ze ook hier op bokt hebben gestaan. HoresesLover @ [ITP] S.A. Asiyah en Remoyo voor de lens van Carlijn Tevens zit de fokker van Asiyah (ShamalArabs) ook hier op bokt, het blijft toch een klein wereldje Jij hebt ook een mooie merrie zeg!
Sieltjuh
Geplaatst: 17-07-12 21:51
Ik kwam net het topic tegen ja en herken ze nu geloof ik wel idd Mooie dieren heb je zeg, type merrie waar ik van hou
Ylona (ShamalArabs dus) zit ook regelmatig in dit topic inderdaad
welkom bij de club Ilona blessureleed, vorig jaar was ik degene die daar last van had en dit jaar Noah maar hij is nu weer goed, dus we blijven positief! Hij doet regelmatig een poging tot driedubbele flikflak door de wei, ninja-kicks en caprioles, dus ik hou af en toe mn hart vast lakschade heeft hij eigenlijk altijd, hij speelt nogal hard met z'n stoere mannenclub
Noo is ook echt een clown hoor hij haalt altijd grapjes uit, doet maf in de wei en paddock, gaat samen met z'n tinkervriend de boel op stelten zetten...
Ja, die had ik ook gezien ja, maar geloof ook daarvoor of erna ofzo een topic. Toen ze hem net had geloof ik?
Maar leuk dat ie zo'n maatje heeft, je ziet dat ze dan zoveel gelukkiger zijn Djuun heeft ook op deze stal zo'n maatje en ben daar zo blij mee Das echt 8 hoeven op 1 buik. Tegen het trieste aan eigenlijk. Samen drinken, jij een slokje, ik een slokje, jij een slokje, ik een slokje
denk dat je dan een topic van Callanddra bedoelt, die staat nu ook bij ons op stal met haar nieuwe tinkertje nu zijn de tinkers in de meerderheid, Noo is de enige AV op stal Noah is zo leuk met anderen, als hij naar achteren loopt komt hij even bij iedereen onderweg buurten
Jaaaah! Die bedoelde ik! Kon maar niet op naam van bokker komen
Noah klinkt idd als een sociaal paard Djuun is ook wel heel sociaal, maar ook erg onderdanig, dus vind al vaak een paard "eng". Dr vriendje is nóg onderdaniger en daar voelt zij zich heel prettig bij. Ze is de baas als het er op aankomt, maar denk dat ze hem zelden op zn plaats hoeft te zetten. Ja, heb haar één keer hem een knal volle bak op zn kaak zien geven Schrok me rot! Ging gelijk checken, niets te zien gelukkig. Maar dan gaat ie ook te ver. Hij beukt graag tegen dr kont en dat was ze zat na 5x waarschuwen dat ie moest opbokken Hij is ook beetje blond Maar zoooo lief
Noo is heel sociaal gelukkig dat tegen de kont aan beuken doet Noo z'n buurman ook, die krijgt dus ook regelmatig een opdonder als ze samen staan wel goed voor ze een klier om ze heen af en toe, vroeger durfde Noah namelijk nooit iets terug te doen.
Vriendje van Djuun stond ook eerst samen met de andere 3-jarige ruin, maar die waren zo hard in het spelen dat vriendje met blessure kwam te staan. Andere ruin is ook ietwat dominanter dus die staat als heropvoeding bij dominante merrie Dus vriendje moest ff wennen toen hij met een dame kwam te staan die af en toe spelen wel leuk vind, maarja, je blijft natuurlijk wel een meisje
IlonavL
Geplaatst: 18-07-12 09:16
Wat een herkenbare verhalen! Ik kan uren naar de paarden in de kudde kijken, ieder paard heeft zijn eigen maatje(s) en rang in de kudde. Remoyo is nu 3 maanden oud, en staat sinds een aantal weken bij de rest van de paarden. Voorheen stond hij met zijn moeder op een apart stukje, grenzend aan het weiland waar de andere paarden staan met een draadje ertussen. Ik had gehoopt dat hij wat meer op z'n plek werd gezet door de rest maar z'n moeder is de enige die hem een beetje coorigeert. De rest is allemaal zo lief voor hem, hij voelt zich helemaal het heertje hoor M'n zus wil hem eigenlijk wel tot z'n tweede jaar hengst houden, ik moet het nog zien...
Haha, nou Ilona, als hij te pittig zou worden, dan zou ik ook zeggen "hakkie tjakkie". Wij hebben ook 3 maanden oud hengstje (Paint) staan en volgens mij was hij nog geen dag oud toen staleigenaresse (van wie hij is) zei: "Als ik hem houdt, dan moet hij vroeg gecastreerd worden." Je zag vanaf dag 1 al dat het een brutale aap was We hebben mini-camping bij ons op stal, en om (met dit weer iig) droog op de weide te komen (pad naar wei is zwembad ), moet je even over de camping. Veulen ging bij de eerste keer al buurten bij de tenten Bij mama blijven hoeft niet
Maargoed, de twee veulens van dit jaar (hengstje dus en nog een Paint-merrie), komen als het goed is volgend jaar bij Djuun en dr vriendje (ook Paint/Quarter, weet het niet zeker bij hem.. ) in de wei. Denk voor soort heropvoeding bij de volwassen paarden Hengstveulen is overigens niet onvriendelijk hoor, maar gewoon voor de duvel niet bang!
Vanilla02
Geplaatst: 18-07-12 19:33
hoi allemaal. ben de laatste tijd niet veel hier geweest. met aladin gaat t ff wat minder; bloedarmoede zoals ik al vermoedde. vandaar dat ie niet vooruit te branden was de laatste tijd. ben zo blij dat ik de dierenarts heb laten komen en ik doe het ff rustig aan. hij staat toch elke dag buiten in de paddock dus kan hij zichzelf beweging geven en verder met mooi weer wandelen. nu erop rijden en longeren voelt echt niet goed, ik vind het zielig om erop te zitten nu. en bovendien het is ook erg rotweer. binnenkort starten we met een kuur om zn ijzergehalte weer aan te vullen en als hij zich fitter voelt dan ga ik het rijden weer oppakken, ik krijg rijles in rechtrichten (antoine de bodt) en hier reageerd hij erg goed op.
Leuk dat je erbij komt om te kletsen op dit AV forum Illona. Ook leuk om er nog Iemand met een Umoyo nakomeling erbij te hebben op het forum
Ik zit nog ffe in spanning voor Montoyo zijn Ca en Scid test. Morgen even avs bellen en dan een afspraak maken voor utrecht mits me pa zijn auto is gemaakt
Vandaag een vriendin geholpen met verhuizen van dr pony van Manege naar een nieuwe pensioen stal bij ons in de buurt. Zij erop ik er met de fiets naast. Ze gaat op een nette kleinschallige mooie stal staan. 5 minuutjes van ons huis vandaan met de auto, kleine 20 min met de fiets
Daarna effe M en M maar losgegooid morgen weer een dag dat ik ze aan het werk zet.
Mijn auto de ruiterwissers zijn ook gemaakt nadat het complete meganische gedeelte kapot was. Rijd je midden in een plens bui met een kapotte wisser aan mijn kant... Nou ik heb het niet snel benauwd...maar vind 1 x de vangrail raken wel meer dan zat
Balen! Hopen dat je paard er snel weer bovenop is.
@ Letizia: Remoyo is ook absoluut niet onvriendelijk, maar hij heeft wel z'n streken en een behoorlijke dosis arrogantie. Hij zal ook absoluut geruind worden in de toekomst. Ten eerste omdat het geen dekhengst materiaal is en ten tweede omdat wij geen hengsten kunnen houden en hem wel willen aanhouden. Ik vind twee dingen heel erg belangrijk, ongeacht of het paard nu dressuur-, spring-, show- of grasmaaierpaard is, en dat is dat ze iedere dag naar buiten kunnen en samen staan met andere paarden.