[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:51

Lekker gek Kelly :D

Ga weg met je gebakjes Kat :')

Leuk dat het lijkt te klikken met je nieuwe verzorgster Annika :)

Zo, we hebben de les weer overleefd, weer eventjes terug naar de basis, ik gaf ook aan dat ik het soms lastig vind om de flinter dunne grens te vinden van ze aanpakken omdat ze lui, zonder dat ze er van over de zeik gaat. Maar vandaag prima gelukt, ze is gewoon geen een keer geschrokken :wow: prestatie op zich :') Wel Miss Zuurpruim bij tijd en wijlen, maar das gewoon Djuun en als ik eens wat vaker zou oefenen komt dat vast ook wel goed :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:31

Kat leuk "groei" topic :D

Annika leuke foto met Euf en top dat je een verzorgster(tje?) hebt gevonden waar het tot nu toe mee klikt, dat scheelt alweer een hoop.

Lisa als ik die krengen binnen had gehad stond het hier met GROTE letters en uitroeptekens en alle toeters en bellen neergezet, dan had zelfs jij het niet gemist :P
Top dat je kids lekker gaan.

Tiets, top top dat les zo tof ging.

Ik word intussen gek van zenuwen want ik word vanavond of morgen terug gebeld of ik de baan heb :=

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:37

Spannend :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:42

Ja ik weet ook van gekkigheid niet meer wat ik moet doen. 8)7

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:12

Super zus :D

Spannend Jaleesa!

Nog al zo'n zoenend veulen! Ze weten de vrouwen wel om hun vinger te winden hè :P
Klinkt goed van je verzorger Annika!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:25

Heerlijke zoenfoto's. Ik vind paardenneuzen zoo lekker! <3

Jaleesa spannend zeg!! Ik duim voor je :j

Letiets fijn dat je les goed ging! Fijn hè, die grens zoeken. :=

Vandaag heb ik ook gereden. Geisha moet naar de tandarts want met bit zit ze de hele tijd te poedersuiker en omlaag te trekken waardoor ze gaat struikelen. Echt stom. Heb dus bitloos gereden en na een kwartier lang mekkeren als ik been gaf, wilde draven oid, bokjes, steigertjes etc. Ging ze lopen als een trein. Heb balkjes gedraafd en daar werd ze enorm los van. Ze ging zelfs lang en laag lopen! Top. Vind het wel moeilijk omdat ze 15 min loopt te "staken" en als ik haar er doorheen rijd, ze dan wel echt gaat ontspannen. Dan is ze ook goed aan mijm been maar waar doe je dan goed aan..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:30

Snap wat je bedoelt hoor!
Nas kan soms zooo lui zijn... Gisteren zat ik even stuk, toch met zadel gaan longeren. Had het echt even moeilijk, helemaal met dat flauwe hobbeldrafje. Doorgepakt en toen liep ze als een trein!! Maar dat stukje doorzetten is idd moeilijk helemaal met een jong paard.. Je weet idd nooit echt waar je nou goed aan doet..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:31

Merrie's he Kel :')

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:55

Fijn van je les Letiets! een goede basis is zo belangrijk, niet erg om af en toe extra aan te werken.

Iloon toverde vanmiddag veulen- en jaarlingfoto's van de mannen tevoorschijn. Vergeet af en toe hoe snel ze groot worden.

Ik vind Set zo mooi worden nu ze ouder wordt, echt vrouwelijk. Hoop stiekem dat Jassmir ook van die mooie spikkels krijgt.

Miranda, Fuego heeft toch een bloody shoulder? Jass heeft ook een paar "vlekken" die iets weg hebben van een bloody shoulder. Ben benieuwd hoe hij in het voorjaar onder z'n wintervacht vandaan komt.

Ohnee niet de voorpluk! Ik hoop dat het niet met opzet is gedaan, al is eraf schuren ook geen gezicht..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:58

Ja dat is ook zo. Maar ik weet haast wel zeker dat als ik het zou laten filmen, 9 van de 10 zouden zeggen dat ze pijn heeft en dat ik er af moet gaan. Volgorde: ik geeg been, Ze houdt in, remt af, oren in nek, zwiept wat met staart, ik geef been + tikje in hals, ze doet hetzelfde nog een keer en dan been + tik achter mijn been, dan bokt ze en draaft vervolgens aan, loopt nog even te mokken met haar kont op de hoefslag en vervolgens gaat ze goed lopen dit kan een x of 4 gebeuren. Maar ze loopt echt top daarna. Niks van bovenstaande dingen die ze dan nog doet!

Merries inderdaad :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:02

Leuke "bekpics"! :D En tof dat t klikte met de verzorger Annika!

Volgens mij zie je t verschil echt wel tussen n schaar en een afgerukt stukje haar. In het laatste geval zie je meer rafels aan het overgebleven haar. Op die foto zag het er echt recht en clean uit zeg maar?

Leuk babypics! Wel delen hoor!

Oh Jes en Tie gaan goed! *\o/* Zie westerntopic ;) Blij met die kanjers en zin an volgende week om ze in de les te zien bij mijn favo trainer! :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:05

Djuun neigt er ook naar om wat tegen het been te komen en achter de teugel te gaan lopen als ze voorwaarts moet en als je niet uit kijkt kan je er een knaller van een bok boven op krijgen. Ze maakt er dan niet zo drama van als Geisha, maar het is idd na doorpakken/doorgaan over en loopt dan gewoon. Buiten is er niks aan de hand, ook al vraag ik daar wel eens precies het zelfde, dus ik geloof het wel met mw :+
Foto van 2 jaar geleden :+:
Afbeelding
Het schatje :') :=

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:06

Super dat jes en tie goed gaan! Ik ben ook benieuwd naar hoe ze het doen in de les :j

Ja op stal roepen de meeste dat het wel van een paard moet zijn. "Tanden snijden ook". Maar ik geloof dat niet. Snap hun beredenering wel want wij hebben zo'n hechte stal waar eigenlijk nooit wat gestolen oid word. Als er iets weg is dan ligt het perongeluk in iemand zijn kast ofzo.. tja, ik ga er toch niet achter komen :n

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:07

Wel foto's delen het Suus :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:08

Hahaha dat hoofd, precies geisha!
Ja hoofd inderdaad achter de loodlijn en oortjes naar achter. Tis net alsof ze soms netjes wijkt voor het been :') :')
Het scheelt dat geisha alles wel op me stem doet.
Tja buiten doet ze het ook niet, heel af en toe maar dat lijkt dan eerder een gewoonte te zijn. Buiten rijden vind ze namelijk heeerlijk.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:09

Achter de teugel bedoel ik..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:12

Djuun doet buiten alleen maar zuur tegen de fiets als we op de terugweg zijn _O-
Tis een beetje rare doos, maar we hebben erg veel plezier met en van haar, dus nemen d'r rare trekjes maar voor lief :+

Iemand trouwens ervaring met dry needling? Daar hadden we het vandaag op stal over, mensen met zeer positieve ervaringen. Ik heb alleen zelf eens een dry needle in m'n rug gehad, vond het niet echt lekker, maar het hielp wel om de spanning uit een bepaalde spier te halen.

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:32

Voor foto's moet ik op Iloon dr laptop zijn.
Misschien snapt ze de hind..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:32

Nou dit, en nog 100 van dit soort foto's :')

Afbeelding

Afbeelding

Dit was de foto bij Jas z'n advertentie, voor wie zich afvraagt waar die oranje arabier is gebleven :')

Afbeelding

Niet zo'n goede foto maar die "vlek" op z'n hals is de enige die er niet uitgaat :+

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:43

aww leuke foto's!

Kel zet je foto van de voorpluk anders hier eens neer!

Oooh I love Jass!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:46

Aaaaah wat n QTs!!! <3 Jas ken ik helemaal niet? :o Vertel es wat over m?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:49

dit is zijn afstamming in elk geval:

http://www.allbreedpedigree.com/jassmir+l

enneh dankje Suus! Set wordt inderdaad mooier met de jaren. Ik ben van plan haar nog een keer door een AV te dekken, ben erg benieuwd daarnaar.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:51

Jas hebben we gekocht als opgroei maatje voor Moyo toen ze beide 6 maanden oud waren. Bedoeling was om voor hem tzt weer een nieuw huisje te zoeken, hij stond ook te koop maar om een lang verhaal kort te maken: ik was verliefd om hem en wilde hem niet kwijt <3

Nog ééntje van Asi dan, deze merrie vond ze wel heel lief (was ook een plaatje en terecht de grote winnares van de dag met een hartstikke gezellige eigenaresse :) )

Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:00

Oeh wat is Djuun lelijk als ze zo kijkt ennee rare trekjes.. past perfect bij jullie :D
Ik heb ervaring met dryneedlen zowel paard als mens, dus wat wil je weten??

Kel super dat je zo lekker hebt kunnen afsluiten en dat kwartiertje word echt wel korter naarmate ze weer meer met der eigen lichaam leert om te gaan en zodra ze doorheeft dat dat gedrag der niks oplevert en de tandarts is geweest. Denk dat het een combi van die drie is hoor.

Iloon&Suus wat een leuke foto's van de mannen, wat waren ze knap vroeger <3
Zijn ze nu nog, maar veulens zijn gewoon schattig ;)

Yildiz ik zal ff bij het westerntopic spieken :) Zowieso top dat ze het zo lekker doen.

Verder heb ik nog niks nieuws te melden werkgerelateerd. I'll keep you posted

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:02

Iloon, mooi plaatje.... :j...
Haha, die oranje vlek :+
Letiets, zelf ook gehad, ik vond het echt echt echt niet prettig....
Haha, was weer een lekker lesje dus... :j... Fijn dat je dan toch steeds fijn af kunt sluiten...
Yildiz, las het, fijn dat ze zo goed gaan... En het weekend de duinen in, wille ikke ook!
Kel, ben je tevreden over je zadel eigenlijk?
Tja, ik heb geen merrie, maar wel een muts van een ruin....
Annika, heerlijke foto.... <3
Kat, zo even je topic bekijken...
Lisa, gelukkig gaat het weer goed! Enne, filmpjes! Ben nieuwsgierig nu...

Wij hebben net ook lekker gelest bij Krista... Kris had haar Bob Marshall boomloos meegenomen, liep Silver echt heel fijn onder.... :j... Maar ow ow ow, wat een ontzettende eigenwijze poown heb ik... De aanhouder wint zeggen ze, maar hij houdt wel heeeeeeeel stug vol haha....