[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:46

Ziet er fijn uit met Djuun. Jullie gaan goed :D

EINDELIJK een soort van positief bericht gehad voor m'n stage volgend jaar bij een dierenkliniek. Hoe en wat vertel ik wel als het rond is :D :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:03

Partner of niet...uhh hier nog geen rammelende eierstokken....
Of misschien soort van wel /3 Maar dan kriebels dat ik weer TZT een merrie erbij wil _O-

Mootje fanatiek gereden.
Maar had beter me jas uit kunnen doen...kwam er verhit van af 8-)
Wel me doel bereikt om lekker vw te rijden *\o/*
Heb er ruim 45 minuten opgezeten.

En ohh een hele big deal voor mij.
Rechtsom vond ik fijner te rijden dan linksom....
We worden recht :')
Rechtsom klapte ik namelijk voorheen helemaal dicht had het idee dat ik een beginner was en dat de wereld op zijn kop stond :+ :7
Beetje naweeen van Mirka en dr momenten :o

Maar linksom ging naar mijn idee wat stoever..gister ook wel hoog aan het werk gezet aan de longe dus kan best wat spierpijntjes zijn.
Dus rechtom gegaan en dat voelde beter aan...Lekker aangedraafd en op het tempo gelet.
Beetje buiging stelling etc.
Opnieuw naar links en hoppa ook dat ging beter daarvoor *\o/*

Ben dus dik tevereden :D

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:21

Zien we je dit jaar in de ring verschijnen met je prachtige hengst?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:24

Jeannette schreef:
Zien we je dit jaar in de ring verschijnen met je prachtige hengst?

Aan de hand staat zoiezo in de planning.
Onder het zadel ligt eraan hoe zeker ik me voel :o

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:27

Hij is een mooie verschijning, dus dat heb je mee! Mss een keer op een avs wedstrijd? Zo druk bezocht zijn die niet meer (helaas) En als dat goed gaat, geeft dat jou vast meer zelfvertrouwen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:29

Jeannette schreef:
Hij is een mooie verschijning, dus dat heb je mee! Mss een keer op een avs wedstrijd? Zo druk bezocht zijn die niet meer (helaas) En als dat goed gaat, geeft dat jou vast meer zelfvertrouwen.

:o Dank je *D

Ja dat wil ik wel doen, eigenlijk liever eerst zo'n wedstrijd en dan misschien een keer een rijrubriek op show :o

Mijn planning was eigenlijk heerjansdam eentje in de buurt... maar inderdaad die zijn opgeschort :(

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:43

Leuke berichten weer iedereen!

Gaat goed zo! :D
Fijn jes! Ik wil je ook wel in de ring ohz op mo zien :D doen!
Gaaf dat je op mish haar vader heb gereden! Altijd leuk. Dan heb je misschien een richtlijn van hoe ze zelf gaat voelen ohz haha :)

Hier ook nog geen klapperende eierstokken. Zo'n periode wel even gehad door een bepaald ongelukje.. Maar ik ben tante van 2 broertjes van 1,5 en 8 maanden (Ja achter elkaar :') ) en dat is druk zat. Dat was wel even een eye opener van: Heujjj wacht nog maar even joh ! := :') . Daarnaast vind ik het op dit moment verschrikkelijk om een kind op deze doorgedraaide wereldbol te zetten hihi. Daar denk ik wellicht anders over als ik er aan wil beginnen maar nu voorlopig nog niet. Mijn vriend wil wel graag voor zijn 30e kinderen en anders niet. 8-) := (Hij is 25)

Met geisha weer even een minder dagje.. Ik heb er nu op zitten letten of er regelmaat in haar gedragsverandering zit maar ik weet maar 1 ding. Als ik geisha een dag rust geef (alleen poetsen of helemaal niks) heb ik de volgende dag echt een pismerrie. Wat is dat toch joh? Dat kan ze toch niet weten? :oo . Zet ik haar aan het werk, heb ik een heerlijk beest. Maar ja ik kan haar moeilijk 7 dagen in de week aan het werk zetten... |o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:45

Fijn Jes.

Maar je hoeft haar toch niet 7 dagen per week fysiek aan het werk te zetten, je kan haar ook 3 dagen mentaal laten zweten. Lekker wat Parelli oid doen waar ze bij moet nadenken. Nou en of dat ze daarna bek af zijn! :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:21

Ja dat is ook zo! Maar ik geef haar vaak 2 of 3 dagen in dr week rust.. in ieder geval 2. Maar dan maar 1 dag rust houden en 3 dagen grondwerk inderdaad :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:44

@elien wat gaaf en hoe is/was hij?
@nikcy leuk afdeling paard? heb ik ook een tijdje gewerkt errug leuk

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:09

Ik hoop het wel Joyce :)

Wat een heerlijk verrukkelijk weertje buiten! Ik trof mijn ventje net voor het eerst zo aan :D
Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:18

Zo dames ik heb mij L1 debuut behaald en super tevreden wel heel veel spanning en 2 foutjes door mijzelf maar toch nog 171 punten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:08

Leuk Nicky, ben benieuwd.. Heerlijk om ze zo relaxed te zien he..
Joyce, goed bezig.. Fijn dat het goed ging en die spanning wordt vanzelf minder.. Foto's?
Kelly, lastig zeg als ze steeds na een dag niets doen zo dwars is... Veel grondwerk doen.. :j
Jes, jammer dat je les afgelopen woensdag niet door ging hoor, kom snel langs.. Gaat Heerjansdam dit jaar ook niet door?

Wat een weertje he!! Topic van Silver:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1773323

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:06

@smart nee geen foto's gaan altijd met z'n 2en op concours en was geen fotograaf aanwezig, ga zo in je topic kijken

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:03

Leuk Eline om de vader van je paard ohz te voelen!

Jullie gaan lekker Jes! Enne... Umoyo heeft nog een nakomeling met een sportpredikaat nodig dus gaan met die banaan ;) Nee hoor, lekker genieten en starten als je er klaar voor bent (of die knapperd lekker voor thuis voor jezelf houden)

Fijn dat het goed gaat met Geisha! Ik ga mee met Nicky wbt het mentale aspect.

Gefeliciteerd met je stageplaats Nicky! Dayem geniet van de zon!

Top Joyce! Gefeliciteerd!

Ga je topic bekijken Baukje!

Gister even wat tips en tricks gehad van Suus haar instructrice wbt Moyo. Hij kan soms echt NIET leuk zijn, zoekt momenteel heel erg de grenzen op en was blij met even een andere kijk erop. Ging hartstikke goed en meneer zijn plaats is weer even duidelijk, hier kunnen we weer mee vooruit!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:13

@ilona soms is het wel heel fijn als er even iemand vd de grond naar kijkt kan idd even heel verfrissend werken

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:21

Ja zeker! En natuurlijk wil je graag dat alles lekker gaat maar hij heeft gewoon best wel karakter. Ook dingen die ik van Asi herken hoor maar dan uitvergroot en dat is voor mij toch ook ff weer een stap terug. Maar durf wel te zeggen dat als je dat nu niet aanpakt, dat in de toekomst wel voor problemen kan zorgen en dat willen we niet natuurlijk.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:22

@ilona ik ken het durfde Asal in het begin ook niet echt te rijden om op een gegevens moment nam ze een loopje met mij en nu is ze super fijn te rijden, ben zo blij dat ik haar af en toe op de plek durf te zetten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:24

Goed hoor Joyce! En zie waar je nu staat! :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:29

@ilona ja ach ik zeg ook altijd alles is voor mij een overwinning, ben met niets begonnen weet nog de eerste keer dat ik een zadeltje op haar legde en nu heel bijzonder

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:37

Ik heb met Mo regelmatig toen hij net van mij was voor het los gooien even steeds oefeningen gedaan om de verstand houding even op orde te houden ;)

Baukje ik heb nu de les dinsdag begin van de middag :)

Mijn doel dit jaar is in alle gangen me eigen relax voelen en rond rijden zonder poespas :o
Ik wil ook op vreemd terrein rijden, ,wat ik weet nog van Barc is dat er dan bij mij een boost zelfvertrouwen geef :')
En misschien dat ik dan een AVS wedstrijd meepak.

Wel even kijken hoe hij uit het dekken komt kwa conditie.
Want wil hem ook showen :o

Maar heb er goede vertrouwen in 8-) *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:15

Okay, bijleespostje, komtie :')

Ik zie van Joyce een leuk filmpje met Asal voorbij komen, leuke witte beentjes idd en ziet er goed uit hoor :D Jullie doen het weer top! En zomaar jullie L1-debuut, gaaaf! Nog geen winstpuntje maar dat komt vast binnenkort wel een keer. Neem je wel een keer iemand mee om te filmen? Lijkt me leuk om eens wat meer van haar onder het zadel te zien.

Wat super dat Blue het zo goed deed bij de hoefsmid, echt heel fijn is dat.

Ooh leuk topicje van Djunnah met Letizia, ziet er goed uit hoor, volgens mij zijn jullie echt op de goede weg. Ziet er lekker uit.

Zowel op facebook als hier wat over Mo en Jessica gelezen, jeetje, jullie gaan echt steeds beter, of niet? Vooral jij lijkt echt heel veel fijne stappen te zetten Jes, echt leuk om te zien. En poehhh Mo is me maar een knapperd, ik vind hem echt superstoer.

Wat een schattige foto van liggende Dayem <3

Ilona, wat fijn dat je tips hebt gehad met Moyo, dat je weer vooruit kan. Ik kan me voorstellen dat het flink draakjes kunnen zijn zo op die jonge leeftijd, alles uitproberen :Y)

Wat Mish betreft, die is juist in een superlieve fase op het moment. Ze reageert op hele lichte aanwijzingen. Op het moment dat je 1 vinger tegen haar borst legt stapt ze al braaf achteruit, als je je hand langs haar been naar beneden beweegt tilt ze haar voetje op, enzo :D
Vanmiddag was ze heel gezellig - ze kwam helemaal knuffelen weer bij Dees en mij, en heeft minutenlang onze handen staan aflikken. :') Ze is gisteren ontwormd en volgens mij ging dat helemaal prima. Ze heeft haar plekje al helemaal gevonden.

Afbeelding

Verder dus inderdaad gisteren op bezoek geweest bij het nieuwe baasje van S.A. Tawfiq, die met Taf de endurance in wil. Ik vind het nog steeds zo'n gaaf paard he, hij is echt heel knap. Ik mocht inderdaad nog even op hem rijden, dat was wel echt geweldig even. Eventjes wegdromen over hoe het later met Mish zou zijn hihi.
Mish en Taf hebben inderdaad veel van elkaar weg, ze hebben precies dezelfde rare gezichtsuitdrukkingen enzo.

Paar foto'tjes uiteraard genomen :D

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:19

knappe hengst! en wat fijn dat Mish zo gevoelig is, herken er een echte Arabier in terug :D

super Joyce van je debuut!

wat lief Dayem in het zonnetje :D Set geniet ook altijd enorm van de zon. helaas de enige zonnebaad-foto's die ik heb zijn van de eerste week dat ik haar had, kan ze wel eens proberen in te scannen.

wat vaag van Geisha, dat ze juist met rust vervelend doet.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:22

Aleeneh wat leuk en gaaf dat je op Tawfiq mocht rijden :j

Ja ik moet het mezelf gewoon niet te moeilijk maken met rijden...
Ik zelf verwacht te veel vanmezelf :+

Gister op de Lippzaner merrie van een vriendin gehobbeld.
Is een pittige dame..type Mirka eigenlijk kwa karakter.
Ik doe haar nu 1x per week longeren voor dr want ze is druk met school.

En voormezelf ook goed om diverse paarden te rijden *D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:24

Ja en hoe meer je van jezelf verwacht, hoe minder het vaak gaat he :D
Vaak is het juist de truc om los te laten en gewoon te geníeten :D

Ja vond het ook heel gaaf! Hij is geen hengst meer trouwens hoor :Y)