[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:06

Ligt er net aan via welke kant we eindigen of beginnen, soms nemen we een iets alternatief einde/begin :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:09

Haha, ik rij rondjes van Max 5 km :D...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:10

Echt Ersiel, ik ben heel blij met wat ik heb, maar heb gereden op de Veluwe en in de Loonse en Drunense heiden en daar valt ons bospaadje bij in het niets hoor :+
Maar goed, wij hebben strand :')

Ziet er ook heel gaaf uit Jaleesa :j

Thanks voor je reactie Baukje, ben wel benieuwd naar het resultaat op langer termijn, voor mens is prima, mss weleens wat voor mijn rug :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:11

5 km maar? hoe lang doe je daar dan over, dan ben je toch zo weer thuis?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:12

lol :P Ik denk dat het rondje wat me 3 uur kost zo'n uur grotendeels stappen + drafje heen is (9 km) dan uurtje genieten in het mooie bos daar en dan een uur terug rijden. Dus totaal waarschijnlijk 25 km, maar dan stap ik meer omdat ik veel langs een grotere weg moet.
Normaal doe ik over 25 km eerder 2,5 uur.

Dichterbij huis rijd ik denk ik rondjes van 5 a 10 km

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:13

Silver is 4,5 :).. Wij stappen nog veel buiten.. Ik wil nu wat gaan opbouwen, maar langer dan 45 min op zijn rug doe ik nog niet... Naast Silver rustig 11/12 km..

Ik vond het bijzonder pijnlijk en kon de avond en dag na de behandeling niet veel meer. Na 3 behandelingen gestopt, vond het echt vreselijk!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:14

Naja, daarom ben ik ook jaloers. Bij ons is het toch altijd een beetje hetzelfde rondje zeg maar en ondanks dat ik dat een heerlijke ronde vind, is het soms erg creatief zijn nodig voor de variatie :')

5km voor een gup als Silver best oke toch Baukje :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:16

Ik vond de dry needling helemaal niet pijnlijk. Ik kreeg het vanwege enorm gespannen banden rondom mijn stuitje, na een val van Djuun op het asfalt (abonnement op :+ ). Ik voelde het serieus amper, maar het was natuurlijk ook in mijn bips, dus ws meer vetweefsel ofzo? :o?
Had dezelfde avond nog enorme opluchting, leek echt wel magie, zo goed dat dat hielp!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:16

Vind ik van wel :j

Je mag wel ruilen met mijn rondje .. Naja, ik denk dat ik hier ongeveer 15-20 km weg kan zonder op de weg te komen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:17

Hier ook altijd dezelfde rondjes, bah. Behalve als ik dus bereid ben 3 uur te gaan rijden. Vind de lange ritten wel het leukst, heb 1 keer 12 uur in het zadel gezeten en meerdere keren zo'n 5 uur, heerlijk.
Als ik een trailer had ging ik vaker naar Drenthe.

Smart

Dat klinkt beter! Ik had het in mijn nek...

Letizia

Ik heb een keer een dry needling naald in m'n rug gehad, maar dat was zeker niet lekker en voelde daags er na beurs aan, maar als het helpt die spierspanningen uit m'n rug te halen en het gewoon ook eens wat langer werkt dan de andere behandelingen die ik heb gehad...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:19

Ow, wij moeten sowieso over de weg om ergens te komen. Dat is eigenlijk niet te ontwijken hier. Gelukkig hebben we best wel wat fijne B-wegen, met genoeg berm. En Djuun is natuurlijk ook super verkeersmak. Dat maakt het wel makkelijker natuurlijk :j

Set_Elkol

Ik kom hier meteen op de weg en in de dichte nabijheid is er maar af en toe een stukje van een halve km a 1 km geen weg :+ hoewel, richting Miran is een lang fietspad maar daar is weer heel weinig ruimte langs het pad. Het is wel leuk langs het spoor en een natuurgebied.

Smart

Dat had ik dus niet. Verkrampte juist weer door de pijn dus dat schoot niet echt op.. Collega vindt het geweldig :j...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:22

Mijn werkgever heeft het toen bij mij aangeboden toen mijn kaak helemaal vast zat (kwam uit mijn nek) om acupunctuur te doen als het bleef aanhouden. Was gelukkig niet nodig, maar leek me in mijn nek/kaak ook niet direct prettig :=

Nu is dat natuurlijk wel anders dan die dry needling, maar toch.

Fysio had toen trouwens wel gewaarschuwd dat de dry needling zeer kon doen, maar het deed echt geen pijn en ik ben echt een zeikmiep daarin :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:25

Ik heb eens acupunctuur bij m'n neus gehad, maar dat voelt je bijna niet hoor, dat is zo'n klein naaldje :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:27

Maar die dry needling naaldjes zijn toch ook klein? Ligt er toch net aan waar je ze in zet geloof ik? Dry needling pakt toch de knopen ofzoiets?

Ik vond het echt fantastisch. Ik kon 's avonds sinds maanden weer normaal op mijn kont zitten :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:27

Baukje misschien had je gewoon een slechte? Mijn zusje heeft het ook enorm geholpen en die had scheve bekken na een val van der pony toen ze een jaar of 10/11 was. Het heeft haar enorm geholpen en haar ook daadwerkelijk recht gezet, terwijl een fysio etc. dat niet voor elkaar kregen en dat terwijl hij de laatste die aan haar heeft gewerkt. (ze was 18/19 toen ze door hem behandeld werd)
En je moet inderdaad wel durven loslaten.

Qua buitenrijden ben ik hier gewoon verwend. Meer zeg ik er niet over.

@siel: ja dat pakt idd de knopen, de naald dringt door tot in de spier en zoekt daar als het ware het spanningscentrum op waardoor de spier gedwongen word te ontspannen en dus in de natuurlijke, gezonde houding te gaan. Naalden zijn een centimeter of 5 lang, voor paarden gebruiken ze langere naalden. Het scheelt ook enorm of de naald langzaam word ingebracht of er gewoon ingejenst word, van dat snelle heb je minder last.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:31

Heb geen idee of ie het snel of langzaam deed toen := Maargoed, al met al heb ik er wel een goede ervaring mee, maar het was ook maar 1x dusja :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:34

Met Darmoortje op de Veluwe, was ook al zo'n heerlijk dier :+:
Afbeelding
IJsje halen :P
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:36

Lekker Letizia :j

Hier in het noorden wordt soms een georganiseerde 25 km rit gedaan, heb er wel eens aan meegedaan. In Drenthe, echt leuke routes. Ik wil komend jaar eigenlijk echt wat meer op pad met Set :j

edit :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
smalletje <3

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 04-11-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:38

Heyhey, ben ik weer! :D
Paar daagjes afwezig geweest op bokt, dus niet gereageerd etc.
Heb alles bij gelezen, maar helaas deze keer geen uitgebreide bij-leespost.

Ff denken wat heb ik onthouden...
-Efteling meeting! Ik stem voor :D

-Stalling...is hier rete duur als je iets wilt hebben, maar ik sta nu bak loos op een dhz boerderij waar ze t hele jaar buiten staan. Nu zelfs nog op t land zolang t kan en een deel al op de paddock.
Iig 24/7 buiten en minimaal 6 maanden op de wei, das voor mij heel belangrijk voor de poowns :j
Ik betaal voor Binky en Naf per maand E175 das incl hooi, excl als ik zelf voer koop zoals muesli.

-Inrijden...tsja Naf is nu ruim 3,5 jaar en daar stap ik nog niet op :P
Had vandaar voor t eerst t idee van, nou nog ff en mn been kan erover! Zo relaxed waren we aan t knuffelen en doen. Maar hij is nog lang niet op t niveau om erop te stappen.
Ligt aan hem hoe snel of langzaam t gaat. Zelfde geldt voor Binky :)
Ik hoop volgende zomer met beide ventjes een klein begin te kunnen maken, dan is Naf ruim 4 jaar en Binky 1 juli pas 4, dus wie weet wordt dat in de winter volgend jaar ofzo.

-Veulenverkiezingen, ik heb gestemd! Dus die plicht ook weer voldaan :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:38

Lekker hoor zo'n ijsje te paard, heb je dat wel eens geprobeerd te voeren? Is echt te grappig, Rio (idioot) vond t lekker. Als dat dier in de wei stond en ik had een ijsje kwam dat gekke dier gewoon bedelen.. 8)7

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:41

Toen kon je ook al zo lief lachen Kat :))

Haha, ze kunnen maak een tick hebben, gaf Djuun laatst een banaan, maar daar trok ze toch echt d'r neus voor op :')