[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:09

Ik heb vanochtend springles gehad, gisteren waren de Utrechtse kampioenschappen en het parcours bleef staan tot vanmiddag, dus meteen mn trainer gevraagd om een les :D Ging super! Heb zonder bescherming gesprongen, omdat hij de laatste tijd wat balkjes tikte, en hij zo misschien eens zijn beentjes op zou tillen.

Nou heeft hij gewoon geen enkele keer iets aangeraakt, was super te rijden toen we een parcoursje gingen doen, en heb ik zelfs met ontspannen schouders kunnen rijden *\o/*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:12

@tamara wat goed, fijn als je zo gebruik kunt maken van een parcours

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:17

Gsaf Tamara! Springen heb ik altijd helemaal geweldig gevonden en Set ook, we hebben alleen nooit materiaal.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:22

@katja dat is wel jammer ja, asal vind het ook helemaal super alleen ik niet whaha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:26

Ik ben van plan om komende week weer eens op te zadelen, heb de laatste paar keer zonder zadel op buitenrit geprobeerd maar echt naar buiten wil Set niet. Denk dat ik op het weiland wat rondjes ga maken, gewoon om het erin te houden om op te zadelen en te rijden, al doen we misschien uit eindelijk alleen maar een rondje in stap. Misschien gelijk Blue een halster om en oefenen als handpaard.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:28

Leuke foto's weer :) Ze zien er happy uit.

Asal ziet er idd goed uit! Strak in dr velletje!

Gaaf Tamara! Noah is lekker veelzijdig :)

Ik heb mezelf een nieuw touwhalster cadeau gedaan :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 03-03-14 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:29

Wat gaaf Tamara! Klinkt echt helemaal super. Hoe hoog springen jullie nu?

Asal staat er inderdaad fantastisch bij! Lekker glimmend ook!

Supermooi touwhalster zeg! Ben benieuwd hoe hij Dayem staat!

Ik ben net nog even naar Mish geweest <3
Ooh als ik vergelijk hoe zij is vergeleken met mijn bijrijdpaard dan is ze echt veel meer mijn type paard haha dus het was echt genieten. Ze stond met haar nieuwe Welshveulenvriendje in de paddock, en ik ben er eerst gewoon even lekker bij gaan zitten. Ze was overduidelijk nog niet helemáál op haar gemak, maar al een stuk rustiger dan gisteren. Aan de Welsh heeft ze ook een leuk speelmaatje, ze liepen in galop op en neer te hopsen door de paddock heen en hij beet haar telkens in d'r kont :')

Ze was nog wel een beetje voorzichtig met me, ze had een redelijk grote cirkel persoonlijke ruimte waar ik niet in kon komen want dan liep ze weg. Ben een paar keer naar haar toe gelopen en precies gestopt toen het haar net teveel werd, en dan weer omdraaien en een stapje terug. En weer rustig op haar afstappen en weer een paar stapjes terug.
Tsja, daar werd ze eigenlijk best wel een beetje nieuwsgierig van :+ Dus ineens toen ik wegliep met mijn rug naar haar toe hoorde ik voorzichtig hoefjes volgen, en toen had ik ineens een Mishneusje tegen mijn schouder.

Hoi baas!
Afbeelding

Toen heb ik maar een borsteltje uit mijn zak gepakt en ben ik haar een beetje gaan kriebelen en borstelen, en ik geloof dat het vanaf dat moment goed was :+ Dat vond ze echt heeeerrlijk. Ik heb de weg naar haar hart gevonden volgens mij, haha. Na een paar minuutjes borstelen vond ik het mooi geweest en toen heb ik haar weer achtergelaten. Morgen is er weer een dag.

Afbeelding

En hier met haar maatje:
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:32

oh wat fijn Eline, dat gaat helemaal goed komen ook met het contact maken :)) mooi halster trouwens, ook van Nicky! leuk is dat he even iets nieuws kopen, ik wil ook nog graag een touwhalster van Horsebeads voor Set maar heb geen geld op het moment. Zodra er geld is bestel ik misschien ook eentje voor Blue, als we dan toch bezig zijn.

En Eline, dat type paard heb ik ook heel sterk hoor die Arabieren zijn zo anders, zo fijn! Enneh, mooi groot oog heeft Mish!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:33

@nicky dankje en wat een mooi halster
@elien ook thanx :D, dat vertrouwen komt snel zat, voor je het weet is ze niet meer bij je weg te slaan

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:35

Ik vind het trouwens wel eens tijd voor een meeting waar echt veel van jullie komen :)) Efteling was maar karig haha, hoewel het heel gezellig was en de mensen die er waren natuurlijk heel lief! Misschien in april maar doen bij Jan Calis, met de mensen die wel komen!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:39

Knappe Mish! Wordt een leuk paardje straks! Lekker gaan grondwerken, heb je voor later een mooie basis :)

Katja, ik vond dat halster niet duur hoor bij Horse Beads! Viel me alles mee. Ik geloof €15 met de verzendkosten erbij ofzo! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:40

Dat valt inderdaad best mee Nicky :j Ik moet alleen eerst de dierenartsrekening van Polly nog betalen :P Dus halster komt later, maar dit voorjaar een keertje. Wil in april ergens een leuke shoot doen met set en Blue dus dan heb ik m hopelijk wel een keer in huis.
Ben benieuwd hoe die van jou staat bij Day, je hebt ook een gewoon blauw halster of niet? die staat hem ook wel mooi.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:42

Dat is wel gaaf als ze dan allebei een mooi halster hebben :)

Jep, alles is bij ons kobalt blauw :))
Heb ook nog maar een blauwe staartzak erbij gedaan :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:43

:') goed bezig! Ik vind bij Set bruine en zwarte dingen mooi, saai ben ik he. Halster wilde ik bestellen in eeuh. even opzoeken.

Afbeelding

ik denk marineblauw met bruin

maar heel saai misschien, deze vind ik ook mooi:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 03-03-14 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:44

Ik heb net trouwens nog even gereden. Voor het eerst gelijk los en met 3 andere paarden erbij. Hij was wel een beetje een boefje maar verder goed z'n best gedaan. Hij begint er echt lol in te krijgen :D Hoop over een maandje een buitenritje te maken met Dayem z'n vriendje....

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:48

@katja vind de eerste mooier denk ik
@nicky dayem gaat wel erg lekker ofniet, de eerste buitenrit van asal viel mij erg mee, ging wel 2 vriendinnen en asal was net 4 weken ohz en toen het er opneer kwam moest asal voorop

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:56

Katja, ik zou echt voor de eerste gaan voor bij Set of Blue qua kleuren :) past toch beter op wit. Maar ze zijn idd allebei erg mooi.

Wat gaaf dat Dayem het zo goed begint te doen en er zo'n lol in heeft! :D

Wat Mish betreft, ik denk ook dat het met vertrouwen wel goed komt. Ben sowieso van plan om niks te pushen, gewoon lekker lol maken met z'n beiden en samen dingen doen waar we allebei klaar voor zijn en gaat het niet dan gaat het lekker niet :)

Ik wil ook wel weer een meeting met meer mensen! Efteling was voor mij echt te duur, en daar ga ik zo met mijn moeder ook nog heen dus dat was een beetje dubbelop. Een andere meeting lijkt me nog wel erg leuk als het zo uitkomt dat ik kan.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:10

Eline, we springen op wedstrijd 1m, in de training meestal rond de 80-90cm.
Mish ziet er lief uit, gaat goed samen met haar nieuwe buddy? :)
Katja, lijkt me een leuk idee, Blue vast laten oefenen als handpaard :Y)
Mooi halster Nicky!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:11

Ja gaat best prima volgens mij :') die ander speelt wel een beetje de baas over haar geloof ik :+

Ah da's best hoog nog! :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:04

Katja, wat een heerlijke foto's en Set beweegt nog steeds erg lekker!
Annika, bij jullie idd erg nat, jammer! Hopen op zon voor de kleine..
Nicky, mooi, wij hebben ook alles kobalt blauw.. :j.. Verder ben ik ook snel geneigd naar saai Kat.. ;)
Mish is echt een leuk paardje, leuk dat je er zo van kunt genieten..
Asal lekker een lazy Monday :D ... Ook weleens fijn en ze kan het hebben :j..
Tamara, leuk, springen! Wil ik ooit ook nog eens doen...

Silver doet het goed, vandaag na het rechtrichten maar eens op en afgestapt en rondje gestapt.. Komende weken maar weer voorzichtig opbouwen..

Ik twijfel ontzettend tussen Engels en Western, vind de westernlessen zo leuk... :D!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:11

Baukje wat wil je gaan doen uiteindelijk? Wil je recreatief gaan rijden of endurance, of wedstrijden? Dat kan de keuze tot welke stijl al verduidelijken :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:17

@smart doen waar je hart ligt uiteindelijk is fun het belangrijkst, asal en ik hebben ook ooit 1 les gevolgd en..... Laat ons maar mooi tussen de witte hekjes haha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:29

Ik ben juist over gestapt op western omdat het gevoelsmatig beter bij me past :). Enneh, een meeting lijkt me leuk!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:32

Ik wil later nog wel een westernzadel erbij :+ Of dat zadel wat Katja heeft, die vind ik ook heel gaaf!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:35

@joyce dressuur en western liggen heel dicht bij elkaar als je de dressuur maar uitoefent zoals het hoort, ik rij dressuur zoals het van vroeger uit gedaan wordt op wijken van druk bijvoorbeeld dit deze manier wordt ook in de westernsport uitgeoefend