Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Barcelano schreef:Gefelicieerd met de behaalde resultaten op Brecht.
Mo trek ik terug voor West.
Hij gaat ook al naar Utrecht en wil hem ook verder netjes hebben onder het zadel.
Wil hem ook niet overvragen.
Volgend jaar gaat ik wel met hem showen![]()
Mirka gaat goed met opbouwen.
mevrouw is super braaf
FM_Arabians schreef:Barcelano schreef:Gefelicieerd met de behaalde resultaten op Brecht.
Mo trek ik terug voor West.
Hij gaat ook al naar Utrecht en wil hem ook verder netjes hebben onder het zadel.
Wil hem ook niet overvragen.
Volgend jaar gaat ik wel met hem showen![]()
Mirka gaat goed met opbouwen.
mevrouw is super braaf
@ Barcelano
Zo krijg je wel een heel verkeerd beeld van het aantal paarden en welke paarden er komen op een show.
Groetjes Femke ( van BB Escondhio)
ShamalArabs schreef:Pfffff.....vandaag geoefend met de trailer, maar onze queen wil echt niet in kleine ruimtes... Had ik ergens ook wel verwacht aangezien ze een paar maanden terug de opvoelbox ook al aan gort beukte. Dus toch maar even kijken of iemand vanaf het oosten des land rijdt met een vrachtwagen met nog 2 plekjes over voor onze dames en anders maar kijken of er nog een vrachtwagen beschikbaar is om te huren ergens....
Maar ik ben trots op der kleine zusje, die hupste er zo op en af en stond braaf te wachten op de trailer, elke keer opnieuw!
Ik heb meer dames hier staan die lastig te laden zijn en daar maken we nooit zo'n drama van, maar deze is echt niet leuk. ALS ze er dan al opgaat dan klimt ze door het dak weer naar buiten... Zo blijft ze ook niet heel natuurlijk en kan haar niet vol hechtingen naar een show doenclaustrofobie in hevige mate bij haar...
sherif schreef:ShamalArabs schreef:Pfffff.....vandaag geoefend met de trailer, maar onze queen wil echt niet in kleine ruimtes... Had ik ergens ook wel verwacht aangezien ze een paar maanden terug de opvoelbox ook al aan gort beukte. Dus toch maar even kijken of iemand vanaf het oosten des land rijdt met een vrachtwagen met nog 2 plekjes over voor onze dames en anders maar kijken of er nog een vrachtwagen beschikbaar is om te huren ergens....
Maar ik ben trots op der kleine zusje, die hupste er zo op en af en stond braaf te wachten op de trailer, elke keer opnieuw!
Ik heb meer dames hier staan die lastig te laden zijn en daar maken we nooit zo'n drama van, maar deze is echt niet leuk. ALS ze er dan al opgaat dan klimt ze door het dak weer naar buiten... Zo blijft ze ook niet heel natuurlijk en kan haar niet vol hechtingen naar een show doenclaustrofobie in hevige mate bij haar...
tja heb er thuis ook een staan, die moet verdooft worden alvorens hij in een trailer wordt vervoerd, en dan NOG slaat ie de hele weg tegen de wanden aan en brult alsof zijn leven ervan afhangt, laatst zelfs de stang eruit getrapt he....en in een veewagen geen probleem
Sieltjuh schreef:Aaaah Ylona, dat is ook mega vervelendHoop dat er een oplossing voor kan komen. Vriendin van me heeft ook een pony die extreem bang was van de trailer. Die is toen 2 jaar geleden uitgenodigd via bokt op Horse Event bij Annemarie vd Toorn om mee te doen aan trailer-cursus. Daarna is ze daar nog een week (geloof ik) geweest bij Annemarie zelf op training, maar nu kan ze wel gewoon laden. Heeft echt zijn vruchten afgeworpen
Sieltjuh schreef:Misschien kan je dr opgeven voor de clinic van dit jaar voor Horse Event![]()
Nee serieus, toch denk ik dat je er met veeeeel geduld en oefenen toch wel verbetering kan plaatsvinden, maar het is natuurlijk ook sneu dat ze zoveel stress heeft op de trailer. Maar zoals ik het lees heeft ze idd een gebruiksaanwijzing
Woogy schreef:Laatst had een veearts het erover,als je ze verdoofd voor het reizen raken ze nog meer van slag omdat het lichaam wil vechten maar niet kan. Het paard krijgt alleen maar meer stress en angst daardoor...Belangrijkste is oefenen tot je een ons weegt en elke stap rechtuit belonen
Citaat:Zo krijg je wel een heel verkeerd beeld van het aantal paarden en welke paarden er komen op een show
Groetjes Femke ( van BB Escondhio)
ShamalArabs schreef:Woogy schreef:Laatst had een veearts het erover,als je ze verdoofd voor het reizen raken ze nog meer van slag omdat het lichaam wil vechten maar niet kan. Het paard krijgt alleen maar meer stress en angst daardoor...Belangrijkste is oefenen tot je een ons weegt en elke stap rechtuit belonen
dat was op aanraden van de veearts omdat ze zo wild is op de wagen en ze had een navelbreukoperatie gehad dus mocht absoluut geen rare fratsen uithalen... ze was dus ook gewoon klaarwakker zodra de klep dichtging he...