Thanks Nicky, Joyce en vooral Brenda voor de uitgebreide uitleg! Nu heb ik er een goed beeld van Stap en draf moet al wel te doen zijn als de spanning eruit is En galop moeten we nog maar ff goed oefenen dan tot die tijd, haha! Maar als ik het zo lees lijkt het me erg leuk om mee te doen! Hoe zit het met de manen? Zien ze die liever los of vast?
Ik zie de manen ook liever los ja! Maar met die wedstrijd op de manege maar wel een vlecht, omdat alles daar ingeknot loopt
IlonavL
Geplaatst: 19-02-14 23:01
Leuk filmpje Joyce!
Gaaf Shanna, als ik tijd heb kom ik je aanmoedigen!
Schoot me nog iets te binnen over shows en de amateurkeuring, stond vorig jaar op het AV forum en blijkt dus dat niet iedereen dit weet, misschien een tip voor iedereen die een paard heeft van of na 2009? Hoop dat jullie dit kunnen zien:
Noah wil ik ook een keertje in een zadelrubriek starten, maar die hebben ze alleen zo ver weg! Nou moet ik niet zeuren met het NK dressuur hier thuis, maar toch Las dat de Arabissimo dit jaar in Ermelo is, wel jammer want Renswoude is veel dichterbij voor ons Maar ik ga toch proberen een stalgenoot te strikken met een trailer, lijkt me gewoon zo gaaf!!
Noah heeft een sportcoupe, das een punt aftrek op rastypisch uiterlijk Maar zijn manen groeien gewoon voor geen ene meter (als ze net een kwart meter halen ben ik al blij ) en van die halflange manen vind ik verschrikkelijk is niet te knotten, ook geen hengstenvlecht in te doen, gewoon buh :p
Yus is ook al bang voor groot verkeer, Noah ook :p Ik ga ook ergens een erf op hoor Joyce, en als dat niet kan stap ik af en blijf ik tussen het enge gevaarte en Noah in lopen, dan is alles goed
Katja, ik zou voor de zekerheid toch nog even een wormonderzoek doen gewoon om het zeker te weten, ook met het oog op Set haar dracht is het fijn om te weten dat jullie geen wormproblemen hebben op de wei
Gaat niet zo makkelijk op mn foon, haha. Maar het gaat erom dat ieder paard geboren in of na 2009 ingeent (met puntjes op de e dus ) moet zijn volgens de ECAHO regels, dus naast de twee basisentingen ook nog na 6 maanden een influenza enting en dan pas weer jaarlijks. Staat denk ik ook wel in de inschrijfvoorwaarden hoor maar schoot me ineens te binnen dat daar vorig jaar een topic over liep. Even een (misschien overbodige) tip
Is destijds ook een mailing over die basisentingen rondgegaan vind t geldklopperij maarja hebben t toen bij onze jonkies wel braaf gedaan kunnen ze altijd naar een show, voor het KNHS zijn gewoon de 2 basisentingen verpplicht, verder is het zowel bij AVS en KNHS een jaarlijkse enting, wil je meedoen in het buitenland kan het wel zijn dat ze halfjaarlijks een enting moeten ( maar ook daar kan je onderuit komen als jou enting gezet is binnen het halve jaar dat dat evenement is) En knotten is net zo netjes als je AV een mooie sportcoupe heeft, en tuurlijk je mag hengstenvlecht maar ook los heerlijk die vrijheid met arabjes. Katja t kan vast geen kwaad om voor blue een mestonderzoek te doen weet je direct of t goedzit en dan kan je verder weer zo doen als dat je al doet, ben wel benieuwd naardie kleine meid hoor en zeker in dr zomervelletje Set ziet er toppie uit.
Met doortje word het wel spannend hoor wie de pappa is hopenlijk nu snel positieve uitslag zou leuk zijn als paps ook bekend is. Verder iedereen druk met de paardjes bezig t lijkt soms ook wel lente ben heeeeel benieuwd naar de komende veullies en ook succes en op een voorspoedige dekkingen voor de merries die volgend jaar veulentje mogen krijgen t kriebelt hier ook heeel erg maar zitten hier wat veranderingen aan te komen en we weten niet hoe en wat dus kan daardoor niet zeggen ja ik laat Reem dekken. Maar iig doen we eind april mee aan hihi een dressuurpaardenmeeting zijn uitgekozen tussen al het echte dressuurgeweld hartsikke leuk doen ook nog een paar andere rassen mee die ook goed meekomen in de sport harstikke leuk, voor mij ook direct een stok achter de deur om flink te trainen zodat we ook de ring weer inkunnen voor een B of L proefje had ik me al wel op durven geven maar een Z proef is even wat anders en ik ga ook pas als we er weer klaar voor zijn en kan niet zeggen wanneer dat is dat kan over een maand maar net zo goed over 3 maand.
Sorry voor mijn afwezigheid maar ik lees wel netjes mee . Heb alleen geen tijd om veel te reageren want OMG ik ben een huis aan het kopen. Dus vlieg van hot naar her en dan weer heen en weer. Zoiets dus .
Ik zie de meesten van jullie ook nog veel voorbij komen op Feestboek dus wat dat betreft ben ik goed op de hoogte hoor .