[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:36

Mja wat vooral gewoon vervelend is is wanneer mensen ziek zijn maar het er inderdaad niet direct aan af te zien is, dat anderen er gewoon vanuit gaan dat er dan toch wel niks aan de hand zal zijn met ze en dat ze zich per definitie aanstellen.
Dat zie ik aan alle kanten gebeuren (ook bij mezelf) en ik kan daar maar heel slecht tegen. Aan de andere kant worden lichamelijk gehandicapten dan meteen vaak weer behandeld alsof ze niks zelf kunnen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:40

indd, je bent nog jong dus het zit tussen je oren, kom op, stel je niet zo aan..... heel vervelend en heel lastig om uit te leggen, om het begrijpelijk te maken voor anderen... en dan scheelt het nog wel dat we voruwen zijn, het lijkt mij voor mannen nóg veel lastiger :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:42

Pfrrt ja vooral met Quervain is dat irritant. Kon er niet meer normaal mee werken. Ik heb nog nooit iemand zo raar zien kijken als mijn baas toen ik de reden van mijn ontslag uitlegde :+ keek echt zo naar mijn pols van "nou ik zie niks", haha.

Kan me idd voorstellen dat t voor mannen nog lastiger is. Helemaal zo van "stel je niet aan, ben je een vent of niet?"

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:43

En het feit dat we iets met paarden doen of paarden hebben.

Maar dat is wel mijn ontspanning om me verstand op nul te zetten en eens ergens van te kunnen genieten *D
Ik heb 4 jaar lang door de ziekte niks meer met paarden kunnen doen omdat me lichaam gewoon op was.
Me opleidingen niet kunnen afmaken... etc...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:54

hmmm ik zie inderdaad ene gelijkenis Jes...Paarden...we zijn gewoon geïnfecteerd door ze. DAT! is hun payback op ons, onze tol dat wij kunnen doen wat we doen met ze :)

Rijden met Mo ging goed...te goed! nu ben jij weer ziek en hij doet alleen maar of hij wat rug krampen heeft ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:00

Woogy schreef:
hmmm ik zie inderdaad ene gelijkenis Jes...Paarden...we zijn gewoon geïnfecteerd door ze. DAT! is hun payback op ons, onze tol dat wij kunnen doen wat we doen met ze :)

Rijden met Mo ging goed...te goed! nu ben jij weer ziek en hij doet alleen maar of hij wat rug krampen heeft ;)

:+ Zal dat het zijn _O-

Alleen hebben wij Arabs en die pikken niet alles wat de mens met ze doen.Haha
Zij leren ons samen werken en samen te werken in plaats van te eissen.
Daarom heb ik nog een theorie :x :x

Heb op advies Mo een aantal weken met touwtjes getraind maar wat ik nu ziet is dat hij spanning heeft opgebouwd.
Dus op het moment dat er misschien te veel druk op de teugels komt te staan klapt meneer dicht :Y)

Pff ik blijf er mee bezig geloof ik ...haha nu gaat ik stoppen met malen van hoe en waarom :=

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:16

ShamalArabs schreef:
Bonjoy schreef:
Ik kan een eigen paard me nog niet veroorloven op het moment (Meer dan 32 uur stage in het ziekenhuis tot aan volgend jaar+alle toetsen, verslagen wat er nog bij komt) Maar ze is wel erg leuk!! :D

Je moest maar weer eens langkomen ;)

Zal Joyce binnenkort wel een keer meeslepen naar jullie...... O:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:35

dikke kans dat hij door de touwtjes zichzelf is gaan vest zetten waardoor hij nu inderdaad 'last' heeft

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:40

Woogy schreef:
dikke kans dat hij door de touwtjes zichzelf is gaan vest zetten waardoor hij nu inderdaad 'last' heeft

Dat is mijn vermoeden dus ook.
Nu al ca 4 keer aan de dubbele lijnen gewerkt en hij wordt gewoon weer licht en nagevelijk.
Gister ook in de paddock gelongeerd in plaats van de longeer cirkel, zo kan ik ook rechte lijnen pakken.

Hij hangt ook niet in de lijnen zoals hij in de touwtjes deed...weer wat geleerd over mijn vermoeden van altijd...touwtjes is niks voor ons :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:54

voor veel paarden ;) Je zet ze toch soort met vast waardoor ze in ene houding worden geforceerd en altijd tegendruk geven en zodoende spanning en spierpijn opbouwen...We trekken ze immers ook niet in elkaar als we dressuur willen rijden ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:58

Woogy schreef:
voor veel paarden ;) Je zet ze toch soort met vast waardoor ze in ene houding worden geforceerd en altijd tegendruk geven en zodoende spanning en spierpijn opbouwen...We trekken ze immers ook niet in elkaar als we dressuur willen rijden ;)

Nee dat klopt.
Ik heb er wel van geleerd dat ik toch bij mijn eigen ideeen blijft.
Maar ik had zoiets ach kan wellicht es wat anders proberen aangezien iemand het adviseerde die aardig wat paarden had gereden en beleerd maar allemaal warmbloeden over het algemeen :)
Alleen heb me afgevraagt in hoe verre dat in mijn straatje paste kwa beleren ;)

Wat dat betreft blijven het hele goede leermeesters....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:04

heb het met pony ook, die wil ineens niet meer is sloom en futloos en heb ook van alles geprobeerd en ze werd alleen maar gestresster. Nou toch maar de osteopaat gebeld voor d'r, ze zit gewoon niet lekker in d'r vel

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:07

Woogy schreef:
heb het met pony ook, die wil ineens niet meer is sloom en futloos en heb ook van alles geprobeerd en ze werd alleen maar gestresster. Nou toch maar de osteopaat gebeld voor d'r, ze zit gewoon niet lekker in d'r vel

Misschien dr hormoom huishouding in de war :)
Mirka was een tijd toch een beetje down.
Aan de gedrag niet zozeer te zien, maar wel aan de vacht structuur.
Gelukkig wist ik het probleem dat was gewoon te weinig buitenlucht door die blessure.
Ook al was het nog niet verbetert was ze alsnog de wei op gegaan

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:30

Pony was vandaag wel op oorlogspad iedereen moest ruimte maken voor de hongerige zwangere vrouw, greep ook elke keer het velletje in m'n been ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:48

ShamalArabs schreef:
Bonjoy schreef:
Ik kan een eigen paard me nog niet veroorloven op het moment (Meer dan 32 uur stage in het ziekenhuis tot aan volgend jaar+alle toetsen, verslagen wat er nog bij komt) Maar ze is wel erg leuk!! :D

Je moest maar weer eens langkomen ;)

CSAArabians schreef:

Jup, we komen gauw even buurten! :D Al dat jonge grut bij jullie weer eens bekijken! (En de 'ouderen' uiteraard ook!)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:28

Annika, gefeliciteerd!!

Hadiyat is idd een lekker ding :9

Ben trouwens ook geen groot fan van touwtjes met longeren hoor :n

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:57

Ik ben wel een Pessoa-fan met longeren. Jullie?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:01

Ik gebruik zelf nooit een pessoa. Ik vind dubbele longe het meest ideaal, maar durf daar in mn eentje nog niet goed mee overweg, omdat ik het gewoon te weinig nog maar heb gedaan :) Moet dat gewoon nog een aantal keer samen doen, voordat ik me met die twee touwen ga wagen :+
Ik longeer nu meestal met gogue :) Djuun kan daar heerlijk mee sjouwen. Is nog redelijk vrij in dr beweging, werkt alleen in als ze heel dr kop omhoog doet :+ Maar ze kan daar heel fijn mee lopen, lekker over de rug. Mis alleen het feit dat je er geen stelling mee kan vragen, wat je dus met een dubbele longe wel kan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:06

ik vind dat als ik met de pessoa longeer dat ze zo naar buiten lopen met hun hoofd en zich niet lekker laten corrigeren. Plus voor het het feit als een paard de achterhand eronder zet slaan ze de benen ook verder uit naar achteren, met de pessoa straffen ze zichzelf zo in de mond als ze dat doen waardoor ze uiteindelijk een soort steek loop ontwikkelen in de achterbenen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:11

Dat bedoel ik ook met stelling missen bij de gogue. Daarom liever dubbele longe, maar kies voorlopig nog liever voor de veilige manier, dan twee touwen. Ik ben met één longeertouw al een knoei-aap. Ik lijk het ook wel gewoon nooit te leren, loop altijd te klooien met die dingen :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:56

haha had ik een half jaar lang tot ik ineens de handigheid had...leek wel ene octopus met stront aan de tentakels. Liet achter elkaar m'n lijnen vallen, dan weer m'n zweep, dan had ik alles kreeg ik kramp, dan liep ze weer niet door te veel stelling lijnen verleggen weer 14 meter lijn op de grond pony aan de hol maar dan had ik wel de zweep nog vast :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:00

Naja, dat zie ik bij mezelf ook dus nog wel gebeuren :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:10

Bonjoy schreef:
CSAArabians schreef:

Jup, we komen gauw even buurten! :D Al dat jonge grut bij jullie weer eens bekijken! (En de 'ouderen' uiteraard ook!)

:j doe dat maar ;)
ik zag net je "eisenlijstje", jammer dat het pas voor volgend jaar is want hadi had daar bijna precies in gepast ;) maar ja, misschien wordt er volgend jaar nog wel zo één geboren :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:19

Woogy schreef:
haha had ik een half jaar lang tot ik ineens de handigheid had...leek wel ene octopus met stront aan de tentakels. Liet achter elkaar m'n lijnen vallen, dan weer m'n zweep, dan had ik alles kreeg ik kramp, dan liep ze weer niet door te veel stelling lijnen verleggen weer 14 meter lijn op de grond pony aan de hol maar dan had ik wel de zweep nog vast :D

:D haha ja dat geklungel had ik in het begin ook.
Nu met Mo weer want ik heb iets heel doms gedaan...nou ja toen was het super makkelijk.
Barc was namelijk wat kleiner en had steeds zo veel lijn over waardoor ik juist zat te klungelen dat ik er een halve meter zeker wel van heb afgeknipt :+
Mo is echt wel een slag grooter met veel ruimere bewegingen waardoor hij op een te kleine volte komt en als ik mee wil lopen voor de rechte lijnen ik mee moet rennen :+ Ook niet handig :D
Dus heb 2 dezelfde longe lijnen liggen gaat die denk gewoon gebruiken :D

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:49