[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:47

Fijn Siel! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:50

gaaf Siel het krijgt echt vorm! :D

En mee eens, hier ontstaan soms gewoon van die leuke gesprekken over fokken. spontaan.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:57

Ik stoor me er niet aan hoor. Ik sla het stik gewoon over :D
Alleen wat ik dan heb is dat als mensen tijdens de discussie ook hun dingetje vertellen van de dag, ik die over het hoofd zie of vergeet :=

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:58

Een veulen voor jezelf, en dus de combinatie maken die perfect voor jou is, is in mijn ogen ook visie. Dat product fokken wat jij graag ziet in je eigen toekomstige paard. Is het bewust fokken voor de verkoop dan vind ik het een ander verhaal. Maar goed, ieder zijn eigen mening en idee :D

Oeh! Spannend Siel! Moest je alles vernieuwen/verbouwen in je nieuwe huis?

YMJArabians

Meeleesmuts meld zich weer eventjes :Y) Twee topics die half over hetzelfde onderwerp gaan is wel lastig denk ik! En discussies etc. komen hier vaak spontaan op, en dan is het zo lastig verplaatsen naar een ander topic!

Verder wil ik iedereen sterkte wensen die een dierbare/naaste heeft met een (chronische-) ziekte. Ik kom in mijn werk (Verpleegkundige) ook veel nare dingen tegen en dan besef je hoe hard het leven kan zijn en hoe dankbaar men zich moet voelen als je 'gewoon' gezond bent.

Enne, foto's van Munir zal ik binnenkort weer eens maken Annika! Hij wordt 7 november alweer een half jaar! Hij begint wel al lekker wollig te worden.

Set_Elkol

Klopt helemaal hoor Suus :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:00

SuusvL schreef:
Een veulen voor jezelf, en dus de combinatie maken die perfect voor jou is, is in mijn ogen ook visie. Dat product fokken wat jij graag ziet in je eigen toekomstige paard. Is het bewust fokken voor de verkoop dan vind ik het een ander verhaal. Maar goed, ieder zijn eigen mening en idee :D

Oeh! Spannend Siel! Moest je alles vernieuwen/verbouwen in je nieuwe huis?

Ja, dat denk ik dus ook :)

Enne, ja :') Haha! Zat zelfs geen CV in :P Nieuwe vloer, nieuwe badkamer, nieuwe keuken en dan nog een heleboel extra dingen die erbij komen. Heb het huis gelukkig voor een mooie prijs kunnen kopen, dus er was nog best wat ruimte voor een bouwdepot. Daarnaast is mijn vader errug handig en heeft hij 100% vakantie (gepensioneerd), dus tijd zat :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:05

@siel wel fijn dat je zon handige vader hebt.

Fokken tja ik fok van hobby matig met mijn minis of nja deed. Fame is dan nu wel drachtig maar fokte ook duur om mijn eigen fokdoel te verbeter maar ook voor het stamboek, wat hun willen zien en wat ze op de shows willen zien. Nu wacht ik met smart op Fame haar veulentje en hopen wij op een gezond merrieveulentje zodat ze lekker kan blijven :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:06

Leuk leuk Bonjoy!!! *\o/*

Ja hou ook wel van t spontane maar het onderwerp is ook echt wel een eigen topic waard toch?

Suus, ik begrijp! :j Vind bovendien dat veeeeel te veel waarde gehecht wordt aan alleen een hengst in het hele proces. Ik ben eerlijk gezegd altijd erg geïnteresseerd in de moederlijnen. Die zijn mi het interessants en van de grootste invloed. Dus top merries voor goede hengsten gebruiken: +:)+

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:06

Dat is wel heel fijn een vader die handig is én tijd heeft. Je kan wel meteen alles naar eigen smaak verbouwen zonder dat het zonde is dat je er een vrij nieuwe keuken of badkamer uit moet slopen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:08

Siel, leuk leuk leuk, zo fijn he als je huis ook echt op een huis begint te lijken... :D
Joyce, gefeliciteerd.... *\o/* *\o/* *\o/* Lekker vieren...
Raven, dank je... Sterkte, 13, zo jong.... :(

Kleine Silver <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 .... Wat een heerlijk paard.. Vandaag mocht hij lekker vrijspringen, vindt hij zo leuk!
Volgende week vrijdag komt Evelien naar mijn zadel kijken, is net iets te strak op zijn schouder, wil het even na laten kijken.. :j

Miran, helemaal geen verkeerde foto van uw Garfield... :D... Geweldig topic weer.... }>
Yildiz, jeetje, wat lijken die twee op elkaar, heerlijke koppies... :j... Ik wil ook echt een keer met jou en je knappe vent mee rijden hoor... Kun je meteen even alle kneepjes van de Western vertellen... :P
Paar mm kan inderdaad heel veel verschil maken, off day of gewoon een pijntje in de mond natuurlijk ook wel... :j
Morgen lekker lessen bij Krista... :D

Kat, wat is hij dan alweer groot nu he! De natuur is echt mooi, vind het altijd geweldig dat een veulen de weg kan vinden..

Annika, als je handjes nodig hebt....

Lisa, heer weer helemaal ok?
Wel schrikken als je zelf een ziekte hebt en je weet dat het erger wordt! Ik snap dat je er mee om kunt gaan, maar makkelijk is anders (lijkt me)...

Bren, wat een debuut.... Wat gebeurde daar nou precies?

Letiets, fijn dat alles in orde is met Djuun.... En Djuun blijft gewoon een clown :+ .. En zoals Miran al zei is schudden ook echt geniaal...

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:09

Ik kan niet eens een bijleespost maken, mis alweer een halve pagina :+ :+ :+ :+ :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:17

SuusvL schreef:
Dat is wel heel fijn een vader die handig is én tijd heeft. Je kan wel meteen alles naar eigen smaak verbouwen zonder dat het zonde is dat je er een vrij nieuwe keuken of badkamer uit moet slopen.

Ja precies :j Heb wel nog andere huizen bekeken en dit was echt niet direct het beste qua onderhoud, maar de prijs, ligging en gewoon de sfeer zaten helemaal goed :D

Vandaag was de oude bewoner trouwens langsgekomen om post op te halen, man was schijnbaar (ik was er niet) helemaal verbaasd over zijn oude huisje. Vond het helemaal fantastisch en herkende niets meer terug haha :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:17

Wat ik me als eerste afvraag bij een veulen voor jezelf fokken is: Hoe vaak blijft het veulen écht bij de eigenaar?
Verder is daar natuurlijk niks mis mee maar paarde blijven sowieso niet allemaal hun leven lang bij één baasje.
Dus dat vind ik geen geldige reden, tenminste niet meer dan iemand die direct voor de verkoop fokt, dan wil je ook een verkoopbaar paard fokken lijkt mij.
Waar ik me meer aan stoor is dat er fokkers zijn die niet zo goed voor hun paarden zorgen als zou moeten.

En die bobbel, volgens mij heeft Fu dat ook! :D

Joyce, de camera is een Nikon D3200, kost bijna 400, niet zo'n heule dure dus. (maar duur zat) :')

Siel, leuk hoor, je huissie gaat al wat worden!!

Joyce, leuk foto's van Munir! :j

Thanks Baukje!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:19

Oke dan! Jeetje wat gaan jullie snel! Ik krijg niet eens de kans voor een bijleespost gezien ik nu z'n 7 pagina's heb gemist maar inmiddels er al een stuk of 3 bekeken heb! Wat leuk al die ideeën over welke hengst op de merries etc.

Nu had ik een omgekeerde vraag wat voor merrie zou qua bloedlijnen etc. Perfect bij mijn hengst passen? Gezien ik er nog heel erg nieuw in ben en we uiteindeljk willen gaan kijken voor een geweldige merrie om volgend jaar aan te schaffen ben ik daar heel erg nieuwsgierig naar.
Hier is z'n hele pedigree;
http://www.allbreedpedigree.com/vegas+t

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:21

@miranda ohja das een fijne ik heb een sony de oude van mijn vader maar voor mij mooi zat, dit zijn ff 2 fototje die ik ooit heb gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:23

Ben t met je eens Miran. En ook al fok je puur voor jezelf en wil je t dier tot de dood bij je houden, het is t leven. Er kan van alles gebeuren, rampspoed kan je treffen waardoor t anders loopt. En in dat geval heeft een goed gefokt paard meer kans op een goed leven dan een paard dat, ff gechargeerd gezegd, door vermeerdering in t leven is gezet.

Foto's Siel!!! :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:26

Zowiezo een outcross voor Vegas zou ik adviseren! Dus geen Rus en al helemaal geen Menes.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:32

Nicky ben al jaren niet meer bij de tandarts geweest en word nu tijd want merk dat ik een gaatje heb (denk ik althans). Hoop dat het aan de medicatie lag en dat je nu niet meer verder hoeft te zoeken wat er scheelt bij Dayem. Je hebt lang zat lopen dokteren.

Letiets fijn dat er niks bijzonders is gevonden bij het bloed onderzoek, zou ook top zijn als het opgelost is met een beetje magnesium en voordroog hooi.

Lisa lekker vlot verhuizen met die handel. Waar willen jullie eigenlijk heen??

Yildiz, gek he hoeveel verschil een paar mm kan maken en wat lijken jou meiden op elkaar!! Kunt heel duidelijk zien dat het zusjes zijn. Super dat je ff een extra paar handen had vandaag, is toch altijd wat makkelijker en wat woon jij in een mooie omgeving.
Dat broedse gevoel herken ik trouwens, heb der ook last van met al die baby foto's :P

Ben nieuwsgierig naar je baby foto's Joyce van Munir.

Miranda leuke foto's, weer goed bezig!!
Have fun met je camera :D

Joyce gefeliciteerd met waar je voor geslaagd bent +:)+

Brenda wat een knap ding was Silver al als veulen en wat is dat glimding om de staart van de merrie? Is dat tegen t knagen of voor iets anders?

Suus ik vind dat je heel duidelijk en netjes je mening ten opzichte van fokken hebt verwoord.

Kat ik snap dat je er moeite mee had, t is toch je meisje die daar ligt. De filmpjes geven wel een heel mooi kijkje in de eerste momenten van een veulen.

Siel top dat je huis lekker vlot, heb je tussendoor foto's?? Ben maar een beetje nieuwsgierig hoor :D

Raven jij verdient anders ook een hart onder de riem he, je hebt ook genoeg voor je kiezen gehad afgelopen jaren. Heel veel sterkte gewenst aankomende tijd :(:)

Ilona ik weet dat jij ook wat hebt geschreven maar ben het glad vergeten O:)

Ik heb vandaag mijn blog gemaakt voor het Day Zero Project en heb de laatste paar doelen verzonnen. Dat blog maken was echt een kriem, maar t begint ergens op te lijken nu :D
Voor de nieuwsgierigen onder ons als t goed is staat de link in mijn onderschrift.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:33

Mooi Joyce! :j
Krijg gelijk weer zin om foto's te gaan schieten. :D

Yoldiz, das waar, maar als ik kijk hoeveel mislukte arabs er zijn ten opzichte van shetjes valt het denk ik allemaal nog wel mee. :D

Esmé, geen flauw idee, als ik me daar aan waag wordt ik straks nog van het topic verwijderd.. :+ :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:38

Zaraar deed vandaag dom, kreeg z'n touwtje achter z'n oren dus heb hem verder maar met rust gelaten. Vandaag zelf ook een crap dag en raakte geïrriteerd van alles dus dacht 'beter voor opstandige puber hem om een dagje vrij te zijn'.

We willen heel graag naar het noorden of naar België.

Katja: Zaraar heeft ook een iets terug oplopend neusbeen zoals die hengst. Is niet heel erg erfelijk gezien Cadaar het had en alleen Zaraar ook, veel vlakker want het dunt wel uit.

De rest: sorry ik ben te gaar om echt op te letten wat er gebeurd...zo maar naar bed voor 1 laatste dagje half zes beginnen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:40

Jaleesa, 5x uit eten in 3 jaar, das veul te weinig hoor! :D
En een schildersezel, die heb ik al! :D
Afbeelding

Weltrust Lisa! :wave:

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:40

Mooie winterfoto Joyce

En leuk dat dat ouwe mannetje helemaal enthousiast werd van het zien van zijn oude huisje en dat ie t niet terug herkende :)

En idd de paarden die hun hele leven hetzelfde baasje hebben gehad zijn zeldzaam, zou altijd rekening houden met verkoop ook al fok je voor jezelf.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:41

Weltrusten Lisa
En 5 keer in 3 jaar is realistisch.. -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:44

Lisa ligt misschien aan de bloedlijn, deze hengst is wel familie. Maar klopt inderdaad, niet erfelijk lijkt het alsnog.