[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:42

Hij liep laatst ook al met m'n leadrope in z'n smoel.. :') Oral fixation.. Gek paard :))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:43

Wat een lief bekkie zit daarop <3

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:44

Letizia schreef:
Haha! Wel een leukje zeg, lekker ondeugend bekkie :j

Ondeugend is ie zeker.. := Eentje met weinig zelfvertrouwen, maar af en toe toch flink praatjes en lekker macho gedrag :+ Ben nu vooral lekker met 'm aan het parelli'en om hem wat meer vertrouwen in zichzelf en in mijn te geven en heb er pas 1 keer op gezeten, waar hij eigenlijk heel braaf was! :D

Plus dat het echt een enorme kroeldoos is.. :') Iedereen die de wei in komt word begroet en daar komt hij een knuffel bij halen! En het allerlekkerst is natuurlijk poetsen.. :+ Lekker slapen terwijl je slaafje (ik dus :+ ) al die nare zandprut uit je vacht probeert te krijgen :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:46

Nah, zou dr toch nog eens mee naar show gaan hoor!
Hij is leuk :D Mooi koppie ook, gewoon goed opgedroogd denk ik hihi.

Ik moet zeggen dat ik niet echt een voorkeur heb qua fokrichting... Ik heb hele mooie Russen gezien maar ook enorm gave Polen....het verschilt echt per paard.
Toen ik Nas kocht wilde ik wel al echt een tijdje een Egyptenaar, die hebben gewoon wat. Inmiddels wel geconcludeerd dat ik dan wel een klassieker gefokte Egyptenaar wil.
De moderne showgefokte paarden vind ik dan weer minder, vaak enorm klein en iel, echt poppetjes, en ook weinig beweging. Wat dat betreft houd ik wel echt van die Russische power en kracht :j Maar Nas heeft ook veel te bieden, vrij klassiek type (terwijl ze wat moderner gefokt is zover ik begreep) en de opkomende spikkels maken dat ook helemaal af :D Daarnaast ook veel body en beweging...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:47

Leuk projectje dus :j
Hoe lang ben je nu met hem bezig?

Djuun kan ook best onzeker zijn in nieuwe situatie's, maar die is wel vrij simpel over te halen, gewoon heel blij belonen als ze het goed doet en de tweede keer doet ze het al veel sneller, de derde keer is het al bijna normaal :)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 09-09-13 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:48

Ik hou ook wel van een beetje body, toen we Djuun kochten was het echt een kippetje, ben blij dat dat flink is bijgetrokken :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:49

asal doet altijd stoer maar is soms ook onzeker dan kruipt ze helemaal tegen mij aan en wil ze het liefst in mijn broekzak

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:51

Ik zal het voorstellen! :))
Ik vind hem hartstikke leuk qua karakter, qua uiterlijk niet echt mijn ding, maar wel heel fijn gebouwd en een leuk maatje, ook niet al te ielig!

Polen en Russen vind ik leuk, sommige spaanse ook wel en sinds Setel sommige Egyptenaren ook!
Maar op zich zou het mij persoonlijk niet veel uitmaken wat er voor bloed in zit, zolang het maar een goed gebouwd paard is (en dat is in mijn ogen meestal niet het echte rastypische... := ).. Ik ben bijvoorbeeld enorm fan van Eenhoorn's Dahman, echt een groffe tank (mag ook wel met mijn 1.80 en flink wat kilo's.. := ), maar die het geweldig doet in de endurance! :))

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:54

Letizia schreef:
Leuk projectje dus :j
Hoe lang ben je nu met hem bezig?

Djuun kan ook best onzeker zijn in nieuwe situatie's, maar die is wel vrij simpel over te halen, gewoon heel blij belonen als ze het goed doet en de tweede keer doet ze het al veel sneller, de derde keer is het al bijna normaal :)

Absoluut! :)) We zijn nu nog niet eens 2 weken bezig, dus klagen mag ik absoluut niet! :D
Hij heeft al aardig wat keren geprobeerd om me om de tuin te leiden en als hij middelvingers had gehad........ :o

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:55

Letizia schreef:
Ik hou ook wel van een beetje body, toen we Djuun kochten was het echt een kippetje, ben blij dat dat flink is bijgetrokken :+

Er is nog hoop! :D :))

joysjuh1987 schreef:
asal doet altijd stoer maar is soms ook onzeker dan kruipt ze helemaal tegen mij aan en wil ze het liefst in mijn broekzak

Heeeeeeel herkenbaar! :D
Had mijn vorige bijrijdAV (ook een Rus) ook heel erg.. Vreselijk spoken en zodra ik dan afstapte zowat in m'n broekzak kruipen en dan was alles te overwinnen! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:57

Mijn SE meisje :D
https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 7602_n.jpg

En t Russische gompie begin dit jaar
https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 7389_n.jpg

Spanjaarden houd ik ook van idd :j Vaak iets simpeler in het hoofd, ook weer zoiets wat je gewoon net moet aanspreken, maar mán wat kunnen ze meestal bewegen! :oo

In Lanaken heb ik echt van die moderne showpoppetjes gezien...daar wil je niet eens een zadel bij in de búúrt houden. Doodeng. Nee hoor, doe me dan maar wat meer massa...
Maar knap koppie moet er voor mij wel op zitten hoor. En dan van zowel voor- als zijkant een driehoeksvorm, (dus breed tussen de ogen en voldoende kaak, en dan een mooi smal neusje). Niet zo'n langwerpig, rechthoekig hoofd. Dish of niet, ik houd van voldoende kaak :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:59

Mo is heel stoer :+ :o
Toen met die clinic keek hij nergens naar om toen ik op hem zat.
En ik zag van te voren ons al gaan met 300 km per uur door de bak :=
Werd dus een fijn relax ritje :D Brave Mo.

Barc was echt een knullentje...showen vond ie drie x niks.
Zat ik er op was meneer heel stoer :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:02

Umoyax is.......tsja. Geen idee. Op zich is hij wel dapper maar hij kan ook enorm onder de indruk zijn van niks. Hij is op zich wel zelfverzekerd denk ik, soms iets té := Hij kan me vaak echt verbazen, meestal zelfs eigenlijk als ik er zo over nadenk... Hij sleept mij meestal door dingen heen ipv andersom.
Nas is enorm onzeker maar vertrouwt volledig op mij, vaak is ze stoerder dan ze zelf denkt zeg maar.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:04

Wat een knapperds Amy! :D I like!

Een nadeel bij veel AV's vind ik toch een lange rug.. := Ik houd van compacte paardjes!
Kennen jullie Bliksem van Djilan hier op bokt? Dat vind ik nou echt een perfect gebouwd paard (voor mijn doeleinden tenminste :D )!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:06

leuk al die verschillende karakters :D heb even mijn profiel bijgewerkt met de nieuwe pony erbij en de shet vertrokken :j ben lui met mn profiel, doe puur foto's geen kunstwerkjes met plakken en knippen.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 09-09-13 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:06

amyz schreef:
Umoyax is.......tsja. Geen idee. Op zich is hij wel dapper maar hij kan ook enorm onder de indruk zijn van niks. Hij is op zich wel zelfverzekerd denk ik, soms iets té := Hij kan me vaak echt verbazen, meestal zelfs eigenlijk als ik er zo over nadenk... Hij sleept mij meestal door dingen heen ipv andersom.
Nas is enorm onzeker maar vertrouwt volledig op mij, vaak is ze stoerder dan ze zelf denkt zeg maar.

Ideaal! :D Dat had ik met Tovatsj ook wel een beetje! Schrikken van een grassprietje wat de verkeerde kant op staat, maar vervolgens wel super stoer langs een draaiende traktor sjokken en niet eens een oor draaien :+
Moest altijd enorm om hem lachen! Echt een geweldig dier was dat! <3

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:09

set_elkol schreef:
leuk al die verschillende karakters :D heb even mijn profiel bijgewerkt met de nieuwe pony erbij en de shet vertrokken :j ben lui met mn profiel, doe puur foto's geen kunstwerkjes met plakken en knippen.

Ik vind het wel tof zo Kat! :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:09

Lange rug? >;)
Nou nee hoor de gemiddelde arab heeft juist een korte rug...vandaar oa de vele zadel problemen O:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:11

Umoyax is wel lastig soms hoor.. Ik durf bijv echt niet met hem naar buiten nog, wil langer leven :') Maar goed, gaat steeds beter met dank aan voorzichtige begeleiding op het erf :D
Nas is super, gewoon een wereldpaard... Daar ga ik echt heerlijke tijden mee krijgen en heb ik nu ook al. Kan ik gewoon makkelijker mee uit de voeten, naar buiten enzo. Umoyax is naast hengst gewoon ook heel gevoelig dus iets minder makkelijk mee rond te sjouwen :+

Bliksem effe opgezocht :P Hij is idd iets compacter in zn body maar ruglengte vind ik niet heel anders dan anders hoor... :) Nas kreeg op de premiekeuring niets dan lof voor haar body, ze is ook vrij compact. Umoyax is iets langer, maar moet zeggen dat hij wel meer in proportie begint te komen nu dus kan ook een groei-ding zijn, als veulen was hij compacter gebouwd...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:11

Barcelano schreef:
Lange rug? >;)
Nou nee hoor de gemiddelde arab heeft juist een korte rug...vandaar oa de vele zadel problemen O:)

Mja, vind ik wel.. In elk geval, zo oogt het. :+
Ik ken het probleem inderdaad! Misschien is het dan meer een lange kont ipv rug :)) klein stukje rug om op te zitten en dan nog een heel end kont erachteraan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:14

nee lange rug vind ik ook echt niet juist := kort tot problematisch kort :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:17

Ik ben eigenlijk benieuwd of Mo nog is veranderd in zijn body tijdens de training :+
Zijn hals kwab is wel weg ~~}> :D

Mo heeft ook geen lange kont...ondanks zijn stokmaat van tegen/ rond de 1.63 vind ik hem aardig in proportie..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:21

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:27

Lange rug? :') Volgens mij is juist hét zadelprobleem bij de Arabjes dat ze een korte rug hebben (rondgeribt, singelpunt ver naar voren etc. :+ )

Leuk ding die Tovatsj :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:27

Haha sorry even een kleine smile momentje...ik zit fudge te eten :D ben er gek op vooral de orginele engelse :j
Nou me kat is er dus ook gek op _O-