[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:04

Succes Tamara, ik duim dat het meevalt!

Dikke kogel zagen we nadat hij aan de beurt was geweest en weer in de voorring stond dus ik vermoed van wel -O- Was ook een lelijke glijpartij.. Inmiddels staat ie apart, wel in het land naast Micado en Vijoy. Hij maakt er niks van gelukkig.. effe rustig houden nu. In t land kan hij sowieso natuurlijk wel rennen maar in elk geval wordt ie niet opgejut door de anderen dus ik hoop dat dat een beetje helpt. Da leek het ook het verstandigste.

Was idd echt glad, gingen meerdere paarden onderuit.. Vrijdagavond was het nog een mooie strakke mat toen we aan kwamen :=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:32

Ja maar vrijdagavond plenste het ook wel met bakken uit de lucht zeg... we moesten om 10 uur nog een tent opzetten, daar werden we ook niet heel vrolijk van :') vond het allang bijzonder dat het gras het zaterdag nog zo goed hield... zondag was het erger. Heb meerdere paarden echt volop op hun bek zien gaan. Bij eentje gleden alle vier z'n benen onder zich uit en die belandde met een enorme klap zo op z'n zij. Sprong wel weer overeind en showde rustig verder, maar die moet ook aardig wat pijn hebben gehad naderhand...

Sterkte met Umoyax iig, ik hoop dat hem niks ergs mankeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:44

Het was een reuze gezellig weekend.
mijn complimenten aan de organisatie :D *\o/*
Zaterdag gleed er ook een uit en maakte voor mijn neus een spagaat!
Ze hadden er al zand op gegooit, maargoed met van die kanonen gaat het gewoon een keer mis.
Dan moet je als eigenaar zeggen sorry het gras is te nat ik trek me terug. Ik had mijn paarden never nooit niet op z'n gras mat laten lopen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:51

Die van ons hebben er dan weer totaal geen moeite mee gehad geloof ik... Misschien dat het scheelt dat wij een soort slide-bodem hebben hier :) dat zwarte zand, eenmaal aangestampt, is spekglad als het ff geregend heeft :') ze weten dondersgoed dat als het gras nat is dat ze hun achterbenen goed onder de massa moeten houden met afzetten, opwaarts in beweging en niet alleen naar voren knallen.... Hoewel ik net kuray dan nog wel moest waarschuwen, waar hij niet naar luisterde wat dan weer een zijwaartse glijpartij van enkele meters opleverde :') en dus is ie weer zwart aan 1 kant nu :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:01

ShamalArabs schreef:
Die van ons hebben er dan weer totaal geen moeite mee gehad geloof ik... Misschien dat het scheelt dat wij een soort slide-bodem hebben hier :) dat zwarte zand, eenmaal aangestampt, is spekglad als het ff geregend heeft :') ze weten dondersgoed dat als het gras nat is dat ze hun achterbenen goed onder de massa moeten houden met afzetten, opwaarts in beweging en niet alleen naar voren knallen.... Hoewel ik net kuray dan nog wel moest waarschuwen, waar hij niet naar luisterde wat dan weer een zijwaartse glijpartij van enkele meters opleverde :') en dus is ie weer zwart aan 1 kant nu :j

Dat hebben we gezien :D
Net wat je zegt, als ze het kennen en weten. Maar jeej dat beestje dat de ring in kwam zaterdag met nathalie. En bij de zij lijn die spagaat maakte kreeg het benauwd. Ze liep daarna ook niet geheel rad meer.
En dan zondag's voor die ingang die glij partij, dat die op zijn rug ging liggen pff brrrr!!!

We hadden wel prachtig weer overdag, alles viel in de avond.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:37

Ben benieuwd naar de foto's van de show!! Zonde van die glijpartijen zeg. Sterkte met Umoyax :(:)

Rocky en ik hebben ons agility-beginners Diploma!

Afbeelding

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:38

Wat een lekker koppie!! <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:42

Hoe gaat het met je voet? Toch gelukt zie ik? :D Gefeliciteerd!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:28

Bonjoy schreef:
Ben benieuwd naar de foto's van de show!! Zonde van die glijpartijen zeg. Sterkte met Umoyax :(:)

Rocky en ik hebben ons agility-beginners Diploma!

[ Afbeelding ]

Wat leuk zeg! Waar doe je dat? mijn zusje heeft toevallig vandaag ook haar agility diploma binnen. Volgens mij traint ze in Emmen. Gefeliciteerd in ieder geval!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:30

haha ja hoor, heb net haar diploma bekeken, precies het zelfde! Jullie moeten wel bij elkaar inde groep gezeten hebben, mijn zusje heet Louise met haar hondje Ukkie! :) haha wat grappig zeg!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:37

Haha, wat toevallig :D

Vanavond les gehad met Djuun, maar die had wat last van buikpijn :\ 4x mesten tijden half uurtje rijden en nog 1x daarvoor, veel gas. Was erg tegen mn been en kon niet lekker ontspannen. Denk dat het combi is geweest van hengstigheid en ze was iets te veel bijgevoerd vanmiddag. Na het rijden was wel alles er gelukkig uit, kwam goed los door het lopen. Gelijk besproken en staleigenaresse ging het in de gaten houden en kreeg net sms dat ze rustig staat nu in de wei. Fijn gevoel dat ze het nog even heeft gecheckt.
Mijn gevoel toen ik vanavond weg ging zei dat het wel mee ging vallen, maar toch maak ik me er stiekem toch best druk over :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 04:59

Jeannette schreef:
Wat een lekker koppie!! <3

Thanks! :D

Sieltjuh schreef:
Hoe gaat het met je voet? Toch gelukt zie ik? :D Gefeliciteerd!

Deed wel zeer, maar het is aardig gelukt met het rennen!

Michelle_S schreef:
haha ja hoor, heb net haar diploma bekeken, precies het zelfde! Jullie moeten wel bij elkaar inde groep gezeten hebben, mijn zusje heet Louise met haar hondje Ukkie! :) haha wat grappig zeg!!

Wat toevallig!! We zitten niet bij elkaar in de groep. Ik train op maandag avond namelijk en ze hebben twee groepen beginners. Ik heb wel een keer met je zusje in de groep meegedaan omdat ik toen niet kon op maandag :D. Leuk!

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:36

Onze Najjar meisjes Nadjarah 16 maanden oud en Nala Diva 1 jaar oud :D

Nadjarah
Afbeelding

Afbeelding

Nala Diva met fotograaf Reindert ;)
Afbeelding

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:39

Ons nieuwe Najjar meisje geboren 10 juni 2012. Een vol zusje van Nadjarah

Afbeelding

Afbeelding

En ons 2012 meisje KA Laylah alweer 4 maanden oud <3

Afbeelding

Afbeelding

Joarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:12

wij zijn supertrots op de 2012 cadaarkinders! *\o/*
hier enkele voorbeelden:

Joarah Youca > Vh Cadaar X Younique "f" (Sa movin star X Yakima *elite)
Afbeelding

Joarah Rifaar > VH Cadaar X Flaxmans Zarifa (Waseem Saaraakh X Blacklady Tarifa)
Afbeelding
volle broer van Joarah Zaraar

Joarah Caractar > VH Cadaar X Femia (Chopin X fortessa)
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:45

wat een knappe babies toch ook, is de kleurtest van Youca al binnen? Ben toch reuze benieuwd wat voor kleur zij werkelijk is en wordt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:50

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:56

Prachtige foto's komen er weer bij van Nadine en de Cadaar kids! Lisa wat zul je hier ongeduldig van worden :P

Joyce gefeliciteerd met je diploma! En wat een stoere foto van Rocky. Gaan jullie nu verder in een hogere klasse? Grappig dat Michelle's zusje ook agility doet en dan nog bij dezelfde vereniging ook.

Amy had het natuurlijk al gehoord, balen van Umoyax zijn kogel. Hopelijk is hij snel weer goed. Fijn dat hij toch buiten staat maar apart, dat is waarschijnlijk toch wat rustiger zonder zijn 2 speelkameraden. Bevalt de nieuwe plek jullie? Kom nog een keertje kijken.
Leuk dat iedereen zo een gezellig weekend in St Oedenrode had, ik ging het helaas niet redden.

Ersilia vervelend dat Djunna niet helemaal lekker was, last van de buik kan dan echt in de weg zitten. Gelukkig ging het later weer beter. Heb ook wel eens met Kiya gehad dat ze niet lekker te rijden was, bleek dat ze heel nodig moest plassen toen ze op stal kwam.

Jessica ben benieuwd naar je eerste werkdag en had je nog last van je val?

Kiya had gister een dagje vrij na de drukke dag zondag. Ze liep wel als een trein door het land te banjeren dus ik denk niet dat ze spierpijn had :D Vanavond weer aan de slag. Misschien ga ik 1 juli nog een keer voor de impulsproef, even kijken of ik dat allemaal red. Ik wordt zelf zo gespannen dus vaak oefenen lijkt me vooral voor mij geen overbodige luxe ;) en anders in augustus weer.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:58

@Jalenka: Jup, we gaan zeker door! Naar Beginners 2/Beginnend gevorderden :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:59

Leuk hoor! Zie dat je ook een topic hebt, dat ga ik even bekijken.
Doe je dit met je andere hondje ook?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:05

Nee, Woody kon het in zijn 'jongere' jaren wel ontzettend goed en hij had er ook veel lol aan. Maar hij begint nu wel 'oud' te worden (is 12 jaar). Loopt wat strammer, een sprongetje van 10cm gaat al niet meer helaas. Pasgeleden heb ik hem ook meegenomen om bij mijn opa en oma op het gras te oefenen, maar daar heeft hij zich verstapt en sindsdien loopt hij af en toe wat kreupel.

Rocky is 10, maar nog ontzettend sterk en energiek :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:06

Pony is vandaag negen weken drachtig..duurt nog wel even ja dus ik moet wel geduldig doen :)

Ik wilde met m'n podenco agillity gaan doen, helaas liep hij na lange arbeid(werkte mee met mijn harddravers en rende zo'n uur of 5 per dag) lam kreupel op z'n voorpoot en na onderzoek bleek hij een heel klein haakje arthrose in z'n elleboog te hebben dus dat verhaaltje heeft zich gesloten. Onze andere podenco is giga actief en helemaal in orde en daar willen we het nu heel graag mee gaan proberen, enige is dus...centjes ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:59

Niet zo spammen hier met al die mooie 2012 babies :+
Dan gaat het zo kriebelen bij mij :P misschien moet ik Mirka ook even bokt laten zien :D

Me eerste werk dag vloog voorbij :D
Lichamelijk niet al te licht werk..Maar hee ik heb weer geld op me rekening _O-
Wie weet een 3e arab erbij O:)

Mirka mag alweer een paar dagen in de wei.
Je ziet er vrolijker worden dus hopelijk wordt ze snel drachtig

Me heup en arm voelen niet erg fijn aan.
Vandaag bij de fysio en die kon er amper aan zitten deed beetje pijn.
Dus als het volgende week niet over is moet ik aan de bel trekken.

Maar de planning is wel deze dagen weer te rijden :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:11

rond de 27ste krijgen we uitslag van de merrie en hopen dat ze dan nog niet hengstig is geweest, kan Toyo op haar oefenen en dan neem jij het veulen in utero over als je derde arab ;)

ik heb vandaag ook weer van 9 uur tot half drie in het ziekenhuis gezeten voor m'n hoofdje. Stomme paarden...ik ga ermee stoppen denk ik zo.
De neuroloog zei vandaag wel iets grappigs 'Tsja, logisch dat je pijn hebt, je bent nou niet bepaald van een cavia gevallen' :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:20

Woogy schreef:
rond de 27ste krijgen we uitslag van de merrie en hopen dat ze dan nog niet hengstig is geweest, kan Toyo op haar oefenen en dan neem jij het veulen in utero over als je derde arab ;)

ik heb vandaag ook weer van 9 uur tot half drie in het ziekenhuis gezeten voor m'n hoofdje. Stomme paarden...ik ga ermee stoppen denk ik zo.
De neuroloog zei vandaag wel iets grappigs 'Tsja, logisch dat je pijn hebt, je bent nou niet bepaald van een cavia gevallen' :D

Haha Maar dan heb ik familie van toyo staan :D
Dus kan Mo er niet op :P
Maar er lopen natuurlijk ook nog meer hengsten rond :+

Ik roep ook altijd als ik weer een mis communicatie heb met de horsies ik gaat dammen das veiliger :+

Maar wat zei de neuroloog.
De mijne vertelde ooit na een fikse hersenschudding met geheugen verlies dat ik maar moest leren leven met de hoofdpijn :+
Tja zo had ik ook dokter kunnen worden als je dat soort dingen mag roepen;)

Maar ja misschien beetje me eigen schuld :o Mevrouw eigenwijssie ging na nog geen week gewoon weer doodleuk stage lopen..