[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:38

amyz schreef:
Overigens... Heb op show een showhalster gespot wat ik gewoon móet hebben voor Umoyax.... Dus zn huidige halstertje gaat te koop :)
[ Afbeelding ]
Iemand interesse? Het is maat volwassen en maar een paar keer gebruikt :)

Stond jouw paardje niet dit jaar op de amateurkeuring in bunschoten, in de stal naast die mooie witte arabier die Esploratore heette, die van jouw stond links van hem? Ik vond hem zo schattig. <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:42

missfcdb schreef:
amyz schreef:
Ik zal m zo opmeten voor je :)

Heb ook prachtig halster gezien idd... zwart kabelhalster met van die steentjes rondom de hoeken geslingerd... Daar ga ik dus mooi effe voor sparen :D

Ohh die met dat blauw is idd ook heel erg mooi zeg! :oo

Ik denk dat jij deze bedoeld die heb ik ook gezien.
Erg mooi, alleen zal ik hem zelf niet kopen. te weining bling bling voor die prijs.
Heb van het weekend iets gezien daar leg je dan wel wat centen voor neer maar man o man wat prachtig!
http://nonynony.easywebstore.co.uk/_800_2PZMN.jpg

Jaaaa die bedoel ik idd! :~ Maar dan in het zwart ipv rood... Vond m juist zo ontzettend mooi subtiel maar idd, wát een geld... Die simpele lak-kabelhalsters nog gezien van 210 euro :oo ?? Vond ik dus echt gekkenwerk, wát een hoop geld voor zoiets simpels :=

Volgens mij stond Esploratore (wat een ontzettend gaaf paard is dat inderdaad!) in Bunschoten in een ander gangpad, maar ik weet het niet helemaal zeker meer.. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:06

Volgens mij stonden jullie bij binnenkomst in het rechter pad toch?

OH JA! ik kijk net pas in je profiel en zie dat jullie die mensen zijn van die podenco :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:55

amyz schreef:
Ik zal m zo opmeten voor je :)

Heb ook prachtig halster gezien idd... zwart kabelhalster met van die steentjes rondom de hoeken geslingerd... Daar ga ik dus mooi effe voor sparen :D

Ohh die met dat blauw is idd ook heel erg mooi zeg! :oo

Ik denk dat jij deze bedoeld die heb ik ook gezien.
Erg mooi, alleen zal ik hem zelf niet kopen. te weining bling bling voor die prijs.
Heb van het weekend iets gezien daar leg je dan wel wat centen voor neer maar man o man wat prachtig!
http://nonynony.easywebstore.co.uk/_800_2PZMN.jpg[/quote]

Jaaaa die bedoel ik idd! :~ Maar dan in het zwart ipv rood... Vond m juist zo ontzettend mooi subtiel maar idd, wát een geld... Die simpele lak-kabelhalsters nog gezien van 210 euro :oo ?? Vond ik dus echt gekkenwerk, wát een hoop geld voor zoiets simpels :=

Volgens mij stond Esploratore (wat een ontzettend gaaf paard is dat inderdaad!) in Bunschoten in een ander gangpad, maar ik weet het niet helemaal zeker meer.. :)[/quote]

ok, ik dacht dat ie van jou in hetzelfde gangpad als pony stond, pony stond in de 2e box van het 1e gangpad en dan 1 of een paar boxjes ernaast stond dacht k die van jou naast esplorator want die stond in het 1e gangpad, dezelfde als pony. en tegenover die van jou stond een bruine arabier met zwarte manen die quita heet. hier foto's van esplorator, hij doet me een beetje aan mijn aladin denken. <3

Afbeelding
Afbeelding

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:55

Dankjullie wel :D
Hij doet het echt fijn onder het zadel! galop rechtsom is nog een beetje moeilijk, voor de rest doet hij het super!
Pakt alles heel erg fijn op, hoop binnenkort wat meer foto's van onder het zadel te kunnen laten maken!

Ik heb ook nog een showhalstertje liggen! met blauw en goud, staat volgensmij ook in m'n profiel!
Afbeelding
Hier had ik hem dan pas, wil weer nieuwe fototjess :D hihi

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:01

Dat is ook een fraai halster :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:56

Ohhhh mooi halster!!!!!

Ja we stonden idd tegenover Quita! Herinner me haar goed, is die Sivmenmerrie als ik me niet vergis, ze leek best heel veel op shadiya.. :) Nou zeg, dan herinner ik me compleet verkeer waar Esploratore stond :')

En had idd Havanna mee! Vriendin van me liep steeds met haar :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:41

We hebben een zadel op het oog! Nog even kijken wanneer we hem gaan halen en passen. Wintec 500 zo goed als nieuw met vrijwel alle boom maten dus op de schoft moet hij passend te maken zijn, eventueel moeten de kussens iets aangepast worden maar dat zien we dan wel :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:53

Oh fijn zeg! Hopen dat het mooi ligt :D

Vanmiddag contact gehad met da, Umoyax heeft naar alle waarschijnlijkheid een sesamschedeontsteking.. Tot woensdag aankijken en als zn kogel dan niet normaal is komt de da langs om ernaar te kijken. De zwelling wordt wel steeds minder en aan de binnenkant is het alweer bijna normale dikte :)
Volgens de da moet Umoyax een bikkel zijn aangezien het best zeer moet doen :(:) Ze had nog wat zorgen omdat hij een jaar is en ''jaarlingen erg moeilijk rustig te houden zijn'' maar gelukkig is Umoyax een makkelijke patiënt... Pfft arm peerd.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:59

Arghh jongens!! We hebben toch van de Flexible de Gaited (veelzijdigheid) op proef, maar we wilde graag de Inspiration (dressuur) hebben. Eindelijk van de week de Inspiration kunnen ophalen, kwam vandaag bijrijdster er mee rijden, blijkt hij niet goed te liggen :+ Zus (die was erbij) heeft snel gebeld en gelukkig ligt de Gaited die wij op proef hebben gehad (en wél goed ligt) nog bij haar en kunnen we hem omruilen. Oftewel, ik ga morgen weer trippeltje maken om het proefzadel op te halen, want die lag dus wel goed en deze niet. Zadels zijn zelfde van prijs, dus dat maakt niet uit.
(ff voor de duidelijkheid, dit is de gaited (veelzijdig):
http://www.flexiblesaddle.com/img/gaite ... ck%201.jpg
En dit de Inspiration (dressuur):
http://www.flexiblesaddle.com/img/trekk ... on%201.jpg )
Er zit een nihil verschil in de zadels, maar genoeg om Djuun in protest te laten komen. Ben zo blij dat ze het gelijk heeft laten merken dat het niet goed lag, dan dat we er pas over 3 maanden achter komen ofzo.

Afijn, dan maar de veelzijdigheid (oogt nog erg dressuur hoor), want die past wel en dat vind ik het belangrijkste.

Amy, arme Umoyax :(:) Fijn dat het al wat beter lijkt te gaan!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:01

Woogy schreef:
We hebben een zadel op het oog! Nog even kijken wanneer we hem gaan halen en passen. Wintec 500 zo goed als nieuw met vrijwel alle boom maten dus op de schoft moet hij passend te maken zijn, eventueel moeten de kussens iets aangepast worden maar dat zien we dan wel :)

Ik hoop voor je dat hij past :j Is het een dressuur of veelzijdigheid?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:14

dressuur model, ze heeft zo een schuine schouder dat de meeste vzh zadels niet goed liggen.

De modellen van flexiblesaddle lijken echt sprekend op elkaar zeg. Wel fijn dat het andere zadel wel goed ligt, maar hoe kan het verschil zo groot zijn tussen zadels met dezelfde maat alleen ander model???

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:22

De pommel is ietsje anders. Overigens als je de zadels naast elkaar ziet, dan zie je wel verschil. De dressuur is iets langer en breder bij het zweetblad en heeft een hogere lepel. En volgens mij was er ook klein verschil met de kussens ofzo. Zo op het plaatje zie ik iig geen verschil :')
Dus een nihil verschil, maar genoeg dus voor Djuun :+
Afijn, ben blij dat we zonder moeite de gaited weer kunnen ophalen :) Die is gewoon prima :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:26

Ok hihi dit was even grappig. Ik heb echt de laatste tijd bijna alleen maar met arabiertjes gewerkt enzo, dus ben helemaal afgestemd op dat hele fijngevoelige van ze... en toen reed ik vandaag hierop: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7079_n.jpg
Is Vincent, mijn oude leasepaardje, maar oh my god wat is dat dan ineens een lompe tank in vergelijking, hihi. Kan er bijna niet meer aan wennen.

Pfff arme Umoyax ;( Ik hoop dat 't snel beter gaat en fijn dat hij zo makkelijk is :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:29

haha ik reed een tijd lang een drie jarig rijpaard...die zat ik zo achter d'r broek aan omdat het zoooooo 'langzaam' liep...arm ding :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:32

Ik heb van de winter een maandje voor paard van stalgenoot gezorgd, vanwege vakantie. Nu was die al mega flegmatiek, maar daaaaamn, wat ging dat allemaal sloom en stug _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:37

Ja haha Vinnie is ook liever lui dan moe _O- ik heb een bloedhekel aan met sporen rijden maar hij is nogal panisch op de zweep en anders is hij echt niet vooruit te bránden. En inderdaad, ik ken het hele principe van "te langzaam lopen" totdat je merkt dattie onregelmatig wordt omdat hij het tempo niet meer kan bijbenen, haha :')
Máár hij is wel een knuuuffel van heb ik me jou daar, echt geweldig, dus daar ben ik dan wel weer een beetje verliefd op.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:52

geweldig is dat hey :) Geef mij ook maar de lange loop van een bloed paard

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:54

Bij mij scheelt het ook wel dat ik voornamelijk formaatje D/E gewend ben, en dan is +/- 1.65m toch ook wel gróóót :wow: :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:56

Ja deze is ergens tussen de 1,70 en de 1,80 :') Ik stapte vandaag de stal in en ik dacht echt van "wooow was je zo groot, dat was ik echt helemaal vergeten! @__@" Torent echt boven me uit, ik ben zelf 1,65.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:26

Haha, ja dat vind ik ook echt groot :')

Wij hebben bij ons op stal maar één groot paard staan. Voor de rest Shetjes, Quarter/Paint en wat rijpony's (merkloos?). En Djuun dan :j Dr Quartervriendje is overigens wel echt een bikkel hoor, die is behoorlijk groot. Maar wel heel lief :D
Ze doen ook alles samen delen, zelfs kuilgrasjes :')
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:27

Aww schattuuuug. Dan is Djuun idd wel een iel beessie zo :P Ik moet zeggen dat ik haar wel geweldig mooi vind trouwens :+:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:30

Ja, maar dr boyfriend is best groot en nog erg overbouwt (is ook nog maar 3) :P
En dankjewel hoor :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:38

Ja dat overbouwd viel er wel aan af te zien :+ inclusief typische Quarterkont, grooooot!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:45

Ja haha, maar het is zo'n leukerd verder :D Superknuffel <3
Als ik Djuun terug in de wei zet, komt hij vaak ff knuffel halen, en dan durft Djuun-de-jaloerse-bitch hem gewoon aan te vallen :') Hij is ws twee keer zo sterk als haar, maar rent wel hard van dr weg :') En ik heb al een vrij onderdanige merrie :') _O-