[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:16

Ahhh oke, dat is stom van me dan haha. Heb nog wel een simpele liggen. Kan ik wel is proberen van de week. Heb er nu wel vertrouwen in :D . Het gekke is dat ze al ontspannen nageeflijke stukken liep, tot dat ik ben begonnen met dubbele longe. Nu zet ze haar achterhand er al beter onder maar de nageeflijkheid vind ze nu moeilijk.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:24

Ik zou haar mond even wat rust geven, de tandarts is vandaag geweest en je hebt ook vandaag een ander bitje geprobeerd? Kan best dat ze nog wat pijn heeft in haar mond. Kauwen kan een kwestie van wennen zijn maar sommige paarden doen het ook uit ontspanning. Ik denk dat je aan haar verdere lichaamstaal wel kunt afleiden of het echt verzet is of een kwestie van voelen en wennen. Wel balen van je vorige tandarts, snap wel dat het niet fijn gevoeld moet hebben in haar mond.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:29

Helemaal met Ilona eens. Verbaasd me trouwens dat de TA daar niets over heeft gezegd? Heeft hij ook je hoofdstel nagekeken, of deze wel helemaal goed zit?
Wij hebben trouwens een dubbelgebroken watertrens, een redelijk dunne. Djuun doet het daar prima op. Die is sowieso vederlicht in je hand.

Joyce, beterschap!

:wave: allen!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:45

Hmm meestal mag je 3 dagen niet rijden als de tandarts is geweest. Ze moeten best wel wennen aan het nieuwe gebit. Bitloos kan je altijd proberen. Niet na één keer opgeven, even doorzetten want ze zijn niet altijd gelijk fijn op een bitloos hoofdstel te rijden ;)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:52

Ik heb het gevraagd en ik kon gewoon rijden gezien ze alleen achter geveild had. Voor heeft de vorige tandarts wel gedaan :) .
Verder liep ze mooi op schema en moesten alleen haar hoektanden boven nog gewisseld worden maar dat duurt nog even.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:52

Ik heb dubbelgebroken bustrens :)
Houd er rekening mee dat arabs vaak een klein, fijn bekkie hebben. Meeste bitten zijn veel te dik voor ze :(:)

Dat is de ellende met tandartsen... je moet echt een goede hebben lijkt wel of de meesten prutsers zijn..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:57

Djuun knabbelt ook veel op dr bit, maar voornamelijk op buitenrit als ze juist in een totaal ontspannen sfeer is.

Ik kwam trouwens net een mooi hoofdstel tegen in het boekje van Agradi (zat bij mijn bestelling vandaag), maar kan dat hoofdstel dus gewoon niet op hun site vinden. Heb al gegooglet, maar alleen maar buitenlandse sites die hem verkopen :+
Heb nu een mailtje gestuurd naar Agradi, wil weten hoe het zit :')

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:04

Iloontjeehh schreef:
Vind het wel een heel leuk initiatief Maaike maar ik denk persoonlijk dat de meeste Nederlanders eerder voor de amateurkeuring in Houten kiezen maar ik kan ernaast zitten hoor. Wie weet in de toekomst, voor nu weer even andere dingen op het programma. Wens jullie veel plezier en hopelijk veel enthousiaste reacties!

Dankje :)
En inderdaad de rubriek vd bereden klasse vind ik persoonlijk ook duur, maar ik heb de prijzen niet beslist.
Hoop dat we toch nog wat extra inschrijvingen binnenkrijgen want om uit ons onkosten te komen hebben we dat echt nodig. Ook was de opbrengst voor het goede doel, maar aangezien we nu nog inschrijvingen nodig hebben om uit de kosten te komen zal er niet veel meer over blijven voor het goede doel als we niet wat meer inschrijvingen binnen krijgen :(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:04

Ik rijd met een shank ;)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:29

Wat goed dat het geld naar het goede doel gaat, dat wist ik niet. Nou hopelijk komen er nog wat inschrijvingen bij!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:36

Ja de tandarts zei al dat ze een klein bekkie heeft. Ze was volgens haar helemaal niet gevoelig op haar lagen maar een dunne dubbel gebroken trensje zou goed moeten zijn. Ik heb er gister 1 van mijn instructrice geprobeerd maar die was voor het mooie ook een halve cm te klein. Fan zit ik nog te twijfelen tussen watertrens, bustrens of D trens. Die ongebroken was wel fijn voor mijn gevoel maar omdat ze er niet echt op kan kauwen..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:43

Vaak komen de inschrijvingen natuurlijk sowieso pas in de laatste paar dagen binnen dus misschien valt het allemaal nog wel mee :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:23

Thanx allemaal
Ff berichtje va de bank
@kelly ik vind persoonlijk een ongebroken bitje best heftig voor zo'n groentje wij beginnen altijd met een eenvoudige busten enkel gebroken en asal ben ik begonnen met een bustens enkel gebroken appelbit asal kauwde ook nooit tot ik pas een nieuwe tandarts had en zag dat haar kiezen niet goed stonden zo kom nooit nageeflijk zijn nu ken ik haar niet weer. Vertrouw dus niet zo maar op een tandarts en direct rijden?? Ik die het ook nooit heb is toch wat gevoelig soms de wangen ook wat beurs of zelfs kapot

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:01

Joyce, beterschap, je hebt het inderdaad goed te pakken!!

Nicky, fijn dat het zo goed gaat en dat met brandgeur, dat vinden ze meestal toch wel een beetje vreemd... :j
Kelly, ik rij bitloos... Als ze haar achterhand beter gaat gebruiken kan ze wat meer moeite hebben om na te geven, ze mag nu niet meer op de voorhand vallen en dus komt er een groot stuk balans bij kijken, dat maakt het voor onze jonkies allemaal wat lastig.. Niet teveel focussen op die voorkant, dat komt vanzelf wel als de balans er is.. :D

Met Silver gaat het weer een stuk beter, loopt weer lekker te sjouwen... <3 Hij gebruikt zijn achterbeen weer netjes, moet nu alleen zelf wel proberen los te laten, ben nu geneigd constant op zijn been te letten.. :') ...

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Smart op 27-02-14 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:16

Silver ziet er goed uit!

Joyce, ongebroken bitjes zijn de zachtste bitjes die er zijn. De meeste mensen denken dat dat juist heftige bitten zijn maar omdat het een rechte stang is, is er geen scharnierwerking. Je hebt alleen druk op de lagen waardoor het een heel vriendelijk bit is :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:33

@nicky ik ben meer van een myler lv 1 die heeft een onafhankelijke werking ben van mening dat dag nog de beste bitten zijn ze zijn alleen niet te betalen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:37

Ik heb nog een zadel gekocht :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:39

Bonjoy schreef:
Ik heb nog een zadel gekocht :')

Wat voor zadel?
Ik ben hopelijk bijna van m'n zadel af :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:39

Een Barefoot Arizona, maar de mooie 'Nut' versie. Met het oog op de toekomst (goede reden toch :') )

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:45

Ooh die is gaaf :) Ik rij met een Nevada op het moment, maar het paard waar mijn bijrijdpaard bij staat wordt gereden met een Arizona - volgens mij zijn dat echt hele fijne zadels.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:00

Ik heb nu ook al een Arizona en die bevalt ook goed!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:18

Ik heb geen ervaring met die zadels Joyce maar kan me voorstellen dat ze heerlijk zitten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:24

Gaaf zadel!!

Annika, weet je al meer over paps?
Joyce, Myler heeft hele fijne bitjes..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:47

Bonjoy schreef:
Een Barefoot Arizona, maar de mooie 'Nut' versie. Met het oog op de toekomst (goede reden toch :') )

haha zo zei ik laatst ook al toen dezelfde Startrekk te koop stond als die ik nu heb, als ik geld had zou ik m hebben gekocht! voor de toekomst, al is het verre toekomst. Was ook in een andere (prachtige) kleur.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:30

__Nicky schreef:
Silver ziet er goed uit!

Joyce, ongebroken bitjes zijn de zachtste bitjes die er zijn. De meeste mensen denken dat dat juist heftige bitten zijn maar omdat het een rechte stang is, is er geen scharnierwerking. Je hebt alleen druk op de lagen waardoor het een heel vriendelijk bit is :)

Ja precies. Wilde het al typen maar was nog bij knollie. Dikkerdje oogt zo gelukkig :)

Maar zit er ergens een kern van waarheid in dat, omdat het bit minder beweeglijk is, het paard er minder op kan kauwen ald ze ontspannen zijn? Of hebben jullie ook geen idee?

Trouwens, ik vind enkelgebroken juist niet vriendelijk :)

En heb een goede tandarta voor geisha hoor. Het is een vrouw maar ze doet het heel fijn. :j