Ik moet mijn paard gewoon enten, beleid van stal en heb eigenlijk nog nooit op een stal gestaan die dat beleid niet had. Nu moet ik wel zeggen dat wij onze hond vroeger en onze katten nooit doen enten. In al die jaren kan ik me maar 1x herinneren dat twee van de drie katten een virusje hebben opgelopen...
Maar paard zou ik wel doen, ben je het ook niet verplicht als je wedstrijd gaat rijden en idd ook shows??
ze zat ook links helemaal vast in maart en haar rechterkant gaf geen last, heeeel minimaal op haar rechter SI maar nauwelijks noemenswaardig. Ze bleef krabbelig en kort maar heb haar tussendoor anderhalve maand in België gehad, daarna amateuren en enigzins de hoop gehad haar lichaam het verder zelf zou oplossen, helaas niet. En nu zat haar hals, schouder, onderrug en rechter SI helemaal in de knoop....
Als ze last heeft links, gaat ze w.s. die ontlasten daardoor rechts belasten. Wisselwerking dan.
Barcelano
Geplaatst: 28-06-12 22:14
Mijn heeft alleen 1e enting gehad. Maar naar een kleinhuisdierenarts gaat ik alleen als het echt niet anders kan. Vind namelijk die gasten helemaal oplichters
Mijn kat heb ik laten castreren inruil voor een dekje bij een kennis die DA is Haha aan huis....
Vind klein dierenartsen altijd zo irrationeel. Veeartsen zijn zoveel logischer en hoe vaak je daar wel niet gematst wordt terwijl je bij da je scheel betaald voor helemaal niks...
Ik ga ook alleen naar de DA als ze wat mankeren hoor. Helaas is de mijne een vechtersbaas en willen mijn ouders niet de tuin afzetten, dus die komt geregeld met een gat in zn kop thuis En standaard in het weekend én standaard dat het gaat ontsteken
Barcelano
Geplaatst: 28-06-12 22:22
Bobbie was een kitten toen we naar de da gingen. Die man keek alleen even en we waren al weer 50 euro armer
Toen begon hij over ontwormen en ontvlooien. Dus ik zei al gebeurt...en dan gaan ze over op het zelfde liedje dat alleen hun spul de beste is. En toen was ik kort en krachtig wat ik er van vond
De oude rooie van mn ouders (kat is 17) is 2x bij de DA geweest denk ik in zn leven. 1x voor zn castratie en 1x vorig jaar, omdat ie raar gedrag vertoonde (dementie + blaasontsteking).
De cyperse "van mij" is al ontelbare keren geweest En het lapje wat we nog hebben lopen is ook aantal keer geweest toen we dr net hadden, doodziek van stal meegenomen, was hoopje ellende toen.
Overigens begint onze DA nooit over enten en ontwormen oid.
Noah was kreupel in zn linkerheup, had waarschijnlijk een kneuzing of ontsteking oid. 5 dagen buut en daarna nog 5 dagen stappen, daarna opbouwen met rechtuit rijden in stap
Onze hond komt bijna jaarlijks bij de kliniek waar ik ook met Noah heen ga. veel goedkoper dan de dierenarts hier in het dorp, en veel nuchterder. Noah wordt ook elk jaar ingeënt, verplicht op stal. scheelt in de kosten dat we het met 100 paarden tegelijk laten doen Noo kreeg bij zijn vorige eigenaar ook altijd rhino enting maar dat vind ik een beetje onzin, schijnt weinig zekerheid te bieden.
rhino enting helpt trouwens niet tegen de neurologische variant. wel tegen de verkoudheid variant(dikke flessen benen, ondertemperatuur, sloom, futloos and gruwelijk snotteren) en tegen besmettelijk verwerp bij merries.Meeste veeartsen raden ook alleen aan om rhino eens in de drie jaar te enten.
Fijn dat dat alles was! Nou hopen dat hij helemaal bijtrekt en jullie gewoon weer aan de slag kunnen samen.
Heel veel plezier!! Ja ik ben ontzettend blij dat het beter gaat en ik hoop dat we snel weer aan de slag kunnen
Woogy
Geplaatst: 29-06-12 21:34
it's oh so quiet shhhh shhhh it's ooooh so still shhhh shhhh
Barcelano
Geplaatst: 30-06-12 10:11
Mirka heeft donderdag een nieuwe buurvrouw gekregen. Leuk zal je denken, heeft ze meer sociale contacten.
Maar nee mevrouw houd van privacy. Dus die heeft net zo lang de boel op zijn kop gezet tot dat die pony zelfs niet meer durfde te eten..
Eigenaar heeft nu een douch gordijn neer gehangen en gister was er een geen vuiltje aan de lucht.
En nu het aller ergste....Mevrouw loopt met die pony in de wei. Maar ow wee als die er uit wordt gehaald, dan gaat mevrouw lopen ijsberen. Want tja in de wei is het haar vriendinnentje
Anoniem
Geplaatst: 30-06-12 13:02
Afgelopen donderdag zijn we even langs Jeannette en Azim geweest Wat een heerlijk paard Ik heb wat foto's gemaakt die te bewonderen zijn op het av forum. Ik deel er hier eentje
ik vind springen leuk en Noah ook wel, en ach je moet alles eens gedaan hebben maar het ging zo goed, dat we als hij weer helemaal beter is nóg een keertje gaan!