Dar is thuis ingeslapen, en gelukkig heel snel en rustig gegaan. Ze was op na weken vechten tegen de hoefbevangenheid en dr lichtjes waren uit. Pff.. krijg het weer helemaal moeilijk als ik weer aan denk..
Pff... gelukkig heb ik echt een kanjer van een merrie op stal staan die heel veel liefde en vreugd geeft!
klopt, maar de band die zij had met Tag was ook zo uniek. Kwam een keer op stal aan toen lagen ze samen in de stal met de ruggen tegen elkaar. Liepen los overal achter elkaar aan. Piepen en gillen als ze elkaar zagen. Pony maakte veulen geluidjes naar haar als ze terug kwam naar de paddock en begroef dan haar snuit in d'r hals. Was echt te aandoenlijk voor woorden. Als Tag pijnlijke dagen had steunde ze haar door puur bij haar te staan(zelfs als er eten stond). Hoop toch ooit weer zo'n vriendin voor haar te vinden.
Tag had een gruwelijke hekel aan veeartsen, zelfs om een been te scannen moest ze flink plat gespoten worden en zelfs met een praam op en een voetje omhoog sloeg ze om zich heen. Wilde dat niet hebben tijdens haar laatste minuten. Daarom kozen we ervoor om haar weg te brengen.
Tsja blijft toch het aller vervelendste van dieren houden...ze leven doorgaans korter dan wij Doet m'n moeder het beter. Die is 55 en heeft vier jaar geleden een vier jarige draver gekocht. Hij is oerdegelijk en heeeeeel surinaams dus de kans is groot dat hij 40 wordt, tegen die tijd is zij 90...wie weet krijg ik hem wel te erven
YMJArabians
Geplaatst: 24-06-12 17:35
Ik kan je ook niet vinden op facebook als ik Ersilia invul
Pff, dat lijkt me echt vreselijk, je geliefde paard laten gaan. Met ieder dier overigens. Wij hebben 8 jaar geleden onze poezel moeten laten inslapen. Ben met dat beestje opgegroeid (Ik ben van 1991 en zij was van 1992). En we hebben nog vijf huisdieren op het moment, dus nog vijf afscheidmomenten te gaan, kan er nu al naar van worden
Ik moet er ook nog echt niet aan denken dat mn 2 vriendjes ooit gaan.. Mn paardje en hondje, denk er liever ook niet teveel over na, word er dan al helemaal naar van..
Gister waren Aram zijn oude eigenaar en meisje die daar op stal rijd en Aram heeft ingereden op bezoek Was erg leuk, ze waren erg positief en vonden dat hij er goed bijstond Ook uiteraard even gereden, vonden ze m ook echt goed erbij lopen, zo een verschil met toen hij net aankwam! Meisje die hem ingereden heeft heeft ook nog even op hem gereden, ze vond hem erg fijn aanvoelen!
Was erg leuk om te horen, en leuk ze weer te zien Gert had ook zn camera mee en heeft een aantal mooie foto's gemaakt! Heb er een paar via de mail gehad waaronder deze, om op te eten
Ik ga van de zomer ook weer richting Olst, dan gaan ze met Aram zijn volle zusje beginnen! Ben echt heeel erg benieuwd hoe zij het gaat doen. En natuurlijk hoe de andere het doen, hoe het kleine grut weer is uitgegroeid hihi
Ahh leuk, maak je dan ook foto's van malawi en hadjara? ben benieuwd hoe die uitgroeien Ze krijgen volgend jaar een halfzusje of broertje wist je dat beide op dezelfde datum geboren zijn maar dan een jaar na elkaar en dat mawiyah beide keren op dezelfde datum was uitgerekent én overtijd ging en dus precies beide drachten evenlang liet lopen humor zo'n merrie
Nadeel van dieren houden is dat je vroeg of laat er afscheid van moet nemen. Maar in de tussentijd kan je er heel veel plezier aan beleven
Wat een mooie foto van Aram
Vanmiddag/avond wat lopen klooien met een nieuw bewerkingsprogramma. Helaas loopt hij enorm vast als ik een vertraging op de video wil zetten, maar dit is het korte resultaat
Blijft naar om afscheid te moeten nemen van een dier Had en heb ook nog steeds heel erg veel moeite met het afscheid van Nouz, dat was echt mn kleine hondenvriendinnetje.. Gelukkig is Havanna ook een schat, maar ik heb best moeten wennen, ondanks dat ik echt met mn hele hart voor haar had gekozen.
Maar het blijft leuk om kriebels te krijgen van je eigen paard Ik heb dat ook met Umoyax, het is zo'n schat en hij doet altijd zo zn best voor me... Lees en leef mee met jullie zadeltroubles Intussen probeer ik er wat van op te pikken zodat ik over een paar jaar misschien sneller klaar ben
Wat een mooie foto van Aram! Knap koppie heeft ie toch, maar ik houd sowieso van vos-met-bles
Daar ging ik ook echt voor, een Arab, vos met brede bles... Ooit wil ik er een bruine zonder aftekeningen bij, eens zien of die kleurbestelling net zo goed gaat lukken als dat het met Umoyax is gelukt Toen ik destijds Biscuit kocht wilde ik eigenlijk géén schimmel, dus in hoeverre mn effen bruine hengst over een aantal jaren gaat lukken weet ik niet
YMJArabians
Geplaatst: 24-06-12 23:08
Ik val ook vaak voor vosjes met bles Ik schreeuw altijd heel hard dat ik geen schimmel of zwart wil, maar dan zul je zien... wordt vast een schimmel of zwart! Karakter geeft bij mij toch de doorslag.
Ik val juist niet op bruin. Vos heeft toch lichte voorkeur, maar schimmel en zwart vind ik ook mooi. En ik val juist op vos met kol.
Woogy
Geplaatst: 24-06-12 23:35
vroeger waren vossen met blessen alles voor mij. toen werden het donkere paarden zwart bruin en dat blijft zo. schimmels wil ik nooit van mezelf. ik ben geen poetser en dat dier zou bij mij standaard mudskin/dungskin(zag de term ergens op bokt en vind hem geniaal) zijn. Vliegenschimmels vind ik dan nog lelijker Bruin vind ik maar zo bruin
Alhoewel ik ineens weer bedenk dat ik vroeger ook altijd heel graag een ierse hunter blauw schimmel hengst wilde hebben van 1,80 en hem Murphy noemen Wat ik altijd zo jammer vind is dat al die schimmels wit of vliegenschimmel worden
wauw, gave foto van Aram!! Bonjoy, mooi roze is niet lelijk Jessica wat balen zeg, ik hoop dat de zadelmaker een uitkomst biedt! en Ersiel het is toch ook fijn om zo te kunnen genieten van je paard, doe ik ook iedere dag! ookal hebben we al 3 weken niet gereden, gewoon het kroelen en spelen geeft al zo'n fijn gevoel
weer kleurenpraat ik kijk meer naar karakter dan kleur, maar moet zeggen dat ik vale vossen met veel wit niks vind. Liever een mooie rode of diep oranje kleur vos met een kol of klein blesje, een hele brede bles is niet mijn ding, bij geen enkele kleur eigenlijk. Ik wou zelf eigenlijk een bonte maar ja Noah was toch wel leuk, ookal was hij zo 'saai' bruin en zijn aftekeningen leuken het plaatje wel op, die altijd blije smoel met dat kolletje en snebje schimmels vind ik heel mooi als ze nog donker of grijs zijn, witte schimmels vind ik weer minder want daar zie je de vlekken zo goed op zwart vind ik ook nog steeds een hele mooie kleur, en koffievos zie ik mezelf ook nog wel op rijden Als Noah (over hopelijk pas een jaar of 10 ) met pensioen gaat komt er waarschijnlijk een klein paard of een grote AV met hopelijk iets meer wedstrijdspirit dan Noah. ofwel een jaarling die ik zelf wereldwijs kan maken, of eentje van een jaar of 6-7 die al eens een wedstrijdje in elk discipline gedaan heeft en dus al wat kent. Niet zoals Noah 5 jaar en alles met inrijden was zo'n beetje verkeerd gegaan geloof ik chronisch angstig voor alles, kon niet galopperen en was bang voor hindernissen
peach2001
Geplaatst: 24-06-12 23:55
een goed paard heeft geen kleur, maar ik "val" op bruin en ik heb er 1 zonder wit precies wat ik mooi vind.
ik heb vandaag wat foto's geknipt op de wei in het zeldzame moment dat het even droog was en zelfs af en toe met een zonnestraaltje. het duurde wel 20 minuten die droogte de jonge hengstjes: van voor naar achter: AZ Fahkour Anis (1,5) (van Dar Aziza Arabians, staat hier in opfok) S.A. Nasheet Hafeed Hallim's Shah (9,5 maand!!) S.A. Khayrat (2) Farada's Nayif Qadir (1,5) (van Farada Arabians) https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/545317_178754102255545_2107059142_n.jpg
Van die derde foto moeten we even verduidelijken denk ik dat Bahiyah de linker (grootste) is, hihi.
Leuk, van die spontane weidefoto's!
Mijn favo kleurtje is toch wel bruin. Mag best witte aftekeningen hebben, maar ik hou ook van veel zwart op de benen dan... en ik heb een zwak voor appelschimmels, terwijl ik spierwit en vliegenschimmel juist minder mooi vind. En vos is leuk met heeel veel wit (zoals Pheo bijvoorbeeld, hoge witte benen en rabicano), of als ze blond zijn (zoals Hadiyat/Fawziyyah).
Schimmel... Tsja, ik ben het toch wel gaan waarderen moet ik zeggen met Biscuit.. Nou moet ik toegeven; Bis had de lessen van wilde paarden gemist en wist dus ook niet dat ie schutkleur nodig had, dus ik had een hele schone schimmel Maar tjee, voor show was ik wel errug blij met mn vosje hoor.. Voor Bunschoten had ik m niet eens gewassen! Das met een schimmel toch wel anders, dan ontkom je niet aan wassen. Maar bijv MA Kailash vond ik toch wel heel erg gaaf zo in het wit, ja, ik houd daar toch wel van...
Sadira
Geplaatst: 25-06-12 11:27
Ze is te koop.
Haha ja schimmels die zichzelf schoonhouden zijn zeldzaam, daar heb je dan echt geluk mee gehad, hihi. Ik moet zeggen dat schimmel sommige paardjes toch wel verdomde goed staat, haha, maar het hangt echt heel erg van het paard af, want op sommigen vind ik het ook weer echt niet mooi. Maar zoals ik zei, vooral appelschimmel heb ik echt een zwak voor.
Alles is te koop, zelfs mawiyah, maar dan moet je wel een stapeltje cash meebrengen Maar ja, hadiyat heeft een leuk koppie, en ze is een echt karakterpaardje met eigen willetje. en ze showt enorm en beweegt enorm, en stevig gebouwd met stevig en zeer goed beenwerk, dus geschikt voor sport en show en met haar correcte bouw ook een goede merrie om op verder te fokken. maar ik klik totaal niet met haar dus ik wil haar niet houden...
Ik kan een eigen paard me nog niet veroorloven op het moment (Meer dan 32 uur stage in het ziekenhuis tot aan volgend jaar+alle toetsen, verslagen wat er nog bij komt) Maar ze is wel erg leuk!!
Barcelano
Geplaatst: 25-06-12 12:41
Ik wilde perse een schimmel tot 3 keer aan toe. Het is 3 keer vos geworden
Grr zit nu met buikpijn thuis, was vanacht niet meer grappig. Wel behoorlijk balen in me 2e werk week, maar was echt echt geen doen.
peach2001
Geplaatst: 25-06-12 12:55
Bonjoy schreef:
Ik kan een eigen paard me nog niet veroorloven op het moment (Meer dan 32 uur stage in het ziekenhuis tot aan volgend jaar+alle toetsen, verslagen wat er nog bij komt) Maar ze is wel erg leuk!!