[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:35

De voorpluk is er gelukkig niet helemaal af maar een plukje. Je ziet het wel duidelijk aangezien de maar 2 laagjes haar heeft. :n
Inderdaad kun je dit als vreemde niet ongezien doen. Zeker niet met afra en timop de loer. (Ken je baukje? :D)
Iemand die jaloers is misschien..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:36

Volgens Yul is bekken met Nour best ok:
Afbeelding
Maar met Yazahra beter:
Afbeelding

Nou reden genoeg hoor! Eerst maar es ff Kris afwachten en dan voorzichtig keertje pleasure starten bij DAWRA. En idd, daar voel ik me t meest vertrouwd.

Fijn dat Ilya weer goed gaat! Ze gaan nu natuurlijk ook mindere seizoen in en zon gup heeft al snel last van kleine veranderingen, virusjes etc. Word ie sterk van! ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:05

Pff zag je foto Kelly, zou ook echt woest zijn :(

Djuun was 3,5 toen we er voor het eerst er op klommen. Wel super rustig aan gedaan, mede omdat we om de haverklap er uit lagen ivm zadeltroubles :Y)
Dit jaar is het eerste jaar dat ze non-stop gereden is, meestal 'n dag of 5-6 per week, licht een beetje aan het weer. Maar daar zitten wel kleinere buitenritten tussen van zo'n 3 kwartier :)
Meestal loopt ze 1 á 2 dagen per week in de bak met Ersiel, morgen heb ik les, dus dat zal voor ons beiden tegenvallen vrees ik _O-
Djuun is inmiddels 6, dus volgens mij moet dat inmiddels wel kunnen, gezien ze leeftijdgenootjes heeft die volle bak in de Z lopen :Y)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 03-11-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:06

Zoen foto's zijn leuk :D

Ilya en Set foto's ook :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:10

Leuke zoenfoto;s Yildiz :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:29

Wat een zoenerts hier! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:01

:oo Kel, ik las het op FB, wat érg! Ik zou echt huilen als iemand dat bij Djuun zou doen |( |(
Vind het trouwens ook een eng idee dat er iemand aan je paard zit... :=

Wat een heerlijke zoenfoto's :D

Wat betreft werken en houden van paarden, heeft Letiets wel gezegd hoe ik er ook over denk :P

Wil nog wel even zeggen dat ik het heerlijk vind om kleinschalig te staan. Er valt zoveel te bespreken, de lijntjes zijn altijd heel direct en kort en ik vind het heerlijk dat het zo rustig is :j In de zomer natuurlijk wel veel campingklanten, maar eigenlijk heb ik daar geen last van :)

Die Ilya, die is wel erg fotogeniek hoor <3

Vanavond Djuun uit dr beautyslaapje getrokken om in het donker te gaan werken met de ver-schrik-ke-lijke wind :') :)) Ze was een beetje :):) van de wind, wat ik ook wel had verwacht. Lekker gelongeerd maar, leek me het verstandigste :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:25

Leuke foto's yildiz! Haha lekker bekken met je paard.. ik word soms helemaal afgikt door geisha :')

Haha arme djuun lag lekker te slapen, moet ze aan het werk!

Ilya is echt wel fotogeniek! Met zn lichte oogjes. Prachtig!

Ik heb vanmiddag gelongeerd en geisha was ook te omstuimig. Fus besloten los te longeren.. uhh resultaat:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:02

Haha dolle Geisha! Ze ziet er echt wel beter uit dan een paar maand geleden.

Ja mooi die lichte oogjes, nog even afwachten hoe ze worden/blijven. Omdat hij creme heeft kunnen ze lichter dan gemiddeld blijven.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:24

Ja hoor word je smorgens wakker om 7 uur, staat er een vrachtwagen voor je deur met bouwmaterialen voor de nieuwe bewoners. Hij is nu net weg en t halve erf staat vol.

Ik maak zo een goede bijleespost hoor :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:52

Kelly: kan het niet zijn dat ze ergens aan is blijven hangen? Wellicht ene hap van een ander paard?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:19

Ja dat vroegen er meer maar het is zo recht..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:36

Kat je kleine kanjer gaat als een speer geweldig haha hou je de stemmen ook beetje bij hij staat zeker op 1 ?
Kelly wat zonde maar ben er ook niet van overtuigt dat dit door iemand is gedaan ( toevallig een kennis heeft hetzelfde gehad met haar paard en dit had het paard zelf voorelkaar gekregen ( ze stonden erbij toen het gebeurde, en het haar zat aan stuk hout en foetsie gedeelte voorpluk)
Jaleesa ben je iig direct wakker niet de manier dat t leuk is maarja he

Qua stalling en de kosten wij in het noordelijk NL hebben we veelal veel ruimte voor de paarden en ken ook veel stallen waar ze het gehele jaar ook gewoon op het land kunnen staan (tuurlijk wel met de nodige bagger, maar doordat er genoeg land is word het verdeeld in zomer en winterweide) en de prijzen zijn goed te doen, ikzelf heb me best wel verbaasd en voornamelijk in de buurt van de grotere steden hoe de paarden gehouden worden, veelal toch relatief veel paarden op kleinere stukken grond als wat wij hier kennen, hier zie ik dan ook vaker paddocks voor de winter en zomers wel op de weide en het enige wat ik kan zeggen alle paarden staan er net zo tevreden bij in beide situaties, enkel het beeld is anders.
Voor mij persoonlijk vind ik het ideaal op een niet te massale stal, waardoor de aanloop de gehele dag wat minder is en de paarden meer rust hebben, en de mogelijkheid is om voor je paard de juiste kudde maken waar ze inpassen. En dat je zelf je stalbedekking mag bepalen (hier hebben we vroeger wel eens drama mee gehad met als gevolg een ziek paard) en of er hooi of voordroog word gevoerd is prima maar geen kuil, en qua brok dat je of met de stal laat meevoeren of dat je zelf voor voer zorgt (maar hierbij wel realistisch blijft dat de stalhouder er veel extra werk van heeft dan zet je t bv alvast klaar)
En je hebt natuurlijk ook verschil in de paarden zo hoef ik bv Reem niet 24/7 buiten te houden die is happy met een stal ( heb het wel eens geprobeerd haar buiten te laten dit was geen succes) Quest zou op zich wel 24/7 buiten kunnen mits er maar schuilmogelijkheid is want met slecht weer gaat hij niet vrijwillig buitenstaan.
Waar het ene paard happy bij is is voor t andere paard net niks maar soms is er niet de keuze en dan moet je roeien met de riemen die je hebt, maar er zijn altijd mogelijkheden om het voor je paard fijn te houden ( zijn ook mensen die wisselen met het seizoen van stal dan hebben ze een vaste winterstal waar ze al hun gewenste mogelijkheden hebben en soms voor de zomers staan de paarden elders waar andere gewenste dingen aanwezig zijn)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:40

Bren ik houd het niet letterlijk bij :D Ik zoek af en toe op de populairste veulens op naam in het topic, als dat een beetje klopt staat Ilya inderdaad voor met 274 stemmen. Maar ik heb hem natuurlijk enorm gespamd op bokt.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:48

En terecht Kat haha

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:58

Baukje, inderdaad balen en nu afwachten wat het gesprek van afgelopen zaterdag me brengt.

Suus, misschien denk je dat je nu communicatiestoornissen hebt, maar geloof me die heb je op een pension/manegestal ook genoeg hoor ;) Ik weet wel als wij n huis en grond en stallen hebben ben ik degene die over het paardengebeuren gaat (ben stiekem een controlfreak).

Yildiz, leuke foto's van Yul en bekken met je dieren doen we allemaal toch nog stiekem??
En waarom heb je zenuwen? Das toch nergens voor nodig?

Kat leuke zoenfoto!! Top dat hij zich weer kiplekker voelt :)

Kel wat balen van der voorpluk, kan me niet voorstellen dat iemand dat doet. Je kan nog beter een halve manenkam er af hebben liggen dan de voorpluk.. Ben daar ook altijd zo zuinig op.
En jou poging tot longeren filmpje :')

Letiets succes met je les vandaag ;) en Siel foei toch je paard uit der beautyslaapje halen :P
Gelukkig waait het nu niet zo hard als gister, vloog hier echt bijna over het erf heen niet normaal. Wast bij jullie ook zo erg?

Brenda wat een lap tekst, maar wat jij zegt is wel het mooist wat je kan treffen in mijn ogen qua pensionstal :j

Zadelmak maken met 3 is vrij normaal dacht ik altijd. Persoonlijk vind ik dat je zadelmak gaat maken zodra je paard daar lichamelijk en geestelijk aan toe is en daarbij ook zijn/haar tempo aanhoud ipv je eigen tempo.

Het weer.. tja wat kan ik daar over zeggen behalve dat het diep triest is..

Lisa hoe is t met je dames en je heer??

Als ik je ben vergeten excuse ex moi? (Zo schrijf je dat toch? Nooit geen Frans gehad.)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:10

Wij wonen in Zeeland met zeewind, dus doe de wind bij ons altijd maar maal 2 :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:12

Nou afgelopen weekend op Texel inderdaad, ik waaide bijna mn jasje uit!

Oh ik had nog een foto van Texel, ik had gebak meegenomen van mijn stage. Kunnen jullie ook zien wat ik wekelijks maak :D

Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:12

Haha das zo, maar ach he zo snel zijn wij boerentrienen niet meer onder de indruk toch :P
Vind het pas spannend worden als er een halve boom naar beneden dondert.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:27

Wat mooi Kat gelukkig zullen ze vast niet allemaal even lekker zijn :+
Blij dat ik niet langs de kust woon vind op het groningse land de woei al hard genoeg :P

Reem heb ik ook op haar 3e ingereden en ook op wedstrijd meegenomen op haar 6e liep ze Z maar ook tussendoor dat ze vakantie had soms een week soms een maand en reed ong 3 keer in de week, en bij haar met nieuwe uitdagingen aankomen werkte juist geweldig en dat is nu nog zo enkel met basis bezigzijn is not done maar creatief de oefeningen doen om voor haar de basis toch te verbeteren onderhouden zet ze zich voor 200% in. Quest is weer een ander verhaal die is ook nu met zijn 4, 5 nog puppy in zijn hoofd en daarmee gaat alles niet zo snel en met een stap vooruit ook vaak weer een stap terug, het maakt voor mij niet uit hun bepalen hoe we het doen tenslotte vele wegen leiden naar Rome, en daar worden we ook crea bea van

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:38

Ooh dear god, Kat wat ziet dat er lekker uit :~

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:37

hihi, Geisha had een gekke 5 minuten :)) Maar wat verschrikkelijk dat iemand de schaar in je paard heeft gezet, kunnen mensen van buitenaf zomaar in de buurt van de paarden komen? Of is het iemand van jouw stal? en inderdaad, kan het niet gebeurd zijn door happen van een ander paard, of ergens aan blijven hangen?

KATJA WAAROM DOE JE MIJ DIT AAN _O- ik heb nu zin in gebakjes... van die kasteeltjes met marsepein, omg :9

Noah is voor zover ik weet ook met 3 ingereden, ooit op wedstrijd uitgebracht maar zonder WP, en bij de mensen waar ik hem vandaan heb liep hij nog maar weinig, want ze vond het rijden niet leuk meer. Als ik naar de foto's kijk van toen ik hem net had (5 jaar) dan had ik hem toch wel laten staan tot een jaar of 4-4,5. Hij was nog zo smalletjes!
Ik ben er ook pas serieus 6x in de week gaan rijden toen ie een jaar of 7 was, daarvoor was het vooral mn best doen om te blijven zitten als hij er vandoor ging :+

Ilya heeft echt knappe oogjes, ben benieuwd of die zo blijven of dat ze donkerder worden of zo mooi licht blijven!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:00

Ach Kelly, lekker laten gaan, die readingdame! Dat van die voorpluk is wel echt heel bizar! Ze ging lekker tekeer met longeren!

Ely is pas met 4.5 jaar beleerd, die was er eerder echt niet aan toe. Al vindt ze nu af en toe dat ze er nu nog steeds niet aan toe is :+

Knappe Ilya <3

Afbeelding
Bekken met Euf!

Dierenmishandeling, een dame uit haar slaapje trekken, Ersilia :D

Mmmmm lekkere gebakjes!

Gisteren leuke verzorgster langs gehad, klikte volgens mij wel!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:03

gebak <3 zien er best uit Katja!

Al dat ordinaire gezoen met die paarden... :r Doe ik nooit!!! :=

Met mijn kinderen gaat het goed. Vandaag is het hele spul bekapt en was weer heel hard nodig. Smid was uitzonderlijk tevreden over alle voeten. Mooie harde sterke kleine voetjes. Helemaal blij.
Tara toonde me haar enorme galop weer, zo lang en vlak wat een kanon!

Zaraar deed vandaag zijn best weer wat betreft wat show kunstjes. Z'n staart werkt zo goed en z'n draf is voor zo'n 95% weer zoals hij was. Nog wat meer training en begeleiding en hij draaft weer vlekkeloos. 'Z'n draf is niet spectaculair, kort uit de schouder' wil ik dit jaar niet meer horen op de amateur ;)

Jaleesa heb je de papieren van je kameel al binnen?? Ben er nog steeds reuzeachtig benieuwd naar :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:37

Fijn dat de paardjes goed gaan Lisa! :D

oeeh bekken met Euf! <3

leuk dat iedereen zin krijgt in gebak :P

[EJL-ITP] Mijn Setje.. Een jaar groeien

topicje, voor wie zich verveelt :D

paardjes gaan goed, moeten denk ik ook binnenkort eens bekapt. Setje is erg vrolijk, manen groeien gelukkig weer wat aan. Ilya nog steeds braaf en makkelijk, ik nam zn mama mee uit de wei om te grazen en hij ging in de stal slapen. Blue is ook leuk, kortom alles gaat goed haha.