[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:02

Jaa Annika-meeting!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:17

Afbeelding
Goedemorgen
Katja wat grappig Blue en Reem beide op 27 maart een jaartje ouder, Set ziet er super uit en ik ga gokken zodra ik zeg van ja dat gevoel heb ik haha heb al vaker iig de datum goed gegokt lol
Baukje gelukkig loopt hij weer goed en zoals jullie bezig zijn kan je beide kanten op en snap je dilema daardoor heb ik eerst gekozen nog engels te blijven rijden met toch ook stuk insteek van t western omdat ik me daarbij prettig voel.
Wanneer is dat bij Jan Calis??

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:19

Mooie foto zeg Brenda! en leuk dezelfde verjaardag :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:29

Aleeneh schreef:
Boomloos is zeker geen garantie dat het wel past. :) Maar boomloos past zich wel makkelijker aan dan een boomzadel, denk ik toch.

Ik weet niet. Ik heb me bij dressuur nooit volledig op mijn plek gevoeld. En uiteraard zal dat wellicht best te maken hebben met de manier waarop ik dressuurles kreeg en de manier waarop ik nu westernles krijg, voordat iedereen zegt "ja maar wat je nu doet, zo hoort het in de dressuur ook" oid :+ Feit is voornamelijk dat ik me meer op mijn plek voel bij wat ik nu doe, dan bij wat ik eerst deed, welk naamkaartje je er ook op wil plakken.

Wat mijn gevoel bij dressuur was wat me altijd een beetje tegenstond... even kijken hoe ik dat onder woorden moet brengen. Ten eerste was er die constante focus op een perfect totaalplaatje waar je aan moest voldoen. Er was dat constante gevoel dat als het paard niet in die perfecte nageeflijke houding liep met ondertredend achterbeen dat je dan niet goed bezig was. En overal om me heen zag ik paarden die niet lekker konden ontspannen die dan toch maar in de krul werden getrokken om aan dat plaatje te proberen te voldoen, zonder dat mensen echt wisten waar ze mee bezig waren. En nee, dat hoort officieel niet bij dressuur, maar je ziet het aan alle kanten.
Ten tweede is er dat gevoel dat paarden bij western meer eigen verantwoordelijkheid krijgen. Je geeft een hulp, je verwacht van het paard dat hij die hulp goed uitvoert. Je geeft ze eerst de kans om het zelf uit te proberen, en om een fout te maken. Maken ze die fout, dan corrigeer je pas. Wat ik in de dressuur veel meer zie is mensen die continue hulpen aan het geven zijn om hun paard elk stapje van de weg te baby'en. Continue been houden om het tempo goed te houden, enz.
Wat me verder nog aanspreekt is de wedstrijddisciplines. Waar je bij dressuur veelal opgefokte paarden ziet die gebouwd zijn voor zoveel mogelijk show en zwaaiende voorbenen enzo, worden westernpaarden specifiek gefokt en getraind voor rust en vertrouwen. Dat resulteert in een heel ander soort wedstrijdonderdelen en een heel ander type paarden en sfeer. Dat spreekt me aan, vind ik prettiger.

Waarom ik om te beginnen over wilde stappen naar western... het heeft me altijd al aangesproken, de sfeer, de rijstijl, het totaal plaatje. Het spreekt me aan dat mensen hun paard meer los kunnen laten (vooral van voren), en veel western ruiters oogden altijd alsof ze een hele hoge mate van samenwerking met hun paard wisten te bereiken. Dat was waarom ik western erg graag wilde proberen.

Nu ben ik het gaan doen en ben ik ook tot de conclusie gekomen dat het gewoon ontzettend leuk is! :D Ik ben met onderdelen van de paardensport bezig die ik nog nooit eerder ontdekt heb en er gaat echt een wereld voor me open. Als ik met Doesie aan het rijden ben werken we veel aan turns, achterwaarts, trailoefeningen, beetje pielen op de centimeter. Op reageren op minimale hulpen enzo. Ik merk dat er veel meer rust en plezier in mijn rijden is gekomen sinds ik western ben gaan rijden. Veel minder druk en stress zit er achter.

:)
Beetje lang verhaal maar ik denk dat het verschillende aspecten wel beschrijft.

Dat is in grote lijnen ook mijn intentie geweest om over te stappen :). Het rijden en werken gebasseerd op het 'ranch werk' van vroeger. Ik rijd gewoon recreatief en op basis niveau heb je zeker heel veel raakvlakken met Engels zoals Joyce aanhaalt op pagina 445 :j.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:10

Even een berichtje via mij van Ellen, ze licht het later wel toe :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de zomer teaser 8-) {:}

Afbeelding

Mooie vosseman :j <3 *\o/*

lilskieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:19

Meiden wat gaan jullie hard! Hier nog steeds hetzelfde excuus om minder actief te zijn. Alleen heb ik het huis nu echt gekocht en is de inrichting begonnen. Wat inhoudt dat ik mijn geld over de balk aan het smijten ben. Best lekker!

Ik zie weer knappe paarden voorbij komen :). Ik geniet stilletjes mee hoor :).

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:19

oke jullie gaan haaaaard ineens whaha
@jessica balen dat zon last hebt iedere keer
@elien fijn dat rijden bij jou ook zo goed gaat, paulette heb ik idd ook veel goede dingen over gehoord (asal komt van een westernstal dus ik hoor nog wel eens wat haha)
@bren wat een gaaf plaatje
@ellen weer erg gave foto's van je vosseman

Oke dit moet ik even kwijt,,,ik heb net UBER fijn gereden met assie. Ze krijgt meer lengte in de hals en krijgt dan zulke mega ruime gangen en als klap op de vuurpijl ik heb voor het eerst alleen een buitenrit gemaakt en jawel ik leef nog haha

lilskieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:38

Lekker Joyce!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:46

@lilian ja zeker

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:05

Wat een gaaaave foto's van Vosseman zeg!! :D

Lilskie, gefeliciteerd met de aankoop van het huis, wat leuk zeg! En nu helemaal losgaan dus met inrichten!

Joyce, tof dat het met jou ook zo lekker gaat! Voor het eerst alleen een buitenrit, wat leuk, was ze braaf? Waarom ben je nooit eerder alleen weggeweest dan?

Dit weekend ga ik samen met Desiree ook een buitenrit maken, met Doesie en het andere paard dat daar staat, Muis :D Heb er echt zin in, het schijnt dan supermooi weer te worden, dus lekker een lange tocht maken als het aan mij ligt!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:11

Hoe is het vandaag met Misch Eline?

Gave foto's van Vosseman :9

Gefeliciteerd Lilian!! Spannend allemaal he, vond ik ook toen ik m'n huis kocht :)

Bij Djuun staat western minstens zo sexy als Engels 8-)
Afbeelding

Gezien Ersiel gisteren gelest had, vandaag maar een rustig rondje gedaan met Djuun, die was ook in de relax modus zonder sloom te worden, dus samen genoten <3
Gezien het hier nog best lang mistig was, vanmorgen eerst een van de quaters op stal gedaan, zo maar grondwerk, is een enorm heet hoofd, maar echt leuk met d'r bezig geweest. Was zo grappig, als alleen ik in de buurt was (als mens zijnde dan) dan was ze rustig, wel alert, maar bleef mooi bij me, maar zodra er een ander persoon in haar zicht kwam, was ze me helemaal kwijt en moest ze even knetter gek doen en als we dan weer met z'n tweetje waren, was ze weer zen. Super sensibel dus :)

lilskieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:15

Western staat zo mooi bij onze AV's. Echt geweldig.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:24

Met Mish weet ik niet hoe het gaat :D Ik ga vanavond rond een uur of zeven nog eventjes bij haar op bezoek, ik moet zometeen werken en heb vanmiddag Doesie gereden, dus heb nog geen tijd gehad om te gaan. Ik wilde eigenlijk vanmiddag maar het was qua tijd toch te krap!

Wauw, western staat Djuun heeel gaaf! :D Ik vind het idd net wat Lilskie zegt toch altijd zo goed staan op arabieren.

Djuun staat overigens wel heel braaf geparkeerd zo :') Moet ik niet bij Does proberen, die wandelt vrolijk weg om gras te gaan eten xD

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:40

Bij Djuun ligt het er een beetje aan welke pet ze op heeft :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:46

Kan btw niet wachten tot ze weer lekker straks in d'r vachtje zit, poosje geleden was ze flink aan het ruien, maar zie nu niks meer en er zit nog haar genoeg op :+

Vanmiddag bezig geweest in de tuin, letterlijk bijna m'n vinger verloren :oo Had het even goed benauwd := Was bezig met het weghalen van de wortel van een stokroos, maar die zat onder een tegel. Ik heb van die ultra zware grinttegels, dus met een koevoet bezig geweest, wipte hem net ver genoeg op zodat ik hem beet kon pakken. Dus met m'n voet op de koevoet de steen beetgepakt, stap ik van de koevoet af en de steen gleed weer terug, zat m'n vinger er tussen en kreeg hem met geen mogelijkheid los %) Toen kreeg ik het heldere idee om weer op de koevoet te stappen en pfieuw, ja, vinger los, gelukkig had ik handschoenen aan, anders was de schade behoorlijk geweest vrees ik :=

Daarna Tiramisu gemaakt, haartjes geverfd en nu nog even wachten tot ik de verf van de high lights er uit kan spoelen :Y)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 04-03-14 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:53

Je beleeft maar weer avonturen, Letiets :') zuinig wezen op je vingers he! Vingers zijn best handige (pun not intended) dingen om te hebben :+

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:03

Mag ik een oproepje plaatsen ?? Zo niet haal ik het weer weg,

Maar ik zoek Arabieren die voor mij model willen staan, met of zonder showtuig maakt verder niet uit.
Als ik maar portret en losfotos kan maken, liefst in een mooie omgeving.
Woon zelf in Almere en wil liever niet langer dan 30 min rijden met de auto.
Vraag een kleine bijdrage van 7,50 per paard.

Je krijgt 10-15 foto's op webformaat
http://Kaniejj.wix.com/SternPhoto

Wie oh wie wilt mij helpen ??
Laatst bijgewerkt door SternPhoto op 04-03-14 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:21

Zie je me al staan Eline, met m'n voet op die koevoet :') Tis ook niet te koop he :P

Showroom of showtuig kani_ejj? :P

Ik woon niet direct om de hoek voor je, anders was je welkom geweest, ik kan je verschillende showtuigen aanbieden voor de foto, maar misschien is er iemand die wel wilt en dichterbij zit :)
Je schiet leuke foto's btw :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:39

Stomme autocorrectie haha ff veranderd.
Waar sta je ??

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:41

helaas ik woon niet in de buurt! er zijn wel andere mensen hier meer in de buurt denk ik, zoals Amy?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:44

Ja ik dacht ik vraag het hier eens. Ik kom niet uit de paardenwereld haha

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:51

Fijn Joyce!

Western mistaat Djuun echt niet! :wow:

Dayem heeft niet even mogen spelen met z'n vriendje. Camera erbij gepakt en gaan. Inclusief hele stoere bloedneus *D

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit moet pijn gedaan hebben :P
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:51

Ik woon in Zeeland, erg uit de route voor je :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:52

Wat had ie gedaan Nicky? :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:53

zo Nicky lekker die bloedneus :P hij is wel knap!