Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Nicky schreef:Een paar weken zal niet veel uitmaken voor hem... Daarbij vind je hier geen verhuurders/boeren die hun land voor een paar weken willen verhuren.
Op de stal waar ik nu sta heb ik echt mazzel. Zulke stallen heb je bar weinig hier in de buurt. Het is hier bijna allemaal 24/7 op stal en een uurtje in de paddock als je er zelf bij bent. Dayem staat van 8 tot 18 lekker buiten met onbeperkt ruwvoer
__Nicky schreef:Snap jullie hoorIk denk dat jullie een strandrit iets anders voorstellen. Het is namelijk 20 meter stappen over het harde naar een mooi hard strand, 15 minuutjes doen waar Dayem's hoofd naar staat, stukje wandelen en weer 20 meter terug. Niets geen mul zand of zwaar werk. Rust voor Dayem is niets. Hij wilt zo graag werken, al is het maar zo'n stapritje. Merkte het van de zomer toen hij zes weken rust had, hij wordt ontzettend vervelend. Dan gooi je hem het land op. Kan, maar 1 dat is hier ontzettend duur aangezien ik 2 ook gewoon stalhuur door moet betalen en 3 er zijn geen vaste kuddes in de buurt.
Als hij gezond is rij ik hooguit 2/3 keer per week, nooit twee dagen achter elkaar. Daarvan zijn minimaal 2 dagen puppy-endurance-training in het bos en één keer basis loswerken in de bak. Voor een 4,5 jarige echt appeltje eitje![]()
Ik begin overigens toch steeds meer te geloven dat het knarsen een manier van stress uiten en slechte gewoonte van hem is. Vervelend maar so be it.
Woogy schreef:__Nicky schreef:Snap jullie hoorIk denk dat jullie een strandrit iets anders voorstellen. Het is namelijk 20 meter stappen over het harde naar een mooi hard strand, 15 minuutjes doen waar Dayem's hoofd naar staat, stukje wandelen en weer 20 meter terug. Niets geen mul zand of zwaar werk. Rust voor Dayem is niets. Hij wilt zo graag werken, al is het maar zo'n stapritje. Merkte het van de zomer toen hij zes weken rust had, hij wordt ontzettend vervelend. Dan gooi je hem het land op. Kan, maar 1 dat is hier ontzettend duur aangezien ik 2 ook gewoon stalhuur door moet betalen en 3 er zijn geen vaste kuddes in de buurt.
Als hij gezond is rij ik hooguit 2/3 keer per week, nooit twee dagen achter elkaar. Daarvan zijn minimaal 2 dagen puppy-endurance-training in het bos en één keer basis loswerken in de bak. Voor een 4,5 jarige echt appeltje eitje![]()
Ik begin overigens toch steeds meer te geloven dat het knarsen een manier van stress uiten en slechte gewoonte van hem is. Vervelend maar so be it.
Kennelijk is het voor hem als 4,5 jarige GEEN appeltje eitje gezien hoe hij kwakkelt met zijn gezondheid. Je luistert niet voldoende naar je paard. Een ziek paard geef je rust en hoe dan ook ga je er niet op zitten. Jouw gewicht meezeulen is alsnog meer inspanning dan hij zou moeten doen.
Uiteindelijk moet je het zelf weten, maar ik vind het voornamelijk allemaal erg zonde geld om hem overal binnenstebuiten te laten keren en daar dan verder niets mee doen.
__Nicky schreef:Ik niets hoor tijdens de amateurJa, een wortel voor Noah
Vind ik niet duur hoor Letiets! Stallen met uitloop, ideaal! Ik zou zo graag m'n eigen stukje willen....
Vind het duur zat Jaleesa als student zijndeEn dan is deze stal echt spotgoedkoop. De andere stallen in de buurt waar ze niet buiten komen betaal je tegen de €500.