[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:29

Djuun wordt ook altijd helemaal kriegel van een beest op dr. Maar moet eerlijk zeggen dat ik vorig jaar amper dazen heb gezien, dus ik hoop dat dat ligt aan de hoek waar wij nu staan. We staan nu precies op het schiereiland van Walcheren zelf en dat ligt echt tussen het water in, dus hoop dat we daardoor redelijk daasvrij blijven.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:32

Het was ook vanuit het niets dat ie het op een rennen zette.
Normaal als ie schrik krijg je hem heel snel terug.
Maar nu bleef hij maar door denderen.
En stalgenoot trok hem naar zich toe en hij zwaaide met zijn kont uit om te draaien en hoppa daar ging ik :+

Morgen me 1e werk dag en kom amper overeind _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:37

Oei, das gelijk een goeie eerste indruk die je dan kan geven :')

Kan je niet iets op je beurse plekken smeren?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:39

Heb niks in huis:)
Probeer morgen gewoon zo normaal mogelijk te lopen.

Dinsdag weer rijden morgen longeer dag :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:40

Ah, das balen dat je niets hebt :\

Slim om morgen ff te longeren :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:42

Heb daarna nog gewoon gereden hoor.
Toen was ie een stuk braver maar nog wel achterdochtig.

Soms kan je wel gissen maar kom je er simpel weg niet achter :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:55

Ja, dat is ook zo. Maar dan alsnog is het balen, maar van een dazenstreek kunnen ze echt ook over de zeik gaan. Doet echt pijn ook.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:00

wat een ellende zeg deze week! Ik een voet op m'n gezicht, geen idee hoe je heet een voet op je voet, jessica gelanceerd...tjonge

Sunshine maar eens onderricht aan de dubbel longe, resulteert ook altijd in plaatje van paarden die 30 meter boven de grond zweven...uiteindelijk deed ze het gelukkig normaal.
Morgen KNO arts kijken of het neusje het nog gaat doen of niet en dan hopen zo gauw mogelijk er weer op te gaan. Altijd als ik niet kán rijden wil ik rijden

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:10

Hoop voor je dat het meevalt Lisa.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:19

pfff allemaal ongeluksvogels hier :(:) sterkte allemaal!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:20

Wat een mooie foto's van Noah trouwens van dat topic uit je onderschrift, Tam <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:26

dankje! :D ik ga de tweede foto groot af laten drukken, die wil ik aan de muur hebben :+:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:28

Ja, die is ook echt heel mooi :j

Ik vind zn nepvoorpluk ook zo briljant _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:34

:x ja ik moet wat, poownie heeft echt een klein pluiskuifje _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:35

:(:)

Ik vind het briljant dat je dat erin hebt gedaan. Is het gewoon zo'n clip-in-extension ofzo?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:38

ik deed vroeger fotowerk voor iemand die clip-extensions verkocht, en ik had ooit eens een zwarte set gekregen als lowlights door mn blonde... Die had ik dus nog steeds, droeg ik nooit meer, dus ik dacht: laat ik die eens ombouwen tot voorpluk-extension _O- dus in kleine stukjes geknipt, op elkaar genaaid, en een clipje er in :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:07

Sieltjuh schreef:
Ai, paardenvoet is al niet fijn, maar met kalkoen helemaal niet! Wat is de schade aan je voet?

Je moet ook blijven zitten, Jes, dán is paardrijden gezond :P Maarre, wel balen dat je eraf bent gevallen :\

Ik ben net thuis, terug uit Sint-Oedenrode :) Is dikke anderhalf uur rijden, maar heb een hele leuke middag gehad. Mijn moeder en zus waren ook mee en die hebben het ook naar de zin gehad :j

Zover ik kan zien niks ernstigs, alleen flink wat lakschade := Maar het begint nu wel flink op te zwellen. Komt me helemaal niet goed uit, heb morgenavond behendigheidexamen met ons hondje, grrr.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:32

Best briljant Tamara :D

Ai Joyce, koelen en voet omhoog denk ik het belangrijkste? Succes met je behendigheidsexamen :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:57

Jup, dat lijkt mij ook het beste! Ben ook benieuwd hoe het morgenavond gaat, ben bang dat Rocky me voorbij gaat _O-

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:54

Joyce wat balen van je voet! Lijkt me echt ontzettend pijnlijk! En Jessica gelanceerd, we zijn lekker bezig de laatste tijd inderdaad! Hopelijk knappen jullie snel weer op. Veel succes ook op je eerste werkdag vandaag Jessica :)

Gisteren de impulsproef gereden en ik ben blij! Ben weer trots op Kiya, toch een drukke dag met 10 km erop, even inrijden en een proef.

Op het terrein zelf was Kiya erg onrustig, ik denk van de vele wind. Ik werd daar zelf heel erg gespannen van, maar in de proef was dat gelukkig iets minder. Het ging beter dan ik had verwacht vanaf het inrijden.

Ik mocht na de proef bij de jury komen omdat ik de laatste was en ze het leuk vond bij de impulsproef persoonlijk commentaar te geven. 'Allereerst wil ik even zeggen dat je een erg leuk paardje hebt!' Dat vond ik nu een leuk compliment, wie had dat verwacht met een Arabier in de dressuur :)
Daarna uitleg hoe ik beoordeeld was: ik moet zelf meer ontspannen en Kiya moet meer op mij gericht blijven. Zo wordt het tempo van mij en zal de buiging beter worden. Nu had ze vaak contrastelling omdat ze met dingen om ons heen bezig was, daardoor scoorde ik op bijvoorbeeld de voltes mindere punten.

Beoordeling heel terecht, fijn dat het opbouwend was en ik denk dat we een goed punt hebben om verder vanaf te werken. Uiteindelijk 171 punten, we kregen zelfs een rozet en medaille :P

Kiya deed het allemaal super, wel een beetje moe van alles toen we terug op stal waren maar dat mag ook wel ;)

Afbeelding

Tijdens het inrijden

Afbeelding

Afbeelding
Na de proef, moe maar tevreden!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:26

Wat leuk dat Kiya het zo goed deed!

Hoop mensen pech hier zie ik :(:)

Wij helaas ook pech gehad.. Umoyax heeft zich gedragen als een ware kampioen, dat sowieso! Wat een kanjer van een paard. Na 3 dagen wassen en scheren gewoon het hele eind naar de trailer lopen (dus weg van zn vriendjes, en het is écht ver) en dan, na een kort moment van aarzeling, zó de trailer in!
In St Oedenrode wassie ook kipmak. Trof m zaterdagochtend languit slapend in zn stalletje aan ondanks alle herrie en drukte daar! Make-up, spray, benen nog even wassen.... Het boeide hem niks :+
Helaas werd ie iets te laat wakker... Bij binnenkomst in de ring ging ie onderuit (schoof nog zowat onder het hek door :oo ) op het gladde gras en later gleed hij nog een keer weg, maar in elk geval niet onderuit. Hij heeft echt onwijs zn best gedaan maar liet zich niet erg zien...
En pas nadat hij aan de beurt was geweest zagen we hoe dat kwam; dikke kogel -O-
Kon dus het hele weekend afspuiten en stappen en zelfs dát deed Umoyax superbraaf! Het was voor het eerst dat hij kennismaakte met de tuinslang maar toch lief blijven staan, de schat.
Gisterenmiddag ook weer even aarzelen en vervolgens zó de trailer in, wat een held is dat beest... 2 dagen op stal staan en dan toch nog lief de trailer in wandelen.

Zometeen richting da voor metacam en op stal proberen of hij in een landje apart kan, maar moet dan wel dicht bij de andere 2 zijn anders gaat ie zich alsnog druk lopen maken en dat schiet ook niet op. Maar pfft heb er wel flink de balen in.. Arm paard :(:) Kogeltje was gistermiddag gelukkig al lang zo dik en warm niet meer dus het lijkt een beetje mee te vallen. 4 dagen medicijnen en als er dan geen verbetering is komt de da langs voor onderzoek. Hopen dat het meevalt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:05

ik ben in m'n sas! Per veulen van Cadaar wat geboren wordt zijn ze mooier!
Afbeelding
Ik ben helemaal nieuwsgierig naar mijn baby maar ja...ze is pas 9 weken drachtig dus nou de rest nog ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:13

he Amy wat balen zeg! arme Umoyax :(:)

Noah gaat donderdag naar de kliniek, ik hoop dat ze iets vinden waar we wat aan kunnen doen :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:27

ik hoop op een milde overbelasting voor jullie! Dan is hij goed te helpen en gauw op de been.

Bedenk me trouwens dat Tag dat ook een keer heeft gehad. Die was lam linksom en als ze haar hoofd naar links draaide ook. Eigenlijk als ze haar gewicht op links zette. Ze verdoofden haar kogel en ze was rad dus de dag erna wilden ze het hoefgewricht verdoven alleen was ze toen weer super rad en niet meer kreupel geweest eraan...Dat was een rare kreupelheid toen...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:56

Heeft hij zijn dikke kogel over gehouden aan zijn glijpartij, Amy? Balen hoor. Gras was op sommige plekken ook erg omgeploegd, maar wat wil je met die regen :\

Ik hoop ook voor je dat het meevalt, Tam!