[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:20

Ik voer de magnesiumcitraat van de Groene Os.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:22

Gefeliciteerd Joyce *\o/*

Wat een plaatje Yildiz <3

Ik kan hier je filmpje niet zien Bren :\ Probeer er vanavond even aan te denken :)
Maar je veulen pics zijn :+:

Nassiebal is ook ubber cute :D

Fibre force nooit in verdiept, maar als er idd melasse in zit, komt het er hier niet in, wel bedankt voor het meedenken :)

Ik zag vandaag Alpen grun muslie van Equifyt, die klinkt wel interessant, even checken of de dealer hier verder op dit ook verkoopt :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:25

Joyce gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Wat was Nas ook een droppie als baby <3

haha Miran lastig he dat wachten nou ja morgen word t lekker weer dus fototime :D *\o/* *\o/* *\o/* :j O:)
Las nog over grondwerken hmmm ben daar zo slecht in, omdat ik lang lopen en staan niet vol kan houden, en Longeren vind Reem echt geen drol aan tis dan echt een tragetrapzak de gevraagde commando's doet ze braaf maar het activeren betekend dat t vrouwtje actief moet zijn en hopen dat Reem ook actief word haha terwijl we daar met rijden niet echt moeite mee hebben :+

Blijf het een geniaal filmpje vinden van Sier echt we deden het met vallen, opstaan en weer doorgaan, maar wp en prijs waren wel in the pocket :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:45

Ooh maar dan weet ik al welk filmpje het is :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:45

Joyce, gefeliciteerd!! *\o/*

aawh, lieve baby Nas :+:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:51

Ik word helemaal broeds van die leuke babypics en filmpjes! Silver met die wiebelbeentjes, toooo cute! <3
En Nas wat n mooierd toch he?!

Joyce proficiat!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Ga je t nog vieren? :D
En ja ze is leuk! Adoptiemoeder hihi, weet waar je aan begint, soms is ze redelijk pittig (vraag maar andere Joyce/Raven :x ), maar ook heel lief. Echt n merrie... :')

Joyce/Raven, van je neefje wist ik niet... Sterkte, je krijgt heel wat voor je kiezen meid. :(:) Hoe gaat t nu met je knappe paardjes?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:05

Oooh lekker buitenrit Yildiz!

Ben benieuwd Nicky of je wat gaat merken aan Day

Haha letizia dat doet Set ook wel eens, pats boem stilstaan om te krabben, de locatie maakt niet uit :P

Lekker Annika, met je dames aan het werk

Knappe paarden Yildiz, ik zie zeker gelijkenis tussen de dames!

Awww baby Sillie <3 Arabisch koppie :j Brenda ook vervelend van jouw pa

Raven ook heftig zeg

Joyce gefeliciteeeeeeerd!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:08

ondanks dat het bij mij nog maar kort geleden is plaats ik zo even filmpjes van een uur oude Ilya, had ze nog niet eerder up geload omdat Set in de filmpjes nog gevloerd ligt en hij wil drinken, maar intussen kan ik er weer tegen :+ :(:)
Hij heeft trouwens veel gedronken terwijk Set lag, ik hielp hem dan de uier te vinden.

edit:

Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 30-10-14 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:21

Joyce gefeliciteerd.

Suus laat je goed informeren voor je een paint of quarter neemt. Ik doe teniet meer uit raven van mij heeft telkens wel iets wat te verwijten is aan zijn ras of bouw enz,

Yil met de paarden gaat t goed. Raven ben boy zijn geschoren dus gaan kijken als t met mij wat beter gaat om weer op te gaan bouwen. Mini heeft van de week samen met Patrick z'n eerste voorbreng les gehad ha ha ging super en hij pakt t snel op. Volgend jaar gaan we voornamelijk met hem showen en heel misschien laat in het jaar n in hand onderdeel erbij. Hebben hem van de week gemeten en hij is 144 cm hahaha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:31

Geen ervaring met paints/quarters. Weet wel van kennisje dat die 6 (6!) quarters heeft moeten laten passeren omdat ze niet door de keuring heen kwamen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen gezonde dieren te koop zijn. Maar zou dus nooit zonder klinische én röntgenologische keuring 1 aanschaffen.

Hij groeit! :D Enne... Waar heeft Pat die les gevolgd? Ik wil ook!!!!

Kan de filmpjes nu hier niet zien maar wat fijn dat Ilya al zo voortvarend was.
Hebben drie uur lang Zaar in onze armen moeten houden om te laten drinken. Wilde zo niet gaan staan... -O-

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:36

Voorlopig lopen er nog 3 arabieren hier rond dus geen geld en tijd voor een quarter of paint. Waar heeft Raven last van? Om me heen ook wel verhalen gehoord van erfelijke gebreken die pas aan het licht kwamen toen het paard in training ging.

Yildiz mag je Nour als hengst wel bij de beginners starten? Ik kan me herinneren dat een hengst pas vanaf de amateurs mag. Gelukkig mag je hem wel tot 6 jaar gewoon op een snaffle rijden.
Moyo heb ik een keer bij de Dawra een klasse lager gestart (groen paard regel) volgend seizoen gewoon op mijn eigen niveau. Het enige doel is ervaring krijgen met reizen, wedstrijd en andere paarden dus niveau maakt dan niet zoveel uit.

Gefeliciteerd Joyce! Waar ben je voor geslaagd?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:41

oh wast lastig met Zaar. Ilya was wel erg snel, stond meteen, poepte toen ook maar meteen (en veel!) en zocht overal de uier en vond ook snel.

bij quarters en paints zou ik goed uitkijken voor pssm, al die verhalen tegenwoordig..

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:42

Raven geeft als veulen doordat die zo zwaar is heel veel last gehad van z'n gewrichten. Hij heeft kleine te kleine voeten. Mijn smid zegt altijd n body builder op maatje 36. Verder is die gevoelig voor obesitas. En insuline resistentie en dat kan door slaan naar pssm. Hij heeft headshaking als die te veel suikers heeft. En zo zijn er nig wel wat meer kleine dingen. Momenteel komen er idd veel paar den uit die achteraf pssm of andere erfelijke ziektes hebben naar boven. Dit denk ook omdat je je hengst niet hoeft te laten keuren bij deze rassen.

Yil gewoon op stal bij Wendy. Hij groeit idd maar niet veel hoor. Denk niet dat die heel groot gaat worden.

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:47

Die kleine voeten onder grote/zware lijven zie ik vaker voorkomen inderdaad. Bij de arabieren verbaas ik me er vaak over waar er mee gedekt wordt, maar onder de quarters/paints is er al helemaal weinig controle of keuring. Kan je hem nog wel rijden?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:03

Waar verbaas je je dan over Suus (just curious? ;) )
Idd, ik wist ook niet waar ik moest starten. Dus heb Paulette gemaild en mag dus in de Beginners met m starten (jong paard regeling). Wil m wel eerst wedstrijdklasr hebben hoor! (En mezelf :x )
Jes start komend seizoen wel Amateur met Tie. Voornamelijk reining maar DAWRA ook wel pleasure en HMS.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:14

Haha Joyce dan is ie groter dan Fuego! :D

Letiz, daar sta je dan met je paard die dubbelgevouwen staat. :+
Wat ook altijd grappig blijft, is als ze gaan schudden. :D

Ilya staat te zwabberen hihi gelukkig was hij wel vlot anders was het wel lastig met zielige mamma. :(:)
Achter jouw filmpje staat trouwens ook een leuke van Spirit et Chocolate!

Mijn eerste fotootje heb ik gemaakt met m'n nieuwe camera! (op fb)
Weet nog lang niet hoe ie precies werkt maar oefening baart kunst.
Morgen weer verder, wel een fijn ding. :j

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:18

Waar ik me vooral over verbaas is de combinaties die mensen maken. En dan vooral binnen de Arabisch Volbloed fokkerij, kruisingen dus niet meegenomen. Ik zie regelmatig combinaties voorbijkomen van niet goedgekeurde (eigen) hengsten op eigen merries, merries die de hengst moeten verbeteren in plaats van andersom of combinaties waarvan ik me afvraag of er een visie achter zit. Ik zal vast nu mensen/"fokkers" tegen het zere been schoppen maar heel veel combinaties vallen in mijn ogen onder vermeerderen in plaats van verbeteren.

Ga je ook nog bij de WRAN starten?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:22

@yildiz ik ga het zeker vieren, alleen :') manlief is van huis dus dat wordt een maskertje, wijntje en gtst *\o/*
De rest natuurlijk ook bedankt voor de felicitaties
@kat wat schattig deze filmpjes
@suus verzorgende IG
@miranda welke camera heb je nu? ik mag ook altijd foto's maken en niet alleen van mn paarden

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:23

Ik snap wel wat je bedoelt Suus maar ik val heel misschien ook wel binnen die categorie.. (geen idee). Als ik kan kiezen tussen een geweldig gave ggk dekhengst die Set precies verbetert van 1500 euro, of een hengst van een bekende, die mij een paar 100 kost, ggk of niet, en Set ook grotendeels verbetert maar niet zo perfect als een met veel dekgeld, zou ik misschien alsnog die tweede kiezen.

De fokster van Set heeft een hengst staan die ik zelf grotendeels gaaf vind en die een heel lief karakter heeft en ook vooral de nakomelingen mee heeft, ben daar erg fan van elke keer. Hij is afgekeurd op zijn sperma maar met natuurlijk dekken is het tot nu toe steeds 100% raak.
Waarom 'grotendeels':
Zijn exterieur is op 2 dingen na wel wat ik zoek. de eerste van die 2 dingen is een soort bultje op zijn neus, ken je van die AV's met een soort hobbelneusje/bol neusje? Maar zijn nakomelingen hebben het niet.
Het tweede is dat hij wat smal is helemaal voor een hengst. Maar bij Set zou dat nog wel passen.
Als ik verder een aanbod zou krijgen van een (nog) niet ggk hengst die wel is wat ik zoek zou ik me daar niet per se door laten sfschrikken.

even een foto wat ik bedoel met bolling op de neus:

Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:35

Een visie is heel persoonlijk (vind ik) en een stukje smaak en (gebruiksdoel) komt daar ook bij kijken natuurlijk, maar ik vind dat geld, tijd en ruimte ook onder visie vallen. Ik ben er heel simpel in: heb je het niet? Fok dan niet... Kan een hoop ellende mee voorkomen worden (en dan nog heb je nooit volledige zekerheid over de toekomst maar je snapt m) Ook al verkoop je het veulen dan alsnog, dan heeft het iig een goede basis gehad.

Mooie Ilya filmpjes!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:36

Wij hebben voornamelijk Paints en Quarters bij ons op stal staan :7 Ff uit hoofd geteld, 2 Quarters, 2 solid bred Paints en 3 gevlekte Paints :)
Vind het een leuk ras, zijn onderling wel ook enorm verschillend qua karakter trouwens. Djuun dr BFF is echt een schatje in de omgang <3

Joyce (Asal), gefeliciteerd! *\o/*

Wat leuk al die babyfilmpjes en foto's <3 <3

Iloon, lekker bezig geweest met Jas :)

Joyce (Raven), jeetje, jij hebt het ook voor je kiezen gekregen zeg. Jij ook sterkte!
En poeh, snap goed dat je met een paard als Raven dan idd nog eens achter je oren kriebelt wat je van het ras vindt!

Maar is het ook als vermeerderen als het veulen voor eigen gebruik wordt gefokt? Misschien iets minder correct, maar perfect voor jou?

Vinden fokken altijd moeilijk om over mee te praten hoor, heb er zelf te weinig verstand van om er zinnige dingen over te zeggen :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:37

Misschien moeten we de fokdiscussie verplaatsen naar het topic dat Lisa zojuist heeft aangemaakt hihi!

Geniet ervan Joyce! :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:42

Ooh sorry, had geen nieuw topic gezien :+ Dit is ook hoe ik erover denk hoor, verder moet iedereen zijn eigen gevoel volgen :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:44

Baby Silver <3 <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:45

Vind het ook een beetje moeilijk, omdat de vragen juist uit een andere "discussie" vaak ontstaan, maar die mag je dan niet meer hier voeren, omdat er al een ander topic bestaat? :=

Ooowww, ik ben zo blijjjj, woensdag wordt mijn badkamer gedaan *\o/* KeukenKampioen hebben me proberen te bellen, maar nemen niet op als ik terugbel. Morgen maar ff mn telefoon in mn zak stoppen opt werk :+

En wat een verschil nu er al wat plafonds wit zijn en straks de vloer in mijn woonkamer helemaal af is enzo :D