[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DeniiSee

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:09

Jeetje wat klote zeg :( Ik denk dat ik erover heen gelezen heb, maar wat voor ziekte heb je?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:09

Ik heb coeliakie een darm ziekte.
Op een of ander manier krijg ik de ziekte ook met dieet niet onder conrole.
Heb zelfs nu een professor gemaild die er heel veel van weet in het VU van Groningen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:27

Jeetje wat kaa-uu-tee voor je!
Hopelijk kunnen ze wat voor je doen in Groningen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:21

Oh wat waardeloos!!! :(:)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:26

Jessica wat ontzettend naar, ook dat je de Coeliakie niet onder controle lijkt te krijgen met dieet.
En wat stom dat je voor niks op je werk komt en dan hoort dat je niet gewenst meer bent :(:)

Ik hoop ook dat de prof uit Groningen wat voor je kan betekenen!

Mooie foto's van Djunna en Aram! Nu je het zegt over de K&M weet ik het weer Ersilia! Heb nog even verder gekeken voor de flexible saddles. Ben een beetje aan het rondkijken, mijn huidige zadel ligt sinds kort iets minder fijn en kan alleen met speciale pad. Misschien is bijvullen voldoende maar als ik straks met mijn baan begin wil ik toch misschien een nieuw/ander zadel. Vond de K&M wel een mooie prijs hebben maar het moet wel goed zitten natuurlijk!

Vandaag met een stalgenoot haar nieuwe paard opgehaald! Hele lieve KWPN merrie, moet de nieuwe topper van stal worden (op Kiya na natuurlijk :D )

Maandag verstandskies laten trekken, viel gelukkig mee maar de eerste dag wel dik en pijn, nu wel een beetje een zeurend gevoel...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:09

Jeetje wat kloterig zeg! Echt balen dat je darmstoornis zoveel roet in het eten gooit :(

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:10

ja echt klote! :( en nu?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:14

Poep zeg Jes!!! Krijg net ook een mail terug van het uitzendbureau dat ik pas vanaf de 25ste ben ziek gemeld en voor de afgelopen twee weken dus geen geld ga krijgen. UILENSOEP!!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:17

Jeetje wat vervelend zeg.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:38

Jessica, heb je je al eens laten onderzoeken of je ook niet nog meer intoleranties hebt, waardoor je misschien de coeliakie niet onder controle krijgt :) En ik kan je eventueel nog wel wat tips geven op het gebied van de alternatieve geneeskunde, maar daar moet je natuurlijk wel voor open staan :)
Al met al is het gewoon een rotziekte -O-

Jalenka, ik had ook goede verhalen gehoord over K&M, maar als het niet past, dan past het niet -O- Maar er zijn maar heel weinig zadels die uberhaupt passen op Djuun :')

Hè Lisa, hoe kan het nou dat je pas vanaf de 25e ziek bent gemeld :?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:52

Sieltjuh schreef:
Jessica, heb je je al eens laten onderzoeken of je ook niet nog meer intoleranties hebt, waardoor je misschien de coeliakie niet onder controle krijgt :) En ik kan je eventueel nog wel wat tips geven op het gebied van de alternatieve geneeskunde, maar daar moet je natuurlijk wel voor open staan :)
Al met al is het gewoon een rotziekte -O-

Jalenka, ik had ook goede verhalen gehoord over K&M, maar als het niet past, dan past het niet -O- Maar er zijn maar heel weinig zadels die uberhaupt passen op Djuun :')

Hè Lisa, hoe kan het nou dat je pas vanaf de 25e ziek bent gemeld :?

Ik ben heel vaak al door de medische molen gehaald.
Maar er is verder nooit iets specefieks erbij gevonden.
Heb wel altijd tekorten gehad kwa vitamines en waardes ook met dieet.

Kwa alternatief staat ik op dit moment overal open voor....als je zonder darmen kon leven mochten ze van mij die dingen eruit trekken...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:09

omdat uitzendbureaus je altijd proberen te naaien ben ik bang....zou na 1000 uur een salaris verhoging krijgen van twee euro bruto...alleen toen ik op 900 uur zat werd ik overgeplaatst naar een ander uitzendbureau. Daar hoor ik ineens dat ik wel reiskosten kan krijgen MAAR! niet met terugwerkende kracht en ook alleen voor ov. kortom overal zitten haken en ogen, terwijl als je dan iets niet snapt en het navraagt komen ze heel eerlijk en correct over...bah

Ik zeg osteopaat en homeopaat Jes!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:36

Ik heb geen ervaring met uitzendbureau's, maar hoor idd genoeg verhalen om te weten dat ik daar maar blij om moet zijn denk ik :=

Osteopaat en homeopaat/natuurgeneskundige kan idd verbetering geven :) maargoed, heb je al een uitgebreide pb gestuurd ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:41

Nou ik heb van het uitzend bureau een mail gevraagt met de reden van het stop zetten.
En hun wijten het oa aan te laat komen 8)7
En daar boven op mijn ziek melding

Waarvan ik een keer op hun klok 2 min te laat was en op de mijne op tijd was.
Oke mijn fout had beter nog eerder kunnen zijn.
2e keer was ik al boven maar werd terug geroepen om me auto te verplaatsen want die mocht daar niet staan :+

Ag als ze je weg willen hebben verzinnen ze gewoon iets.
In plaats dat ze even een gesprek aan gaan :)

Maar het is eigelijk een productie bedrijf dus een komen en gaan van mensen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:44

Balen hoor Jes :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:49

dat is het met bedrijven die middels uitzendkrachten werken. Na jou tien anderen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:50

Ja, dat is echt klóte, maar hoor het idd vaak. Jammer dat je ook gewoon de kans niet krijgt :\

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:51

Jep dus hopen op die grote prijs :D
Maar dit is de 5e a 6e bedrijf die me hier op er uit schopt.

Tja wie wil er nu personeel die gemiddeld 2x in de maand ziek is.

Bij de action heb ik ca 50 uur per week gedraaid en heb me niet ziek durven te melden als ik ziek was.
Toch is in me proef tijd het contract verbroken...de reden was dat ik niet 100% volle kracht werkte :+

Ik wilde dit keer ook proberen om me gewoon niet ziek te melden ook al had ik last.
Maar ik durfde gewoon niet de deur uit :+

En op stal kan je even zitten tussen door of je gaat naar huis.

Op een baan werd ik in het hoofd filiaal gezet want dan kon ik toch werken en mocht ik wat vaker zitten als het niet ging.
Nou puntje bij paaltje hoor je op een gegeven moment: Ga je alweer naar de wc...zit je alweer op een stoel.
Gaat nu eens iets doen want zo ziek zie je er niet uit :7

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:53

Ja, dat is echt klóte hoor Jes :\ Mensen weten totaal niet wat je ziekte inhoud dan :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:55

heel bekend, mijn sjef verwacht eigenlijk dat ik niets doe wat riskant is in m'n vrije tijd...met die periode van ijs immers ook 'je kan beter niet gaan schaatsen want ja als je valt...je moet toch rekening houden dat je voor een baas werkt' mijn argument was dan 'ga jij mijn vrije tijd dan ook betalen??' en daar krijg je geen antwoord op alleen een flauwe lach...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:00

Woogy schreef:
heel bekend, mijn sjef verwacht eigenlijk dat ik niets doe wat riskant is in m'n vrije tijd...met die periode van ijs immers ook 'je kan beter niet gaan schaatsen want ja als je valt...je moet toch rekening houden dat je voor een baas werkt' mijn argument was dan 'ga jij mijn vrije tijd dan ook betalen??' en daar krijg je geen antwoord op alleen een flauwe lach...

Ja wat dat betreft heb je er echt klootzakken tussen.
Op die baan waar ik het langs had gewerkt was het niet pluis.

Bleek ook veel te weinig betaald te hebben gekregen over die 4 jaar.
Kon hij me mooi na betalen.

Of als ik ziek was dreigde hij me vakantie dagen er af te houden of salaris.
Toen heb ik gezegt ik eis een arbo arts die had meneer niet.

Toen ik zei dat ik anders eens navraag ging doen of hij wettelijk wel dit kon doen stond ik op straat....

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:02

Moet ik wel zeggen dat ik bepaalde situaties wel vermijd hoor :) Ik vind namelijk wel dat ik een bepaalde verantwoording heb en weet dat ze op mijn werk ook niet happy zullen worden als ik van bijvoorbeeld een paard flikker wat ik "wel even ging temmen" en mn arm breek om maar even een voorbeeld te geven. Ze vinden het overigens hartstikke leuk dat ik een eigen paard heb, maar ik zet wel braaf mijn cap op :) Eigen veiligheid sowieso, maar niemand heeft er wat aan als ik het risico om mezelf te beschadigen onnodig vergroot :)
Ongeluk zit overigens in een klein hoekje, dus mocht er toch wat gebeuren, verwacht ik, het bedrijf kennende, alleen maar medeleven. Zit in een klein bedrijf, dus alles is behoorlijk persoonlijk (heeft voor en nadelen).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:04

spreekt voor zich, maar ga niet alles laten omdat ik ergens werk. Kan ook van een trap vallen als ik aan het stofzuigen ben of randjes moet afstoffen waarvoor ik op m'n tenen op de rand van een traptrede moet staan...denk zelfs wel dat m'n werk riskanter is dan m'n hobby...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:07

Woogy schreef:
spreekt voor zich, maar ga niet alles laten omdat ik ergens werk. Kan ook van een trap vallen als ik aan het stofzuigen ben of randjes moet afstoffen waarvoor ik op m'n tenen op de rand van een traptrede moet staan...denk zelfs wel dat m'n werk riskanter is dan m'n hobby...

Op het werk gebeuren geloof ik ook een behoorlijk percentage ongelukken....

Mijn vriend is militair maar geloof dat er in verhouding in de bouw meer ongelukken oa met dodelijk afloop zijn...

Een winkel werken is net zo riskant als bij de politie zelf werken :+ bij bijde risico om voor je flikker geschoten of gestoken te worden :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:11

Nee, alles laten moet je zeker niet doen!! Kom zeg, je moet wel kunnen genieten :j

En ja, denk dat een heleboel beroepen best risico kunnen meebrengen. Ik werk met carcinogene (kankerverwekkende) stoffen, brengt ook een bepaald risico mee, mits er niet goed wordt gehandeld, maar dan op een ander niveau...
Overigens staan mensen van het lab er om bekend weinig ziek te worden. Komen met van alles in aanraking, dus goed voor de weerstand. En moet zeggen dat dat in het bedrijf bij ons gewoon ook opvalt. Administratie is gemiddeld vaker ziek dan de labmensen.