[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:17

Kelly, lastig dat zo'n vrouwtje dat zegt, maar ik weet niet hoe serieus je zo'n persoon neemt... Ik geloof er namelijk totáál niet in :+ En wat Kat zegt, je hebt met zo'n reading altijd de mogelijkheid dat ze wat negatiefs zeggen.

Noah heeft via Bokt toen ook een reading gehad... hilarisch :)) ja, iets met een wit paard wat hij onlangs had leren kennen. Noah had een schimmel 3 stallen verderop staan, die stond daar al toen ik Noah kocht, toen 6 jaar daarvoor :') Oh, en hij wou graag meer in de wei in de winter :j Ja dat wilt ieder paard als ze na de lente/zomer/herfst in de wei weer de paddocks in moeten voor de natte winter, duhh :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:16

Ja, naar Groningen verhuizen heb ik ook gedaan!
In Zaandam (waar ik dus 35 jaar heb gewoond) heb je grote dure stallen in de buurt maar ook kleine stallen bij mensen thuis, mijn paard stond de laatste jaren bij mensen thuis die het een beetje hetzelfde hadden als ons, inloopstallen met paddock en een wei erachter die 's winters niet begaanbaar was.
En daarvoor op een pensionstal waar ik ook zomers doorbetaalde en dan heel goedkoop zomers bij een boer op de wei stond, ik kende wel heeeeeeel veel mensen dus wist altijd wel een plek. :j
Maar als je paard overdag de hele dag in de paddock staat met goenoeg ruwvoer zou ik dat wel voldoende vinden, 's winters weidegang vind ik niet zo'n pré.

Ik moet wel zeggen dat ik op Fuego pas 'serieus' ben gaan rijden toen hij 5 was, toen begonnen we met buiten stapritjes een paar keer per week, daarvoor alleen een paar keer opgezeten en niet eens gedraaft, daar zijn we pas stukken later mee begonnen, ik vind 4 jaar ook te vroeg.

En Fuego is gewoon een verwijft paardje denk ik...
Misschien moet ik een handtasje voor hem kopen. :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:22

Nicky: heb je er ook weleens aan gedacht dat je paard domweg gestresst kan zijn? Na alles wat je in het afgelopen jaar met hem gedaan hebt. Wellicht is het even te veel voor hem en heeft hij tijd nodig om bij te komen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:20

Set is ook pas ingereden met 5, 1 uurtje dressuur per week en verder als handpaard mee en kleine miniritjes.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:26

Ga strakjes ff bijlezen, net terug van de markt en de horsies!
Markt was geweldig, heb m'n ogen uitgekeken, vooral naar t volk wat er rond loopt, hilarisch! _O-
Tja, paarden hoef je niet echt voor te komen, 80% is voor de slacht. Wel bijna n mini gekocht voor Yul hahaha, zo schattig en dat voor 35€.
Maar me gelukkig kunnen beheersen. :D
Biertent was ook leuk, vooral als je broodnuchter tussen al dat zatte volk staat. :')

Daarna nog ff Jazzy gereden, Tie getraind en uitgestapt in de polder. Was leuke dag!
En we staan ook in Uitgelicht! Kei cool! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:29

Leuk uitgelicht! Ik had er al voor getemd. En markt vind ik ook altijd leuk om overheen te struinen :j

Setje vandaag, mijn lieve mama-merrie <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en Bluee, die is weer een beetje aan het puberen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:17

Haha Tamara wat een aanfluiting was die reading van jou.

Yildiz gefeliciteerd met uitgelicht!!
Ik kan niet mee praten over het volk wat er op een markt komt. Heb al heel lang niet meer een markt bezocht, laatste keer was denk ik op de basisschool, toen kregen we altijd vrij vanwege de markt en dan ook nog stiekem want mams had er een schurfthekel aan.

Setje is af en toe echt fotogeniek he en die koppen die Blue erbij trekt maken het plaatje wel compleet hoor Kat :+

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:30

Toen ik voor het eerst bij Brenda was heb ik me ook echt verbaasd over de ruimte in Groningen! Als er voldoende werk zou zijn en ik geen vrienden en familie had zou ik het wel weten :') ...

Wat betreft de leeftijden van de paarden en inrijden.. Tja, Silver is ook pas 4,5 en daar zit ik ook gewoon op, we bouwen dingen rustig op en doen eigenlijk ook heel veel dingen.

Kat, set geniet wel echt van haar mama-tijd hè! Ze ziet er zo tevreden uit.... <3
Yildiz, jaar, super topic.... Kelly ook al in uitgelicht, gaat goed zo :D ..
Kel, die Reading haha! Ach, neem het met een paar korrels zout... Ik heb namelijk van Geisha vernomen dat ze HIT wel ok vindt, maar het liefst toch een voerstation voor zichzelf wilt... Het liefst nu... :+

Hier zijn stallen trouwens ook enorm duur hoor! Ik sta echt niet voor 200 euro, was dat maar waar! Misschien toch echt eens verhuizen :j...

Annika :(:)

Ik ga zo mijn moddermonster nieuw hooi brengen en kijken of zijn autoband nog leeft haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:31

Ha ik heb niet de meest fotogenieke paarden. :+ Hoewel..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:35

Ik wou zegge, Ilya bewijst het tegendeel wel ;)

Lekker Baukje zo'n modder monster :P

Heb vandaag ook weer een productief dagje gehad. Heb 2 doelen gedaan van mijn DZP ding, mijn blog bijgewerkt en Rieky Young aan de phone gehad. Dat meisje wat nu bij ze loopt blijft daar tot eind december en daarna zou ik eventueel daarheen kunnen, dat komt helaas te laat voor me want moet hier eind deze maand uit. Stomme kopers.. >;)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:40

Op de eerste foto lijkt hij een heeeeeeeeeeeeel lang lijf te hebben haha! Edit: ik scrolde heel snel en zag toen alleen een stuk lijf en een neusje.... :+

Jaleesa, balen!!! En nu? Wachten op de uitkomst van je gesprek afgelopen zaterdag?

Ja, wat dat betreft had hij beter bruin kunnen zijn....

Wat een weer trouwens... |(

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:54

Ik geloof er ook niet zo in Kel, ga ook idd niet naar dat soort personen...

Ik vind een klein stapritje weinig kwaad kunnen, balen van de verhoging maar hey: dat heeft ieder paard weleens. Dat het knarsen door stress komt zou heel goed kunnen, Asi kloot onwijs met haar bit als ze gespannen is.

Nour in uitgelicht, leuk!

Ilya wordt groot, en het gaat goed met de stemmen *\o/*

Leuke doelen heb je opgesteld Jaleesa!

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:03

Hoooooi :D
Wel bijgelezen maar geen tijd gehad om de posten. Het was, zoals Iloon al zei, nogal een bizar en druk weekend.

Vervelend Nicky dat Dayem nog steeds niet lekker in z'n vel zit. Gebrek aan weiland geloof ik niet zo in. Wel in stress of vervelen, maar dat laatste lijkt me niet zo snel aan de orde als ik lees hoeveel hij buiten komt en wat hij in de paddock te doen heeft. Ik snap je keuze voor een ritje opzich wel, ik doe er Asiyah ook geen plezier mee om stil te staan. Natuurlijk wel in het oog houdend wat passend is bij de situatie ;)
Succes!

Oeh Kelly, klinkt een beetje eng die waarzegsters. De toekomst zal leren of ze gelijk had. Ik weet niet zo goed wat ik van waarzegsters en dat soort bijzondere gaven moet denken. Laten we hopen dat het niet klopt!

Wij hebben de paarden aan huis, boerderij van paps, mams, oom en tante, maar ook dat is niet altijd zo fantastisch als het lijkt. De kudde bestaat uit de paarden van ons (3 arabieren, 2 shetjes) en het paard van mijn buurmeisje. Het is heerlijk om zelf te kunnen beslissen, een vaste kudde te hebben en alle faciliteiten voor jezelf, maar je moet ook echt alles zelf doen en regelen. Met de nodige communicatiestoornissen erbij.. ^)

Ylja in de race voor gouden boktveulen, leuk!! Ik moet nog even stemmen!

Bleehhh, wat een stom weer buiten. Straks maar lekker trainen. Nu regent het nog en heb helaas geen binnenbak. Moyo houdt niet van regen als 'ie buiten staat, maar op stal gaat hij gerust met z'n hoofd uit het buitenluik staan als het regent. Raar paard..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:25

Nee Suus, Arabs smelten in de regen, wist je dat niet?! :+
Ja echt herfst nu blegh... Bak was mooi droog en nu... Niet meer... :')

Readings, weinig ervaring mee. Had eerst zon juf op stal lopen. Die heeft Tie toen ingestraald omdat ze lastig liet drinken bij eerste veulen. Na paar dagen hielp t. Maar kwam dat door t instralen of doordat ze door had dat de druk van de uier was? :') Oh en Nour zou n zwakke rug hebben. Huhuh.. :roll:

Ilya voor golden Bokt boy, yeah!!!! *\o/*

Leeftijd inrijden zal ik maar niks over zeggen... Oei oei met twee driejarige onder t zadel :x :P
En over paarden houden, iedereen doet t op z'n eigen manier en das prima. ;) Als je t me vraagt: vind paardenhouden als ze niet naar buiten kunnen en fatsoenlijk hun kont omhoog kunnen gooien not done. Paarden zijn grote grazers en zeker jonge paarden horen imo gewoon op de wei en in de klucht. En meest ideaal als ze daarbij ook in de hand komen. Nour staat, moet ik eerlijk bekennen en itt tot de merries, trouwens ook niet dagelijks op de wei, maar wel dagelijks op een grote paddock met andere paarden, ook niet ideaal maar hij kan in ieder geval wel sprintje trekken en lekker ravotten. Denk dat weinig hengsten zo gehouden kunnen worden en das mijn maar vooral zijn geluk.
Afkloppen, mijn paarden zijn ook nooit ziek en ik denk dat dat ook te maken heeft met de manier van houden. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid, besef ik ook wel.

Oh en Baukje, leuk je in december bij Kris te zien! Maar uhm....met wie ga je "bekken"?! :oo Dat betekent in Brabant iets anders denk ik! _O-
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 03-11-14 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:29

Ja omdat zo iemand dit helemaal niet mag zeggen.. anyway, nu heb ik wel degelijk het recht om boos te zijn. Iemand heeft gvd met een schaar in geisha haar voorpluk gezeten. Hap weg. Ik ben zo ontiegelijk boos!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:31

kellaxy schreef:
Ja omdat zo iemand dit helemaal niet mag zeggen.. anyway, nu heb ik wel degelijk het recht om boos te zijn. Iemand heeft gvd met een schaar in geisha haar voorpluk gezeten. Hap weg. Ik ben zo ontiegelijk boos!

Wát?!!!! Godver... Ja daarvan zou ik ook door t lint gaan!!! Enig idee wie dat gedaan zou kunnen hebben?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:32

Ik zag het op facebook. echt bizar Kelly

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:34

Ja echt -:(- .
Ik weet het niet.. ik weet wel dat er geen vreemden op het erf komen zonder dat iemand het ziet en ik weet haast wel zeker dat een vreemde de hele voorpluk zou pakken ipv een plukje.. geen idee wie, ik heb geen vijanden (dacht ik!) Op stal :=

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:36

Nouja zeg Kel, wie doet nu zoiets?? _-:(

Jazzy is 3,5 toch Yildiz? Vind ik opzich een nette leeftijd om te beginnen met hetgeen wat je nu doet dus top! Nour, tja... ik vind met 2,5 erop zitten echt wel vroeg (ff ter vergelijk, Jas en Moyo zijn nu 2,5) maar neemt niet weg dat jullie echt een gave combinatie vind en zo te lezen goed bezig!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:48

Ja idd bizar! Vind dat echt t ergste wat je eigenaar aan kan doen, de voorpluk eraf...
Paard zal er weinig hinder van hebben maar man man, wat n k*tstreek.

Iloon, ik moet heel eerlijk zeggen dat als Nour niet degelijk was gebouwd toen, of een merrie of een ruin was geweest ik zeker nog had gewacht. Op advies en onder begeleiding van aantal mensen die ik hoog heb staan ben ik vorig jaar wel traject zadel- en ruitermak maken aan gegaan met als reden de combinatie dekken en sportambities. Tot dusver heb ik hier geen spijt van gehad. Misschien kan ik over tien jaar pas echt iets zinnigs over zeggen. Maar voor nu heb ik er geen spijt van. Het is heel kalm, geleidelijk gegaan met steeds oog voor t paard en bewaking voor overbelasting.
Tie is pas met 5 beleerd en direct doorgereden. Dat was voor haar niet goed, te laat en te veel ineens.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:03

Even kijken of ik het nu goed begrijp hoor (geen ervaring met hengsten hier); bedoel je dat het nu interessanter is voor merriehouders dat Nour nu in de sport loopt? Of bedoel je dat Nour wellicht volgend jaar wat meer zal dekken en dat dan het traject van zadelmak maken en inrijden niet handig is i.c.m. het dekken?

No offence trouwens hoor, ieder zijn eigen ding en weet zeker dat je dat wel begrijpt. Ik ben iig wel suuuper benieuwd naar hem als jullie je debuut gaan maken! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:07

Weet ik toch! ;) :D Ik ook trouwens, bibber! %)

Geen van beide. Nour heeft afgelopen jaar al diverse keren moeten dekken en dat wist ik natuurlijk al dat dat eraan zou komen.
Kreeg het advies (van niet de minste) om vòòrdat hij zou gaan dekken traject te doen. Dus dat heb ik gedaan. Met dus een gedragsmatige kant als belangrijkste reden. :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:32

Aha, op die fiets. Ik snap hem :) Enne... nergens voor nodig joh :* (zeg ik nu heel stoer maar weet precíes hoe k*t zenuwen voelen |o ) Maar jullie kunnen het en hallooo, dawra is altijd een feestje *\o/*

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:24

Yildiz :') :') :') :') :') :') , daar moest bekijken staan..... Ik wil helemaal niet bekken met Nour... :x
En zenuwen zijn bij jullie volgens mij niet nodig... Heb je al enig idee wanneer je met hem gaat starten?
Kel, jeetje, dat moet schrikken zijn geweest! Zie het net op FB... Toch vijanden op stal? Silver heeft weleens 4 happen uit zijn vacht gehad, leek net een hap van een tondeuse... Zaten op zijn hals en buik, echt vreemd... Bij jullie is het gewoon onmogelijk om dat zonder op te vallen te doen...
Suus, dat klinkt wel heerlijk zeg... Alles zelf doen ken ik, heeft voor- en nadelen... :j
Kat, Ilya nergens last meer van gehad trouwens?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:28

Nee Ilya is sindsdien weer helemaal zichzelf gebleven. Ik denk dat het toch wormen of iets anders zijn geweest wat buikpijn veroorzaakte, misschien iets geks opgegeten of ineens veel gas. De waterbakken heb ik gewoon weer terug gezet in de wei en toch negeert hij die bijna volledig en drinkt hij gewoon goed bij mams, dus de oorzaak water drinken kan ik uitsluiten. Ik kan op foto en film duidelijk zijn dat zijn buik veel dikker was die dagen. Ben zo blij dat hij weer zijn eigen lieve ik is :D

Bekken met Nour niet? Met Ilya dan? Volgens mij had ik deze foto nog nooit gedeeld :P hihi.

Afbeelding