[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:39

Hier is het niet echt koud hoor :)

Hopelijk is dat echt het probleem Nicky en is het zo opgelost :) Hier gaan de dekens bij weer zoals vandaag gewoon een poosje af, kunnen ze ook lekker even flikflooien bij elkaar :)

Dierenarts belde voor de bloeduitslag, hier was gelukkig niks bijzonders op te zien, iets verhoging van bepaalde eiwitten wat kan duiden op een eerder milde bacteriële infectie, kreeg de vraag gesteld of ze in de afgelopen twee weken koortsig was geweest, daar niks van gemerkt, wel verteld van de wondjes die ze had opgelopen en dat kan zeker de reden wezen, maar het was niks ergs, dus hoeft niks mee te gebeuren :)
Ik denk dan toch dat het gedrag wat ze af en toe vertoont door het voer komt, dus gewoon er opletten dat het hoofd voer hooi is en geen voordroog en wellicht nog eens de care4life onder de loop nemen. Misschien dat daar nog wat mee kan.
Maar vandaag was ze super relaxed, dus ja :Y)

Weet je trouwens wat ook heel handig is? Als je paard onder het rijden jeukt krijgt aan de binnenkant van haar achterbeen en gewoon even midden op straat gaat krauwen _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:54

Fijn Letiets! Hopelijk blijft ze zo relaxed!

Jee Lisa, wist ik niet... Heftig!
Al die verhalen, en dan loop ik te miepen als ik n offday heb, sorry daarvoor! :o

Nicky, ben benieuwd...

Haha, LARP! Heel mijn leven is LARP, soms doe ik of ik n cojboj ben en soms alsof ik volwassen ben! :')

In het kader van Carpe Diem vanochtend zadel op Nour gegooid en klein rondje gemaakt. Was echt genieten!

Afbeelding
Terug andere bitje en ja hoor, hij liep als n zonnetje! Dat een paar mm meer zon verschil kan maken he?
Geoefend met de tips van Paulette en sturen met m'n benen ging top! Echt fijn!

Daarna nog even naar de meisjes gegaan.
Zaartje even geoefend adh ging ok en toen was eigenlijk de bedoeling om Jazzy te longeren maar ipv dat koffie gedronken met de boer. Was gezellig en meteen ook hulp toegezegd gekregen om Jazzy verder op te pakken. Heb nu gewoon extra handje nodig dus fijn als ik die kan krijgen.

Mijn kleintje, kweenie of je t goed ziet, op foto is altijd minder maar ben zo weg van die Ali Jamaal invloed <3
Afbeelding

En tja dekens... Jazzy en Zaar natuurlijk gewoon zonder en al aardig ijscovacht. Nour en Tie heb ik nu onder deken. Nour nu vanwege weer warme dagen naar 0 grams en Tie wel 100 gram. Ze gaan vanaf vandaag weer voor t eerst s nachts naar binnen maar zijn veel koudere stallen dan bij Nour.
En volgende week is het weer kouder en wisselvallig. Is echt stoeien nu

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:39

Het is echt mooi rijden bij jullie Yildiz. Ik kom nog wel een keer langs met D :)

Fiber Force van Cavalor wel eens geprobeerd Letiets?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:43

Whaha, ik sta in uitgelicht, maar heb net een nieuw topic gemaakt! :+
Ga later bijlezen, moet nu naar de winkel en fototoestelletje ophalen!! *\o/*

Owhja, dis mijn nieuwe topic! :)) :~
[ITP] Fuego schuift Zosja aan de kant!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:45

Ely is nogal een tante, Joyce, soms denk ik dat ik haar begrijp en soms... Heb weer m'n bach bloesem-persoon gecontacteerd om een nieuwe remedie te maken, hopelijk geeft dat haar net wat meer rust...

Ben benieuwd of dat verbetering brengt, Nicky!

Heb je ook gevraagd wat de waarde van magnesium was in het bloedonderzoek, Letizia? Ely had nog geen tekort, die zat wel laag in de normaalwaarde, maar toonde alsnog veel verbetering bij bijvoeren van magnesium! Ik voer de dames nu trouwens Equi-magic en daar doen ze het heel goed op!

Fijn dat je een extra paar handjes hebt gevonden, Yildiz, daar worstel ik ook wat mee, dat ik maar weinig hulp heb...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:58

Sterkte met de zieke ouders, niet leuk :(

Balen dat de behandeling nog niet echt aanslaat Nicky...

Gelukkig niks bijzonders bij Djuun. Nadeel aan de fiber force vind ik dat er melasse in zit.

Ziet er heerlijk uit Yildiz, mooi hoofdstel ook! Je meidje wordt alweer groot!

Net weer even met Jassie geoefend, stapbalkjes gingen bleehh, kreeg z'n aandacht er niet goed bij, maar toch goed afgesloten. Ook geoefend met aan de hand draven en dan denkt ie soms nog: jiieeeehaaa, daar gaan we! Kan z'n ritme nog niet zo goed bepalen met die lange stelten van hem en we gaan soms alle kanten op :+ Maar hij reageert fijn op de stemcommando's en kan hem goed terugvragen naar de stap en dan is ie meteen weer z'n fijne relaxte zelf dus dat wordt oefenen (vooral voor mij want conditie is niet al te best)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:08

Gezellig Nicky! :j

Wéér n geweldig topic!!! _/-\o_

Ely klinkt als n echte merrie... :') Komt Angela toevallig bij jou?
Ja extra handjes zijn echt nodig! Zeker met zadelmak maken moet ik nu echt ff doorpakken en in deze fase lukt dat gewoon niet alleen. Vind ik niet veilig ook niet. En ben er bijna dus nu ff doorzetten voordat er om die buik geen singel meer past! :P
Lukt het bij jou ook om hulp te krijgen?

Haha, Iloon! Herkenbaar! Leuke van die in hand onderdelen dat je zelf ook asn de bak moet! Mijn conditie is ook bagger, echt erg! :P

Ja ze wordt groot, veulen af alweer... Gaat veel te snel!
Maar jee geniet zo hard van haar! Ze lijkt ook enorm op d'r zusje Jazzy die ook die typische Jamaal look heeft:
Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:14

Soms komt m'n man mee om te helpen, al heeft hij niet veel ervaring met paarden, hij doet goed z'n best :) En dinsdag is er een meisje komen kijken om me te helpen, had ik wel een goed gevoel bij!

Angela maakt Ely's druppels inderdaad. Hier komt ze niet voor langs, maar we hebben contact via de mail waarin ik aangeef waar ze last van heeft en welke dingen er de laatste tijd zijn veranderd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:17

Yildiz: de een wordt overreden door een vrachtauto breekt alle botten in het lichaam en zegt 'I'm fine' de ander heeft een splinter en is geveld. Iedereen heeft eigen opvattingen. Ik denk dat door leven met chronische pijnen en slopende ziektes je niet sterker of zwakker maken dan iemand met een offday.

Ze lijken wel een boel veel op elkaar, zeker gezien hun pluizencoupe :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:35

Ik begrijp wat je wil zeggen maar als ik zulke Posts lees dan wordt toch alles weer even in perspectief gezet zeg maar.

Fijn Annika! Hopelijk wordt dat wat! :)

Ja, Brazilaanse krullen krijg je er gratis en voor niks bij! De Antiklitbusiness floreert als nooit tevoren... :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:37

Zucht...ik ben steden zo zat aan het worden...Nou de politie aan de deur voor die hoerige parkeerplekken met de huismeester erbij 'zij parkeren waar dat niet mag'...retards -.- alsof ik alles nog niet zat genoeg was op het moment.

Merk het al bij Zaraar, gaat twee keer per week antiklit in z'n manen en voorkuif gezien het anders ene dread bende is...laat staan met zulke curlies :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:57

Gauw verhuizen ;)

Ik heb van de week een invlecht staartzak binnen gekregen. Ideaal! Die losse staartzakken verloor die knurft altijd :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:59

Waren jullie niet bezig met een andere stek?
Zou ook voor geen goud in de stad meer willen wonen. Alhoewel de steden hier meer dorpen zijn :=

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:00

Silver baby spam }>
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en Baukje je mag gewoon delen hoor vind ik niet erg ;)

en straks ga ik ook wel ff verder reageren even paardjes omwisselen ;)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:03

En deze ook hij blijft geweldig wat was dat een debuut :+ :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:08

wat een kleine lieve pluis was hij zeg :)

Schiet allemaal niet zo op met verhuizen, kunnen eigenlijk niets naar ons zin vinden :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:12

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:28

Wat een knappe baby Silver :D

Afbeelding
Baby Nas :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:31

Leef met jullie mee met de zieke ouders mijn vader is ook ziek maar ondertussen na 10+ jaren weten ze nog steeds niet wat het is, via de pijnpoli halve apotheek met pijnmedicatie wat hij moet slikken om toch te kunnen functioneren, hopelijk komen ze er toch een keer achter wat hij heeft en helaas zelf ook niet pijnvrij.
En hier verder ook geen broers of zussen vind het wel altijd grappig de zeeuwse zussen reacties haha
Met mijn moeder heb ik geen contact meer heeft me heel wat rust gegeven, maar leuk nee had liever redelijk contact met haar gehad maar dat zit er geloof ik niet in.

en het fokverhaal tsja welk stamboek gaat het wel allemaal naar tevredenheid ik geloof geen enkele en toch krijgen we her en der toch heel wat leuke toppers op de wereld, zolang er maar beetje gezond verstand gebruikt word en we onze oren en ogen openhouden komen we een heel eind ;)

Miran je camera al aan het uittesten leuk leuk lekker veel fotospam!!

welkom terug ladies

Lisa waar zoeken jullie? en ofcourse wat?

en nu ben ik heel wat verhalen alweer kwijt :o

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:38

Ik lees ook nog stil mee, wil ff snel Joyce en Baukje een hart onder de riem steken met de ziekte van een van beide ouders. Helaas weet ik hoe het is om een ouder te hebben met n ziekbed, in 2011 eerst me vader met een beroerte en toen hij in het revalidatie centrum hard aan het vechten was werd er kanker bij mijn moeder geconstateerd, deze is vorig jaar mei overleden. En als klap op de vuurpijl in 2012 bechtref bij mijn neefje van 13.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:08

@tamara ik vind het ook niks hele dag al heiig en donker
@nicky nee ben me meer aan het focussen op de dressuur springen is echt bijzaak misschien ooit maar nu hou ik het maar bij een hupsje op de les. Op concours moet ik gelijk 80 cm en dat gaat me nog iets te ver
balen dat Dayem zo reageert op de medicijnen wel fijn dat je er weer op mag
@letizia hier net zo 1 als ik iets anders voer of ander hooi heb kan ze mega op reageren. Asal krijgt ook maar een klein beetje brok de rest vul ik aan met muesli en slobber. Daarbij kijk ik ook echt welk soort hooit of ik heb, of er veel in zit of juist niet
@yildiz ik zag je foto toen ik vanmiddag voor mn lokaal stond om mn eindgesprek in te gaan, was wel ff een zennnn momentje heerlijk, die kleine van je kijkt wel heel erg stout is het ook echt zon dondertje? Ik wil me best aanbiede voor adoptie ouder ofzo :') :') ik ben zelden verliefd op een paardje maar ow ow wat is zijn gaaf zeg
@annika lastig dat ze soms zo kan zijn dan...jullie hebben ook vast leuke momenten samen
@ilona lekker gewerkt met jassie, heerlijk
@bren wat een mooi snoetje heeft silver en wat kan die lopen, ga nu ff je filmpje kijken
@joyce (raven) :(:) :(:) :(:) :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:10

Joyce, wat vreselijk van je ouders en je neefje nog zo jong en dan al zo'n last met je mee moeten dragen is niet goed..sterkte ermee... :(:)

Bren echt een knappie hè dat fokproduct van jou, de kleur was ook heel mooi, die komt ook vaak voor bij Fu's fam, jammer genoeg heb ik geen babyfoto's van hem.
Dat filmpje, paardje was gewoon moe. :P
De camera heb ik nu net opgehaald maar eerst moet de batterij opgeladen...lastig hoor dat wachten.. :D

Yildiz, de Jamaal look is wel heul leuk! :))
Lekker ritje gemaakt al, super, het weer is nog top!

Iloon, ernaast rennen is wel wat anders dan erop zitten idd. :P
Jassie doet zijn best. :))

Milene, haha, ik zie mezelf toch echt niet op Zosja zitten! _O-
Die kan ook niet alleen blijven op de wei, wandelt er direct doorheen als ik Fu meeneem, gelukkig kan andersom wel goed dus haal ik Fu altijd als laatste op en hij gaat als eerste terug.
Maar ze hebben het echt supergezellig samen.

Nicky, lekker dat je er weer op mag!
En even aankijken of het een beetje wil opknappen dan.

Lisa, ook een vervelende ziekte. :( :(:)
Ben ook benieuwd wat je precies zoekt, haha, wij zien juist heel veel leuks!

Joyce hoe ging je eindgesprek?? :))

En nu ga ik weer effies met mijn cameraatje spelen, beetje kijken waar alle knopjes voor dienen. :P

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:10

Jeetje, schrik wel een beetje van alle zieke familieleden. Ik ben me er vaak niet van bewust wat een rijkdom het is als je lichaam gewoon doet wat je graag wil. Sterkte allemaal!

Ik heb een duidelijk beeld wat ik graag zie bij een paard, ongeacht het ras of de fokrichting. Het ontbreekt me alleen aan tijd en geld om er nog een paar de verzamelen. In de toekomst wil ik nog weleens een veulentje fokken, maar of dat dan weer een AV wordt.. Een mooie quarter of paint staat ook nog op m'n verlanglijstje :o Een kruising met AV en quarter/paint dan weer niet.

Waar wil je naar toe verhuizen Lisa?

Iloon en ik zitten ook een beetje te twijfelen of we Asiyah eens op de magnesium gaan zetten. Ik lees verschillende meningen over verschillende merken op internet dus ben er nog niet uit. Welk merk magnesium voer jij Annika?

Knappe wilde lokken hebben de dames Yildiz! In combi met grote ogen helemaal mijn ding.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:11

@Miranda IK BEN GESLAAGD *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:16

Supergoed Joyce, van harte gefeliciteerd! *\o/* *\%/* :# +:)+

Amy, ik had jouw Nasje overgeslagen. :x
Dat was ook zo'n mooi poppetje en nog steeds een echt meisjespaard. :j

Suus, ik geef magnesium van de welkoop, heel goedkoop en werkt prima. :))
Dat zou ik eerst proberen en dan kun je altijd nog iets duurs uitzoeken (de meeste potten zit alleen maar extra dingen in die je niet wil, zoals calcium)