[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:42

set_elkol schreef:
volgend jaar is dan toch ook vervelend met veulen

Of het jaar daar weer op, kan ook :) Als Yus drachtig is ga ik niet met haar rondreizen, het is nu, of nooit :)

Spannend Lilian!!!

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:20

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, heb me ooit eens in het vorige of het topic daarvoor al aangemeld. Maar het ging zo snel allemaal, dat ik het niet meer heb bij kunnen houden. Wil wel proberen om weer actiever mee te kletsen (als jullie dat goed vinden natuurlijk! :) ), al zal ik niet veel kunnen bijdragen gezien mijn eigen merrie Ribaykha bij mijn ouders staat 200 km verderop.

Nu had ik alleen een vraagje. Gaan er van dit topic nog mensen naar het AV etentje op 29 maart in Amersfoort? Ik ga er heen samen met Claudia van Sumo(bokt-naam ClaudiaM33). Misschien dat er nog mensen uit deze omgeving(Wilnis,Mijdrecht, Nieuwkoop) met ons mee willen rijden?

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:22

AV etentje? vanuit waar georganiseerd dan?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:36

set_elkol schreef:
AV etentje? vanuit waar georganiseerd dan?

Vanuit het stamboek zelf geloof ik ;)

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:41

Via facebook wordt het nu georganiseerd. Een paar jaar geleden was het in Breukelen, deze keer wordt het in Amersfoort gehouden. Als ik mij niet vergis werd het destijds via het arabische volbloeden forum georganiseerd.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:01

Leuk Lilian, op wat voor huisje heb je geboden?

Vanmorgen is de smid geweest. Dayem staat erg kort, bijna op z'n leven. Komende weken dus asfalt verbod. Hij raadde me aan hoefschoenen aan te schaffen voor z'n voorhoeven. Nu wil ik die wel voor langere termijn kopen dus viel m'n oog op de Easyboot Glove (geschikt voor lange afstanden en dagelijks gebruik). Iemand hier ervaring mee?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:04

Ik heb zelf geen ervaring met hoefschoenen ;)

Selfie time! :P

Afbeelding

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:22

__Nicky schreef:
Leuk Lilian, op wat voor huisje heb je geboden?

Vanmorgen is de smid geweest. Dayem staat erg kort, bijna op z'n leven. Komende weken dus asfalt verbod. Hij raadde me aan hoefschoenen aan te schaffen voor z'n voorhoeven. Nu wil ik die wel voor langere termijn kopen dus viel m'n oog op de Easyboot Glove (geschikt voor lange afstanden en dagelijks gebruik). Iemand hier ervaring mee?

Waarom niet gewoon een ijzertje voor, zeg niet dat hij op ijzers moet blijven ofzo maar om verdere afslijten te voorkomen je smid kon dus ook weinig eraf halen

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:56

Ik hou absoluut niet van ijzers. Als ik straks echt endurance ga rijden dan ontkom ik er niet aan maar maar ik ben echt geen fan van ijzers. Het blokkeert het hele natuurlijke hoefmechanisme. En daarbij vind ik ijzers tov hoefschoenen veel te duur.

Ik zojuist een aantal hoefschoenen besteld bij Kramer. Die hebben nu gratis verzenden en retourneren dus kan ik alles wat niet goed is weer terug sturen. Ben benieuwd :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:04

Interessant Nicky, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de hoefschoenen :j. Shief haar hoeven groeien minimaal, tot nu toe gaat het allemaal goed maar we moeten wel echt in elk stukje berm rijden. Ben zelf ook geen fan van ijzers, onze smid raad het ons ook niet aan om bij Shief te doen. Hoefschoenen zouden wel een optie zijn, mochten we het nodig hebben later.

Zou je je ervaringen willen delen straks? :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:04

Ik vind invlechten wel netter staan bij de rijrubriek, gezien je ook punten krijgt voor verzorging, maar dat is persoonlijk. Bij de DAWRA laat Suus de manen van Asi ook altijd gewoon loshangen. Suus had dan in Raalte meegedaan aan de western rijrubriek maar de punten van het western jurylid en het AVS jurylid verschilden echt behoorlijk, kwestie van smaak denk ik ook :)

Heb het etentje wel ergens voorbij zien komen op facebook maar heb daar verder niet echt bij stilgestaan, veel plezier Rianne!

Super grappige selfie Joyce!

In welke zin blokkeren ijzers het hoefmechanisme Nicky?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:06

Asal krijgt maandag weer ijzers juist omdat ze dan beter gaan lopen ze heeft knetter harde voeten alleenkan ze doms op eieren lopen vandaar weer een ijzertje voor

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:10

Asi staat ook niet op ijzers, ik begrijp wel wat je bedoelt Nicky maar in sommige gevallen is het wel een uitkomst :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:10

Ik ga de discussie wat betreft het natuurlijk bekappen(wat in mijn ogen niet klopt omdat er ook hier mensenarbeid aan te pas komt) en traditioneel beslaan(en hierbij is het fijn als t allemaal niet nodig is maar als het beter voor het welzijn van een paard is dan waarom niet) niet aan dit moet je zelf weten ;) want het is nog altijd No feet No horse.
Weet alleen dat een hoefschoen ook maar een kleine periode echt goed past en puur omdat een hoef groeit waar ook een hoefschoen zich niet kan aanpassen ;)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:23

Ik denk dat ijzers in heel veel gevallen ook juist wél de oplossing zijn :j Er zijn er zoveel die er wel op staan en waarbij het ook verder allemaal goed is dus slecht zullen ijzers niet zijn.

Zouden wij ooit aan ijzers moeten; ja dan is dat zo, dan gaat ze op ijzers. Maar zolang wij dat niet hoeven, stel ik liever uit :j

Over hoefschoenen lees je ook veel voors- en tegens inderdaad. Verdiep me er al een hele poos in, maar wat je veel tegenkomt is dat hoefschoenen onderweg eraf vielen door niet goed meer passen, huid-wondjes door de hoefschoenen etc.

Wij zijn zelf op de andere tour bezig :) Proberen dmv bepaalde voedingsextra's te voeren, Shief haar hoefgroei te stimuleren, dus ben erg benieuwd of dat wat uit gaat halen komend jaar :)

Edit: Ilona ik kwam ook zo'n verhaal tegen in een topic op bokt over de manen, haha. Smaken verschillen! Diegene had een 6 voor verzorging gekregen omdat ze de manen los had laten hangen :Y) (AV) Vind het zelf beide wel mooi, los en de vlecht. Los is wel veel makkelijker haha, met die visgraatvlecht ben ik bij Shief driekwartier bezig :+ (auw, je vingers functioneren dan niet meer nee)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:30

Heb gister geboden op een appartement in Purmerend, redelijk nieuw en lekker gunstig gelegen. Dus ik wacht nu op de makelaar... Brrr. Duurt lang.

Hoefschoenen heb ik geen ervaring mee... Princesa kan ook niet op harde grond lopen want die gaat slepen met haar hoeven tot ze zo kort zijn als vierkantjes.

Ik vind invlechten wel altijd mooi staan bij een rijrubriek. Je ziet ook weleens dat alleen het eerste stuk van de manen ingevlochten wordt en de rest mooi los hangt. Maar ik maak altijd een hengstenvlecht. Op onze eerste wedstrijd niet, toen waren haar manen nog te kort... :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:41

Mijn vorige paard had ook wel eens een voorijzertje als ik veel buiten reed, hij had super hoeven en is nooit kreupel geweest, ik heb er geen probleem mee, het heeft hem nooit kwaad gedaan.
Hoefschoenen lijken mij een stuk lastiger goed passend te krijgen en helemaal niet persé zo comfy.
Ik ben bang dat het meer te maken heeft met de 'natuurlijkhype'.
Je kan het altijd gewoon proberen, ieder zijn ding. :j
Ik ben wel benieuwd hoe het op de lange duur bij Dayem bevalt, Nicky!

Pfff ik heb wel terug gelezen maar heb al meer als een week niet gecompjoeterd, zit niet helemaal top in mijn vel.
Maar ik doe gewoon net alsof het wel zo is.
Fuego doet het wel heel goed, ik langeteugel af en toe en hij doet het heel leuk! :j

Ik las dat er meer tandenfeeën zijn, ik bewaar die ook, vind ik echt van die treasures. :))
Ik heb van Fuego een kies en van mijn vorige paard een voortand en hoektand. *\o/*

Lekkere selfie Joyce! :D

Spannend Lilian!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:44

Miranda heftig wat jij nu doormaakt trouwens had er nog niet op gereageerd weet je al wel wat je gaat doen de keuze is iig niet makkelijk :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:43

Sets hoeven groeien nauwelijks, en toch kan ik kilometers over asfalt draven zonder enige schade, ik heb nog nooit een paard met zulke briljante hoeven ontmoet :D

Hoefschoenen geen ervaring mee maar ik geloof er ook niet zo in eigenlijk.

Miran succes :(:) vervelend dat het niet zo zo gaat, kop op!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:35

Yusraa staat ook op blote voeten. We rijden af en toe over de straat/asfalt, maar ik probeer zoveel mogelijk op zachte ondergrond te lopen :)

Vanmorgen weer hééél veel foto's gemaakt van mutsie. Denk dat de meesten ze al op facebook hebben gezien :D

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:36

heb je nog wel genoeg ruimte op je computer voor al die foto's _O- knappe dame ik vond de bewegingsfoto's erg leuk.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:36

Heb laatst een USB stick gekocht om alles op te gaan verzamelen :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:37

:D Heb zelf ook een externe harde schijf :j handig, ook als de boel crasht.

Ik dacht vandaag dat ik de baby zag bewegen! maar durf het niet te geloven haha, zou zo leuk zijn als het klopt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:41

Bren79 schreef:
Miranda heftig wat jij nu doormaakt trouwens had er nog niet op gereageerd weet je al wel wat je gaat doen de keuze is iig niet makkelijk :(:)
Eerst ga ik morgen die hormonenspuit toch maar halen na lang twijfelen...ik heb eens eerder hormonen gehad en dat is toen niet zo goed gegaan, maar als ik niks doe veranderd er natuurlijk ook niks.

Thanks meiden!

Fuego's hoeven slijten nauwelijks maar groeien wel snel gelukkig, ze mogen alleen absoluut niet kort worden want dan krijgt hij gelijk pijn in zijn pootjes.
Maar das tot nu toe alleen bij de (vorige) hoefsmid gebeurd..wij hoeven niet heel veel over 't harde maar wat hij daar wel loopt slijten ze niet genoeg van.
Briljante hoeven heeft hij niet want achter zijn ze altijd rot bij de straal, nu doe ik ze met frey en dat lijkt wel te helpen. :j

Mooe foto's van Yus, Joyce, ze heeft zo'n mooie kleur, ook om te fotograferen. :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:42

set_elkol schreef:
:D Heb zelf ook een externe harde schijf :j handig, ook als de boel crasht.

Ik dacht vandaag dat ik de baby zag bewegen! maar durf het niet te geloven haha, zou zo leuk zijn als het klopt.

Wat spannend! :)) :))