[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:56

met zijn mini oortjes en kleine bekkie hihi, knap hoor

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:23

:D Wat een superleuk filmpje is dat, echt megahappy paard. Word er helemaal blij van om te zien.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 01:42

Ik zit nog niet echt in de kleurtjes, qua hoe het heet of iets, maar vind alle aparte kleurtjes en aftekeningen altijd zooo gaaf!
Vooral die arabs waar het sabino in uitkomt waauwie. Zou ooit wel een zelf gefokt arab veulen met kleurtjes willen 'maken'. Hihi.
Laatste vertelde iemand dat mijn Raffi sabino gen heeft, dat kon ze aan zijn manier van bles zien? Onderbroken bles-snel en liep door op de onderlip.. zoiets was het. (Had ik nou maar niet zijn ballen eraf gehaald := )

Roma, welkom en wat een geweldig mooie paardjes heb je! De allermooiste vind ik nog op je profiel, je eerste merrie. Die vliegjes en zo n zachte wijze blik. <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 07:58

Tof filmpje!
Leuk Roma dat je er weer bij bent! :wave:
En ja je hebt een prachtige kudde! Benieuwd naar je veulen, is nu alweer aftellen!
Wat ik eigenlijk niet weet, maar wel benieuwd naar ben, rij je eigenlijk ook?

Ja kleurtjes zijn cool! :j Toen ik er achter kwam dat Nour Rabicano was, baalde ik wel want ik vind die witte haartjes boven de staart echt lelijk! Maar gelukkig valt dat wel mee bij hem, meer vanuit flanken en dat is dan weer wel charmant. En ja tis weer eens wat anders dan "gewoon" bruin. Toch iets aparts; Tie driekleurig, Nour Rabicano en Yazahra? Geen idee, die kleurt nu weer heel donker... Oh ja, die had een lichte meelsnoet! :')

Kleurtjes fokken waag ik me maar niet aan. Nour mag trouwens wel heel mooie merries komend seizoen gaan dekken, oa sabino en heel gaaf, champagne tobiano! :):) Wel heel benieuwd hoe die eruit komen te zien!

En oh jee, nu ben ik de rest van de Posts weer kwijt... Solly... Y;(

Tot vanmiddag/avond voor de mensen die nog naar Kris gaan! :)

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:52

Hey Roma! Leuk dat je ook meekletst!
Volgens mij fok je gewoon geweldige blijo's aangezien Nabeeh ook zo'n pretletter is en alles leuk vind! Duimen dat majidy vandaag goed personeel treft. *\o/*
Ik vind aparte kleurtjes altijd fantastisch om te zien.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 11:57

en, iedereen lief geweest en een presentje van de Sint gekregen? :))

Hai Roma! :wave:

Rabicano vind ik afwisselend mooi en niet mooi... wij hadden een NRPS paard staan op stal en die had het erg veel, witte bovenkant staart, 4 hoge witte benen, witte brede bles en witte onderlip, witte buikvlek en flanken. die vond ik gaaf :j maar we hebben ook een rabicano manegepony (hackney kruising) en die vind ik juist weer niet mooi :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:12

Welkom Roma!

Ik heb er ook niet veel verstand van maar precies dat wat jij zegt Canisia, zo zag iemand tijdens de show in Raalte bij Asiyah ook iets aan haar lip/ in haar mond? waardoor ze rabicano zou zijn? Ze heeft wel een aantal inimini plekjes met witte haartjes maar verder dan dat kom ik ook niet :D Kan me voorstellen dat je daar benieuwd naar bent Yildiz!

Hier gezellig sint gevierd, heb een mooie staldeken gekregen voor Jas mocht ik hem een nachtje schoon willen houden voor het een of het ander, haha! Jij ook iets leuks gekregen Tam?

Naar Krista gaat hem denk ik niet worden, veel plezier allemaal!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:18

ik heb een heel mooi luxe nagellakje gekregen, een servettenbloem, een chocoladeletter en een creabea setje glittersteentjes, ook voor op de nagels :Y)

Nu weer onderweg naar huis, straks les geven en daarna eens online kijken naar een nieuwe laptop -O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:21

Leuk! Ooh ik las dat van je laptop, wat klote zeg! Waarschijnlijk heeft iemand hem dan toch meegenomen?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:34

ja, bij de NS hebben ze tot op heden nog niks gevonden... dus iemand heeft hem inderdaad meegenomen/gejat :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:10

Wisten jullie dat aliens die een dag vrij krijgen veranderen in draken....? Is ons vandaag overkomen namelijk... Ik weet nu zeker dat ook Arabieren kunnen vliegen :+ ....

Tam, gelezen idd, balen joh! Hoe is het met je knie?

Welkom Roma, mooie kudde!

Yildiz, succes zo met Nour en tot straks denk ik....

Nicky, wat een mooie foto's, lekker in het water....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:41

nope nog geen sint gevierd hihi

Canisia veel paarden hebben die kleine uiting van sabino hoor in een bles, ik zou niet om die reden castreren laten hihi.

vet K** van je laptop Tam..

Hier lekker met Ilya aan het halster gegraasd en gelopen. Eerst was hij heel braaf, toen moesten we teruglopen om de camera neer te zetten en dat vond hij stom, dus op de filmpjes is hij alleen maar dol en wild en lijkt hij verschrikkelijk onopgevoed _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:48

alvast alledrie de paardjes

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:08

Eline, dat heb ik in het echt ook vaak met hem, dat ik echt dubbel lig van het lachen om wat hij nu weer verzonnen heeft :D

canisia, Firenza is inderdaad ook een schitterende merrie, niet de bloedlijnen waar ik inmiddels mee fok, maar zij was echt een hele gave eerste merrie. Veel van geleerd, ben ook zo blij dat zij gewoon een huisje heeft gevonden waar ze de rest van haar leven mag blijven.

Gaaf Yildiz, dat Yanour wat gave merries mag gaan dekken aankomend jaar!

Ja Lesley, klopt eigenlijk wel, alle (jonge) paarden hier zijn van die pretletters, Fardani kan er ook wat van :D

Jeetje wat rot van je laptop Tam.. Dat is niet leuk :(

Ilya ook een kleine boef dus. Heerlijke hè die eigenwijze veulens :+

Van de aparte kleurtjes weet ik ook niet zoveel, ik weet dat Fahkour rabicano was, had hij van zijn moeder, al had hij het een stuk extremer dan Hala. Nu weinig meer van te zien, aangezien hij schimmel is.

Even antwoord op de vraag van Yildiz, ik rijd wel (soms), maar veel te weinig naar mijn zin!
Ik heb momenteel alleen Aziza onder het zadel, en ik was van het voorjaar weer lekker begonnen met rijden. Eind mei ben ik alleen gestopt, aangezien Mausi zich heel druk maakte als ik met Aziza wegging, en zij een keer wat bloed verloren had van achter, toen ik met Aziza weg geweest was. En omdat het veulen toch belangrijker voor me was dan het rijden, ben ik toen direct gestopt. Sindsdien hebben de dames eigenlijk gezamenlijk zwangerschapsverlof :D
Inmiddels ben ik nog 2 middagen extra gaan werken, noodzakelijk vanwege de nasleep van mijn relatiebreuk 2,5 jaar geleden, in combinatie met een koophuis en een ex die niet meer betaald. Nu werk ik dus fulltime, en heb ik helemaal geen tijd meer om te rijden, en Aziza is daar momenteel ook te dik voor. :') En om Mausi met alleen tijd in de weekenden in te gaan rijden schiet ook niet echt op, dus nu maar even niet rijden.
Ik hoop dat ik over een paar maanden alles geregeld heb mbt mijn koophuis, zodat ik weer iets minder kan gaan werken, dan heb ik in ieder geval weer wat meer tijd om wat met de paarden te doen.

Fardani wordt in juni 3 jaar, dus die wil ik dan voorzichtig zadelmak gaan maken, en dan in de winter een paar maanden weg brengen om hem door te laten rijden. Dan heb ik een paard waarmee ik het jaar rond kan rijden, heb ik tenminste niet te maken met zwangerschapsverlof :+

De mensen die vanochtend voor Majdiy geweest zijn, vonden hem super leuk. Hij zal dus volgende week waarschijnlijk naar zijn nieuwe huisje gaan verhuizen :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:09

@joyce ik wist niet dat je beeb zo stekenharig was. Asal heeft ook 2 plekken maar dat lijkt wel een mislukte vlek, dacht eerder dat daar een vlek bij zou komen maar is nog steeds niet zo
@nicky91 heerlijk die water foto's mooi paardje trouwens
@Al_zawraa leuk die drachtige merries, mooie paarden heb je
@Tam helemaal op de nageltour leuk hoor, mag het ook altijd graag doen

Hier niet echt sint gevierd, lekker met manlief op de bank en wat lekkers op tafel. Snoepjes voor de hondjes en paardjes.
Heb leuk vergelijkingsfoto gemaakt van Assie
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:28

Welkom Roma! Ik zie je knappe paarden wel eens langskomen op FB en de Dikke Buiken topics :D Je woont op Texel toch? Mijn oom en tante wonen daar ook! Fijn dat Majdiy misschien een huisje heeft!

Ilya scheelt al niet zoveel meer met Blue qua hoogte of niet, Katja?

Wat een verschil Joyce, leuk om die vergelijking te zien!

Vandaag is Munir ook weer op de foto geweest :D Zal ze even uitzoeken. Exact op tijd trouwens. Vanochtend en een groot deel van de middag was het grauw/mistig. Eventje zon gehad toen Muun naar buiten ging, en daarna was het weer mistig!
Mobielfoto:

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:29

@joyce leuke selfie hihi

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:30

Haha, hij is in 'training' _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:38

haha die foto van Munir is zo leuk!

Nee klopt hij lijkt al bij Blue in de buurt te komen, leuk om te zien :j

Joyce die vergelijking is echt mooi!

nog meer Ilya :+

en silly Blue :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:39

Al_Zawraa schreef:
canisia, Firenza is inderdaad ook een schitterende merrie, niet de bloedlijnen waar ik inmiddels mee fok, maar zij was echt een hele gave eerste merrie. Veel van geleerd, ben ook zo blij dat zij gewoon een huisje heeft gevonden waar ze de rest van haar leven mag blijven.

De mensen die vanochtend voor Majdiy geweest zijn, vonden hem super leuk. Hij zal dus volgende week waarschijnlijk naar zijn nieuwe huisje gaan verhuizen :)

Firenza is ook echt een superlieve merrie :) En ze is inderdaad prachtig.

Wat leuk dat het zo goed is gegaan met de mensen die bij Mays waren komen kijken :D Gaaf als hij een nieuw plekje heeft gevonden. Wat is hun doel met hem?

Wat een leuke Munirfoto, echt lekker nieuwsgierig!

Mooie foto's van Assie ook, echt ongelooflijk verschil in die jaren.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:41

ja super van Majdiy!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:41

@kat Yilja hij is zo uuuuuber knap
@Eliene wat een verschil he, vind het leuk verschil foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:44

Ilya en maatjes <3 Hij blijft leuk Katja :D
Mooie vergelijkingsfoto Joyce!
Bonjoy, wat een leuke Munirfoto :D Leuk snoetje
Welkom Roma! Mooie diertjes heb je :)
Hier de DAWRA ook gesteund met een kalender :)
Nas zo groot ja Amy? Dat had ik ook niet verwacht :D
Rabicano vind ik heel erg verschillen per paard en op welke manier of ik het mooi vind :)

Voor mijn bijrijdpaardje ondertussen geslaagd voor een nieuw zadel. Moest een nieuw zadel voor komen. Dus ik kan weer lekker aan de gang met rijden :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:46

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:52

Om te zoenen toch? <3

Afbeelding