[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:28

ja wist ik wel uiteraard ;) maar echt veel goedkoper.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:29

Eigen stal is trouwens niet per definitie zo veel goedkoper, huur/hypotheek/lening die betaald moet worden, inkoop van hooi en bodembedekking, afvoer mest. Water en licht wat betaald moet worden, bak laten aanleggen/onderhouden, je wei laten onderhouden en vast nog 80 dingen waar ik niet eens bij stil sta :+
Maar dan kan je het vaak wel doe zo als je echt zou willen :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:31

Is ook zo hoor Letiets. Wij (ouders, broertje, ik) moeten voor februari verhuizen want dan loopt het huurcontract af. Dus druk bezig met huisjes kijken. We hadden een huis gezien vlakbij mijn huidige stal met weiland en stallen. Helaas was de huurprijs wat hoog...

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:32

Ja idd haha ooh god als ik hier ga neer zetten wat ik echt zou willen en mijn ultieme droom is slaat half bokt achter over. Heb te veel gezien :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:34

Ooh, das wel jammer Nicky! Richting Groningen verhuizen dan maar? :P

Dromen is prima natuurlijk, ik droom ook van veel moois, maar of het ooit komt is een tweede :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:40

Haha mijn dromen slaan alleen een beetje door vinnik :P Helemaal nou t in handbereik is, krijg steeds gekkere ideeën :+
Nicky idd verhuizen naar Groningen, lekker cheap en plenty ruimte

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:47

Ladies!!
Ik ga naar bed, kan ik lekker verder dromen.
Tot morgen

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 01:10

slaap lekker! :*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:39

__Nicky schreef:
Een paar weken zal niet veel uitmaken voor hem... Daarbij vind je hier geen verhuurders/boeren die hun land voor een paar weken willen verhuren.

Op de stal waar ik nu sta heb ik echt mazzel. Zulke stallen heb je bar weinig hier in de buurt. Het is hier bijna allemaal 24/7 op stal en een uurtje in de paddock als je er zelf bij bent. Dayem staat van 8 tot 18 lekker buiten met onbeperkt ruwvoer :)

:oo Als mijn paard 24/7 op stal zou moeten staan, zou ik er voor kiezen geen paarden te houden. Heb een tijdje (tijdelijk ) Nour ook maar paar uur per dag buiten kunnen hebben (wel met maatje). Vreselijk was dat. Paarden moeten lucht hebben, ruimte en tijd om beweging te hebben en sociaal gedrag te hebben.
Misschien beetje hard maar als je niet in deze basisvoorzieningen kunt voorzien, koop dan geen paard.

En wow, wat n prijzen komen voorbij! :oo

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:21

__Nicky schreef:
Snap jullie hoor :) Ik denk dat jullie een strandrit iets anders voorstellen. Het is namelijk 20 meter stappen over het harde naar een mooi hard strand, 15 minuutjes doen waar Dayem's hoofd naar staat, stukje wandelen en weer 20 meter terug. Niets geen mul zand of zwaar werk. Rust voor Dayem is niets. Hij wilt zo graag werken, al is het maar zo'n stapritje. Merkte het van de zomer toen hij zes weken rust had, hij wordt ontzettend vervelend. Dan gooi je hem het land op. Kan, maar 1 dat is hier ontzettend duur aangezien ik 2 ook gewoon stalhuur door moet betalen en 3 er zijn geen vaste kuddes in de buurt.

Als hij gezond is rij ik hooguit 2/3 keer per week, nooit twee dagen achter elkaar. Daarvan zijn minimaal 2 dagen puppy-endurance-training in het bos en één keer basis loswerken in de bak. Voor een 4,5 jarige echt appeltje eitje :)

Ik begin overigens toch steeds meer te geloven dat het knarsen een manier van stress uiten en slechte gewoonte van hem is. Vervelend maar so be it.

Kennelijk is het voor hem als 4,5 jarige GEEN appeltje eitje gezien hoe hij kwakkelt met zijn gezondheid. Je luistert niet voldoende naar je paard. Een ziek paard geef je rust en hoe dan ook ga je er niet op zitten. Jouw gewicht meezeulen is alsnog meer inspanning dan hij zou moeten doen.
Uiteindelijk moet je het zelf weten, maar ik vind het voornamelijk allemaal erg zonde geld om hem overal binnenstebuiten te laten keren en daar dan verder niets mee doen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:18

Klinkt als een lekker ritje op het strand, Letizia! Stoere Djuun in de militaire optocht!

Top dat je je mojo weer terug hebt, Miranda! Gave foto van Nikita!

Jazzy gaat ook super, fijn hoor, Yildiz! Zag eruit als een fijn ritje met Tie! Leuke foto's weer met Nour!

Mooi hoofdstel, Joyce!

Silver gaat ook weer lekker zo te zien, Baukje!

Vervelend dat Dayem zich nog steeds niet goed voelt, Nicky, wat is dat toch?

Top van Vegas!

Welcome back, Katja, op naar je gouden Bokt-veulen dit jaar :D Hij is zo leuk!

Vervelend, Ilona, nooit leuk om een dier te laten gaan :(:)

Heb je niet iemand (eventueel wat verder weg) waarbij Dayem op het land kan overwinteren? Ik zou ook wel benieuwd zijn of met rust zijn klachten afnemen...

Heel herkenbaar dat het niet makkelijk is om een goede stal te vinden waar ze ook buiten komen in de Randstad. Ik sta nu een halfuur met de auto weg, maar ze staan wel lekker in een uitloopstal.

Hier niet zoveel spannends, beetje ziekjes en last van m'n herstdipje...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:45

Woogy schreef:
__Nicky schreef:
Snap jullie hoor :) Ik denk dat jullie een strandrit iets anders voorstellen. Het is namelijk 20 meter stappen over het harde naar een mooi hard strand, 15 minuutjes doen waar Dayem's hoofd naar staat, stukje wandelen en weer 20 meter terug. Niets geen mul zand of zwaar werk. Rust voor Dayem is niets. Hij wilt zo graag werken, al is het maar zo'n stapritje. Merkte het van de zomer toen hij zes weken rust had, hij wordt ontzettend vervelend. Dan gooi je hem het land op. Kan, maar 1 dat is hier ontzettend duur aangezien ik 2 ook gewoon stalhuur door moet betalen en 3 er zijn geen vaste kuddes in de buurt.

Als hij gezond is rij ik hooguit 2/3 keer per week, nooit twee dagen achter elkaar. Daarvan zijn minimaal 2 dagen puppy-endurance-training in het bos en één keer basis loswerken in de bak. Voor een 4,5 jarige echt appeltje eitje :)

Ik begin overigens toch steeds meer te geloven dat het knarsen een manier van stress uiten en slechte gewoonte van hem is. Vervelend maar so be it.

Kennelijk is het voor hem als 4,5 jarige GEEN appeltje eitje gezien hoe hij kwakkelt met zijn gezondheid. Je luistert niet voldoende naar je paard. Een ziek paard geef je rust en hoe dan ook ga je er niet op zitten. Jouw gewicht meezeulen is alsnog meer inspanning dan hij zou moeten doen.
Uiteindelijk moet je het zelf weten, maar ik vind het voornamelijk allemaal erg zonde geld om hem overal binnenstebuiten te laten keren en daar dan verder niets mee doen.

Waar moet ik dan wat mee doen? Er komt niets uit de onderzoeken en iedereen zegt dat ie gezond is en niets mankeert (op dit moment na) :Y)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:53

Ik zou hem een paar maanden op rust zetten. Lekker met vriendjes spelen. En bedoel uiteraard niet dat je hem ergens op de wei moet laten verrotten :P maar gewoon een tijd kleine wandelingen maken, vd-en, poetsen.. behandel hem als een 2-jarige. Hij blijft maar kwakkelen en dat duidt er toch op dat er ergens iets niet goed gaat.

En ik begrijp dat het lastig is om iets in de omgeving te vinden maar wellicht inderdaad iets verder weg. Ik heb de luxe dat hier in de omgeving er maar heel weinig stallen zijn waar ze níet dagelijks naar buiten kunnen en ik begrijp echt dat dat in jouw omgeving veel lastiger is. Maar persoonlijk zou ik nu echt wat rigoureuzer te werk gaan om te kijken of dat gekwakkel kan worden voorkomen...

tsja en wat is veel voor een 4,5-jarige? Dat verschilt zo enorm per paard! Nas loopt voorlopig nog maar eens per twee weken ohz en ik merk echt dat ze daar mentaal dan goed moe van is. Ik longeer denk ik net aan 3x per week :+ de leeftijd zegt niet alles.. :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:07

Ben ik weer!
Zozo, djuun de woeste arabier in de militaire optocht. Heel gevaarlijk! :')

Nicky, heel lastig dat dayem zo kwakkelt.. wist je nou maar wat het was, dan kon je er wat mee.. ik had er ook niet mee gaan rijden maar ik snap wel dat je ook niet meer weet wat er nou aan scheelt. Misschien vind hij het allemaal heerlijk die ritjes maar moet jij degene zijn die hem die rust geeft. Ik vind paardrijden ook heerlijk maar dtel dat ik het aan mijn rug heb, soms moet iemand anders mij dan even terug roepen omdat het niet goed hoor mijn lijf is, hoe leuk ik het ook vind.. in ieder geval, volg je gevoel. Misschien een maand lang niet aan het werk zetten en alleen maar tutten en evt. wandelen? Moeilijk hoor, maar jij keny dayem het best!

Sorry ik ben de rest vergeten door de vele pagina's :=.

Gister ben ik naar een paranormale beurs geweest hier in de buurt. Er was iemand die iets met dieren deed dus leek me wel wat. Helaas was zij er niet en hadden ze iemand anders als inval. "Zij kon ook wat met dieren". Na 100 rondjes lopen had ik eigenlijk totaal geen gevoel bij haar die je wel moet hebben voor je een reading gaat doen. Tóch besloten het te doen. Had geen foto bij me, alleen me telefoon. Die gegeven en het eerste wat ze zei was: oh dit voelt niet goed, nee bahh. Heeft ze wat aan haar voorbeen? Ik: ja momenteel wel. Zij al peinzend en "kippenvelbewegingen-makend" nee hmmm, hoe oud is ze? Ik: 4. Zij: "sorry ik durf het haast niet te zeggen maar je hebt haar niet lang meer". Ik: uhh?? :?
" ja nee (krabbelde ze terug) tis niet dat ze dood gaat maar dit word geen toekomstpaard. Ze heeft zoveel pijn aan dat been en zal alleen maar kunnen stappen.

Oke, mijn hoofd stond inmiddels zo: ^) en ik was not amused.
Ik kreeg een naar gevoel bij die persoon en heb de hele dag getwijfeld of dat nou was omdat mijn gevoel zei dat ze "nep" was of omdat ik niet WILDE geloven wat ze zei. Maa ze zei ook dat het zoooo'n lief paard was, nooit iemand of iets kwaad deed en verder HELEMAAL gezond was. Ze wilde ook niet werken en als ik links wilde ging zij rechts. Dit heeft ze zo vaak gezegd dat ik me afvroeg of het wellicht een idee zou zijn haar uit het raam te duwen. . :') :=

Zonder dollen.. dit is toch absurd. En ja, misschien breekt ze volgende maand haar been en is het allemaal waar maar zij zei dat het er al zat en kreupel loopt.

My gosh, wat was ik boos. Zij mag dit ten eerste helemaal niet zeggen en ten tweede klopte mijn gevoel al niet bij haar. Ik heb daarna nog een tarotlegging laten doen bij iemand anders en toen naar huis gegaan.
Zo maar eens bij het kreupele paard kijken. :=

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:33

__Nicky schreef:
Ik niets hoor tijdens de amateur <<) Ja, een wortel voor Noah :))

Vind ik niet duur hoor Letiets! Stallen met uitloop, ideaal! Ik zou zo graag m'n eigen stukje willen....

Vind het duur zat Jaleesa als student zijnde :+ En dan is deze stal echt spotgoedkoop. De andere stallen in de buurt waar ze niet buiten komen betaal je tegen de €500.

Hier moet ik ff op reageren. Is niet helemaal waar wat hier gezegd wordt. Ik kom ook uit die regio en t kan goedkoper. Bij een stal met 50 hectare weiland waar ze een half jaar gebruik van mogen maken met kleine koppels, goede nieuwe binnenbak met eb en vloedsysteem, een nieuwe buitenbak, en voor de winter kan je mee doen inzet paddocksysteem waarbij ze 4 uur in een vaste koppel buiten staan, is alleen wat verder weg van strand en duin 20 minuten stappen, warm water tegen betaling, koud water is gratis, een kantine, wc, ruime kasten en een solarium dat je koet betalen. Daar betaal je nu 225 dit is vanaf november met voer en 6 kilo kuil, en komt alleen je eigen stro nog bij, zomer betaal je de zelfde prijs. Alles wat je minder gebruikt aan kuil wordt verrekent met je stro rekening, en dat heb je zelf in de hand want alles gaat via het weegsysteem.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:01

Zo hee Kel, wat een raar wijf die readingmiep. Ging de tarrotlegging wat positiever dan of??
Was t verder nog wat die parabeurs of heel veel nep?
En hoe is t nu met je merrie?

Raven, ik vind dat nog best goedkoop voor zoveel faciliteiten.

Nicky ik denk als je idd goed zoekt in een grotere radius rond je eigen woonplek je nog best t een en t ander kan vinden. Zeker als ik hier de verhalen van andere kustbewoners zie en puppen met je paard is niks nie mis mee als dat is wat hij nodig heeft. Maar wat Kelly ook zegt, jij moet op de rem trappen want Dayem zelf doet dat niet omdat ie t veel te leuk vind allemaal en dus zijn ziekte/pijn wegdrukt.
Hij klinkt gewoon heel erg als onze jonge hond, die geeft ook niet toe als ze pijn heeft omdat ze het allemaal veel te leuk vind en heel graag wil.
Laatst bijgewerkt door jaleesa89 op 03-11-14 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:08

Das niet duur Raven!

Ik ga bij voorbaat al niet naar zulke beurzen, heb daar echt totaal niks mee :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:12

Die legging was wel goed! Echt bizar. Niks over geisha hoor maar Hij bevestigde gewoon over mezelf wat ik hoopte/dacht.
Verder waren er fijne mensen uitgezocht door een bekende in die wereld..maar deze mevrouw was inval op het laatste moment dus ga die organisator wel wat laten weten.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:15

Maar Kelly, hoe kan je nou boos op die vrouw zijn :+ jij weet toch prima hoe het met je paard gaat, klaar.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:24

Haha ik zou ook not amused zijn hoor Kat als iemand dat over mijn paard gaat lopen verkondigen, denk dat ik op hoge poten weg zou lopen en met een humeur wat ver onder het vriespunt is ;)

Kel heb je wel eens een bijenwas kaart gemaakt? Heb dat een paar jaar terug is gedaan, dat sloeg ook zo ontzettend de spijker op de kop en is stiekem best leuk :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:29

Je kiest toch zelf voor zo'n reading met het risico allerhande onzin voor je kiezen te kunnen krijgen, je weet nooit hoe serieus iemand is die daar zit.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:44

Heel slecht maar die reading die Kelly heeft gekregen doet me zoooo denken een Sybella hupperdepup uit Harry Potter, die lerares waarzeggerij :+ Zie de vrouw ook voor me met een enorme bril met jampotglazen en van dat warrige haar :')

Maar even serieus je gaat idd op eigen risico zitten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:10

Ik weet precies welke stal je bedoeld Joyce maar nooit in m'n hele leven dat ik mijn paard daar neer zet :n 6 kg kuil, veel en veel te weinig. Voor elke kg extra mag je flink betalen. In de zomer staan ze in enorme groepen op kale weilanden. Worden veel te laat omgeweid. In de winter staan ze veel op stal. Beloftes die worden gemaakt door de stalbaas worden niet nagekomen (aantal paddocks). Bakken die nooit worden gesleept met hoefslagen waar ze bijna uit moeten springen en die vol liggen met puin en stenen. Nee bedankt :Y)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:29

De bakken zijn nieuw aangelegd en zijn nu tip top in orde, Ze verweiden per 6 weken en staan in koppels van 10 paarden. T is maar net wat je eisen zijn. Dit is nog maar een voorbeeld van een stal in de buurt, zoals jij het overlaat komen is er volgens jou geen stal die te betalen is. Dat vindt ik niet geheel eerlijk vanwege dat er voldoende stallen zijn die wel weide gang hebben en betaalbaar zijn. Ook zijn er div mogelijkheden om je paard voor een bepaalde periode op het land te zetten, met goede afspraken. Van elke stal is wat te zeggen en hier en daar moet je soms wat laten, maar als je goed om je heen kijkt zijn er zat mogelijkheden. Maar krijg een beetje het idee dat je nergens voor open wilt staan wat voor mogelijkheden er zijn. En een paar weken t land op is in mijn ogen nog steeds goedkoper dan alle onderzoeken die je al hebt laten doen.

Ik ben het verder eens met Amy en Lisa, waarom rijden op een paard die zo veel momenteel kwakkelt en waar je geen vinger aan kan leggen door hem door de malle molens heen te halen. Gun hem eens de rust ondanks dat die wil werken ik heb zelf ook paarden staan die graag willen werken maar soms moet je ze op de handrem zetten en even voor hun een pas op de plaats zetten.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:34

Katja lekker weekeinde weg gehad heerlijk.
En Ilya gaat goed voor gouden boktveulen leuk leuk, bij hengsten al wel gestemd merries nog niet zit nog te dubben zijn er meer als 2 waarvan ik vind dat ze t verdienen dus nog ff denken
Nicky ook ik ga mee met de rest en uhhhh wat houdt puppyendurance training exact in want ik heb daar geen kaas van gegeten van endurance ook omdat ik dit zelf niet zou kunnen, maar met dressuur, western, springen heeft ieder paard een andere training nodig en is geen training gelijk dus vertel misschien dat je daar ook wat kan veranderen ????