[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:04

Bedankt allemaal ben het echt wel goed zat maarja niks aan te doen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:35

Beterschap Joyce!

Veel plezier vandaag Shan en Kat!

Fuego loopt ook goed op zijn halster of zonder iets, hij kan alles ook met alleen een touwtje om zijn hals en loopt dan ook nog lekker na te geven. :j
Ik rij hem gewoonlijk op een dubbel gebroken bustrens, hij is heel rustig in zijn mond en ik kan hem met hele lichte aanleuning rijden, is nooit een probleem geweest.

Dat was het weer haha ik ben heel weinig aan het compjoeteren. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:48

Leuke foto's van Yus! Ze lijkt wel wat dik, of komt het door haar vacht? :)

Joyce van Asal wat vervelend dat je niet fit bent!

Annika wat fijn dat Door zo braaf was! :+:

Hoi Miran :+

Vandaag was ik dus bij Pief, en het was erg leuk :+: wat een geweldig heerlijke merrie! Nog leuker dan op de foto's.
Over foto's gesproken, die komen zo hopelijk :D Set vandaag weer gezien en wat is ze dan ineens dik, pfoee! Arme merrie.

5 dagen Ardennen waren leuk, maar ben blij dat ik nu elke dag weer naar de merries kan!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:59

@Katja: Ze was wat te zwaar, maar is alweer heel veel afgevallen ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:06

ok

Knappe Pief!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kan goeoeoeeoeeoed kusjes geven!

Afbeelding Afbeelding

En Set zit op de helft en is echt dikzak:

Afbeelding

Afbeelding
en Blue nog :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:33

Haha. leuke foto's van Shieffie! :D
En Set is echt al een stuk dikker! :wow:
Ze haalt Fuego straks nog in. :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:41

Jeetje Joyce, je bent er flink zoet mee. Nogmaals beterschap!

Hoe is het met je Miranda? Heb het niet heel goed gevolgd maar je was nog bezig een beslissing te nemen over je baarmoeder? Sterkte hoor!

Wat een leuke foto's Katja, ziet er gezellig uit en wat is Shief toch een leuke, knappe merrie! Set heeft een mooi buikje zo!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:50

Beterschap Joyce.
Gezellig Kat bij Shief op de koffie :D

Ik rij/reed al me Arabs op dubbelgebroken trensjes geloof 18mm en 16 mm dus niet te dik.
Ik heb bustrensjes minder kans dat het vellentje ertussen blijft zitten :')

Wat ik weleens wil proberen is een met Aurigan, maar Mo doet het hier ook fijn op.
Heb weleens een Ta op stal gehad die ook zich verdiept had in bitten en die gaf als advies inderdaad een bitje met aurigan, hij had er een heel idee rond wat voor element je Arabier is en aan de hand daarvan gaf hij advies..ook natuurlijk met betrekking hoe de paardenmond eruit zag etc...maar best intressant

Setje al een echte zwangere dame :D
Pff het komt steeds dichterbij al die veulens *\o/*
Spannend :o

Mootje gaat echt heel fijn :o
Ik merk dat ik zelf ook relaxter wordt.
Ik ben meer bewust met trainen bezig dan te denken dat ik alles fout doet _O-
Het werp wel zijn vruchten af :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:11

Ah wat is shief toch prachtig!!
Jess het gaat goed he met mo!! Ik lees het natuurlijk al op fb maar echt fijn dat het nu lekker gaat!

Mijn vorige bit was een dubbelgebroken watertrens van 18 mm maar die was toch echt te dik voor mijn gevoel. Die ongebroken die ik nu heb is 12 mm.

Vandaag weer gereden. Puppy dwwd het weer goed en met rijden staan oortjes pal naar voren. Toch vind ik het gek dat ze helemaal niet nageeflijk meer loopt terwijl ze dit eerst wel deed. Ik ben helemaal niet veel met die voorkant bezig hoor maar ze zocht toen wat meer mijn hand op dan nu. Ik merk wel dat ze galopperen ontzettend leuk vind :') opzich wel gunstig want zo kunnen we lekker schakelen in overgangen. Daarna ben ik buiten uit wezen stappen. Dinsdag of woensdag ga ik me eerste echte buitenritje maken met me instructrice :) . Nu hebben we alleen elke x zo'n 100 meter langs stal gestapt en dan weer terug.

Met poetsen gaat het super. Ik kan weer heerlijk uitgebreid tutten en ze staat super relaxed te genieten. Alleen als ik onder haar flanken in haar buik duw word ze nog boos en als ik vlak naast haar hoofd staat dreigt ze wel eens met happen. Persoonlijke ruimte? :') . Keizerin geisha haha! Nu hopen dat de equilin zijn werk gaat doen voor de darmen en anders de DA maar is laten kijken. Dan ben ik echt wel weer even klaar met al die controles.. of wacht, nee volgende maand moet ook de hoefsmid weer komen. :=

Ik help nu regelmatig op stal en dan ben ik er dus om half 9. Ik loop dan met andere paarden in de hitactief en met kruiwagens langs etc. Geisha snapt er helemaal niks van. Elke x als ze me ziet hinnekt (bromt eigenlijk want ze hinnekent nooooit) ze. Dan loopt ze me achter na als ik een ander paard pak en vervolgens staat ze zwaar beledigd aan het hek omdat ik haar voorbij loop met andere paarden :') als ik een ander paard longeer staat ze daar ook te kijken van baas??
Haha ik moet er zo om lachen elke keer.. en heus, ik loop haar echt niet voorbij zonder aai, knuffel of kus. Kan ik niet!! := :D

Ah fijn, we zitten niet stil!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:31

Haha lieve piefie! Je bent de 'eerste vreemde' aan wie ze kusjes gaf Kat :P Shief moet alleen wel der tanden poetsen :D

Van de week weer m'n lieve oude vriendje kunnen knuffelen, Persje! Mis dat kereltje wel hoor, maar gelukkig staat hij in de buurt dus kan vaak langs! Hij heeft nu z'n eigen harem met allemaal zwarte AV merries! bevalt hem wel geloof ik hihi

Wat is een Aurigan Jes? Heb er nog nooit van gehoord :o

Wie zijn/gaan/willen er nou allemaal naar de cursus van Jan Calis? :) Wij komen iig kijken, moeten nog even bedenken of we mee willen doen. Voor ons is het namelijk wel erg handig om te leren opstellen als we mee willen doen aan de Liberty in juli :P. Maar dan komen we iig niet met Shief, dus moeten even kijken hoe of wat!

Wat fijn dat het al beter gaat Kelly! Ik denk dat rust en elkaar beter leren kennen de sleutelwoorden zijn voor jullie :j heeft allemaal z'n tijd nodig, maar komt goed! Met ons en Shief ging het in het begin ook alles behalve soepeltjes :'). Kan het me nu haast niet meer voorstellen zo relaxt en braaf ze is, maar dat was in het begin wel anders haha ahumm

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:34

aurigan is een metaalmengsel Shan, waar paarden goed op schijnen te reageren. zit veel koper in!

Shief is echt leuk, en de kusjes waren heerlijk!

Ik ben blij *\o/* want ik heb mijn inkomstenbelasting ding terugvraag ingevuld, en het valt me enorm mee ik krijg best veel terug *\o/* ik ben vorig jaar gestopt met mijn studie in mei en heb 4 maanden zo'n 20 uur gewerkt bij een 2e baantje daar werd best veel ingehouden, en dat krijg ik weer terug natuurlijk :d komt goed uit met babyveulen op komst.

Vandaag zit Set op de helft en daar ben ik zo blij mee, schiet een beetje op nu.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:14

Hoi iedereen. :wave: . Het gaat weer hard in het topic. Ik ben even bezig geweest met andere klusjes, dus mezelf geband.

Katja, wat een leuke foto's van Shief en jou komen er hier voorbij. Lekker even op bezoek bij de knappe zwarte dame. Set is lekker bezig met een veulen laten groeien en Blue wil weten of er wat te eten is := .
Beterschap Joyce (van Asal).
Fijn dat het goed gaat met Geisha, Kelly. Het kan zijn dat ze last gaat krijgen van wisselende tanden en kiezen. Dopje op de kiezen, wat los zit en irriteert. Gaat vanzelf weer over, als het dopje loslaat en verdwijnt. En sommige paarden zijn wat gevoeliger in de flanken dan anderen, dus die vinden het dan gewoon niet zo fijn om daar intensief gepoetst te worden. Heb het meegemaakt met een pony, maar die was ook gevoelig voor koliek.
Shanna, wat leuk dat je bij Pers nog langs kan gaan om te knuffelen. Heerlijk om te zien dat hij het goed heeft met zijn harem zwarte AV merries.
Jessica, fijn dat het zo lekker gaat met rijden. Lekker ontspannen rijden. Ja, straks veulentijd. Allemaal mooie veulens, waar een paar mooie van Mo bij zijn dit jaar. Dan weet je wat hij doorgeeft aan zijn kinderen.

Shanna, ik heb me opgegeven voor de cursus bij Jan Calis, op zondag, samen met Nobje. Nobje heeft ook een arabier, en die gaat ook lekker mee. Dus dan zien we elkaar misschien bij Jan Calis. Ik heb er zin in. Volgens mij is er dan ook open dag bij Zenith Arabians. Mooie sprookjespaarden kijken *\o/* .

Mijn vosseman wordt gereden op een dubbel gebroken watertrens. De vorige eigenaar trainde daar al mee, dat heb ik aangehouden. Hij is ingereden met een halster, dus bitloos. Zonder longe. Gewoon gelijk los in de bak.
Mijn eerste paard reed ik op een enkel gebroken bustrens. Dat paard heeft daar altijd mee gelopen, 26 jaar lang. Nooit wat anders geprobeerd. Ook nooit problemen mee gehad. Ik rij toch het meest op zit en stem, met licht contact op het bit (en op gevoel).

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:48

18mm is voor mijn gevoel echt huge := Hier 13mm dik zat, ze hebben maar van die kleine bekkies..

Fijn dat het zo goed gaat met Geisha!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:49

Ow altijd fijn Kat, centjes!!

Leuk Ellen! Weet jij dan toevallig de precieze datum? :P We komen elkaar dan wel tegen :j en wie weet doen wij ook mee, nog even allemaal overleggen! Ja het is een erg leuke dag! Geloof 2 jaar terug geweest, was leuk om de cursus te zien, en helemaal alle mooie hengsten in de pauze :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:16

Ja ze was mooi op schema met wisselen. Alles was gewisseld behalve haar hoektanden boven. De nieuwe zitten er al wel hihi.

Ik ga het toch een tijdje proberen met het dubbelgebroken watertrensje. Is ook gewoon weer wennen denk ik. Is het over een paar weken nou nog geklooi ga ik toch kijken voor een mylerbitje of iets in de richting.

Geisha is inmiddels trouwens een cm gegroeid hihi.

Wanneer is dat evenement? En waar precies? Ik wil wel gaan kijken misschien!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:55

Ik heb me opgegeven voor de cursus bij Jan Calis op zaterdag :)

Ik heb hele rare stalgenootjes..... >;)
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:24

zaterdag 12 april vanaf 13u en zondag 13 april vanaf 10u bij Zenith Arabians/Jan Calis, in Zunderdorp, dat is bijna in Amsterdam.

als ik tijd heb lijkt het me heel leuk 1 van de 2 dagen te komen kijken :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:32

Oh thanks Kat! Kon 't niet vinden :o Ga gelijk even kijken of we kunnen met evt. ander paardje mee :D

Leuke stalgenoten heb je Nicky! Gefeliciteerd :)F

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:38

Nicky, gefeliciteerd!! :D leuk toch dat je stalgenoten daar aan denken :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:53

Leuk voorbrengcursus.

21 mm is doorsnee maat kwa bit.
Mo heeft niet echt n super smal bekkie.
Mirka en Barc wel.ook beide.11.5.
Mo zit op de 12,5.

Maar het ene paard looot beter op dunbentjes en.het andere.op.dikke zware bitten..gewoon kijken.hoe het voelt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:59

Wat leuk, Nicky, gefeliciteerd :)

Leuk van die voorbrengcursus. Helaas kan ik niet komen, en al helemaal niet met die jonge gup van me :P

Morgen Mish verhuizen *\o/* (stuiter stuiter ja :P)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:01

Leuk Eline, spannend die verhuizing!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:03

Ja echt wel! Ze wordt morgen verhuisd in gezelschap van haar mama :) Die is erg lief op de trailer dus ik hoop dat het voor Mish geen vervelende ervaring wordt.

Ik zal wel wat foto'tjes maken!

Gefeliciteerd jij ook, met Set die op de helft is!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:06

thanks :D goed dat haar mams mee reist, en ben benieuwd naar de foto's!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:11

@katja leuke foto's van de paardjes, set krijgt echt al een heuze buik, spannend hoor
@jessica jullie blijven goed vooruitgaan, top!
@kelly vind je dat niet lastig dan dat je paardje daar staat? Als ik langs Asal moet om de mini's te doen bv voel ik me al schuldig en dan gaat ze ook nog boos doen tegen de mini's nee niet mijn sterke punt, kwa bitten moet je toch proberen en wisselen, toen ik nog voor mijn schoonvader reed en hier verschillende paarden stonden had ik een grote opbergbox vol verschillende bitten was altijd weer een gepas en gepuzzel
@nicky nogmaals gefeliciteerd en leuk hoor zo die stal versierd