[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:49

op zich is het inleg vel voornamelijk nodig als hij medicatie moet krijgen of naar de slacht gaat. En als je een lastige keurmeester hebt die over kruimels valt ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:55

maar het inlegvel is wel verplicht nu toch? Hij heeft onlangs buut gehad, maar eigenlijk mag dat niet meer verstrekt worden dus dat hoefde niet in het paspoort. Maar daardoor zou hij ook niet meer geschikt zijn voor de slacht. als ik toch z'n papieren op orde ga maken, dan maar meteen helemaal :')

trouwens dames, we hebben nog maar 50 pagina's vol te kletsen en dan moet er een nieuw topic komen! dit topic heeft toch al wel 5 jaar volgehouden, maar met het tempo dat er tegenwoordig in zit hebben we voor de zomer op z'n eind is een nieuw topic geloof ik :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:13

:)) Haha, nou mooi toch? :P

Ik vind het nog steeds een bijzonder verhaal rondom de buut. Het mag eigenlijk niet, maar elke DA heeft het nog :+ Wij hebben het toen voor Dar gehaald in België op de kliniek. Daar betaalde we de helft minder.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:21

ik hoefde voor die kuur van 5 dagen niks te betalen, alleen het consult (en dat was ook wel meer dan genoeg :+ ) en inderdaad, het mag niet maar iedere kliniek heeft een voorraadje :+ het is ook wel stukken goedkoper dan bijvoorbeeld metacam...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:23

Ik hoop er nooit meer mee in aanmerking te moeten komen :+ Hebben met Dar genoeg blessureleed gehad :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:43

nee inderdaad! ik hoop ook dat het eenmalig was voor ons, Noo was niet erg gecharmeerd van dat spul :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:55

snap zelf ook niet helemaal wat het probleem is met buut. over een week is er niks meer van te vinden in het paard en het heeft ook geen hele langdurige werking(zo'n 12 tot 20 uur) voor een paard met accute pijn kan het een hele fijne verlichting geven.
Zitten vrijwel geen ontstekingremmers of antibiotica's in dus waar de rel nou precies om begonnen is blijf ik me afvragen.
Noah mag nog wel geslacht worden, alleen niet voor menselijke consumptie. Mooiste is vrijwel al het paardenvlees uit Nederland gaat de grens over om daar in diervoeders te belanden en het paardenvlees wat hier in de winkels ligt komt meestal vanuit België en Duitsland...

Het inlegvel is verplicht maar er is geen hond die ernaar kraait. Heb ook nog nooit een medicijn in het vel moeten noteren. In België wordt dat sowieso wel strenger gecontroleerd en houden veeartsen zich er ook veel meer aan.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:17

ArabianRanch schreef:
Woogy schreef:
haha! mijn vriend gaat blij zijn met die foto's :) Hij vond hem helemaal geweldig :D

Ha ha, ben ook een erg trotse fokker :)

En met recht Isabel, wat een prachtig mooi compleet paard die Fayim!!!!

FM_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:34

Barcelano schreef:
Gefelicieerd met de behaalde resultaten op Brecht.
Mo trek ik terug voor West.
Hij gaat ook al naar Utrecht en wil hem ook verder netjes hebben onder het zadel.
Wil hem ook niet overvragen.
Volgend jaar gaat ik wel met hem showen :)

Mirka gaat goed met opbouwen.
mevrouw is super braaf :D

@ Barcelano

Jammer , we hadden best een leuke klasse!!
Maar je wist toch al vanaf de amateur keuring dat je naar Utrecht ging!!
Waarom heb je hem dan toch ingeschreven?
Zo krijg je wel een heel verkeerd beeld van het aantal paarden en welke paarden er komen op een show.

Nogmaals succes met je kanjer in Utrecht , maar dat zal heus wel goedkomen!!
Is het met je merrie dekken nog gelukt?

Groetjes Femke ( van BB Escondhio)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:28

Pfffff..... :+ vandaag geoefend met de trailer, maar onze queen wil echt niet in kleine ruimtes... Had ik ergens ook wel verwacht aangezien ze een paar maanden terug de opvoelbox ook al aan gort beukte. Dus toch maar even kijken of iemand vanaf het oosten des land rijdt met een vrachtwagen met nog 2 plekjes over voor onze dames en anders maar kijken of er nog een vrachtwagen beschikbaar is om te huren ergens....
Maar ik ben trots op der kleine zusje, die hupste er zo op en af en stond braaf te wachten op de trailer, elke keer opnieuw!
Ik heb meer dames hier staan die lastig te laden zijn en daar maken we nooit zo'n drama van, maar deze is echt niet leuk. ALS ze er dan al opgaat dan klimt ze door het dak weer naar buiten... Zo blijft ze ook niet heel natuurlijk en kan haar niet vol hechtingen naar een show doen :n claustrofobie in hevige mate bij haar...

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:51

FM_Arabians schreef:
Barcelano schreef:
Gefelicieerd met de behaalde resultaten op Brecht.
Mo trek ik terug voor West.
Hij gaat ook al naar Utrecht en wil hem ook verder netjes hebben onder het zadel.
Wil hem ook niet overvragen.
Volgend jaar gaat ik wel met hem showen :)

Mirka gaat goed met opbouwen.
mevrouw is super braaf :D

@ Barcelano

Zo krijg je wel een heel verkeerd beeld van het aantal paarden en welke paarden er komen op een show.

en wat wil je ermee zeggen dan Femke? Of wil jij perse weten wie je tegenstanders zijn? ;)
Dat zij beslist niet te gaan is aan haar, en wat boeit het nu dan dat er een "verkeerd" beeld gegeven wordt welke paarden er op shows gaan, waar is dat belangrijk voor?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:53

Aaaah Ylona, dat is ook mega vervelend :\ Hoop dat er een oplossing voor kan komen. Vriendin van me heeft ook een pony die extreem bang was van de trailer. Die is toen 2 jaar geleden uitgenodigd via bokt op Horse Event bij Annemarie vd Toorn om mee te doen aan trailer-cursus. Daarna is ze daar nog een week (geloof ik) geweest bij Annemarie zelf op training, maar nu kan ze wel gewoon laden. Heeft echt zijn vruchten afgeworpen :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:54

Ik heb vanmiddag mijn showhalster-maken hobby weer opgepakt :') Resultaat is straks niet echt je van het, maar ach, kan niet altijd goed gaan hè? :')

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:56

ShamalArabs schreef:
Pfffff..... :+ vandaag geoefend met de trailer, maar onze queen wil echt niet in kleine ruimtes... Had ik ergens ook wel verwacht aangezien ze een paar maanden terug de opvoelbox ook al aan gort beukte. Dus toch maar even kijken of iemand vanaf het oosten des land rijdt met een vrachtwagen met nog 2 plekjes over voor onze dames en anders maar kijken of er nog een vrachtwagen beschikbaar is om te huren ergens....
Maar ik ben trots op der kleine zusje, die hupste er zo op en af en stond braaf te wachten op de trailer, elke keer opnieuw!
Ik heb meer dames hier staan die lastig te laden zijn en daar maken we nooit zo'n drama van, maar deze is echt niet leuk. ALS ze er dan al opgaat dan klimt ze door het dak weer naar buiten... Zo blijft ze ook niet heel natuurlijk en kan haar niet vol hechtingen naar een show doen :n claustrofobie in hevige mate bij haar...

tja heb er thuis ook een staan, die moet verdooft worden alvorens hij in een trailer wordt vervoerd, en dan NOG slaat ie de hele weg tegen de wanden aan en brult alsof zijn leven ervan afhangt, laatst zelfs de stang eruit getrapt he....en in een veewagen geen probleem ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:03

Noah gaat overal wel in gelukkig, maar zijn maatje die mee op vakantie gaat hebben we vorige week anderhalf uur staan laden := hopen dat hij het wel braaf doet als Noah er bij is :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:27

sherif schreef:
ShamalArabs schreef:

tja heb er thuis ook een staan, die moet verdooft worden alvorens hij in een trailer wordt vervoerd, en dan NOG slaat ie de hele weg tegen de wanden aan en brult alsof zijn leven ervan afhangt, laatst zelfs de stang eruit getrapt he....en in een veewagen geen probleem ;)

indd... Ze gaat al 6 jaar met de vrachtwagen daardoor, ze zal ook wel denken: baasje is gek, die wil een routine van 6 jaar ineens gaan veranderen 8)7

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:41

Sieltjuh schreef:
Aaaah Ylona, dat is ook mega vervelend :\ Hoop dat er een oplossing voor kan komen. Vriendin van me heeft ook een pony die extreem bang was van de trailer. Die is toen 2 jaar geleden uitgenodigd via bokt op Horse Event bij Annemarie vd Toorn om mee te doen aan trailer-cursus. Daarna is ze daar nog een week (geloof ik) geweest bij Annemarie zelf op training, maar nu kan ze wel gewoon laden. Heeft echt zijn vruchten afgeworpen :j

Het probleem zit hem niet eens in het laden, als het echt MOET, staat ze er zo op, maar ze raakt gewoon in paniek als ze erop staat... Dus laden we al express met rust en geduld, en een rustig maatje ernaast omdat ze absoluut niet alleen kan (zelfs op de wei kan ze niet als eerste of als laatste, dan is de 2 meter hoge omheining niet hoog genoeg). Maar zodra ze erop is... lang, héél lang geleden, kwam ze verdoofd en al op de trailer, compleet platgespoten, net een operatie achter de rug. Ik heb er bij ingezeten onderweg naar huis met 2 handen en mn volle gewicht aan het halster om te voorkomen dat ze door het dak heen zou klimmen.... Kop helemaal kapot natuurlijk... She's the queen, en ze heeft een eisenpakket en gebruiksaanwijzing :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:59

Misschien kan je dr opgeven voor de clinic van dit jaar voor Horse Event :P

Nee serieus, toch denk ik dat je er met veeeeel geduld en oefenen toch wel verbetering kan plaatsvinden, maar het is natuurlijk ook sneu dat ze zoveel stress heeft op de trailer. Maar zoals ik het lees heeft ze idd een gebruiksaanwijzing :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:08

Sieltjuh schreef:
Misschien kan je dr opgeven voor de clinic van dit jaar voor Horse Event :P

Nee serieus, toch denk ik dat je er met veeeeel geduld en oefenen toch wel verbetering kan plaatsvinden, maar het is natuurlijk ook sneu dat ze zoveel stress heeft op de trailer. Maar zoals ik het lees heeft ze idd een gebruiksaanwijzing :')

:j kan niet alleen, blijft niet achter omheining, raakt compleet in paniek als ze een veulen heeft en je doet het licht uit 's avonds :') qua trailerlaadcursussen, daar komen we eigenlijk niet verder mee, het probleem is niet het laden... Ze moet een kleine-ruimte training hebben en daar ben ik gewoon nooit mee bezig geweest... Vrachtwagen loopt ze zo op en blijft dan rustig staan, maar dan heb je veel meer ruimte....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:08

Laatst had een veearts het erover,als je ze verdoofd voor het reizen raken ze nog meer van slag omdat het lichaam wil vechten maar niet kan. Het paard krijgt alleen maar meer stress en angst daardoor...Belangrijkste is oefenen tot je een ons weegt en elke stap rechtuit belonen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:12

Annemarie doet ook niet alleen trailerlaadcursus hè, die pakt eigenlijk allerlei "probleempaarden" aan :) Ik ben best fan van haar manier van werken. Heb dr toen bezig gezien op HE en vind haar aanpak met veel rust en beleid. En als ik dan zie wat een resultaat het heeft opgeleverd bij paard van vriendin, dan kan ik alleen maar zeggen dat het me erg aanstaat :j

Ben het met Lisa eens hoor, zou ook niet met een verdoofd paard gaan reizen. Daarbij staan ze ook nog eens minder goed op de benen, ze zullen maar opflikkeren.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:17

Woogy schreef:
Laatst had een veearts het erover,als je ze verdoofd voor het reizen raken ze nog meer van slag omdat het lichaam wil vechten maar niet kan. Het paard krijgt alleen maar meer stress en angst daardoor...Belangrijkste is oefenen tot je een ons weegt en elke stap rechtuit belonen

dat was op aanraden van de veearts omdat ze zo wild is op de wagen en ze had een navelbreukoperatie gehad dus mocht absoluut geen rare fratsen uithalen... ze was dus ook gewoon klaarwakker zodra de klep dichtging he...

FM_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:20

Citaat:
Zo krijg je wel een heel verkeerd beeld van het aantal paarden en welke paarden er komen op een show

en wat wil je ermee zeggen dan Femke? Of wil jij perse weten wie je tegenstanders zijn? ;)
Dat zij beslist niet te gaan is aan haar, en wat boeit het nu dan dat er een "verkeerd" beeld gegeven wordt welke paarden er op shows gaan, waar is dat belangrijk voor?[/quote]

Beste Natascha,

Als ik haar dit mail , ging ik er toch al van uit dat AF Montoyo m,n tegenstander is!!
Denk je dat ik daarvoor thuis zou blijven????
We zijn nog nooit een paard uit de weg gegaan , en AF Montoyo is een goed paard en het had geen schande geweest , om daar van te verliezen!!
Ik snap eigenlijk niet waar JIJ je druk om maakt!!
Ik vind het inderdaad erg sneu tegenover Gijs en Sonja ( En van de Hoogenband) als ze uit gaan van een bepaald aantal paarden , wat het de moeite maakt om een show te organiseren, en er worden paarden terug getrokken , na sluitingsdatum .
Er is dit jaar al een show minder , en ook de opkomst op de show's is niet geweldig.
Ik denk de lol er op zo,n manier van af gaat om een show te organiseren.
En het zou toch jammer zijn , als er straks helemaal geen show's meer zijn!!
Dan speelt voor mij het verhaal "voorbrenger" nog maar dat is weer een ander verhaal.
En als Montoyo ineens kreupel had gestaan, had ik het heus begrepen!!
Het enige wat ik aangaf was dat de plannen ( Utrecht , rijden en dekken ) er al waren , gelijk na de premie keuring op de Amateur keuring !
Dus dat ik het jammer vond , dat ze zich terug trok !!
We zouden Escondhio ook niet showen dit jaar!! Dat heb ik tegen jou ook gezegd . Maar juist door te showen , blijven de show's bestaan!! Ik heb Sonja zelfs gevraagd of ze nog paarden in bepaalde rubrieken nodig had , waar ik ze aan kon helpen!! En heus niet omdat ik zo graag van m,n geld af wil.
Gewoon omdat er een minimaal aantal paarden nodig is om een show te organiseren en het financieel rendable te maken.
Bij deze m,n uitgebreide toelichting!!
En nogmaals , jammer dat AF Montoyo niet komt !!
Voor mij blijft Escondhio toch wel mijn topper!! Of ie nou wint of verliest!!
Laatst bijgewerkt door FM_Arabians op 14-07-12 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:20

Snap de redenatie wel, maar alsnog, doodseng :\

[edit] Ehh.. dit was dus als reactie op bericht van Ylona :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:38

ShamalArabs schreef:
Woogy schreef:

dat was op aanraden van de veearts omdat ze zo wild is op de wagen en ze had een navelbreukoperatie gehad dus mocht absoluut geen rare fratsen uithalen... ze was dus ook gewoon klaarwakker zodra de klep dichtging he...

Ik had het ook niet over jouw merrie :)
Sherif had het erover dat ze altijd verdoofd en daar reageerde ik op.