[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:23

Die mogelijkheid bestaat hier eigenlijk niet Jaleesa. Mocht je dat hier wel vinden betaal je toch nog €100 per maand :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:24

100 euro per maand is toch niet veel stalgeld? of bedoel je extra ofzo. Ik niet snap. naja de discussie is hier al vaker langs gekomen, ik ben toch van mening dat paarden weidegang nodig hebben maar denk niet dat ik dat elke keer hoef te zeggen :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:27

Zeker niet veel maar dat komt bovenop m'n stalhuur waar ik nu sta. Dus dat wordt een paar honderd euro per maand. Voor die €100 sta je hier op een weiland zonder water/licht/stal/faciliteiten/uitrijmogelijkheden. Vind ik echt helemaal niks :n Lang leve de randstad -O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:33

Maar uitrijmogelijkheden en een bak voor een paar weken wei zijn toch ook niet nodig, of wil je dan liever permanent naar een stal met weiland verhuizen?

ik zit ook in de randstad regio, maar hier is weiland toch wel een vereiste. ken iig geen enkele stal in de buurt met verzorgde boxen en een goede rijbak die 0% weidegang heeft. en dan zit ik op 5 minuten van hartje Utrecht af :j maar misschien wordt er hier net iets anders over gedacht, kan best :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:41

Een paar weken zal niet veel uitmaken voor hem... Daarbij vind je hier geen verhuurders/boeren die hun land voor een paar weken willen verhuren.

Op de stal waar ik nu sta heb ik echt mazzel. Zulke stallen heb je bar weinig hier in de buurt. Het is hier bijna allemaal 24/7 op stal en een uurtje in de paddock als je er zelf bij bent. Dayem staat van 8 tot 18 lekker buiten met onbeperkt ruwvoer :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:43

Hele brutale vraag hoor maar wat betaal je dan in totaal per maand. Hier int ruime oosten had ik stal van 3 bij 3, wasplaatsje, binnen & buiten baan, stapmolen, paddocks en weide in de zomer, op volpension basis voor 410 en dat is ondertussen zo'n 4 jaar terug. Geloof dat die stal nu 450 vraagt

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:45

Hier is weidegang in de winter ook echt niet mogelijk hoor... Ik denk dat Silver dan tot zijn knieën in de modder staat en echt niets te eten heeft.... Hier dus ook heel de dag tot een uur of 22:00 in de paddock met onbeperkt ruwvoer...

Kat, klinkt leuk! Ik vind Texel echt een heerlijk eiland... :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:45

Ik moet Nicky wel nageveb dat het hier niet vanzelfsprekend is. Weiland al helemaal niet maar ook het naar buiten gaan op zich niet. Hooguit een paar uurtjes, kleine paddocks zonder ruwvoer en ook met een of meerdere maatjes is niet zo vanzelfsprekend. De kleinere stallen vind ik in deze regio vaak wel beter qua management :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:52

Ik betaal €170 op basis van doe-het-zelf excl alles dus. Dus zelf stro/hooi/voer inkopen, binnen/buiten zetten en mesten. 3x3 stal, paddocks, 20x60 baan, 30x40 losgooibak, ruime roundpen, warm/koud water, 4 voerbeurten per dag, solarium, 50 meter van bos/duin/strand.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:57

hier in het dichtbevolkte Utrecht betaal ik 265 voor een ponystal (paardenstal 320), binnen en buitenbak, 2x hooi en 2x brok voeren, stapmolen, weidegang in de zomer zoveel je wilt (staan nu overdag nog op het land) en in de winter zelf de paddock regelen (Noah gaat 2x per dag 2 uurtjes met zn vriendjes), springmateriaal, wasplaats warm en koud water, solarium, eigen smid/instructeur, kleine uitrijmogelijkheden (2 ruiterpaden vlakbij, maar geen bos oid). alles op basis van volpension.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:00

Dat is echt weinig Tam :j

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:01

Waarom heb ik dan zoveel betaald??

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:03

ja valt ontzettend mee bij ons qua prijs vind ik :j maar het is wel druk met de manege er bij en alle wedstrijden, daar moet je wel tegen kunnen.

Jaleesa, voor een dagje een stal huren bij ons? :+ dat kost vanuit ons €15 per dag. geloof dat het AVS er ook heel wat voor opstreek met de show/wedstrijd :')

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:05

Inderdaad niet veel Tam! Moet je inderdaad ook tegen kunnen, zou niets voor mij zijn...

Vind het bij jou ook meevallen Nicky.... :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:05

Dat vond ik al heftig inderdaad Tam met de keuring in Houten :j

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:08

Haha moet ik er dan zelf in gaan liggen/staan Tam :P en 15 euro is vrij normaal toch? Betaalde ik op de kliniek ook altijd. Drukte van manege vond ik altijd wel gezellig en Rio overigens ook wel. Haha omg dat dier heeft daar fratsen uitgehaald, ken er nu nog om lachen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:11

Hier zie je ook niet veel paarden in de winter op de wei staan, allemaal klei grond hier, ze lopen alles kapot en dan hebben ze in het voorjaar niks...
Djuun staat in een stal met uitloop en wordt dagelijks, mits het weer het toe laat, anders doe je er niemand een plezier mee :+ buiten gezet met andere paarden in de bak of roundpen. Tevens kunnen ze via hun uitloopjes contact zoeken met elkaar.
Onze stal is incl vlas en goede kwaliteit ruwvoer, roundpen, rijbak en wei €200 per maand. Dat is in deze regio zeker niet goedkoop, maar de paarden staan er wel heel fijn. Onze stal heeft 13 paarden/pony's staan, waarvan er 2 in pension, dus ook lekker rustig :D
Er zijn ook goede uitrijmogelijkheden :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:13

Dacht dat je dat bedoelde met je post daarvoor? geloof dat je voor een stal tijdens de AVS keuring bij ons iets van 35 neer mocht leggen.

Noah heeft ook geen moeite met die drukte, die is gek op kinderen. zeker als we uitstappen, komt hij bij iedereen die langs de bak staat een aai halen :') maar de manegekids mogen niet in de stalgangen of bij de weilanden van de pensionpaarden komen, om de rust te bewaren :j

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:17

Daarom stonden wij in de winter ook op de paddock, mooi man 40 pensionpaarden en 1 paddock :\
Ze ging dus vrij veel in de stapmolen en daar had ze een schurfthekel aan.
Maar wat staan jullie eigenlijk goedkoop, had verwacht dat het bij jullie duurder zou zijn.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:19

Ik niets hoor tijdens de amateur <<) Ja, een wortel voor Noah :))

Vind ik niet duur hoor Letiets! Stallen met uitloop, ideaal! Ik zou zo graag m'n eigen stukje willen....

Vind het duur zat Jaleesa als student zijnde :+ En dan is deze stal echt spotgoedkoop. De andere stallen in de buurt waar ze niet buiten komen betaal je tegen de €500.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:25

Kijk dat had ik verwacht, die 500 maar dan met weide/paddockgang erbij.
Stalling is altijd duur, als je je eigen stukkie had was t een stuk simpeler. Kun je niet een volkstuintje pachten? Druk je er een shet bij en tadaaaa

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:26

Nee, vergeleken met een groot deel van Nederland is dit een schijntje, maar voor deze omgeving kan je voor het zelfde geld luxer (voor de ruiter) staan, dus agterberg en binnenbak. Maar dan is het wel een gewone stal waar je zelf moet zorgen dat je paard los komt (als dat al mogelijk is), buiten zetten, binnen zetten, dekens op, dekens af etc moet je allemaal zelf regelen. Hier wordt dit allemaal gedaan. Daar tegenover wordt het wel op prijs gesteld als je zelf ook je steentje bijdraagt, dus soms voeren we of zetten we de paarden buiten/binnen.
Stal zelf uitmesten en de wei ook een paar maal per week, ik vind dat niet erg en Djuun heeft het er erg goed :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:26

Bestaat hier ook haast niet :+ Bovendien mag je bijna nergens een paard neerzetten, de grond heeft allemaal een andere bestemming (voornamelijk bollengrond).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:27

Oke. Groningen is echt cheap dan :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:27

Komt er eentje achter :=